Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 10:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp Snart nabo krig - subwoffer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte en pro JBL sub med 18" enhed i en kasse tæt på en kubikmeter i størrelse. Den kunne dælme levere noget bas

Mvh,

Karsten



__________________
www.studiosound.dk
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
von1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

sagewn er den at jeg har snakket med ham og han blev sur over at jeg synes det larmede og nej han ville ikke over og hører det hos mig. men som han sagde " skulle det være på den måde skulle jeg osse overholde reglerne" jaaa jeg har jo dårligt været der i nu. Og selvom han skruer ned kan jeg stadig hører subwofferen. den banker jo stadig igennem alt selvom han har skruet ned

Og ja jeg prøver igen at tage en snak med ham, udsigterne dog ser lidt dyster ud med den måde han reager på. og hans kone synes åbenlyst at vi er tosse


__________________
christian
Til top Vis von1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af von1
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

von1 skrev:


Og ja jeg prøver igen at tage en snak med ham, udsigterne dog ser lidt dyster ud med den måde han reager på. og hans kone synes åbenlyst at vi er tosse

Fornuftig kone.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

jamen så er der vel kun tilbage at gå til bestyrrelsen? jeg må tilslutte mig Zero, der er helt sikkert bestemmelser om støj. ellers har jbl lavet nogle glimrende og bille horn konstruktioner, ellers kan et sæt alm Klipsch også gøre det

 



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jeg holder mig til Kim Olsens idé...

Lån en stor ht'er med horn og kæmpe bas, og stil den på en trillebør pegende ind mod hans have... :)

Sæt derefter noget vildt musik på evt. techno eller rock...eller endnu bedre - dødsmetal!

Ej, synes også du skal prøve og gå til bestyrelsen med det du har, og lade dem prøve at komme og høre det...



__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

så stil ham et ultimatum om at få skruet ned så du ikke bliver generet. skruer han ikke ned, så går du til bestyrelsen og klager.

godt nok opgav naboerne hjemme på min vej. de klagede, og jeg jeg skruede højere op pga det.

Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Drop hævn. Du mister bare troværdighed.
Klag til bestyrelsen, men få dig først nogen allierede blandt de andre naboer! (Kan du ikke det, bør du måske overveje at flytte...)
Lad det ikke fylde for meget eller spolere din dag, men bid dig fast, til problemet er løst.

Der kan i praksis ikke isoleres mod baslyde, da lydene sætter isolationsmaterialet i svingninger, hvorefter de transmitteres videre.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Ja, noget voldsomt dødsmetal ed hurtig stortromme skal nok overbevise ham om at der er problemer med lydgennemtrængningen

Lad mig anbefale et nummer af Opeth, et af mine yndlings metalbands, tag nummeret "Karma" på albummet "My Arms, Your Hearse". Virker altid skræmmende på folk med fordomme om dødsmetal. Nummeret er dog også en smule atypisk for deres stil (en del hurtigere, og mere voldsom)...

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Daniel18 skrev:

så stil ham et ultimatum om at få skruet ned så du ikke bliver generet. skruer han ikke ned, så går du til bestyrelsen og klager.

godt nok opgav naboerne hjemme på min vej. de klagede, og jeg jeg skruede højere op pga det.

Ja, jeg plejer også normalt at være på de støjendes side

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

jazzman,

Rigtige hifi-nørder går da ikke bestyrelsen, de tager kampen op på bedste vis og kæmper civiliceret mod hinanden med deres ypperste grej indtil en af parterne brænder noget af, og må se sig slået

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Daniel18 skrev:

så stil ham et ultimatum om at få skruet ned så du ikke bliver generet. skruer han ikke ned, så går du til bestyrelsen og klager.

godt nok opgav naboerne hjemme på min vej. de klagede, og jeg jeg skruede højere op pga det.

Ja, jeg plejer også normalt at være på de støjendes side

tja ved ikke om det blev bedre da jeg nogen tid efter jeg fik min gamle sub der var kraftigere, og nu i dag har en der er endnu kraftigere. den første var på 110 watt den der kom efter 150 og den i dag har 1000 watt digital forstærker i sig.

Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

jazzman, jeg er i princippet enig med dig... men nogle mennesker er ikke til at diskuterer med.

min nabo har præsteret at starte tidligt om morgnen (i eksamensperioden, i et ungdomsboligkomplex) med trance/house for fulde hammer.

måneden forinde havde han præsteret at holde techno fest tirsdag, onsdag torsdag fra kl 22 til kl 4 næsten morgen.

nogle gange må man give igen med samme mønt....

Fight fire wtih Fire, the ending is near! (Metallica)



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jazzman, jeg er i princippet enig med dig... men nogle mennesker er ikke til at diskuterer med.

min nabo har præsteret at starte tidligt om morgnen (i eksamensperioden, i et ungdomsboligkomplex) med trance/house for fulde hammer.

måneden forinde havde han præsteret at holde techno fest tirsdag, onsdag torsdag fra kl 22 til kl 4 næsten morgen.

nogle gange må man give igen med samme mønt....

Fight fire wtih Fire, the ending is near! (Metallica)

Tror Battery med Metallica (S&M) kan drive dem til vanvid.

Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
von1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de fornuftige  indslag som jeg vil vise bestyrelsen, de mindre kloge gemmer jeg til krigen
  - som sagt vil jeg tage ud og snakke med ham. Tror dog ikke selv på det nytte noget. Men hvis man forstiller man har en bærbar pc - kunne man så ikke slutte en stor subwoffer til denne og give lidt feed back :-) - så hytten ryster lidt over hos ham selv ? eller er det umuligt(ikke retning bestemt nok). Må jo ikke gener andre naboer

__________________
christian
Til top Vis von1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af von1
 
Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 189
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

er det til pc'en hvis du skal ud i marken og besvare ilden, så køb et sæt logitech højtalere. Z2300 hedder de.
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18
 
Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

von1 skrev:


Og ja jeg prøver igen at tage en snak med ham, udsigterne dog ser lidt dyster ud med den måde han reager på. og hans kone synes åbenlyst at vi er tosse

Fornuftig kone.

Ihvertfald er hun på samme niveau, som din kommentar. I en kolonihave forening handler det om at kunne koble af fra hverdagen, og det hører ingen steder hjemme at konvertere det til et diskotek. Det handler om idyl og afslapning og det kan godt være at han syntes det er skide afslappende, men hvis det generer de andre må han finde sig en anden hobby eller købe sig et nedlagt landbrug langt pokker i vold.

Tak kontakt til dine omkringliggende naboer og saml så underskrifter ind, for jeg er helt sikker på det går imod en af foreningens paragraffer. Og han er ikke andet end en lejer(købt brugsretten) der skal overholde foreringens paragraffer. 
Hvis det er så generende som du beskriver er jeg sikker på andre naboer er enige i din opfattelse.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo
 
powda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvis han ikke forbryder sig mod en bestemmelse i foreningen, er der vel intet, du kan gøre, da håbet om hans forståelse efter hvad jeg kan læse mig frem til, vist er forsvundet.

Manden gør jo ikke noget forkert, bare fordi du ikke kan lide musik - kun hvis det står i de vedtægter i er underlagt. Så vidt jeg har forstået, er der ikke noget konkret på bordet om, at det er bestemt nogen steeder, at han ikke må spille.



__________________
AnanaZz
Til top Vis powda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af powda
 
von1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

problemt er jeg kan hører den dunken inde i mit eget hus(ikke musikken)
Ang. regler skulle det kun være de alm. leje regler der gælder


__________________
christian
Til top Vis von1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af von1
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

von1 skrev:


Og ja jeg prøver igen at tage en snak med ham, udsigterne dog ser lidt dyster ud med den måde han reager på. og hans kone synes åbenlyst at vi er tosse

Fornuftig kone.

Ihvertfald er hun på samme niveau, som din kommentar.

Hvad niveau syntes du egetlig selv det her problem er på, personligt er jeg rystet over hvad det er for total sindsyge ting folk kan sidde og forslå, hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at det var flok børnhavebørn der sad her ved tasterne.

Så min kommentar gik på at konen syntes de var tossede, det syntes jeg også, jeg fatter ikke at voksne mennesker ikke kan snakke om tingene.

Noget helt andet er at jeg så heller ikke fatter hvorfor der skal spilles høj musik i et kolonihavehus, jeg troede det var noget med at grave kartofler op og ned og dyrke tomater etc...

Kolonihavehus er vel ikke at forveksle med et sommerhus?

Men at lave nabokrig ud af det?? . Jeg kan ikke tage det seriøst, så jeg smutter igen.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

 79 a. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:

1) Når lejeren udøver eller truer med fysisk vold over for de pågældende personer.

2) Når lejerens adfærd kan være til fare for ejendommen eller de pågældende personer, herunder på grund af anvendelse af våben eller opbevaring af farefremkaldende materialer i det lejede.

3) Når lejerens adfærd medfører gener for de pågældende personer som generel utryghed, forråelse af ejendommens miljø eller sundhedsmæssig risiko.

4) Når lejeren, uden at der er tale om fysisk vold, udøver chikane over for de pågældende personer.

5) Når lejeren udøver uacceptabel støj til væsentlig gene for de pågældende personer i form af uacceptabelt støjende menneskelig adfærd, stærk musikstøj eller stærk maskinstøj.

6) Når lejeren ødelægger ejendommen eller løsøre på ejendommen eller på fællesarealer.

7) Når lejeren vanrøgter det lejede.

8) Når lejerens husdyr er til væsentlig gene for de pågældende personer på grund af støj, lugt, uhumskhed eller fare- eller frygtfremkaldelse.

9) Når lejeren, uden at der er tale om de i nr. 5 nævnte tilfælde, udøver støjende adfærd til gene for de pågældende personer.

10) Når lejerens husdyrhold, uden at der er tale om de i nr. 8 nævnte tilfælde, er til gene for de pågældende personer.

11) Når lejeren i øvrigt udøver adfærd, som er til gene for ejendommen eller de pågældende personer.

 

så medmindre bestyrrelsen tager skridt, ser det ud til at tage lang tid, det er besværligt og vil nok kun resulterer i en påtale..(jeg er dog ikke helt inde i hvordan reglerne for koloni haver er og hvem der overordnet har med det at gøre)



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes