Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 01:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Magnus’ værelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv B&W ASW 600 og den er altså ret særiøs selvom det kun er en 10'' det er planen jeg skal ha en til senere!

Jeg synes den giver en dejlig rund bas, den ligger en meget behagelig bund uden at være dominerende for mine front højttalere(det er den jo så også til en hvis grad indstillet til), men jeg giver dig da ret den koster da lidt! Det er rigtigt det er mere ofte man ser Dali's SWA serie på brugt salg markedet, men det er vel en grund til alt...

jeg var da næsten ved at glemme at kommentere dit anlæg, jeg synes det er et rigtig god start du har fået dig! Især med receiver og dvd, dine højttalere kender jeg ikke... Er det Ixos coaxial kabel du bruger?



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jeg har selv B&W ASW 600 og den er altså ret særiøs selvom det kun er en 10'' det er planen jeg skal ha en til senere!

Jeg synes den giver en dejlig rund bas, den ligger en meget behagelig bund uden at være dominerende for mine front højttalere(det er den jo så også til en hvis grad indstillet til), men jeg giver dig da ret den koster da lidt! Det er rigtigt det er mere ofte man ser Dali's SWA serie på brugt salg markedet, men det er vel en grund til alt...

jeg var da næsten ved at glemme at kommentere dit anlæg, jeg synes det er et rigtig god start du har fået dig! Især med receiver og dvd, dine højttalere kender jeg ikke... Er det Ixos coaxial kabel du bruger?

 

mht. subwooferen, så vil jeg gerne have dyb fast hurtig bas. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg tror det er noget lignende system audios se200 subwoofer jeg leder efter nu. Men jeg har ikke hørt så mange, så det kan godt være jeg måske tager fejl.

Og tak,  højttalerne er heller ikke noget at skrive hjem om, og det er også grunden til at det højst sansynligt er dem som bliver skiftet næste gang. Også så jeg kan begynde at tænke på surround, for det vil jeg snart have!

Jeg ved ikke helt hvilket kabel jeg har, da jeg købte det brugt og ikke kan huske hvad personen jeg købte det af sagde. Men hvad vil det sige at det er "ixus coxial" ?

tak for rosen også

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Er der blevet spurgt hvordan de spiller? jeg kan ikke helt overskue om du er blevet stillet det spørgsmål?? Men altså, hvordan spiller de

Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

"Men hvad vil det sige at det er "ixus coxial" ?"

Jeg troede/tror at producenten af kablet er Ixos... og coaxial er en betegnelse på opbygningen af kablet(så vidt jeg orienteret). Jeg gik ud fra at det røde kabel du mellem receiver og dvd er dit coaxiale digital kabel... håber ikke jeg gjorde det endnu mere forvirrende.



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

 

 

 

nu har jeg fået en projektor

 

 

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

så har jeg fået taget en smule nærbilleder af de forskellige komponenter, men "overall" -billeder, må i vente med til imorgen hvor jeg har ryddet op

jeg starter med at smide et par billeder op af hvordan vi lavede lærredet.

Først tog vi i silvan og købte nogle 2 x 4 cm lægter, fik dem skåret til (de er 200 x 112,5 cm.) og lagt dem som en ramme.

Derefter skulle det samles, og først borede vi nogle huller til skruerne, sådan så træet ikke flækkede. (det var dog ved et flække på et tidspunkt fordi vi brugt for store skruer, men det blev ordnet med lidt lim) . Vi brugte en 90-graders-ting til det, så det blev helt lige.

og et par vinkelbeslag, så det blev stabilt

og det gjorde vi så i alle hjørner, + at vi også brugte lidt lim for en sikkerheds skyld. Stoffet skal nemlig strammes rigtig meget for at der ikke kommer buler, så derfor skal rammen være stabil .

Imens limen tørrede tog min mor og jeg ind til odense i en butik som hedder stof og stil, og købte et hvidt mørklægningsgardin som jeg fik anbefalet af en ven som også selv har lavet sit lærrede. Det kostede vidst omkring 150 kr. i den størrelse jeg skulle bruge, og så fik vi det anbragt under rammen da vi kom tilbage:

derefter skulle det strammes og hæftes fast på bagsiden. Vi strammede det bare ved at først hæfte det fast på den ene side, stramme, og hæfte fast på den anden side.. det samme med de to andre sider.. :

Efter dette billede løb mit kamera desværre tør for batteri, men jeg kan sige så meget at da alle siderne var hæftet fast, fik den lige 3 gange så mange hæfteklemmer hele vejen rundt, sådan så det sad helt fast.

så kom det op at hænge :

og nu til de andre komponenter

 

Her er mit anlæg. Denon avr 1905 og denon 1910. Dog vil jeg gerne have udskiftet begge dele. Dvd'en fordi den har dvi udgang, og det har jeg ikke brug for fordi min projektor kun har component indgang. ellers er jeg skam glad for den, men en anden med dvi indgang kan ligeså godt få glæde af den hvis det var, og så kunne jeg købe en pioneer  . Og min receiver fordi der ikke helt er nok "punch" i den. altså der er ikke så meget power, og så kunne lyden fra den også godt være bedre. Men det er jo også en af dem i den billige ende, så jeg klager da ikke iforholdt til hvad jeg har givet; 3300 kr,-

skal vidst snart have støvet af, hehe. Det må blive imorgen sammen med oprydningen

og her er et af mit tv, som jeg også er rigtig godt tilfreds med til prisen (gav 3000 kr. for det i fona) men jeg vil gerne have det solgt, da jeg synes mit lærrede hænger for højt oppe, og det begynder at blive irriterende i nakken efter et par timer man har siddet og set film på det.

og så min kære projektor, den købte jeg brugt for knapt en måned siden af en god ven, som jeg fik den af for kun 3500 kr. . den havde kørt 470 timer ca. og fejlede ellers intet. Den er jeg rigtig glad for, og den bliver brugt flittigt

og kablerne skal snart på plads med nogle kabelbakker, men jeg skal havemig et andet ophæng først.

ophænget er lavet af et gammelt tv ophæng, som lige blev skåret lidt til og sat op. det virker NADA, jeg har fundet ud af at det eneste som virker er et kugleled, så jeg skal have fundet mig sådan et og lavet et andet.

men jeg er nu særdeles tilfreds med projektorens billede, her er et screenshot fra filmen "monsters inc." men der skal nok komme nogle flere, også af rigtige film.

og lige et dårligt overall billede til at slutte af med .

det var alt for denne gang, poster lidt flere billeder imorgen

ris/ros modtages meget gerne

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Så faldt valget altså på en Infocus. Er det X1'eren eller 4800'eren du fik fat i?? Håber i hvert fald du bliver tilfreds med den, den gør det nemlig rigtig godt.

Dief.



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

det er 4800'eren... jeg fik den rigtig billigt, og jeg er også tilfreds med den :)
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Lækkert værelse

Du har ret i at det vil være en god idé at få lærredet længere ned. Det kan jo heller ikke være meningen at det skal være anstrengende at se film



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Lækkert værelse

Du har ret i at det vil være en god idé at få lærredet længere ned. Det kan jo heller ikke være meningen at det skal være anstrengende at se film

nej men regner med at købe sådan en aflang lav tv-bænk i ikea.. så kommer det hele lidt længere ned.. og det er rigtigt.. efter 10 timers godfather, kan det godt begynde at gøre lidt ondt i nakken

men tak for roserne

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

lige et foto af min lille dvd samling

 

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud Magnus.

Rart at se endnu en dahf'er skrive herinde også :D



__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:

Ser godt ud Magnus.

Rart at se endnu en dahf'er skrive herinde også :D

 

tak

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej Magnus.
Det ser godt ud. Men hvor har du købt dine reoler til DVD-filmene? Og hvor stort er dit TV egentlig? For synes det så meget mindre ud i virkeligheden..

Men det er ellers fedt med en projektor på værelset!


Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

dvd reolerne er hjemmebyggede, og tv'et er 28"
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 884
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Kun mig der ikke kan se billederne?

__________________
Venlig hilsen
Olsen
Til top Vis Olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Olsen
 
Allehaderos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

jeg kan heller ikke se dem!

__________________
www.hifisound.webbyen.dk
Til top Vis Allehaderos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allehaderos Besøg Allehaderos's Websted
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Grunden til at nogen ikke kan se billederne er, at der er mellemrum  i filnavnet (bliver fortolket med hexadecimal-koden "%20").

Flot hjemmebio - utroligt så meget man kan få ud af så lidt ;o)



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

tak for roserne, grunden til at i ikke kunne se billederne, var at serveren hvor billederne ligger på, var nede igår.. de skulle gerne virke igen nu
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted
 
Alco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

det ser sku godt nok fedt ud...men skal du ikke ha gemt nogen af alle de ledninger der???
Til top Vis Alco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alco
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes