Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. maj 2024 | 00:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

AndersDGP skrev:
Men i forhold til et et bag-projektions tv hvor ligger sådan en LCD så i billed-kvalitet er det ikke bedre..

Jeg har kun set de bagprojektions tv, der er opstillet hos butikker som Eletronic World, Fona osv, samt ét enkelt eller to i en privat husstand.

Det ville jeg aldrig selv have stående. Det er stort og elendig betragtningsvinkel. Kan godt være der findes nogle skærme, der er bedre end dem jeg har oplevet, men udfra hvad jeg selv har set, så ville jeg klart mene LCD er bedre.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Ud fra specifikationerne kan konklusionen kun være, at det er et røverkøb til den pris. Jeg har læst flere tråde fra diverse udenlandske fora og må desværre meddele, at TV'et desværre ikke lever op til de forventninger man derfor kunne have.

For at nævne et par af de store bagdele der sprang mig i øjnene:

  • Ingen mulighed for 1:1 pixel-mapping ved DVI brug
  • Opløsningshastighed på 8ms skal nok tages med et gran salt. Det lader til, at være en typisk ALDI-markedsføringsusandhed. Flere personer har skrevet om oplevelser med heftig ghosting.
  • Vægmontering kan tilsyneladende kun opnås med et produkt specifikt beslag. Det opfylder altså ikke VESA-standarden og hvor kan man iøvrigt købe dette beslag? Det er i hvert fald ikke noget der følger med.
  • Højttalerboksen i bunden er tilsyneladende heller ikke aftagelig. Nok er problemet kun æstetisk, men det skær nu i min øjne.

Når noget lyder for godt til at være sandt er det det som regel også

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

 

32" MEDION LCD TV

Nu tror jeg måske man skal lade være med at sammenligne et TV til 7.999 med nogle af de dyre mærker til 30.000 eller i den størrelsesorden.
Når man tænker på hvor dårlige TV signaler folk sidder og kigger på og hvor dårligt deres billeder generelt er i rigtigt mange hjem, så hjælper intet TV uanset hvor høj pris man betaler. 
Og kigger vi på hvor mange gamle TVer der står rundt omkring - Panasonic og lignende, som er 6-8 år gamle, har kostet fra 8.000 og op til 12.000 og måske mere, hvor billedkvaliteten er halv dårlig, sammenlignet med de fleste nye ting - så er jeg overbevist om at den nævnte MEDION 32"LCD fladskærm, har en rimelig høj standard, og så til en overkommelig pris. Det er også forberedt til high definition TV.
Og der er bestemt ikke nogen fejl eller særlig markedsføring fra ALDIs side, når man skriver 8 ms. i reaktionstid, de anvender kun det fabrikanten oplyser, og det lever TVet også op til. 
Med det billede jeg har set af det - så er det faktisk et rigtig pænt TV med 3 års garanti til hotline - Service. 
Og det med vægmontering - alt kan komme op og hænge på væggen.
Man kan altid finde noget at kritiser - det uanset om man vælger en Mercedes, Audi eller Ferrari - spørsgmålet er bare hvor meget man vil ofre og hvad der er realistisk for brugeren - og hvad er ens behov med øje for muldvarpens indhold.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl
 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

 

32" MEDION LCD TV

Nu tror jeg måske man skal lade være med at sammenligne et TV til 7.999 med nogle af de dyre mærker til 30.000 eller i den størrelsesorden.
Når man tænker på hvor dårlige TV signaler folk sidder og kigger på og hvor dårligt deres billeder generelt er i rigtigt mange hjem, så hjælper intet TV uanset hvor høj pris man betaler. 
Og kigger vi på hvor mange gamle TVer der står rundt omkring - Panasonic og lignende, som er 6-8 år gamle, har kostet fra 8.000 og op til 12.000 og måske mere, hvor billedkvaliteten er halv dårlig, sammenlignet med de fleste nye ting - så er jeg overbevist om at den nævnte MEDION 32"LCD fladskærm, har en rimelig høj standard, og så til en overkommelig pris. Det er også forberedt til high definition TV.
Og der er bestemt ikke nogen fejl eller særlig markedsføring fra ALDIs side, når man skriver 8 ms. i reaktionstid, de anvender kun det fabrikanten oplyser, og det lever TVet også op til. 
Med det billede jeg har set af det - så er det faktisk et rigtig pænt TV med 3 års garanti til hotline - Service. 
Og det med vægmontering - alt kan komme op og hænge på væggen.
Man kan altid finde noget at kritiser - det uanset om man vælger en Mercedes, Audi eller Ferrari - spørsgmålet er bare hvor meget man vil ofre og hvad der er realistisk for brugeren - og hvad er ens behov med øje for muldvarpens indhold.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl
 

Ja, jeg ville blot poientere de mangler der var ved det. Naturligvis ligger det i sagens natur, at man ikke kan have de største forventninger til et LCD tv til 7999,-.

Mht. vægmontering ville det jo gøre situationen meget lettere hvis VESA-standarden var fulgt. Selvfølgelig kan man begynde at bøvle med en DIY-løsning, men det er jo en del mere besværligt.

Min personlige største indvending er dog den manglende mulighed for 1:1 pixel-mapping. Det vil alt andet end lige sige, at du ikke kan få det super sprøde og skarpe billed!

----------------

Er der nogen der kender til ALDI's returpolitik, så vil jeg overveje at prøve det og gi' en tilbagemelding på om det er de 7999,- værd?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Kaiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hos ALDI kan du returnere dine varer senest 1 måned efter købet - mod forevisning af kassebon og uden nogen form for forklaring. Denne returret gælder for alle varer, der ikke er levnedsmidler. Du får naturligvis dine penge tilbage.

Køber du en ALDI Aktuelt-vare med producentgaranti, medfølger der et garantibevis. Hvis du senere får behov for hjælp, bedes du benytte dig af producentens kundeservice. Derfor skal du gemme både kassebon og garantibevis.

Dine juridiske rettigheder som forbruger (krav på udbedring af manglen/omlevering, ophævelse af købet, afslag i prisen, krav på skadeserstatning eller erstatning for afholdte udgifter) begrænses ikke af disse garantier.

Til top Vis Kaiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaiman
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej

 

ALDI har 14 dages fuld returret forudsat at produktet er intakt og forsvarligt pakket

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

the-box skrev:
Ja det lyder godt nok vildt billigt. Helt sikkert en skærm jeg lige skal hen og tjekke her d. 8

Tjekke? I Aldi?

Jeg kender ikke pågældende tv, men mht. kontrast-opgivelsen, så vil jeg lige henvise til min tidligere tråd her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24788&P N=4 

Specifikationer er ikke alt.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Seeberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Tak for jeres deltagelse i denne tråd ang. ovennævnte TV.

Jeg har besluttet mig for at købe nævnte TV, jeg tror nu ikke det kan gå helt galt så efter på onsdag skulle jeg være "kørende" igen.

Det var meningen at ville vente et års tid med køb da det på dette felt går meget hurtig, men da lyd og textTV i sidste uge stod af på det 10-15 år gamle TV, skulle en beslutning jo tages og da Aldi´s tilbud samtidig dumpede ind af døren, ja så...

Det er altså også lidt besværligt at se billede i stuen og høre lyd fra TV i soveværelse og når man så skifter kanal ..... op og stå fra sofaen da fjenbetjeningen ikke kan nå derind..   og jeg kan ikke få konen til at stå i døren som mellemled  ....  ØH

Ved rep af det gamle smutter der jo straks 1-2K hvilket man jo også kan købe et brugbart nyt for, men vil nu hellere bruge disse penge på nævnte TV.  

Så jeg skulle om et par dage hvis alt går vel kunne give en tilbagemelding.

Jean

Til top Vis Seeberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeberg
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Ja ville være rigtig dejligt med nogle billeder, og test af tv'et :)
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Kaiman skrev:

Hos ALDI kan du returnere dine varer senest 1 måned efter købet - mod forevisning af kassebon og uden nogen form for forklaring. Denne returret gælder for alle varer, der ikke er levnedsmidler. Du får naturligvis dine penge tilbage.

Køber du en ALDI Aktuelt-vare med producentgaranti, medfølger der et garantibevis. Hvis du senere får behov for hjælp, bedes du benytte dig af producentens kundeservice. Derfor skal du gemme både kassebon og garantibevis.

Dine juridiske rettigheder som forbruger (krav på udbedring af manglen/omlevering, ophævelse af købet, afslag i prisen, krav på skadeserstatning eller erstatning for afholdte udgifter) begrænses ikke af disse garantier.

Mange tak for info'en. Jeg har selv lige fundet frem til det samme på ALDI's hjemmeside. Det må da siges at virke meget betrykkende, at der gives 1 måneds uforbeholden returret.

Dog virker det meget foruroligende, at de tilsyneladende ikke lader til at ville honorerer deres juridiske forpligtelser overfor forbrugeren. Det være såvel den almindelige 2 årige reklamationsret som den 3 årige garanti, de reklamere med i deres tilbudsavis. Da dette lader til at være tilfældet synes prisen ikke længere, i mine øjne, at være så god

 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
miro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

jeg fandt et par tråde på et andet forum som hedder

http://www.avforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=1 4358

her hedder tvet TEVION 32"

 

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

miro skrev:

jeg fandt et par tråde på et andet forum som hedder

http://www.avforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=1 4358

her hedder tvet TEVION 32"

 

Øhhh... Dit link virker ikke eller det fører i hvert fald ikke til nogen tråd?

Desuden er det blevet nævnt i det 6. indlæg i tråden

Kim Frede skrev:

Tjek denne tråd ud - samme tv under andet navn... og der er massere af erfaringer at trække på: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=213625


Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

En der har fået købt tv'et i dag?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
claussor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et i dag. Har ikke mulighed for at teste tunerdelen før i aften, og der er et par grumme støbekanter også.

Jeg kan ikke få det til at køre 1366x768, selvom det nok er Windows der er problemet. Bare ærgerligt at der ikke er en driver med til det, så det kunne gå mere glat. Pt. kører det 1024x768 - højere kan jeg ikke få det.

Til top Vis claussor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claussor
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Lyder godt claussor :) Bliver nok nødt til at købe den i morgen, hvis jeg skal nå at have en, men er vildt meget i tvivl, så er spænd på hvad du skriver om den. Specilet mht til computer, da jeg selv har planer om at bruge den til MCE
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

the-box skrev:
Lyder godt claussor :) Bliver nok nødt til at købe den i morgen, hvis jeg skal nå at have en, men er vildt meget i tvivl, så er spænd på hvad du skriver om den. Specilet mht til computer, da jeg selv har planer om at bruge den til MCE

Tror det er for sent i morgen - har været rundt i en del ALDI butikker, og de er revet væk :(

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
miro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

har stået i kø som nr 3 i viby

jeg har ikke nået at teste det endnu men vender tilbage men resultatet

jeg tror også løbet er kørt for dem som ikke nåede at hente et idag

 

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

miro skrev:

har stået i kø som nr 3 i viby

jeg har ikke nået at teste det endnu men vender tilbage men resultatet

jeg tror også løbet er kørt for dem som ikke nåede at hente et idag

 

Damn du var heldig! Jeg var den heldige som nr. 4 i køen der fik af vide der kun var 3 i butikken.. ÅRGHH! Hehe. Så må nøjes med 30" modellen til samme pris  

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Calvin80
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg købte tvet idag og vil give min bedømmelse med mit beskedne grundlag.

Samlet er jeg meget tilfreds bl.a. pga.:

 - De 2 tunere med pip er alt for fedt

 - Lynhurtig zappefunktion

 - Lynhurtigt tekst tv

 - Helt ok billedkvalitet

 - Brugervenlig

Alt i alt er jeg meget tilfreds med den tekniske side.

Jeg har endnu ikke sat min computer til tvet. 

Desværre er tvet ret grimt og selv hvis jeg på en eller anden måde får det hængt op tror jeg at højtalerboxen under tvet vil opretholde grimheden i fin stil.  

-Surt når jeg ellers er så tilfreds og ved at medion laver en væsentlig flottere 30" model, men at betale samme pris for et mindre tv med langt dårligere specs.....  

Til oplysning kan jeg fortælle at da jeg købte mit tv kl 12 idag i Aldi i Aalborg (Vejgaard) var der stadig 6 styk tilbage, så udsolgt er der åbenbart ikke i hele landet.

 

 

Til top Vis Calvin80's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calvin80
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Calvin80 kunne vi evt. få nogle billeder?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes