Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 18:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo à la Fournais (nye billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Opdateret 15-08-07: Nye billeder på side 1 samt beskrivelse af lyden fra ATC SCM 40 på side 5!



Her er en liste over grejerne:

Primære setup:

Effekt: Parasound HALO A21
Pre: NAD Silverline 100
Pladespiller: Pioneer PL 12D
RIAA: Pro-Ject Phono Box MKII
Højttalere: ATC SCM 40
CD: Leder stadig...
DVD: Pioneer dv-535a

Kabler:


HT-effekt: Chord Company Odyssey biwire

CD-pre: Black Rhodium illusion med bulletplug stik

Pre-effekt: Chord Company Chameleon Silver + (balanceret)

RIAA-pre: Black Rhodium Rhapsody

DVD-pre: Black Rhodium Rhapsody


Tilbehør:

Rack: Empire og Soundstyle


------------------------------------------------------------ --------------------------------------

Forstærkersættet:


Min NAD S100 forforstærker.
Et udemærket produkt i lyset af den lave pris på brugtmarkedet.
Der sidder tre lytter med en kapacitet på hver 4700 uF. Kondensatorernes kapacitet er altså i alt 14.100, hvilket er fuldt ud acceptabelt i en forforstærker af denne kaliber.
Trafoen har jeg ingen data på, men den har en okay størrelse.


Closeup.
Jeg bruger XLR-udgangene fordi min effektforstærker lyder klart bedst via dens balancerede indgange. NAD'en er som det fremgår ikke balanceret hele vejen igennem, men har 'balancerede udgange'. Hva fa'en, det er da bedre end slet ingen XLR-stik!
Ellers er der ikke så meget at sige til den. Er bygget i den velkendte NAD kvalitet. Den skal nok holde mange år endnu.





Det var så tre billeder af min effektforstærker.
De tekniske detaljer vil jeg ikke gå dybere ind i her. Du kan læse mere her

Her er så effektforstærkerens lytter. De er på hver 25.000 uF og der er fire af dem.
Selvfølgelig findes der større (og meget dyrere) forstærkere, men det her er rigeligt til mit behov.


Der er sq lidt potensforlænger over sådan en trafo. En skam at den sidder under kappen
Den er på 1200 VA og har seperate sekundære viklinger for hver kanal. Som sagt, jeg mangler ikke strøm!




Ja ja, jeg ved godt at det ikke ligefrem er en Dali Gravity, men den er stor nok...



Terminalerne er set større og af en bedre kvalitet. Jeg bruger bare bananstik, så det fungerer upåklageligt. Hele bagsiden (som jeg ikke lige fik taget et ordentligt billede af) prydes af både RCA og XLR terminaler samt små switches til forskellige indstillinger, som alle er i fornem kvalitet.


Et nærbillede af transistorerne. Der sidder fire af dem på hver køleprofil med fire køleprofiler (store ribber skulle jeg hilse og sige) i alt. 16 bipolære transistorer varmer faktisk en hel del, men heldigvis transporterer ribberne varmen væk uden problemer. På fronten af forstærkeren er der en diode til 'high temp.', men det endnu ikke lykkedes mig at få den til at blinke.



Højttalerne



Mine højttalere fra Engelske ATC. Modellen hedder SCM 40 og er deres største i deres entry series. Den er for øvrigt passiv (ATC laver også aktive monitors).

Kort sagt er der tale om en trevejs højttaler med 1" diskant, 3" mellemtone og 6,5" bas. Delefrekvenserne ligger ved 380 Hz og 3500 Hz. Vægten er 23,5 kg stykket mens følsomheden ligger på 85 dB ved 1W ved 1 meter.

På side 5 er lyden beskrevet i flere indlæg. Det kan interesserede jo læse!



Terminalerne er helt standard og sidder på rigtig mange højttalere efterhånden, f.eks. mine gamle fra Audiovector. De tager spader og bananer (som jeg bruger) og giver mulighed for triwiring. Fedt nok, så kan man bruge endnu flere penge på dyre kabler...


Basenheden.
Er lavet af papir, som vel nok stadig er et af de allerbedste materialer til dette formål.

Diskanten. Fra norske SEAS.




Mellemtonen. ATC's egen produktion.
Det her er hjertet i højttaleren. Den spiller helt op til 3500 Hz, så den har et stort ansvar for totallyden af højttaleren. Den gør det fremragende, simpelthen.



Nærbilleder er sjældent gode når der står en ringe fotograf bag, hehe
Højttalerne er en oplevelse for sig. De lyder meget anderledes end mange andre konstruktioner i prisklassen omkring de 25.000,-

Som sagt, hvis nogen er interesserede i lytteindtryk så gå til side 5!

Det var alt for nu. Mangler stadig at finde en CD-afspiller til referenceudstyret.



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej Fournais

Det ser lækkert ud, og uden tvivl en delikat amp fra A.E.

Jeg tror det er en glimrende ide at prøve Chord ht-kabel, og når du er ved at "lege", burde du låne lidt Coldrays med hjem. De kan gøre underværker. Fortsat megen god fornøjelse med herlighederne.



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Så det også sidst du havde lavet en tråd, men må hellere lige kommentere igen.

Det ligner et meget seriøst setup, med gode komponenter

Jeg kan godt lide at du har holdt det så enkelt, men fjernsynet og dvd'en skæmmer lidt

Har du noget ballast i de standere? Det er ærgerligt at det er den model med de små plader nederst. Jeg tror at du kunne drage fordel af at have større plader i bunden og fylde standerne med bly, hvis ikke du har gjort det i forvejen.

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Mit anlæg har været uploadet før, men en hvis hr. ADMIN kom til at slette det, så nu er det lagt ud igen med nye billeder taget af et bedre kamera!

Hej Fournais,

Du har et fedt anlæg. Har vist sagt det før, men gentager det gerne.

Synd at din tråd blev slettet, men fint med de nye billeder.

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Hej Fournais

Det ser lækkert ud, og uden tvivl en delikat amp fra A.E.

Jeg tror det er en glimrende ide at prøve Chord ht-kabel, og når du er ved at "lege", burde du låne lidt Coldrays med hjem. De kan gøre underværker. Fortsat megen god fornøjelse med herlighederne.

Tak for roserne! Jeg har ikke for alvor testet kabler før, så derfor vil jeg gerne prøve en del før jeg køber. Så kan det være jeg også lærer lidt af det! Afkobling af apparaterne skal selvfølgelig også prøves, men først når jeg har leget lidt med kabler først. Hvor mange forskellige versioner Coldrays kan man få, og hvad koster de??

JBL Ti-5000 skrev:

Så det også sidst du havde lavet en tråd, men må hellere lige kommentere igen.

Det ligner et meget seriøst setup, med gode komponenter

Jeg kan godt lide at du har holdt det så enkelt, men fjernsynet og dvd'en skæmmer lidt

Har du noget ballast i de standere? Det er ærgerligt at det er den model med de små plader nederst. Jeg tror at du kunne drage fordel af at have større plader i bunden og fylde standerne med bly, hvis ikke du har gjort det i forvejen.

Mvh. JBL

Hehe, fjernsynet har godt nok en del år på bagen efterhånden, men hverken det eller dvd'en bruger jeg ret meget. Har tænkt på at fjerne det helt, men så ved jeg ikke helt hvor jeg skal gøre af det, og man vil også gerne se nyhederne i ny og næ

Der er ingen ballast i standerne. Her flere gange overvejet det, men har aldrig fået det gjort. Kan ikke finde ud af om sand eller bly er det bedste... Hvilke lydmæssige forbedringer giver bly, evt. i forhold til sand??

Brian7500 skrev:
Fournais skrev:

Mit anlæg har været uploadet før, men en hvis hr. ADMIN kom til at slette det, så nu er det lagt ud igen med nye billeder taget af et bedre kamera!

Hej Fournais,

Du har et fedt anlæg. Har vist sagt det før, men gentager det gerne.

Synd at din tråd blev slettet, men fint med de nye billeder.

Det er rart nok at få et par kommentarer selvom folk allerede har skrevet i den gamle tråd. Tak for kommentaren, og i lige måde



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

JBL Ti-5000 skrev:

Så det også sidst du havde lavet en tråd, men må hellere lige kommentere igen.

Det ligner et meget seriøst setup, med gode komponenter

Jeg kan godt lide at du har holdt det så enkelt, men fjernsynet og dvd'en skæmmer lidt

Har du noget ballast i de standere? Det er ærgerligt at det er den model med de små plader nederst. Jeg tror at du kunne drage fordel af at have større plader i bunden og fylde standerne med bly, hvis ikke du har gjort det i forvejen.

Mvh. JBL

Hehe, fjernsynet har godt nok en del år på bagen efterhånden, men hverken det eller dvd'en bruger jeg ret meget. Har tænkt på at fjerne det helt, men så ved jeg ikke helt hvor jeg skal gøre af det, og man vil også gerne se nyhederne i ny og næ

Der er ingen ballast i standerne. Her flere gange overvejet det, men har aldrig fået det gjort. Kan ikke finde ud af om sand eller bly er det bedste... Hvilke lydmæssige forbedringer giver bly, evt. i forhold til sand??

Mine ældre AudioMagic standere vejer ca. 40-45kg. pr. stk. Jeg har ikke prøvet samme standere uden fyld, men jeg havde nogen lettere standere før som vejede ca. 6kg og havde mindre fod.

Min oplevelse da jeg skiftede var at hele lydbilledet blev strammet op, og at nogen af de anklager, jeg generelt havde mod forstærkeren, gik lidt i sig selv.

Det koster jo ikke det store at fylde dem med sand, så det kan vel forsøges.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fyldt mine Audiomagic standere med ovn-tørret sand, købt hos Århus Mørtel Kompagni. Det kostede 45 kr. for 25 kg. sand....så det er jo ikke slemt....

Og jeg har faktisk mere end halvdelen tilbage.....så der skulle være rigeligt.....

Edit: Glemte jo helt, at rose din nydelige opstilling....det ser sgu dejligt enkelt og stilfuldt ud....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Trommelum
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 06 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej Fournais.

Spændende set up. Den forstærker ser meget interessant ud! kan du fortælle lidt om den, har aldrig set den før.

Go´ hygge med musikken.

Mvh.

 



__________________
Nyd musikken!!!
Til top Vis Trommelum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trommelum
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:

Hej Fournais.

Spændende set up. Den forstærker ser meget interessant ud! kan du fortælle lidt om den, har aldrig set den før.

Go´ hygge med musikken.

Mvh.

Hej Trommelum.

Forstærkeren er anmeldt her på siden sammen med den matchende cd-afspiller: http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 614&zoneid=3
Hvis du trykker på linket og scroller lidt ned kan du læse lidt om opbygningen af forstærkeren. Det er forklaret bedre der end jeg kan gøre det

Som det også påpeges i anmeldelsen er den desværre ikke ret strømstærk, hvilket betyder at 8 ohms højttalere med følsomhed på 89-90 db er at foretrække. Dette forhold gjorde for øvrigt at jeg skiftede de gamle højttalere ud med mine nuværende, som er rimelig letdrevne.

Lydmæssigt gengiver denne forstærker musikken med en glød og indlevelse i som jeg ikke før har oplevet i mit setup. Den har en utrolig behagelig mellemtone og meget velopløst diskant, hvilket giver en kanon gengivelse af kvindestemmer, jazz og generelt akustisk musik. Sammen med et par dynamiske højttalere (som jeg mener AV m1 super er) kan den dog også gengive rock eller metal med tilfredsstillende drive. Bassen har ikke det samme smæk som på store (tunge) solid state konstruktioner, men ligesom resten af lydbilledet hopper den afsted uden man fokuserer bestemt på den. Og det er egentlig meget sigende for denne forstærkers kvaliteter. Den gengiver musikken meget medrivende og 'rigtigt', så man blot kan læne sig tilbage, lukke øjnene og nyde det. Det er uden tvivl mit bedste hifikøb nogensinde, og jeg vil håbe at flere mennesker får øjnene åben for den nye prima serie der vist nok er kommet 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Trommelum
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 06 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 97
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej Fournaise!

Tak for linket og beskrivelsen. Det lyder til at være ret så fed en forstærker.

Tillykke med købet og dit dejlige setup.

Mvh. Troels



__________________
Nyd musikken!!!
Til top Vis Trommelum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trommelum
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Her er et billede af den nye opstilling af mit setup. Jeg spiller nu på den anden led af mit 8 kvadratmeter store rum og har desuden flyttet det meste ud, således at der kun står min sovesofa og et lille computerbord, der kan rykkes væk når der skal lyttes.

Den nye opstilling har givet længere efterklangstid og dermed en mere detajleret diskant. Overtonestrukturen på instrumenter og stemmer er mere distinkt og den lyder knapt så presset med en smule mere luft. Derudover gengiver anlægget et større lydbillede fordi der er kommet mere bredde mellem højttalerne. Før jeg flyttede om havde jeg også et problem med et peak det sted i bassen hvor kontrabassens dybeste toner befinder sig, og dette er blevet kraftigt afdæmpet nu. Alt i alt er jeg meget tilfreds og har sat kabelkøb i bero. Fintrimning af akustikken er billigere og virker langt bedre

 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

det ser pænt ud må jeg sige kan man ikke bruge små sten i steden for sand

mvh. filur

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

filur skrev:

det ser pænt ud må jeg sige kan man ikke bruge små sten i steden for sand

mvh. filur

Sagtens. Rent faktisk er der intet andet end luft i mine standere, men skulle de fyldes vil jeg bruge grovkornet sand. Grovkornet fordi det er lettere at samle op fra gulvet end fint sand



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

filur skrev:

...kan man ikke bruge små sten i steden for sand

mvh. filur

Jeg har ikke selv prøvet at fylde standere med forskeligt matriale, men i teorien må de bedste matriale være det mest lyd-døde matriale - og dermed vil jeg tro sand nok er noget af det bedste... Jeg vil nok ikke bruge steen - og dermed risikerer at der er en lille sten der ligger og "rasler" i takt med musikken...  Wink

Fournais skrev:

Tak for roserne! Jeg har ikke for alvor testet kabler før, så derfor vil jeg gerne prøve en del før jeg køber. Så kan det være jeg også lærer lidt af det! Afkobling af apparaterne skal selvfølgelig også prøves, men først når jeg har leget lidt med kabler først. Hvor mange forskellige versioner Coldrays kan man få, og hvad koster de??

Og med hensyn til kablerne - så vil jeg gå efter kabler er ikke er for skarpe i lyden da dine Audiovector vil afsløre dette med det samme - og du vil hurtigt få lytte træthed til følge... Jeg tænker nok mest på kabler der er lavet af rent sølv... prøv evt. nogle der er kombineret kobber/sølv... BTW: Jeg har set at T.C. har en kuffert man kan låne med mange forskellige kabler i... Måske der var vejen frem...

For øvrigt - godt valg af forstærker... Audio Aero laver intet mindre end nogle fremragende komponenter - dejlig varm, blød og detaljeret lyd... Perfekt til Audiovector...

 

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Knudsen skrev:
filur skrev:

...kan man ikke bruge små sten i steden for sand

mvh. filur

Jeg har ikke selv prøvet at fylde standere med forskeligt matriale, men i teorien må de bedste matriale være det mest lyd-døde matriale - og dermed vil jeg tro sand nok er noget af det bedste... Jeg vil nok ikke bruge steen - og dermed risikerer at der er en lille sten der ligger og "rasler" i takt med musikken...  Wink

Fournais skrev:

Tak for roserne! Jeg har ikke for alvor testet kabler før, så derfor vil jeg gerne prøve en del før jeg køber. Så kan det være jeg også lærer lidt af det! Afkobling af apparaterne skal selvfølgelig også prøves, men først når jeg har leget lidt med kabler først. Hvor mange forskellige versioner Coldrays kan man få, og hvad koster de??

Og med hensyn til kablerne - så vil jeg gå efter kabler er ikke er for skarpe i lyden da dine Audiovector vil afsløre dette med det samme - og du vil hurtigt få lytte træthed til følge... Jeg tænker nok mest på kabler der er lavet af rent sølv... prøv evt. nogle der er kombineret kobber/sølv... BTW: Jeg har set at T.C. har en kuffert man kan låne med mange forskellige kabler i... Måske der var vejen frem...

For øvrigt - godt valg af forstærker... Audio Aero laver intet mindre end nogle fremragende komponenter - dejlig varm, blød og detaljeret lyd... Perfekt til Audiovector...

Jeg må indrømme at jeg ikke er kommet videre med kablerne siden jeg har skrevet noget sidst, da det har knebet lidt med finanserne siden SU'en er stoppet. Hvis først jeg begynder at teste ender det med jeg køber noget for penge jeg egentlig ikke har

Tak for tippet med kabelkufferten. Den vil jeg prøve at lægge billet ind på. Endvidere vil jeg prøve at låne nogle af Lydspecialistens Chord-kabler, da de skulle være rigtigt gode. Mht. til mit match er forstærkere og højttalere må jeg også sige at det fungerer rigtigt godt, men har du noget bud på hvad en eventuel ny cd-afspiller kunne hedde? Jeg har kigget på Audio Aeros egen Prima cd, Cayin CDT 17A, Naim CD5i eller CD5x, Musical Fidelity A5 eller måske den nye A3.5.

 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 05 August 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Så har jeg langt om længe investeret i et nyt TV.

Et Lumatron 21" med fladt billedrør. Kvaliteten af billedet er ikke noget at råbe hurra for, det stinker mildest talt langt væk af discount. Jeg skal da også gerne indrømme at jeg kun købte det fordi jeg kunne få det meget billigt gennem mit arbejde... Planen er at skifte det ud med et Philips 9520 (eller hvad topmodellen nu hedder på det tidspunkt) når jeg engang bor i noget større, men indtil videre er 21" fint.

Dough er ved at demonstrere effekten af et 'doughquake'. Kongen af Queens er skønt

 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 25 August 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Så har jeg langt om længe fået kabler hjem til demo!!

Og der er tale om orme af den fineste slags, i hvert fald at dømme på udseendet og vægten! Jeg er lige kommet hjem med dem her til aften, så lyden venter jeg lige et par dage med at udtale mig om. Her er i hvert fald nogle billeder!

NUL - nu gider vi ikke flere papkasse billeder. Nu går vi over til plasticpose billeder

Og sådan ser indholdet så ud.
2x5 m venligst udlånt at Lydspecialisten.

I har vel allerede gættet det: Der er tale om Chords Odyssey biwire

Et nærbillede af bananerne. Jeg ved ikke ret meget om kabler, men de virker til at være i en lækker og solid kvalitet.



Lytteindtryk kommer senere!

 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 970
Sendt: 25 August 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

det ser spændende ud...
glæder mig til at læse dine indtryk.
Har fra flere sider hørt at de skulle være ganske fine til prisen.
Det er da også lækkert at de er hvide og ikke alskens farver og striber som flere andre


__________________
Derfor Økologi
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 27 August 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

På denne skønne lørdag eftermiddag har jeg været inde og smage på festugen, og der er selvfølgelig gang i den som altid

Desværre var det også dagen hvor jeg skulle aflevere de Chord kabler som jeg havde lånt af Lydspecialisten. TOP-service forresten!

I de sidste par dage er Oddysey biwire blevet testet med meget forskellig musik, lige fra blues, jazz, rock og over i den mere hårde genre. Konklusionen er klar, nemlig at det er et meget neutralt kabel i forhold til det jeg er vant til. Der er større detaljerigdom, især i øvre mellemtone og diskant, hvor mit setup i forvejen excellerer, og derfor var jeg meget overrasket over at høre så meget mere ved de høje frekvenser. Bækkener lyder mere naturlige og har en smule længere udklangstid, og stemmer har får mere krop og man får i højere grad følelsen af at kunne røre ved dem fysisk!

Derudover slipper der også flere detaljer igennem i bunden, og det betyder at storetrommeslag er blevet kraftigt accentueret i forhold til mine Black Rhodium s130. Storertrommer på f.eks. Dream Theaters Awake lyder mørkere og fyldigere, men også med en smule mere kant og attack. Det har været tiltrængt, da bunden i mit setup til tider føles i smule uklar, hvilket nu har givet mig en indikation om at det kan skyldes mine højttalerkabler! Kontrabas på forskellige jazz cd'er bliver gengivet med mere krop og præcision, og fylder derfor naturligvis mere i lydbilledet, hvilket kun er godt. Det er jo ikke noget bedre end en god floor bass

Lydbilledet som helhed er ligesom bunden blevet strammet op, og har i den grad fået tilført flere nuancer. Ved kompleks musik (diverse jazz arrangementer eller Dream Theater) er det tydeligt at der er meget mere hul igennem! Hi-hat og bækkener er nemmere at høre, og på en eller anden måde integrerer de sig mere naturligt ind i lydbilledet. Så selvom lydbilledet har fået tilført flere nuancer er det ikke sket på bekostning af homogeniteten. Stereoperspektivet er også blevet bedre, hvilket kommer til udtryk ved at lagene i musikken er nemmere at skille ad.

Alt i alt synes jeg det er et sæt fremragende kabler, som for det første maner alle myter til jorden om, at det ikke kan betale sig at bruge penge på ordentlige kabler, men som også viser at man med en pris på ca. 500 kr pr. meter (+ terminering) godt kan få et gevaldigt løft i musikken! Jeg har planer om at låne flere andre kabler, bl.a. Taralabs og Duelund, så det bliver spændende at se hvor meget de kan tilføre i forhold til Chord!

Ps. Hvis nogen har bud på kabler som jeg bør lytte til i prisklassen op til 500 kr meteren så giv endelig lyd fra jer!



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 27 August 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Ja man bliver utroligt overrasket første gang man lytter til gode kabler på sit eget anlæg. Selvfølgelig kræver det tid og lyst , men glæden ved at finde større dybder i sit anlæg er jo super.

God fornøjelse.

Men har du brug for 5 m kabler?

Prøv at henvende dig til Mictor. De har virkelig nogle gode kabler, men prisen er nok lidt over



__________________
Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted
 

Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes