Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 07:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Katie Melua (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Hush er vist navnet på duo'en som består af sangerinden Dorthe Gerlach og guitaristen Michael Hartmann.

Tak for det - det må tjekkes ud...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Nick
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækker musik! Tak for tippet L.B.

Personligt synes jeg Katie synger langt bedre end Norah.

"Sukkersødt"... så snakker vi Hush!
Til top Vis Nick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Nick skrev:
Rigtig lækker musik! Tak for tippet L.B.

Personligt synes jeg Katie synger langt bedre end Norah.

"Sukkersødt"... så snakker vi Hush!

Glad for at kunne hjælpe

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Claus L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hvad Hush angår, må jeg erkende jeg var skuffet. Hørte "sometimes" for noget tid siden idet den figurerede på et soundtrack. Havde store forventninger til pladen, men må erkende den keder mig. Har ellers en svaghed for den slags musik, men dette er ganske enkelt for pænt.

Claus L 

Til top Vis Claus L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus L
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Ja, så kom der jo nyt fra Katie, ja faktisk er det jo et stykke tid siden hendes nye plade "Piece by Piece" så dagens lys.

Jeg skal love for at Katies vokal har udviklet sig i positiv retning - man fristes til at tro, at hun har modtaget sang-undervisning

Hvad så med lydkvaliteten? "There are 9 Million Bicycles in Beijinnnnnnng!" Der er sørme godt med rumklang på den plade. Faktisk er rumklangsmaskinen til tider ved at gå helt i selvsving   Det er rigtig synd at pladen er produceret på den måde, for Katie har en rigtig flot stemme. Jeg hørte hende i radioen, hvor hun gav et par numre "unplugged", og jeg kan garantere for at det lød meget bedre end på pladen.

Det er ikke en plade jeg har lyst til at høre på mine elektrostater i stuen, men den er blevet et sikkert hit i bilradioen. There are 9 Million Bicycles in Beijinnnnnnng!



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg godt om produktionen af hendes første cd - måske fordi den ekstra rumklang gør det lidt smooth på mit anlæg. For lige at støtte op om jer andre, vil jeg da også lige sige, at jeg synes hun er for nice. Hun har så meget mere at komme med end Norah Jonas - nogen siger, at hendes vokal er spinkel... Hvad kan jeg sige, den er let, elegant, men den holder!

__________________
AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Jo jo, den nye plade holder skam vand, men jeg synes også at den første lyder bedst.

Rizzo skrev:
nogen siger, at hendes vokal er spinkel... Hvad kan jeg sige, den er let, elegant, men den holder!

Well put Mr. Rizzo!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Jeg var til koncert med Katie Melua i går aftes og det var bare noget af det fedeste. Hun sang  engleblidt, så de små hår rejste sig.

Der var også et par numre, hvor der virkelig var gang i den.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Må indrømme: NJ, kan jeg ikke snuppe... men KM, er klart en vinder.. Har begge cd'er og må indrømme det lyder sgu godt.. Måske lidt tamt til tider, men lyden er da helt ok.

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hæ hæææ!

Kurtie Melonie hedder hun da vist.
Mine erfaringer med hende kommer fra Piece by piece, som er den eneste jeg har og får med hende.
Ikke at jeg synes specielt dårligt om hende, men hun er da en sød lille sangfugl, i lighed med det Norah var da hun pludselig indtog scenen.
Jeg kan ikke se, at der skulle være den store forskel på genren, så er man til Norah er man vel osse til Melonie.
Musikken synes jeg helt klart man selv bør bedømme, jeg skal i hvert tilfælde ikke agere smagsdommer desangående.
De bedste tracks på skiven er i min optik 8,9&10. Hvad de hedder aner jeg ikke.
For mig er den CD én jeg hører lidt i en periode og så aldrig mere. ¨Sådan gik det også Norah.

Ang. produktionen af CDén, så er det en forstemmende oplevelse. Det hele er sovset ind i efterklang, kompression og finalizing så det batter. Faktisk vil jeg påstå, at skiven er 100% dynamikfri. Den forskrækker ikke nogen da.
Åbenbart skal det være sådan nu om dage, og jeg finder det irriterende ud over alle grænser.
Faktisk var min ældste søn så venlig at forære mig en skive efter hjemkomst fra Amerika. Det var Keane. Jeg blev helt paf ved mødet med den lyd. Totalt komprimeret ihjel - ærgerligt!
Jeg ved ikke hvorfor det er gået den vej, men det er synd og skam. Desværre leverer de vel det folk gerne vil have, de fleste remasters har fået samme tur, og selv samlere kyler de gamle ud til fordel for remasters, eller vælger dem i hvert tilfælde frem for de originale.

Man oplever faktisk først hvor slemt det egentlig er, såfremt man har nogle "uberørte" og simple optagelser på lager. Hvis man f.eks. køber nogle af de bedre Chesky optagelser, så får man lidt smag for, hvordan en ukomprimeret, men dog mixet plade kan lyde. Oven i købet kan man få én med Sara K, hvor det hele er optaget på én gang live i studiet - nul dikkedarer. Det kræver en hel del af kunstnerne, men kan de deres kram, så er der tale om musik på et helt andet niveau både musikalsk og teknisk.
Man bør også have nogle optagelser af klassiske ting, hvor teknikken har været simpel. De 3 tenarer tæller ikke med her, for de er osse produceret halvt ihjel. Sony har enkelte udgivelser af topkvali på programmet, Harmonia Mundi, Opus 3 og i særdeleshed Denon.
Så opdager man hvor smooth og naturligt CD mediet egentlig kan være.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:


Ang. produktionen af CDén, så er det en forstemmende oplevelse. Det hele er sovset ind i efterklang, kompression og finalizing så det batter. . . . . . . .  Jeg ved ikke hvorfor det er gået den vej. . . .  

Jeg har allerede givet svaret i mit tidligere indlæg. CD´en er mixet sådan fordi det skal lyde godt i en bilradio.

Det dur jo ikke at de svage toner drukner i larmen fra 1,3 liters motoren i en Golf 2 årgang 1984   Og når bassen har fået et ordentligt hæv omkring 50-60 Hz, så skyldes det, at bassen jo helst skal kunne overdøve hjulstøjen fra samme Golf 2 fra 1984.

Men ja, det er i sandhed sørgeligt, at alt for mange nye plader produceres på den måde. Og det er ligeså sikkert som det faktum, at der er "9 Million Bicycles in Beijinnnnnng"



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hmm, kan ikke forstå i syntes den lyder så dårligt. Men sådan er det nok bare... Syntes da hun lyder utrolig klar og meget fremme i lydbilledet. Ligeledes er der nogle blæser instrumenter (lyder det da til) som lyder klokkeflot hos mig. Såååå.... Måske hvis jeg havde et anlæg i den dyre ende af scalaen jeg ville sætte pris på andre optagelser. Og alligevel ikke. Jeg kan da huske da jeg skiftede sidst, der røg flere cd'er aller bagerst i skabet. Også selvom det var nogle med god musik, men optagelsen var elendig. Og andre kom mere frem, da jeg pludselig hørte mere af det hele....



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Og selv om hun måske er opstået igennem en "idol konkurrence" eller lign. ( jeg hadder ellers disse se hvad jeg kan shows) er hun da ikke dårligere af den grund. Der er da mange af de størte band, sangere der har prøvet det... Verdens største popband, ABBA, sangerinden Celine Dion, sangeren Cliff Richard har alle været med i melodi grand prix... Så noget godt er der da kommet ud af det...

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jeg synes hendes første plade lyder bedre. Den kan være for meget "close mike" men er ikke nær så kedelig som den anden lydmæssigt.

Meeeen man kan jo også bare nyde musikken

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Helt på linie med Lars på den her første skive Katie. Det spøjse var at jeg gav den thumps down dengang jeg kørte med mit gamle setup. Men mit nye setup kan et eller andet helt magisk med mellemtonen, hvorfor stemmer går direkte i dunken på den gamle.

Og SÅ kunne det nok være at den høje fik sat vand over til Katies sorte album igen. Og du har helt ret, ohh du influenzaudsatte mand - det er et fremragende album. Til gengæld synes jeg at Norah Jones er fint men ikke særligt fængende, nok mere et udslag af personlig præference

Men så længe at vi er glade, når vi åbner rødvinen



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

jeps... lad os dog nyde musikken som den er og glemme produktionen nogle gange..

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Træmanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 153
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Af de nævnte piger vil jeg sige at de kan deles op i 2 grupper , Norah Jones - Katie Melua samt Hush , falder ind under begrebet main stream / easy listening , dette er bestemt ikke ment negativt jeg kan virkelig godt lide dem alle , har alle deres plader.

Den eneste der kan falde ind under kategorien jazz må være Diana Krall , fantastisk musiker og sangerinde , har det meste med hende.

 

Til top Vis Træmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Træmanden
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Træmanden skrev:

Af de nævnte piger vil jeg sige at de kan deles op i 2 grupper , Norah Jones - Katie Melua samt Hush , falder ind under begrebet main stream / easy listening , dette er bestemt ikke ment negativt jeg kan virkelig godt lide dem alle , har alle deres plader.

Den eneste der kan falde ind under kategorien jazz må være Diana Krall , fantastisk musiker og sangerinde , har det meste med hende.

 



Nej, de falder alle 4 under samme kategori: DØDKEDELIGT! ....undskyld fornærmelsen......måske er Diana K den kedeligste af dem alle...

Edit: ...pssst....prøv Cæcilie Norby istedet....
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

hold nu kæft med jeres negative l**t...  helt ærligt

det er nogle fine sangerinder.... jeg er vild med dem 

og PRSE det kunne jo være... at dit setup og upset af det.... ikke kan gengive nerven i musikken

så kan jeg jo godt forstå du synes det lyder kedeligt

 

 

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

hold nu kæft med jeres negative l**t...  helt ærligt

det er nogle fine sangerinder.... jeg er vild med dem 

og PRSE det kunne jo være... at dit setup og upset af det.... ikke kan gengive nerven i musikken

så kan jeg jo godt forstå du synes det lyder kedeligt

 

 



tsk tsk...selv på hifi4all har ytringsfriheden trange kår...
billigt at skyde skylden på mit valg af anlæg, bare fordi du ikke kan klare, at der er nogen der har en anden musiksmag end dig selv...tsk tsk tsk... i en tråd om Rasmus Nøhr (som jeg er ret glad for) er der brugerere der kommer med deres "negative" meninger, og jeg kunne ikke være mere ligeglad....let it slide dude...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes