Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 01:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Klipsch KSW12 aktiv-sub splittet ad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 04 April 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Blev bedt om at demo En Klipsch ksw12 aktiv sub..så den skulle selfølgeligvis splittes ad

Jeg var ikke den første der havde leget med den, så den var både støvet og halvskrammet.

 

Her er den med "røven" i vejret

Her er den med plate ampen udad. Den har alle de sædvanelige funktioner. filterfrekvens justering. faseregulering, styrke osv. (ledningen der hænger ud af munden på den kommer jeg til senere)

Her er den med enheden elegant taget ud. Membranen er af presset papir pulp typen, med en stor centerforstærkende plastik hætte. Kantpåhænget er blødt gummi.

Her er enheden fra siden. Den har et presset metal chassis, som på trods af det lidt tynde udseende virker ret stabilt. Magneten er forholdsvis lille og uden ventilering i polstykket (hul i magneten). Enheden ser klart dyrere ud når den sidder i subben end taget ud..men jeg går ud fra at det også var meningen

Her er der et billede skråt ned så man kan se spider og fornemme svingspolens størrelse. Svingspolen er meget lille for en 12 tommer under 3cm i diameter. Hvis man trykker hårdt på enheden kan man presse den så langt ned at svingspolen støder på bunden af magneten.

Her er et billede af subben indeni. Den eneste form for isolering er et stykke skumgummi som bøjes rundt så det dækker to sider. Basporten er af pap som er limet på med varmelim.

Her ses den indbyggede amp lidt bedre

her er der zoomet yderligere ind på forstærkeren. Alle stik og påskruninger er limet til frontpladen.

Her er forstærkeren taget ud af kabinettet. Komponentkvaliteten er ikke ligefrem imponerende. En bukket aluplade der er skruet på frontpladen er alt hvad der er af køling. Det ser ikke ud af meget, men det virker faktisk. Jeg var ikke istand til at overophede ampen så det må være nok.

her er der zoomet ind på trafoen

her ses forstærkeren fra siden

her fra den anden side. Der er 2 diskrete udgangstransistorer.

Subben gør det ganske ok for hvad den er. Og har de funktioner man kan forvente. I film kan den give godt med skrald og den knalder ikke ibund selvom enheden mekanisk kan. Efter 30 min med testtoner kan jeg konkludere at ampen ikke er til at overophede og at den er matchet godt til enheden da den heller ikke lider skade. Bliver den overdrevet så begynder den bare at mudre men går ikke i stykker. Grunden til der hænger et højtalerkabel ud af basporten er fordi efter de alm tests  ville jeg høre hvad den kunne på en rigtig god basforstærker. (Her en Crown K2) Som brokoblet i den 4 ohms enhed var frisk på at give 2500 bundsolide og jerhhårde watt (dæmpningsfaktor over 10000) Med den eksterne amp sat til og den indbyggede frakoblet skete der straks ting og sager. Nu kunne den pludselig spille musik. Med den indbyggede amp kunne den godt snuple lidt over sig selv ved hurtige og komplekse beats. Til film var der ogå væsentligt mere saft. Så Flight of the Phoenix, men opdagede barskt i første scene (flyet panorerer hend over skærmen) at enheden havde nogle mekaniske begrænsninger der skulle respekteres. Den knaldede ibund brutalt flere gange og sagde nogle slemme lyde (svingspolen rammer bunden af magneten). fik hurtigt skruet ned og sat high pas filterering på 24 db ved 35 hz så var det problem løst. Midt i filmen begynde den at lugte ret brændt ud af basporten, så jeg skruede ydeligere ned. Jeg var hverken skuffet eller imponeret over subben.Jeg testede den sammen med en JBL Power bas 12 aktiv sub. Den kommer der nok også en lille raportage på hvis det har interesse.

 

 

 

 



__________________
Thomas Mygind
Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 04 April 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Jeg testede den sammen med en JBL Power bas 12 aktiv sub. Den kommer der nok også en lille raportage på hvis det har interesse

Det Har det !

 

Altså jeg elsker når man skiller ting ad!
Fedt at smide så mange watt på den lille sub, men det beviser bare at en god forstærker betyder lige så meget, når den nu spiller bedre med en bedre forstærker.

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1378
Sendt: 04 April 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

ja det har interesse... fedt at se når nogen går i dybden med de forskellige ting 
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 04 April 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Det er deilig å se ting splittet ad så man får en bedre ide om hva en får for pengene. At elementet så ikke er spesielt imponerende å se på er nok mere regelen enn unntaket i de litt mere humane prisklassene. Det var i alle fall tilfelle i en annen test jeg leste hvor de splittet ad 4 rimelige subs. Men unntak av SVS PB10 så elementene heller ynkelige ud.

Scenen fra Flight of the Phoenix du beskriver inneholder noen temmelige lave frekvenser. Jeg så filmen ved et moderat volum, men selv da kunne jeg kjenne lyden trykke på kroppen.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
kpach
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv den omtalte klips sub. Skal den brumme når den er tændt altså uden signal.

Til top Vis kpach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kpach
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

God og fyldig gennemgang, og ja det har i høj grad interesse med den JBL
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 955
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

kpach skrev:

Jeg har selv den omtalte klips sub. Skal den brumme når den er tændt altså uden signal.

nope..hvis den gør det er den defekt..eller får et signal ind med brum. Kortslut indgangen på den..hvis den stadig brummer er den defekt.



__________________
Thomas Mygind
Til top Vis Hasselhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hasselhof
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes