Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 05:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Brænde SACD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej,

 

Jeg er godt klar over at der på SACD er kopi-sikring, så folk IKKE laver kopier og sælger.

Men hvis man vil blande en SACD ud fra dem man har dyrt indkøbt, er det vel de samme regler som normale musik CDèr..? er der nogle der har prøvet at blande/brænde en SACD over..?? Og hvordan med kvaliteten! ændre den sig hørbart..? 

 

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror juraen er helt den samme, men problemet er selvfølgelig, at man ikke kan få ens computer til at læse sacden eller for den slags skyld finde en brænder.

Hvis der er tale om hybrider, kan man kopiere cd-laget uden problemer. Det har jeg gjort, så man kan tage dem med i bilen uden at skulle passe ekstra på sacderne.

Så for nylig, at Sony snart lancerer Vaio-computere, der kan læse og skrive DSD, så måske kommer man en dag til at kunne det, du efterspørger.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Jeg tror juraen er helt den samme, men problemet er selvfølgelig, at man ikke kan få ens computer til at læse sacden eller for den slags skyld finde en brænder.

Hvis der er tale om hybrider, kan man kopiere cd-laget uden problemer. Det har jeg gjort, så man kan tage dem med i bilen uden at skulle passe ekstra på sacderne.

Så for nylig, at Sony snart lancerer Vaio-computere, der kan læse og skrive DSD, så måske kommer man en dag til at kunne det, du efterspørger.

Ja du har nok ret, at det stadig er et spørgsmål om tid.. Men nu var det ikke til bilen! Men når jeg lå på divaen. Det ikke noget problem med DVD-Audio skiver, men det ville være rart når man sidder og tester/lytter og tweeker! At man har demo nummerere samlet på en skive.

 

Peter

 

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

Så for nylig, at Sony snart lancerer Vaio-computere, der kan læse og skrive DSD, Hvad er DSD og Vaio-computer? så måske kommer man en dag til at kunne det, du efterspørger.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 29 April 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Vanderlay skrev:

Så for nylig, at Sony snart lancerer Vaio-computere, der kan læse og skrive DSD, Hvad er DSD og Vaio-computer? så måske kommer man en dag til at kunne det, du efterspørger.

DSD betyder Digital Stream Direct eller er det Direct Stream Digital? Det er det format, sacder er kodet i, dvs. tilsvarende PCM for alm cd'er og DVD-audio. For den tekniske forklaring må du ty til www.sony.com/sacd

Vaio er blot brandet på sonys computere, oftest lækkert designet, men som ikke markedsføres i vores lille land. Men teknisk er det altså bare en PC.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes