Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 04:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Insaniac’s Hjemmebio (Upd: 23/08-08) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Okay, må lige se hvad jeg gør, men tror foreløbig at jeg lader den hænge i loftet.

Men nu kan jeg jo ikke bruge mine nyindkøbte rullegardiner som ellers lige er kommet op at hænge, så de er til salg for 200kr for 3 stks 8 x 170cm sorte rullegardiner. Jeg har givet 327kr eller noget og de er 2-3 uger gamle.

 

Ang dvd-historien, så er der ikke så meget at fortælle. Har ikke hørt fra Pixmania endnu, men de burde efterhånden have modtaget pakken. Nu står hele bio-projektet lidt stille da jeg først skal flytte ind det nye sted og have mine to eksamer overstået her d. 30 og 1. juli.

Jeg er lidt lun på S97 men er fristet til at købe HD850 fordi den er det billigere og jeg nu ligepludselig skal bruge mange penge på lejligheden, men omvendt, så vil jeg sq heller ikke være nærig på afspilleren bare af den grund, når jeg har mere end rigeligt penge på min opsparing. Jeg er bare meget nærig anlagt så sparer helst hvor der kan



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg skal også prøve en Oppo Digital DV971H... Er bestilt.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Nice, glæder jeg mig til at høre mere om. Vi må også lige finde en dag hvor jeg kan få hørt din Z3 og set din HD850 og så evt Oppo´en samtidig

__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Høhø, jeg tror jeg har skrevet i den tråd her før, men nu er jeg simpelthen nødt til at spørge om noget igen! Nu har jeg jo en Marantz SR5500 (den eneste rigtige vel) og ja, suk, jeg skal da selvfølgelig ud og have nogle Blue 5005LE som dig, så vil du ikke nok give en fyldestgørende beskrivelse af lydbilledet, i srruound, såvel som i stereo
Det er stadig et lækkert setup du har det !!


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

hald skrev:
Høhø, jeg tror jeg har skrevet i den tråd her før, men nu er jeg simpelthen nødt til at spørge om noget igen! Nu har jeg jo en Marantz SR5500 (den eneste rigtige vel) og ja, suk, jeg skal da selvfølgelig ud og have nogle Blue 5005LE som dig, så vil du ikke nok give en fyldestgørende beskrivelse af lydbilledet, i srruound, såvel som i stereo
Det er stadig et lækkert setup du har det !!

Surrounddelen kan jeg ikke rigtig svare dig på, da jeg kun kører med 3.1 pt grundet jeg snart flytter. Jeg kørte kun med 5.1 i et kort stykke tid på mit gamle værelse inden jeg flyttede værelse, men der var jeg 100% tilfreds. Dog synes jeg godt min SWA12 kunne være vildere ved eksplosioner, men det er måske bare en indstillings-sag.

Ellers synes jeg også det er kanon i Stereo. Har intet at sammenligne med, men er sq tilfreds med lyden.

Så fik jeg ellers bestilt en Panasonic S97 fra TC til mit setup. Så håber jeg den gør det bedre end 9000S på billedområdet med mit setup og jeg kan få den pixelering væk rundt omkring personernes ansigt i filmene.

Jeg var ude og male lejlighed her de sidste to dage, så tog lige nogle billeder af det, hvor halvdelen af møblerne er flyttet ind:

http://www.brughjelmen.dk/upload/stue01.jpg

http://www.brughjelmen.dk/upload/stue02.jpg

http://www.brughjelmen.dk/upload/stue03.jpg

http://www.brughjelmen.dk/upload/sove.jpg



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 13 Juli 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har jo så købt nogle Blue 5005LE i mellemtiden. Og er meget glad for dem skulle jeg hilse og sige. Det bliver godt med en ny lejlighed? Selvom du nu havde dig et dejligt biorum

__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 10 November 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg det hele på plads med ledninger og det hele. Eller stortset på plads. Pga sådan nogle loft-udformninger er der steder hvor kablet måtte gå frit, så det må jeg lige give en gang loftsmaling så det falder ind i baggrunden.

 

Kom endelig med lidt feedback.

 

Synes dog stadig min Z3 larmer mere end den burde i eco-mode, men vil heller ikke sende den til rep hvis nu det bare mig der forventer for meget, men alle beskriver dens støjniveau som om at man knap kan høre den hvis man er stille.
På min kan jeg gå ind i et andet rum med åben dør og stadig høre den (hvis der er meget stille). Men nu da jeg sidder lige under den, så kan jeg faktisk godt høre den under selve filmen hvis det er en stille scene.



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 10 November 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt lækkert ud. Dali og MARANTZ er altid godt  sammen. hvad med at hæve din center så diskant enhederne kommer op i samme højde på front og center. Hvordan syntes du din sr5500 preformer?

Ps tror dine billeder er lidt for store



__________________
MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 10 November 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Så er billederne ændret  Uploadede dem her på siden istedet men damn de bliver jo skod kvalitet når man skal komprimere dem så meget.

Jeg har ikke noget at sammenligne SR5500eren med men jeg er rigtig glad for den. Generelt rigtig glad for alt udstyret.

Vil det da blive bedre hvis jeg hæver Center? På hvilken måde?

Synes bare det ser pænest ud som det står nu, men hvis der er mærkbar forskel vil jeg da selvfølgelig overveje det :)

 



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 10 November 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hey Kevin!

Det ser fandme godt ud derinde - må snart komme forbi og pilleroderage ved det

Mht. centeren, så er det optimale at centerens diskant er i samme højde som fronternes.


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 November 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Hey Kevin!

Det ser fandme godt ud derinde - må snart komme forbi og pilleroderage ved det

Mht. centeren, så er det optimale at centerens diskant er i samme højde som fronternes.

Husk lige at på 5005 sidder diskanten ikke øverst, så højdeforskellen er faktisk ikke så stor.

Og så må jeg lige tilslutte mig dem der siger det ser godt ud



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 11 November 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Husk lige at på 5005 sidder diskanten ikke øverst, så højdeforskellen er faktisk ikke så stor.

Ja, det havde jeg ikke engang selv lagt mærke til  Så der hvor center er nu er faktisk præcis i samme højde som diskanterne i Front.

Tak for de rosende ord. Smid endelig mere ros eller konstruktiv kritik

Jeg har lagt mærke til at når jeg starter projektoren op, så det der Sanyo startscreen hvor den tæller ned, der fitter den mit lærred stortset 100%, men så ligeså snart den switcher over og viser hvad der kører på dvd´en, så skærer den lidt af forneden så det bliver sådan lidt trapez agtigt og jeg kan så ikke få det til at passe 100%. Hvordan kan det være? Hvad skal man rode med af indstilling i dvdén?



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
christopher G
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

hej jeg vil lige høre om hvad din z3 i silver er lavet af :??? ellers ser det godt ud ..

godt lavet mester ;)



__________________
mvh christopher
Til top Vis christopher G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christopher G
 
jonez6
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Ser utrolig fedt ud. Mere kan der ikke siges

Til top Vis jonez6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonez6
 
LasseHA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Kabler:

  • Center: Dali Blue Biwire (Dog ikke Biwire forbundet)

Flot set-up, det er ser ganske godt ud.

5005LE'erne spiller ganske godt, og jeg er da også glad for at jeg valgte dem istedet for 3003 som baght.  

Men jeg har lige et dumt spørgsmål... Du skriver at dit Dali Blue Biwire kabel ikke er biwire forbundet, men du bruger vel alle 4 ledninger i kabelt, ikk? (De 2 røde sammen, de 2 sorte sammen, så er det vist skåret ud i pap!)

 



__________________
LG 50PG6000
AudioVector M3 Super mk II
NAD S100
NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900
Til top Vis LasseHA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHA Besøg LasseHA's Websted
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de rosende ord

 

Christopher: Den er lavet af det samme som den sorte -  Plastik

Lasse: Jo, selvfølgelig bruger jeg alle fire kabler som du beskriver. Hehe

Nu overvejer jeg lidt at anskaffe mig et LCD TV til soveværelset og evt bruge den som computer skærm om dagen, og om aften, hvor jeg vil se tv, kan jeg så vippe den ud på en arm så den er vinklet over mod sengen. Hmm..

Det må jeg lige overveje om jeg vil bruge så mange penge på



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Så er der sq ved at være nye møbler i hytten og nyt TV på plads. Får nok TV skænken i uge 45 og så kommer der nye billeder af stuen 

__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 18 November 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Så kom der nye møbler i hytten, samt et nyt fjernsyn, så det gamle 25" CRT blev kasseret.



Billede af hyggekrogen, hvor man flader godt ud når der skal ses film



TV skænk fra siden. Det var meget svært at finde en løsning på en skænk, hvor der både kunne være plads til centerhøjtaler og ens dybe receiver. Det laves der åbenbart ikke mange skænke/hylder til, så kom på en anden løsning med kasserne der. Synes selv resultatet er fint.



Billede af det ene hjørne. Rimelig tomt. Skal have en reol eller noget hylde af en art der, samt maleriet skal op og hænge.



Det andet hjørne hvor spisebordet står. Når der kommer flere penge i pungen, skal jeg have nyt bord. Skal lige først 2 måneder til Thailand og Malaysia, så der går lidt tid, før pengene er til det.



Billedet fra sweetspot. Kabler er lagt i bakker, men skal lige have styr på spaghettien bag receiveren hvor alle kabler mødes. Ved ikke helt hvordan jeg skal få styr på det. Derudover skal antenneboksen placeres et andet sted, da jeg måtte afmontere den og bare ligge den på gulvet indtil videre. Sidst men ikke mindst, så skal jeg have købt et lidt længere scart-kabel til selectoren så den kan komme oven på DVDen. Derudover skal jeg lige have kasseret den up-light lampe og få købt en væglampe af en art, samt et tæppe til under sofaen.
Jeg ved godt, at det muligvis ikke er mest optimalt at have center-højtaler der, men det lyder fint nok stadig og synes også udseende har noget at sige



Og så lige et lille billede in-action, fra filmen Surf´s Up som kæresten og jeg så i går. Grinern film.
Har brændt mig varm på en Infocus N76, men nytter ikke noget jeg bliver ved med at bruge penge på gadgets.

Billederne er skudt med mit nye Panasonic TZ3, som jeg lige har købt forleden, som skal bruges til min rejse til Østen. Billederne er ikke helt optimale, da jeg ikke er så god til det endnu




__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 18 November 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Det er jo en meget hyggelig og flot hjemme bio

Hvor har du filmen Surf's up fra ? Det går stadig i bio og du kan ikke leje den ved blockbuster.

Kærsten vil nemlig gerne se den, men jeg gider ikke en tur i bio for at se den.

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 18 November 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Ser fedt ud!

__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes