Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 01:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Virtuel Bio Salon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NielsJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja, huset hvori det skal installeres findes ikke endnu, så det må blive til at par 3D renderings istedet.

Min mening med at poste nu, er at jeg så kan få den hårde og ubamhjertige kritik på et tidspunkt hvor jeg stadig har mulighed for at rette setup'et :)







Jeg har her indsat Jamo PEX7.1 sættet (ikke for at det skal være det, mere for at se på placering af et 7.1 sæt. Projektoren er en Dell MP1100. Det er de komponenter hvor placering rigtigt betyder noget - resten skal jeg nok få plads til.

De bagerste center højtalere sidder lidt tæt, men hvis de skal sidde centreret i.fht. resten så kan de ikke komme længere fra hinanden pga. døren.

Det samme gælder front højtalerne, men her er det brændeovnen jeg er bange for at komme for tæt på. (Det er en Contura og de er SVJV relativt kolde på bagsiden, meen alligevel)

Lærredet kan ikke komme længere ned da projektoren med denne placering er ved max keystone. (Kunne selvfølgelig forlænge beslaget, men den skal jo heller ikke hænge midt i stuen).

Lærredet bliver af den slags der er malet på væggen. Det er billigest og jeg kan altid "opgradere" senere hvis kvaliteten er for dårlig.

Og ja, der er mange vinduer
Til top Vis NielsJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsJ
 
gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

uhh ved ikke om det er din kommende stue eller hvad det er... men må indrømme jeg ikke ville værre meget for hjemme bio i det rum pga det er så stort og der er så mange viduer som der er, som nok skal kunne tildækkes for at gørre det rigtig mørkt..

men jo det ser da fint ud, dog ville jeg smide bag højttalerene op under loftet ... også en højttaler lige op af brænde ovnen gør også det løber lidt koldt ned af min ryg...

hvis huset ikke er bygget endnu bør du måske tænke på kabel føring inden det er færdigt så du kan få lavet en ordenlig lønsning til dine baghøjttalere... 


__________________
And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
Til top Vis gnOsis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gnOsis
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

ved ikke om det er relevant men måske skulle højre baghøjtalere bag sofaen rykkes så den starter der hvor højre side af sofaen starter?
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
NielsJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

gnOsis: Jo, kommende stue. Det er ikke fedt at lave stuen mindre for at kunne se film , og det er nu heller ikke en bekymring jeg deler.

Vinduerne derimod er et problem, men for det første ser vi langt mest film om vinteren og som regel først når mørket har sænket sig. (Vi har ikke noget TV, ser aldrig TV, vil ikke ha' et TV og kommer derfor heller ikke til at bruge setup'et til TV ). Derudover må et par mørklægnings gardiner kunne gøre det tåleligt de par gange vi bruger det om sommeren.

Mht. brændeovnen har du ret - det skal undersøge nærmere, men som sagt mener jeg ikke der er problemer med bagsiden af en Contura.

Hvorfor vil du have baghøjtalerne under loftet? Jeg ville forvente bedre lyd i lytte højde, eller?

Kabling bliver i væggene.

Daniel18: Vil det ikke ødelægge symmetrien i lyden? Så er afstanden mellem højtalerne ikke ens bag?
Til top Vis NielsJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsJ
 
jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hey ville høre hvilket program du har brugt til at lave det der? :)

__________________
Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
Til top Vis jkk1989's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkk1989 Besøg jkk1989's Websted
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Først og frmmest må jeg sige, at stuen form måske ikke er velegnet til bio... Et mørkt rektangulært rum havde været helt klart bedre. Den stue du her viser vil komme til at "opsluge" en del af lyden - alene pga. formen. Men ellers ser der rigtigt godt ud :o)

Jeg vil give gnOsis ret i, at baghøjtalerne (og faktisk også side/surround ht'erne) måske skulle højere op på væggen, og vinkles nedad. Dem der sidder i bagerste sofa, kommer til at støde hovedet imod, og det er upraktiskt.

Dine fronter er alt for tæt placeret på centeren, og dette vil give et smalt lydbillede på forsiden. Jeg ville overveje at hænge fonterne op i loftet (nedadvinklet), og dermed give dem mere afstand imellem sig, for at opnå et bredere lydbillede...



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Niels. jeg ved det ikke helt. jeg kigger på sædet i midten af sofaen og der er højtaleren lige bagved. hvor imod den anden sidder et stykke ved siden af. mit syn på baghøjtalere er man skal sidde mellem begge hvor der er lige meget afstand.
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
NielsJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jesper: 3DSMax6

NitroBlast: Stuen er helt klart ikke designet som biograf, jeg ønsker blot så god en film oplevelse som det nu kan lade sig gøre inden for de rammer jeg har (budget og geometrisk).

Overkontrollen har lige peget fingeren nedad til 7.1 - for mange højtalere ... Så de to bag ved sofaen er ikke længere et problem

Mht. fronterne så kan jeg heller ikke lide at have dem så tæt, så forslaget om at hæve dem og flytte dem ud til siderne skal helt klart prøves.

Daniel18: De to højtalere bag sofaen er i 7.1 vel i princippet at betragte som center højtalere - de spiller samme kanal såvidt jeg ved, eller har jeg misforstået noget?
Til top Vis NielsJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsJ
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet indbygnings-højtalere? De bliver bygget ind i væggen, og bruger dermed væggen som kabinet... Fordelen ved dette er, at man ikke kan se højtalerne. Desuden er farve og design intet tema - man kan jo ikke se dem. Ulempen er, at når de først er bygget ind, kan man ikke bare lige sådan ommøblere.............



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Niels. er blevet i tvivl nu . kan være Nitroblast kan sige noget omkring det. ved ikke om du vil inversterer i indbygningshøjtalere som nitroblast skriver her. men der findes os B&W's flade højtalere der er designet til at sidde sammen med plasma tv'er eller lcd. de kunne vel måske os være en mulighed.
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
NielsJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

NitroBlast: Jo, det har jeg overvejet, men egentlig afskrevet af samme årsag som du nævner. Man er lidt up-sh*t-creek hvis man bliver træt af systemet

Daniel18: Jo, jeg har kigget på flade højtalere, dog kun Jamo A510 (de er 90mm dybe). Må se lidt på B&W også.
Til top Vis NielsJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsJ
 
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

hvad med de sidste nye højtalere fra SA, Talent, synes selv de er ret flotte som baghøjtalere, det kunne måske være en mulighed:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=971&zoneid=1



__________________
Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig anbefale indbygning-ht'ere, med mindre de skal bruges i et firkantet rum - til stereo! Men det er en mulighed, hvis man er til usynlige systemer, der ikke "fylder i landskabet"

Måske du skulle kigge efter nogle små sattelitter, du kan hænge op under loftet, på nogle beslag der kan vinkles nedad. Jamo har nogle gode bud på dette (incl. de E805'ere jeg har i mit setup). Cinema serien fra AudioPro kan også nævnes, da disse også er designmæssigt i orden. Men med sattelitter bliver det en nødvendighed at have en "kasse" stående i form af en subwoofer. Men den kan til nød skjules af en dug og en plante, hvilket sikkert ville gøre hende glad

De højtalere du har modeleret i de indledende 3D billeder er store og klodsede, og passer absolut slet ikke ind i stuen. Få nogle små sattelitter, som er mere diskrete og komplementér dem med en sub - mit bedste råd ud fra nuværende info



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Sims-m skrev:

hvad med de sidste nye højtalere fra SA, Talent, synes selv de er ret flotte som baghøjtalere, det kunne måske være en mulighed:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=971&zoneid=1

Må lige tilføje http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23612&K W=talent

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg bakker også helt op omkring hvad angår at bag-ht'erne skal op i højde, faktisk siger dolby laboratories at de skal op over ørehøjde, og de siger ikke noget med at det skal rettes mod lytteren. Surround effekten er jo stadig tiltænkt at være diffus, og skal derfor ikke retningsorienteres i samme grad som fronten, men blot placeres de rigtige steder i rummet.

Har du forøvrigt tænkt på akkustik dæmpende materiale? Nu er det jo selvfølgelig kun en virtuel beskrivelse af huset, men det hele ser mig noget hårdt ud, og lyden vil defor helt sikkert flyve rundt i rummet.

Ellers ser det ud til at være en fin stue, men nogen egentlig biostue vil jeg nu ikke kalde det er der noget WAF effekt blandet ind i det her?

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

hvad betyder det der WAF halløj synes efterhånden det står en del steder, men kan ikke lige finde ud af hvad det betyder??

__________________
Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m
 
NielsJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Tak for alle højtaler forslagene - Det vigtige lige nu er placeringen, men jeg (og specielt min kæreste ) er enig i at vi skal ned i størrelse.

Jeg laver en ny rendering i morgen Herligt med 3D visualisering...

Der kommer lamel gardiner i alle store vinduer, og begge døre, både for lys og lyd. Og så skal der selvfølgelig lidt billeder på væggene og et tæppe eller to på gulvet

De skrå vinduer er lidt et problem - man kan få specielle lamel gardiner der er skrå men de koster et fyrtårn. Et alternativ kunne være 3M folie - men det er nok ikke så kønt.

Jeg vil også gerne vide hvad WAF betyder??
Til top Vis NielsJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsJ
 
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1036
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har kunnet finde ud af betyder WAF følgende:

WAF; with all faults: sold as seen, without any guarantee as to condition or completeness.

Generelt bryder jeg mig ikke om alle de engelse forkortelser i det dejelige danske sprog, men der er vel et andet tema i et andet forum ;o)



__________________
Mit grej!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted
 
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

doh undskylder mit spørgsmål, det står jo her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16639&K W=waf

 



__________________
Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

hm. en lille sidste anbefaling. prøv og lyt til B&W's nye sattelit serie.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/BW_Mini_Theatre_hoejttalersystem.htm?id=664 4 <--- prøv og lyt til de forskellige løsninger med dem her.

Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes