Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. april 2024 | 15:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: NitroBlast’s bio, nye bill. 12. jun! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Rigtig fed reciever + DVD afspiller

__________________
Lasse K.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

G40driver skrev:
Rigtig fed reciever + DVD afspiller

Mange tak  Det virker også ligeså godt som det ser ud



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endeligt nogle nye HT'ere hjem. Jeg har valgt fortsat at køre med Jamo HT'ere, fordi jeg har rigtigt gode erfaringer med dem, og fordi de har en fed lyd, når de kombineres med Onkyo. Og ikke mindst fordi den nye E8 serie ser vildt god ud - små lydjuveler i stuen ;o)

2 stk. bag (E805) og 1 stk. center (E8SUR.2):

Og uden stof på:

Og bagsiden med guldbelagte skrue-terminaler:

Jeg har købt et par vogels vlb 50 beslag i sort, som passer 100% til HT'erne. Bare en skam at jeg mangler et par bolte+møtrikker+spændeskiver, inden jeg kan hænge dem op

Jeg vender tilbage med billeder, når de nye banditter har fundet deres pladser...



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 436
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

De ser rigtig flotte ud! Tillykke 
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det var da en overlækker reciever! Er den en 7.1? Og hvad er de andre specifikationer på den?

Tillykke med de ny små ...


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Min receiver er selvfølgelig 7.1 ;o) Læs mere om den på Onkyo's webside:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_42704.html

Takker for roserne vedr. mine små nye ;o)



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Tillykke med speakers

__________________
Lasse K.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

tillykke med dine HT`er......

 



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

sir-round skrev:

Okay, hvis du ikke har behov fir at bruge billed "kvalliteten" fra en THX dvd afspiller kan jeg godt følge dig. Så er 502, alt rigeligt. Dog vil jeg stadig sige at den også har et bedre lydbillede, men det er nok bare mig der bilder mig noget ind...  

Det er muligt der kan findes en kode der kan indtastes på fjernbetjeningen for at gøre dvdèn kodefri, men jeg har bare gjort adskillige gange, og det foregår via en "fladstiks kabel" og et program fra Onkyo..  Du kan se stikket på din dvd afspiller hvis du kigger efter..

Jeg tror ikke der kommer billeder ind af mit anlæg lige foreløblig, da jeg er igang med at renovere et hus, og derfor bor på et lille værelse hvor det ikke kommer til sin ret..  desværre.. Men det er Onkyo og jamo, så du kender kvalitten..

 

mvh

 

har selv i dag bestilt en 502E `er og når den skal være kodefri i dag taster man en kode ikke som i gamle dage hvor den skulle omkodes på et værksted.



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
avr2805
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

jeg tilslutter mig de andre rigtig lækker receiver og tillyke med de nye højtalere glæder mig til at høre mere om, hvordan de lyder.

 

Til top Vis avr2805's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avr2805
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Ja tillykke! Det er altid rart med nyt udstyr! Glæder mig også til lidt info
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

vi må da hav nogen nye billeder af herlighederne sat op.

__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Der kommer snart nye billeder - jeg har bare ikke haft tid på det sidste. Mine nye Jamo'er står stadig på gulvet, og venter på at blive sat op på væggen

Men jeg har kort afprøvet dem med noget musik, og det lyder rigtigt godt. Men jeg vender helt sikkert tilbage, når jeg har fået set noget film



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

brugte du den mic der følgte med for at calibrere højtalerne ...

jeg prøvde på mit og den gav et meget mærkligt resultat.

kunne bla. ikke finde min sub ???



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

bpep skrev:
brugte du den mic der følgte med for at calibrere højtalerne ...

jeg prøvde på mit og den gav et meget mærkligt resultat.

kunne bla. ikke finde min sub ???

Jeg har ikke brugt mic'en. Den ligger stadig i original emballage, og derfor kan jeg ikke fortælle dig, om det du oplever er normalt - men det lyder da underligt. Kunne det være fordi, du havde sat dine baght'ere omvendt til?

Jeg har valgt at tage et stykke snor, og "montere" det ved lyttepositionen. Derefter har jeg trukket snoren hen til de forskellige højtaleres mellemtone/midtpunkt, og målt længden på snoren med en tommestok. Disse mål har jeg så manuelt angivet i receiverent menu, og det fungerer perfekt ved mig .

Jeg tror, at grunden til at din sub' ikke blev fundet, måske kan være, at receiveren har fundet store frontht'ere, og derfor ikke ment at sub'en var nødvendig at kalibrere....



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:
bpep skrev:
brugte du den mic der følgte med for at calibrere højtalerne ...

jeg prøvde på mit og den gav et meget mærkligt resultat.

kunne bla. ikke finde min sub ???

Jeg har ikke brugt mic'en. Den ligger stadig i original emballage, og derfor kan jeg ikke fortælle dig, om det du oplever er normalt - men det lyder da underligt. Kunne det være fordi, du havde sat dine baght'ere omvendt til?

Jeg har valgt at tage et stykke snor, og "montere" det ved lyttepositionen. Derefter har jeg trukket snoren hen til de forskellige højtaleres mellemtone/midtpunkt, og målt længden på snoren med en tommestok. Disse mål har jeg så manuelt angivet i receiverent menu, og det fungerer perfekt ved mig .

Jeg tror, at grunden til at din sub' ikke blev fundet, måske kan være, at receiveren har fundet store frontht'ere, og derfor ikke ment at sub'en var nødvendig at kalibrere....

jeg pleje at sætte mig i nul punket og ca. måle hvor langt der er til de forskellege højtalere.

ang sub. så har jeg ordnet det manuelt.

ellers spiller det kanont.



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Så er det vist på tide at komme med lidt info om mine nye højtalere (2 stk. Jamo E805 til baght'ere og en Jamo E8CEN.2 center - se billeder højere oppe på siden). Da jeg pakkede dem ud, og løftede dem op af kasserne, kunne jeg tydeligt mærke både på finish og vægt, at det var nogle små kvalitets-bomber. Desuden synes jeg, at de ser vildt godt ud - og for mig er en højtaler ikke blot en kasse, der giver lyd fra sig, det er et møbel, så udseende har en del at sige.

Jeg havde købt nogle Vogels VLB50 vægbeslag til de små baghøjtalere, og det kriblede i fingrene for at få dem hængt op. Hullerne i beslagene passede 100% til de små Jamo'er, så det var bare at bore huller i væggen og hænge skidtet op. Det gjorde jeg så, men da jeg var på vej ned fra trappestigen, kunne jeg høre en "uhyggelig" lyd... Jeg nåede heldigvis at gribe højtaler+beslag, da det røg ned igen (bare roligt - højtaleren har det fint, og led ingen overlast ;o). De skruer+rawplugs der leveres med vogels beslagene er ganske enkelt for skrøbelige/små, eller også er mine vægge gennemrådne. En ting er sikkert - jeg droppede at hænge højtalerne op, og placerede dem i stedet ovenpå mine gamle bag-ht'ere, der nu fungerer som de grimmeste højtaler-stande, man kan forestille sig! Min center passer perfekt ind i mit tv-bord - lige under tv'et.

Det første indtryk af lyden var godt. Ikke prangende - bare godt. Jeg synes at lyden i de nye højtalere passer frygteligt sammen med lyden i mine gamle Jamo D365 højbrølere, og desuden kommer der ikke den samme "lydmængde" ud af de nye, som der gør af de gamle. Da jeg så film, var det mit indtryk, at lyden fra bag-ht'ere og center var alt for svag i forhold til mine D365'ere, der overtog hele lydbilledet.

Godt jeg har en Onkyo receiver, for i den kan jeg gå ind i menuen og skrue op for E8'erne, og ned for D365'erne. Desuden kunne jeg fintune lyden for hver enkelt højtaler med den indbyggede equalizer, og så begyndte der pludseligt at ske ting og sager i stuen! E8 serien har en knap så skarp diskant som mine gamle D365'ere (og mine gamle baght'ere), men der er godt nok meget lyd i de små æsker! Jeg har prøvet at køre de små E805'ere i stereo uden andre højtalere og uden sub, og jeg er godt nok imponeret over, hvor meget lyd der er i de små klodser! Det eneste der i mine øjne er et minus er, at man skal skrue ret højt op for receiverens lydstyrke, inden de leverer det samme antal decibel, som mine D365'ere leverer ved mindre lydstyrke - men lyden i E805'erne er uden diskution meget finere. Desuden finder jeg det underligt, at de forskellige højtalere i E8 serien ikke har den samme impedans (E805 = 4ohm, E8CEN.2 = 6ohm).

Jeg har set følgende film på systemet: StarWars Episode 1 & 2, StarTrek Nemesis, Alle Matrix film & The Day After Tomorrow.

Konklusion: Jeg er ovenud lykkelig for mine nye E8'ere, der leverer en næsten perfekt lyd, hvis man tager prisen i betragtning (jeg gav 2699,- for alle 3 højtalere i farven bøg). Den fine diskant gør det til en fornøjelse at se film og høre musik. Diskanten er ikke skrigende, men derimod velafbalanceret. Man siger at små højtalere ofte er for skingre i lyden - men så har man ikke prøvet E805, der har en dejlig varm lyd. Desuden er der mere bas i de små æsker, end jeg havde regnet med (men bruger man ikke andre højtalere, så kommer man hurtigt til at savne en sub). Pga. den afdæmpede diskant kan jeg absolut ikke anbefale disse højtalere til Marantz ejere - dette ville blive for "mørkt" i lyden. Men alle der ejer en såkaldt "lys-i-lyden" receiver vil få glæde af disse små guldkorn!

Jeg har valgt ikke at lægge nye billeder op, da der ikke er ret meget nyt at vise. De små højtalere står ovenpå min gamle bag-ht'ere og centeren er placeret lige under tv'er (der hvor min prosonic dvd stod). Når jeg har fået købt nogle fornuftige skruer, og højtalerne hænger på væggen, vil jeg vende tilbage med billeder :o)



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

der er altid en forskel når man går fra store hter og til lille/mindre hter.

har dog ikke taget mig sammen endnu til at lege med equalizer da jeg endtlig syntes de lyder fint uden at stille på dem. da eyrisen har en skarp diskant i sig selv.......

 



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er også rigtigt glad for de små nye - de er lette og placere og ser godt ud. Men det tog lidt tid at få receiveren indstillet, så de fungerede sammen med mine store ht'ere... Men de store skal jo nok snart skiftes ud alligevel

Det er rigtigt at lyden fra onkyo er super , når man ikke bruger equalizeren. Men jeg har været nødt til at bruge eq'en, for at få et sammenhængende lydbillede ud af min blandede landhandel af ht'ere...



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
bpep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 507
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Jeg er også rigtigt glad for de små nye - de er lette og placere og ser godt ud. Men det tog lidt tid at få receiveren indstillet, så de fungerede sammen med mine store ht'ere... Men de store skal jo nok snart skiftes ud alligevel

Det er rigtigt at lyden fra onkyo er super , når man ikke bruger equalizeren. Men jeg har været nødt til at bruge eq'en, for at få et sammenhængende lydbillede ud af min blandede landhandel af ht'ere...

tænkte at jeg også måtte prøve om det havde en forskel at stille lidt på equalizeren.

måtte bøje mig i støvet

mit lyd billede var meget lys troede endtlig at det havde den skape diskant skyld men stillede lidt på det og lyd billedet blev ikke nær sp lys mere.

testede det lige med metallica S & M og det lød kanont også min bas blev mere dyb. og ikke nær så skrellende i lyden.



__________________
brian pedersen

7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma

Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
Til top Vis bpep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bpep
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes