Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 04:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Trådløs overførelse af audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

-> Torben

hvilket lossless har du brugt?
har du prøvet at køre med en net-harddisk, så man kunne slippe for at have pc kørende?
med hvilket program har du lagt dit musik ind på pc?
kan man bruge den Squeezebox2 som et almindeligt lydkort, så man kan styre det hele fra pc i stedet?

det var godt nok noget at en smøre, håber du kan svare mig på nogle af spørgsmålene

mvh morten



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Jeg har brugt ITunes til at ligge musikken ind på computeren, det er gjort i et format som hedder AIFF som svare til WAV, fordelen ved AIFF er at jeg får ID3 informationer med. Der jeg brugte lossless var det Apple lossless jeg brugte, men Squeezebox2 kan også godt bruge FLAC lossless.

For at du kan bruge Squeezebox2 skal du installere software på din PC, MAC eller Linux maskine før du kan bruge det. Du kan ikke bruge den som et almindeligt lydkort.

Håber det var lidt svar på dine spørgsmål

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

ja det svarede da på nogle af spørgsmålene, men rejste jo så bare nogle andre:

er du speciel MAC-mand siden du har brugt ITunes i stedet for f.x. EAC (Exact Audio Copy)? du skrev du du fik en bedre lyd med dit nye plextor drev i forhold et dvd-drev, var rissede plader der blev dårliger eller var det bare generalt? grunden til at jeg spørger er at jeg har gang i noget at det samme hos mig selv, jeg bruger EAC og derefter komprimere jeg det med FLACAttack, hvor jeg opnår en komprimering på mellem 30-55% alt efter musikken. dette er jo ikke meget ved hvis jeg så får en dårliger kvalitet. og jeg har desværre ikke noget og teste på, su'en ikke lige mener at jeg skal invistere i et ordenligt lydkort lige pt. men vil jo være noget træt at og have lavet disse mange timers forarbejde til ingen verden nytte, hvis det viser sig at kvaliteten ikke er i top...

håber du har en mening om noget at det her også..

mvh morten



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke MAC bruger. Men med Squeezebox kan man få informationer på display f.eks med artist, bandnavn, årgang, nummerlængde mv. Og det virker på ITunes... kan ikke rigtigt få til at virke på EAC, filerne bliver lange og alle informationer kommer ikke med, så derfor. Ved at bruge Plextor drev fremfor dvd-drev blev musikken en smule mere detaljeret... men det var måske fordi det var et dårligt dvd-drev??

Men under alle omstændigheder, så lyder det ganske godt om det så er FLAC med billigt dvd drev eller den opsætning jeg har nu.

Jeg kan ikke svare på om du skal bruge det ene eller andet lydkort... det har jeg ingen erfaring i. Med Squeezebox2 bruger du ikke et lydkort i pc'en for at høre musikken.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

med FLACAttack kan du også få id3tag's med, så burde det også kunne arbejde med din Squeezebox2. du skriver at filerne bliver lange, her tænker du vel på filnavnet?

er med på det med at Squeezebox2 ikke kan burges som et almindelig lydkort, og at det virker over lan-forbindelsen. det er så bare ikke sådan en jeg skal have, da jeg gerne vil have det store overblik som man får med skærmen fra pc'en. så må jeg jo bare søge videre efter et extern lydkort i ordenlig kvalitet...

du har ikke prøvet din Squeezebox2 sammen med sådan en her?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99282

mvh morten



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes