Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 17:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Andvare’s SUB’er og center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Kanon flot

Men hvor er det lige den sidste slave sidder ? er det nedenunder ?

 

Til top Vis grohnheit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grohnheit
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

grohnheit skrev:

Kanon flot

Men hvor er det lige den sidste slave sidder ? er det nedenunder ? - Nej den sidder ind mod vægen - modsat den anden - Der er (på billedet) lidt over 10 cm mellem slaven og vægen så der skulle være plads til at lyden kan komme ud

 



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

ser sgu meget godt ud ....jeg studsede bare over litermålet og lidt let hovedregning.......er det målet udvendigt og med enhedernes fylde trukket fra......og fylder de virkeligt 11 L når du trækker pladetykkelsen fra som den jo sidder på ydersiden af ........ret mig bare jeg kan tåle det

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

@heltedellen
Jeg har ikke regnet med den volumen enheder optager - det er faktisk en fejl på mindst et par liter til den dårlige side. men eller regner jeg som følger:

Plade tykkelse er 22mm indvendigt mål 42cm-4,4cm=37,6cm (3,76dm)

Indvendigt 3,76dm^3=53,2l

Forstærker kasse 3x3x0,8=7,2l (det er sku ikke så lidt til en smule watt)

ialt 53,2-7,2=46l

Resultatet er meget tilfredsstillende og det vare ikke lang tid før jeg laver den anden. Den skal også trækkes af Hypex'en(måske låner jeg lige en ICE500 for sjov også) og derfor skal den ikke have en forstærker kasse til at fylde indeni, den bliver altså på 53l - enheder.

Jeg er faktisk blevet helt vil med den sub den spiller rigtig fint og man lægger faktisk ikke mærke til at den er der - før men lige pludselig få en gang luftbåren kropsmassage. Der er ingen mislyde der afsløre placeringen (meget vigtigt i en bio-Sub da den godt kan komme til at køre for fuld hammer uden der er høj musik eller lign til at overdøve). Så jeg kan kun anbefale at komme igang med noget XLS DIY - Det er sku for fedt



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

ja jeg så lige at min hovedregning ikke var for go jeg havde kun regnet 1 pladetykkelse fra de 42 ups

ja jeg havde selv overvejet at bruge xls men så var økonomien ikke så lystig og jeg blev nødt til at "nøjes" med sls 12" 2 stk .....og jo det fylder af h.......til men det lyder slet ikke så tosset

jeg har så også 2 zap monotrin til at trække dem og front ht

så effekten er heller ikke problemet hvis man ser bort fra at jeg "dræbte" en af basserne ved en fest hvor jeg lige var fraværende hmmm nå ja det er jo hvad der sker 

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ja, der er faktisk 2 plade tykkelser, og du skal ikke være alt for flov - Jeg glemte det faktisk da jeg første gang fik savet til Sub#2. Ja jeg havde faktisk limet pladerne sammen og kom glad med front og bagplade (som er nemme 42x42 og ikke så svære at regne ud) og kunne ikke få det til at passe. Det er i sådanne øjeblikke man overvejer om skal smutte ud af bagdøren og smide det ud eller man skal indrømme over for sigselv og resten af familien at men er en klovn.



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Tataaaa.

Så er det slut. Ikke mere vente tid. Sub nummer to er klar og det virker. Her et par pic's

Den "gamle" eller #1

Den nye eller #2

Og så et samlet billede af situationen.

Jeg ar faktisk ganske godt tilfreds med resultatet.



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 557
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Det ser dælme godt ud Andvare! Thumbs up! Det må være seriøs fed bas!
Hvordan lyder de til musik?
Jeg skal selv i gang med et subwooferprojekt inden for de næste 2 uger med DS 2.0 og en Peerless SLS12".

Det er en glimrende idé med de ben! Hvordan har du lavet dem?

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej Pink-Bear og tak for rosen (det er jo derfor jeg viser dem frem, W'et roser ikke meget ).

Og så til musikken. Jeg er faktisk i den situation at det ikke rigtig er vigtigt - de er til film - musik høre jeg på mine små tønder i en anden stue. MEN jeg har da prøvet lidt - det er faktisk godt. Jeg måtte lige bruge noget tid på opgaven. Til musik spiller subberne "sammen" med fronterne på en anden måde, end når de fødes med et LEF signal fra en film.  - ---- Nå, det kommer nok ikke som en overraskelse, men de spiller faktisk ret godt. Enhederne har en egenresonance på ca. 18Hz og det er faktisk meget lavt. så tuningen med de to slaver ligger langt over (vist ved ca 24 Hz) resonansfrekvensen - det lader til at være et + mht step-responce.

SLS og DS 2.0 - det minder mig om mit næste projekt 2x8"SLS i compound og trykkammer, drevet af en 2.0 . Alle dele ligger klar, men jeg har ikke prøvet noget af endnu men de skulle faktisk kunne lave noget rimeligt sammen med mine tønder. Er det et Frequence-projekt du har gang i?

Og så til det med ben - Det kræver noget! en meget præcis sav - hos en sneker - de er faktisk savet ud af et masivt stykke maghogni. Først til "firkantede" ben - her efter saves det ene hjørne ud og benet er klar til sandpapir og olie. Det lykkedes faktisk ikke hest super på alle ben - så det er god at der en noget der vender ned mod gulvet.



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 557
Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Hej Pink-Bear og tak for rosen (det er jo derfor jeg viser dem frem, W'et roser ikke meget ).

Og så til musikken. Jeg er faktisk i den situation at det ikke rigtig er vigtigt - de er til film - musik høre jeg på mine små tønder i en anden stue. MEN jeg har da prøvet lidt - det er faktisk godt. Jeg måtte lige bruge noget tid på opgaven. Til musik spiller subberne "sammen" med fronterne på en anden måde, end når de fødes med et LEF signal fra en film.  - ---- Nå, det kommer nok ikke som en overraskelse, men de spiller faktisk ret godt. Enhederne har en egenresonance på ca. 18Hz og det er faktisk meget lavt. så tuningen med de to slaver ligger langt over (vist ved ca 24 Hz) resonansfrekvensen - det lader til at være et + mht step-responce.

SLS og DS 2.0 - det minder mig om mit næste projekt 2x8"SLS i compound og trykkammer, drevet af en 2.0 . Alle dele ligger klar, men jeg har ikke prøvet noget af endnu men de skulle faktisk kunne lave noget rimeligt sammen med mine tønder. Er det et Frequence-projekt du har gang i?
Ja det er ihvertfald hos Eyrún jeg skal købe det. Og det er i bund og grund et af DIY kittene, jeg skal bare ikke have dæmpemateriale osv. Kun de to ting (måske dropper jeg SLS 12" og bruger en Phase Linear Thriller sub pro 10" enhed jeg har liggende)!

Og så til det med ben - Det kræver noget! en meget præcis sav - hos en sneker - de er faktisk savet ud af et masivt stykke maghogni. Først til "firkantede" ben - her efter saves det ene hjørne ud og benet er klar til sandpapir og olie. Det lykkedes faktisk ikke hest super på alle ben - så det er god at der en noget der vender ned mod gulvet.
Jeg kan høre det ikke er noget jeg skal eksperimentere med  - måske hvis der findes en alternativ løsning, hvilket der nok gør. Jeg må lige se på det.. Du har ikke nogle gode idéer til nogle ben/fødder?

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke den omtalte enhed, men det er da oplagt at prøve med den. Jeg har købt mine aktive XLS'er let brugt for ca ½ ny pris - ca. det en SLS koster - slaverne kom på en købes annonce jeg havde indrykket - det kan godt betale sig at holde et øje på brugt markedet.

BEN ja, de er jo ikke strengt nødvendige, men jeg kunne ikke rigtig leve med at kasserne bare stod på gulvet. Ben eller føder får dem til at se lidt mere færdige ud. Jeg synnes min løsning er god, især pga 3 enheder med xmax godt over 20 mm kræver lidt plads. Hvis jeg skulle lave noget trykkammer eller refleks ville jeg lade "side" siderne være 5-10 cm længere/højere en resten og så lade dem fungere som ben. En evt port kan så pege ned mod gulvet så den ikke kan ses (jeg synes ikke om synet af porte, især ikke store porte). Side og top plade kunne så laves i noget pænt træ - evt masiv køkkenbordplade - det kan blive lækkert



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 20 April 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået et spm i en PB:

"har du brugt andet end trælim til at sammensætte pladerne til din sub "

Ser man på datoen for seneste opdatering i tråden, viser det at der er nogen den graver langt tilbage i arkiverne - det er super..

Jeg har KUN brugt lim til at samle selve kasserne - altså MDF pladerne. Ikke andet. Det kræver naturligvis at de passer godt sammen - ikke noget med millimeter brede revner. Dog har jeg tætnet indvendigt med fugemasse for at være helt sikker på at der ikke var utætheder der kunne give "fløjte" lyde - især "forstrækker kassen" er tætnet idet selve forstærkeren kun er skruet i uden tætning mm..

Benene er skruet fast indefra her har jeg ikke brugt lim.

 

En lille UPDATE:

Jeg har faktisk haft et lille problem - min Hypex 4.0 stoppede lige pludselig med at virke - ikke noget med puf eller noget - bare ingen lyd og ingen lys i dioden...  den røg en tur til frequence, der ret hurtigt sendte en ny - LÆKKERT - den nye er super lækker og jeg får en mistanke om at der er sket forbedringer - der er i hvert fald ikke mere små "pop-lyde" når min dvd skifter mellem "menu-lyd" og "DD/DTS-lyd". Jeg synes også at jeg meget nemmere har kunne komme overens med den aktive deling mht. x-over og EQ - eller også er det bare mig der har være en klovn tidligere. Alt i Alt er jeg super glad for dem og det eneste jeg kunne finde på er endnu en 4.0 så jeg kan spille endnu højere - de der XLS'er er nogle sultne karle der kan spise nogle watt...



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
hansson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 21 April 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Nu hvor din tråd dukkede op igen, så læste jeg den lige igennem igen

Jeg har som det også ses her på siden haft gang i et XLS+hypex DIY projekt, som lige er blevet færdigt, og det er noget der virker.

Der blev tidligere i tråden spurgt hvilken indvirkning det har på lyden hvis den aktive enhed peger nedad mod gulvet. Og det kan jeg da lige svare på.

Min sub består af en 10" xls + en 10" slave, også xls, hvor den aktive peger nedad. Og den har faktisk lidt sjov spredning af lyden. Når jeg står op ca. 2 meter fra subben, er bassen ikke noget særligt, men når jeg sidder i min lytteposition er den ren torden. Den kan af naturlige årsager næppe hamle op med Andvare's, men min sub spiller i et 12 m2 rum, så der skulle være nok at lege med.

Jeg købte for under en måned siden min Hypex DS 4.0, og det må være samme "nye" version som andvare har fået, får jeg genkender slet ikke de fejl som han beskriver. Inde hos DAT sagde de også (da jeg spurgte om garanti) at Hypex altid havde været gode til at ordne forstærkere der var noget galt med. Hvis forstærkeren blev sendt til rep. i Holland (eller er det belgien?!) kom de altid tilbage fuldt opgraderede, og prisen på reperationen var stort set altid nul. Det må da siges at være god service.

/hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson
 
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 April 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Må sige at det er et utrolig flot projekt og selv blevet inspireret deraf. Er i gang med mit ejet DIY projekt der består af en sub med en hypex og en peerless xxls nogelunde ligesom dit. Jeg har valgt at bruge kantlister ligesom dig, dog bare ikke som ben. Ved bare ikke om jeg skal lime kanterne fast eller skrue dem fast (har ikke malet endnu nemlig).

Vil derudover spørge om du har malet med rulle eller sprayet?

Og er der forskel på hvor pænt det bliver (er spray pænere)?

ugge out



__________________
AWESOME!
Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 April 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hov glemte helt at rose dit projekt

Så her kommer lige en stor hånd herfra

ugge out



__________________
AWESOME!
Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 26 April 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

 jeg takker -

Jeg har malet med spray - men jeg er faktisk ikke sikker på jeg villle gøre det igen. Jeg har valgt en mat overflade og det er den, men jeg tror en blank malig med rulle vil være sagen.

Mht. lim vs skruer er det vigtigt at tænke på godstykkelsen - mine ben er ca 20 mm så der kan man godt få fat med en skrue. Er man nede på en cm vil jeg stærkt overveje at lime.



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 26 April 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv tænk mest i retningen af at lime kanterne fast, så undlader bare at male i kanterne vha. malertape.

Men men, er stadig meget i tvivl på malingen. Vil det give en pænere overflade at spraye eller vil en hård rulle kunne klare arbejde lige så godt?

ugge



__________________
AWESOME!
Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Godt så -- der er løbet mange film gennem hjemmebiffen siden sidst og der er rystet mange mellemgulve... Men jeg vil lige kommende en update.

1) jeg arbejder på en center der skal matche subberne (på en moderat og menneskelig måde - jeg er jo ikke ekstremist)

2) jeg har haft et "problem" med Hypex DS4.0'erne.

For at tage det sidse først: Jeg sad og så noget film med konen, og det var egentligt hyggelig nok - men der var noget der "raslede" af og til. Jeg tænkte at det nok ve DVD skabene der rystede og raslede. De fik nogle skruer mv. så der ikke var noget der kunne rasle mere... Men det var ikke det... StarWars lego'erne blev flytet væk fra højtalerne - men det hjalp heller ikke, det var kun blevet være... Så var gode rå dyre og jeg begyndte at pille ved subberne og det viste sig at hvis jeg trykkede midt op Hypesen - så forsvandt det helt???

SÅ - ud med hypex'en og se hvad det kunne være - det viste sig at der er en lille køleplade der sider indvendigt OG som er skruet fast i "bagepladen" - den havde en skrue løs!! jeg strammede skruen og stik og skruer efter, men der var ikke mere at komme efter... Det virkede  . ikke mere brum/knas/raslen... ved nærmere efter tanke er jeg (det var faktisk konen der sagde det først) at vi havde oplevet det før, men at det vist var "gået væk" og at det "gået væk" nok hænger sammen med at den "lige pludselig" ikke virkede mere...

SÅ, har i en Hypex subamp - så check lige skruerne bagpå efter lidt tid...

Punkt 2 kommer senere... men den er omtalt i min bio tråd...



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

hej igen herfra ja jeg er flyttet her til øen siden sidst ...ku man få en lytteaften ??

syntes stadig at dit projekt er lækkert

mine amps (zappulse 2.3se) er begge gået nu øv øv ...og jeg gider ærlig talt ikke rode med dem for tiden ....overvejer endda at sælge dem..jeg bor lidt småt og de er lidt for voldsomme i effekt ...men var da sjovt at bygge dem ...nu har jeg prøvet det ...hvad bliver næste projekt mon ;-)

hold os endelig informeret for de er sgu for lækre dine subs

ang maling ville jeg nok også foretrække den matsorte på spray....det er nemmest da man bare limer kantlisterne på bagefter

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:

hej igen herfra ja jeg er flyttet her til øen siden sidst ...ku man få en lytteaften ??

syntes stadig at dit projekt er lækkert

mine amps (zappulse 2.3se) er begge gået nu øv øv ...og jeg gider ærlig talt ikke rode med dem for tiden ....overvejer endda at sælge dem..jeg bor lidt småt og de er lidt for voldsomme i effekt ...men var da sjovt at bygge dem ...nu har jeg prøvet det ...hvad bliver næste projekt mon ;-)

hold os endelig informeret for de er sgu for lækre dine subs

ang maling ville jeg nok også foretrække den matsorte på spray....det er nemmest da man bare limer kantlisterne på bagefter

- ja, vi må se på om jeg får lidt mere tid - jeg stjæler mig til lidt tid her og der, men ellers fyldes tiden ud med de krav et arbejde, 2 unger og en kone kan stille...

__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes