Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 08:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvordan og hvorfor virker net kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er et af fjolserne der er dybt overbevist om at netkabler har betydning men bunden lider af netkabler med stort kvadrat, så de store der koster 5 måneders husleje er spild af penge..

der hvor jeg har fundet de største forskelle er i bunden der kan blive strammet meget op, samt sammenhængen i musikken, og har da haft et par stykker der har ændret klangbalancen en smule


Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Mit eget tidligere indlæg er vist en anelse "firkantet": spændingen svinger sikkert ret perfekt periodisk, men da selve kurven nok næppe er en perfekt sinus, vil der være harmoniske overtoner i signalet, som i princippet vil støje ved frekvenser der er et multiplum af 50Hz.

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at høre om dem som angiveligt kan høre forskel også kan det i en blindet test - hvad med at prøve? Jeg har erfaring med at jeg selv kan høre forskel så længe jeg ved hvad der er hvad. Man kan blive ret overrasket over hvor stor man før synes forskellen var, når man blindet ikke kan høre forskel. (Og dermed ikke sagt at ingen kan høre forskel, men jeg har endnu ikke hørt en eneste herinde fortælle at de kan høre forskel i en blindet test.)

__________________
/Karsten
Til top Vis kvs78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvs78
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Gorm skrev:

Jeg vil give miju ret i hans antagelser, da det også er det jeg har oplevet med de forsøg og lyttetest jeg har foretaget.

Det der var tydeligt bedst, var kabler med jordet afskærmning, og et tværsnit på 1,5 - 2,5mm2, men der var også forskel på de forskellige typer skærmet kabel, om det er den mekaniske kvalitet ved jeg ikke, men det kabel jeg bruger selv godt mekanisk opbygget, og er ligeså godt som langt dyrer netkabler.

mvh.



Jeg vil ikke argumentere imod det du har hørt, men jeg vil gerne have defineret "bedst"

I min verden bevirker kraftige netkabler og jordforbindelse bl.a.:

  • Sort baggrund
  • Ro
  • Nemmere ved at følge enkeltelementer i musikken

Fortæl det du oplever.

Nu er "bedst" selvfølgelig et stort ord, da vi jo nok har forskellige lydidealer. Du nævner et par ting i dit indlæg, som jeg ganske rigtigt oplever, nemlig mere ro og en bedre detaliering af musikken, og lille smule mere dynamik formåen.

Det jeg syntes er bedst når jeg skal beskrive et netkabel er altså:

  • 1,5 - 2,5mm2
  • Skærmet kabel
  • Skærm kun forbundet i forsynings enden
  • Fleksible ledere (flere korede ledere)
  • Min. 1,5 meter's længde

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Nu er "bedst" selvfølgelig et stort ord, da vi jo nok har forskellige lydidealer. Du nævner et par ting i dit indlæg, som jeg ganske rigtigt oplever, nemlig mere ro og en bedre detaliering af musikken, og lille smule mere dynamik formåen.

Well!
Mere ro er ikke på min dagsorden, så jeg tror jeg holder mig til mine 1,0 kvmm.

Det jeg syntes er bedst når jeg skal beskrive et netkabel er altså:

  • 1,5 - 2,5mm2
  • Skærmet kabel
  • Skærm kun forbundet i forsynings enden
  • Fleksible ledere (flere korede ledere)
  • Min. 1,5 meter's længde

mvh.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1730
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

En spændende tråd. Ingen tvivl om, at der er forskel på netkabler, og heller ingen tvivl om, at de påvirker lyden. Jeg har selv hørt meget store forskelle på netkabler ved forskellige tests - og det har i mange tilfælde været noget overraskende, at der rent faktisk var stor forskel!

Basalt set er det vel ligegyldigt, hvorfor der er disse forskelle (bortset fra at nogle af os er ekstremt nysgerrige ) - spørgsmålet er vel, hvad lyder rigtigst.

Er der nogen af d'herrer debattører, som tør lægge hovedet på blokken og komme med et bud på det?

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
En spændende tråd. Ingen tvivl om, at der er forskel på netkabler, og heller ingen tvivl om, at de påvirker lyden. Jeg har selv hørt meget store forskelle på netkabler ved forskellige tests - og det har i mange tilfælde været noget overraskende, at der rent faktisk var stor forskel!


Det ville også være godt at høre fra nogle der har udført en blindet test og konsekvent har kunnet pege på det ene kabel som det bedste. Det ville da hjælpe mig i en beslutning om hvorvidt det er værd at bruge penge på.

__________________
/Karsten
Til top Vis kvs78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvs78
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

så er det vel bare at lave en tråd om invitation til blindtest i AAlborg området?

vi har før lavet noget lignende her på fyn. desværre blev vi kun tre da det lå ret uheldigt rent tidsmæssigt.

 



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

så er det vel bare at lave en tråd om invitation til blindtest i AAlborg området?


vi har før lavet noget lignende her på fyn. desværre blev vi kun tre da det lå ret uheldigt rent tidsmæssigt.




Jeg befinder mig i øjeblikket i Colorado, USA

Mit eget anlæg i Aalborg hører desværre heller ikke til i 'high-end' kategorien - endnu!      En sådan blindtest vil nok kræve bedre udstyr.

__________________
/Karsten
Til top Vis kvs78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvs78
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Gorm skrev:

Nu er "bedst" selvfølgelig et stort ord, da vi jo nok har forskellige lydidealer. Du nævner et par ting i dit indlæg, som jeg ganske rigtigt oplever, nemlig mere ro og en bedre detaliering af musikken, og lille smule mere dynamik formåen.

Well!
Mere ro er ikke på min dagsorden, så jeg tror jeg holder mig til mine 1,0 kvmm.

Det jeg syntes er bedst når jeg skal beskrive et netkabel er altså:

  • 1,5 - 2,5mm2
  • Skærmet kabel
  • Skærm kun forbundet i forsynings enden
  • Fleksible ledere (flere korede ledere)
  • Min. 1,5 meter's længde

mvh.

Arh, det ved jeg nu ikke - du skrev selv "ro" i dette citat:

"I min verden bevirker kraftige netkabler og jordforbindelse bl.a.:

  • Sort baggrund
  • Ro
  • Nemmere ved at følge enkeltelementer i musikken"

Jeg spotter bestemt også en forskel på almindelige standardkabler kontra de lidt mere seriøse, men ingen der er en bil værd i pris! Så vil jeg hellere rette opmærksomheden andre steder hen, for der er trods alt mange led i systemet hvor der kan sættes ind!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

kvs78 skrev:
kim olsen skrev:

så er det vel bare at lave en tråd om invitation til blindtest i AAlborg området?


vi har før lavet noget lignende her på fyn. desværre blev vi kun tre da det lå ret uheldigt rent tidsmæssigt.




Jeg befinder mig i øjeblikket i Colorado, USA

Mit eget anlæg i Aalborg hører desværre heller ikke til i 'high-end' kategorien - endnu!      En sådan blindtest vil nok kræve bedre udstyr.

Et par kammerater og jeg lavede for et års tid siden en blindtest mellem flere forskellige kabler, både net og alt muligt andet - der var forskel fra en standard-lakrids og op til de bedre specificerede netkabler alle som et. Der hvor det blev spændende var da vi kørte med de specielle kabler - ingen af os kunne spotte forskelle som var 100% sikre. Psyko-akustikken havde meget at sige inden, da vi vidste hvad det drejede sig om, men så snart vi var blind-folded, var vi på herrens mark - samtlige af os!

Skægt, underholdende og i den grad interessant - blindtest er endda meget skægt at prøve!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
kvs78 skrev:
kim olsen skrev:

så er det vel bare at lave en tråd om invitation til blindtest i AAlborg området?


vi har før lavet noget lignende her på fyn. desværre blev vi kun tre da det lå ret uheldigt rent tidsmæssigt.



Jeg befinder mig i øjeblikket i Colorado, USA Mit eget anlæg i Aalborg hører desværre heller ikke til i 'high-end' kategorien - endnu!      En sådan blindtest vil nok kræve bedre udstyr.


Et par kammerater og jeg lavede for et års tid siden en blindtest mellem flere forskellige kabler, både net og alt muligt andet - der var forskel fra en standard-lakrids og op til de bedre specificerede netkabler alle som et. Der hvor det blev spændende var da vi kørte med de specielle kabler - ingen af os kunne spotte forskelle som var 100% sikre. Psyko-akustikken havde meget at sige inden, da vi vidste hvad det drejede sig om, men så snart vi var blind-folded, var vi på herrens mark - samtlige af os!


Skægt, underholdende og i den grad interessant - blindtest er endda meget skægt at prøve!



Jeg har nogle gange overvejet hvad det er der gør at det lyder "bedre" med de dyre kabler - og min pointe: om en equalizer kunne gøre det samme! Jeg regner ikke med at det er reflektioner og indstrålet støj der gør forskellen, men den 'filter-effekt' som kablet har - og jeg vil tro at det samme vil kunne opnås med en equalizer. Jeg vil fx mene at mindre dæmpning ved høje frekvenser vil kunne opfattes som 'mere dynamisk og åben lyd'... Når man snakker om 'ro' må der dog være tale om indstrålet støj og/eller reflektioner i kablerne bliver reduceret.

__________________
/Karsten
Til top Vis kvs78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvs78
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Jeg lavede i sin tid otte kabler, ud fra en opskrift på "LMC" netkabler fra www.hifisentralen.no.

Har nogle links til deres tests her (men man skal vist være registreret for at kunne se dem):
Oprindelig tråd
Kommentar1
Kommentar 2
Kommentar 3

Hvis nogen har lyst, er de velkommen til at låne tre kabler jeg har "til overs" og teste dem. Vores Skandinaviske brødre har rost dem meget, og sammenlignet dem med de dyreste fra Nordost.

Som jeg har været inde på tidligere er der tale om netkabler der er lavet af et dobbeltskærmet kabel med 2*2,5mm ledere og en 4mm til jord. Dertil er der trukket endnu en skærm ud over, og en strømpe til sidst. Monteret med WattGate apparatstik og solide stikpropper. De er pseudojordet.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 04:51 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Aksa]En spændende tråd. Ingen tvivl om, at der er forskel på netkabler, og heller ingen tvivl om, at de påvirker lyden. Jeg har selv hørt meget store forskelle på netkabler ved forskellige tests - og det har i mange tilfælde været noget overraskende, at der rent faktisk var stor forskel!

Basalt set er det vel ligegyldigt, hvorfor der er disse forskelle (bortset fra at nogle af os er ekstremt nysgerrige ) - spørgsmålet er vel, hvad lyder rigtigst.

Er der nogen af d'herrer debattører, som tør lægge hovedet på blokken og komme med et bud på det?[/QUOTE]

Uhaa..     Hvad der er mest rigtigt???  det er det samme som hvad udstyr der er mest rigtigt eller hvilke signal og højtaler kabler der er det??

Dette er meget subjektivt!...  jeg vil nødigt udtale mig om hvad der er mest rigtigt!..  det afhænger i aller højste grad af ørene der lytter!..

Jeg vil dog give det bud at det DU! finder lydende mest rigtigt og troværdigt mm. også for dig er det mest rigtige..  og så klart det du skal vælge ( dette gælder net kabler lige så vel som signal og højtaler kabler og ikke mindst også selve udstyret mm..)

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 04:57 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Gorm]
Kurt von Kubik skrev:
Gorm skrev:

Jeg vil give miju ret i hans antagelser, da det også er det jeg har oplevet med de forsøg og lyttetest jeg har foretaget.

Det der var tydeligt bedst, var kabler med jordet afskærmning, og et tværsnit på 1,5 - 2,5mm2, men der var også forskel på de forskellige typer skærmet kabel, om det er den mekaniske kvalitet ved jeg ikke, men det kabel jeg bruger selv godt mekanisk opbygget, og er ligeså godt som langt dyrer netkabler.

mvh.

Her er vi enige!  der findes masser af industrielle og andre kabler ( til computere, måle udstyr, hospitals udstyr mm. ) der vil være vel egnet og gøre jobbet optimalt! og her ved lige så godt som selv det ALLER! dyreste hifi net kabel..



Jeg vil ikke argumentere imod det du har hørt, men jeg vil gerne have defineret "bedst"

I min verden bevirker kraftige netkabler og jordforbindelse bl.a.:

  • Sort baggrund
  • Ro
  • Nemmere ved at følge enkeltelementer i musikken

Fortæl det du oplever.

Stort set det samme, lydbilledet falder til ro, der kommer som følge her af mere neuancering og klarhed, samt stilhed i stilheden.. ( den der famøse sorte baggrund!) og bedre neuancering og klarhed gør detaljer tydligere og perspektivet mers stabilt og roligt hvilket resultere i at det som så rigtigt sagt det bliver nemmere at følge enkelte ellementer i musikken, men så sandelig også et bedre overblik i mere komplex musik og en helehed der er nemmere at følge og se ind i..

Nu er "bedst" selvfølgelig et stort ord, da vi jo nok har forskellige lydidealer. Du nævner et par ting i dit indlæg, som jeg ganske rigtigt oplever, nemlig mere ro og en bedre detaliering af musikken, og lille smule mere dynamik formåen.

Det jeg syntes er bedst når jeg skal beskrive et netkabel er altså:

  • 1,5 - 2,5mm2
  • Skærmet kabel
  • Skærm kun forbundet i forsynings enden
  • Fleksible ledere (flere korede ledere)
  • Min. 1,5 meter's længde

Ganske rigtigt!!  du nævner her de VIGTIGSTE! faktore for at et net kabel har nogen indvirkning..

mvh.

[/QUOTE]

__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 05:02 | IP-adresse registreret  

kvs78 skrev:
Aksa skrev:
En spændende tråd. Ingen tvivl om, at der er forskel på netkabler, og heller ingen tvivl om, at de påvirker lyden. Jeg har selv hørt meget store forskelle på netkabler ved forskellige tests - og det har i mange tilfælde været noget overraskende, at der rent faktisk var stor forskel!


Det ville også være godt at høre fra nogle der har udført en blindet test og konsekvent har kunnet pege på det ene kabel som det bedste. Det ville da hjælpe mig i en beslutning om hvorvidt det er værd at bruge penge på.

Har prøvet en sådan blindtest med forskellige hifi net kabler fra godt 1000 kr. til lige over de 10000 kr. samt en mængde DIY. kabler..

Hvad det bedste var var der total uenighed om!..  de flsete fandt at kablerne der lå fra godt 7000 kr. til lige over de 10000 kr. var bedst af hifi net kablerne.. men hvilke af disse og DIY. kablerne der var bedst var det uenighed og statistisk stor usikkerhed om.. ingen kunne med sikkerhed udpege det ene fra det andet, altså om det var DIY. eller købe færdig kabler ..

Så hvad der var bedst i testen blev subjektivt...

Alle fandt hver i sær nogle favoritter jævnt fordelt på både DIY. kabler og færdig købte kabler..

Her viste det sig at der var kabler til 200 kr.m. inc. stik. der lå side om side med et til 10000 kr!.. kvalitativt..

mvh. 



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 05:07 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Et par kammerater og jeg lavede for et års tid siden en blindtest mellem flere forskellige kabler, både net og alt muligt andet - der var forskel fra en standard-lakrids og op til de bedre specificerede netkabler alle som et. Der hvor det blev spændende var da vi kørte med de specielle kabler - ingen af os kunne spotte forskelle som var 100% sikre. Psyko-akustikken havde meget at sige inden, da vi vidste hvad det drejede sig om, men så snart vi var blind-folded, var vi på herrens mark - samtlige af os!

Skægt, underholdende og i den grad interessant - blindtest er endda meget skægt at prøve!

[/QUOTE]

Precis mine erfaringer også!!!

Ser man på et afkrydsnings skema og notater, så vil en beregning af resultaterne af blindtæsten vise at der ingen konkret tendens er, men der er statistisk usikkerhed og derfor bliver hele testen subjektiv.. det der opleves er fra gang til gang endda også ikke engang det samme..

Det er 99,9% psykoakustik!..

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=daniels]Jeg lavede i sin tid otte kabler, ud fra en opskrift på "LMC" netkabler fra www.hifisentralen.no.

Har nogle links til deres tests her (men man skal vist være registreret for at kunne se dem):
Oprindelig tråd
Kommentar1
Kommentar 2
Kommentar 3

Hvis nogen har lyst, er de velkommen til at låne tre kabler jeg har "til overs" og teste dem. Vores Skandinaviske brødre har rost dem meget, og sammenlignet dem med de dyreste fra Nordost.

Som jeg har været inde på tidligere er der tale om netkabler der er lavet af et dobbeltskærmet kabel med 2*2,5mm ledere og en 4mm til jord. Dertil er der trukket endnu en skærm ud over, og en strømpe til sidst. Monteret med WattGate apparatstik og solide stikpropper. De er pseudojordet.

[/QUOTE]

DET! er noget der garanteret vil virke og kunne høres!..

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok nogle lange indlæg, men hvor I kan. Min kæde hopper af lidt tit. Det er dog et spændende område som jeg selv overveje at spendere lidt på.

Det jeg ikke helt kan gennemskue i indlæggene er  baggrund for mine ?

 

Hvilke type netkabler vil give disse effekter?

 

A: Stiger renheden, stilheden og og øges dynamikken så det siger et imponerende PLIIING – PLAAANG – PLOOONG?

Det vil sige rigtig flot hifi lyd som samtidig mere eller mindre dræber musiksjælen? Der står en flot lydbillede uden indhold. Det vil tårerne frem i øjnene på alle.

  1. Enten fordi det er så flot og smukt
  2. Eller fordi musikken døde

B: Hvilke typer netkabler filtrerer ikke ”sjælen” fra – dvs. det er ikke perfektionisme men naturlighed. Jeg kan nøjes med PLING - PLANG- PLONG

Hvis det er skærmet hvilken af de to retninger går det så i? A/B?

Hvilken retning trækker ”tykkelse” i? A/B?

Hvilken retning trækker materialer i? A/B?

 

 

 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Gorm
Branchemedlem
Branchemedlem

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Når man snakker netkabler, syntes jeg ofte der bliver lagt mere vægt på stikkene end måske nødvendigt, jeg har sammenlignet Wattgate 320, Furutec og Bulgin, som er apparatstik i forskellig prisklasse, og her kan jeg altså ikke med min bedste vilje høre forskel, men jeg kan da godt se forskellen (Furutec og Wattgate ser lidt blærede ud, og er gode til store lednings kvadrater)

Dette må så bare fortælle at man skal bruge stik af god kvalitet, og ikke bruge alle pengene på stik, med mindre man arbejder med mere end 2,5mm2, og husk så at bruge et godt kabel som netledning.

Jeg bruger selv maskinkabel der er specielt udviklet til modvirke udstrålet/indstrålet støj, og dette kabel har de egenskaber jeg søger ved et netkabel, og så til en fornuftig pris endda.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted
 
Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Gorm skrev:
(...)



Jeg vil ikke argumentere imod det du har hørt, men jeg vil gerne have defineret "bedst"

I min verden bevirker kraftige netkabler og jordforbindelse bl.a.:

  • Sort baggrund
  • Ro
  • Nemmere ved at følge enkeltelementer i musikken

Fortæl det du oplever.


Som jeg læser kubikkens indlæg her, så mener han ikke, at de tre punkter er det, der giver bedst lyd. Han skriver, at kraftige netkabler og jordforbindelse giver de tre effekter. Hvis andre er enige i det, så er man jo enige i hvad den type af kabler gør. Om det de gør så er ønskværdigt eller ej er en anden diskussion, som man kan have bagefter.
Først må vi blive enige om, hvad vi hører med forskellige typer kabler.
Derefter kan vi snakke om, hvad der er bedst og ud fra hvilke kriterier.

Hvis kubikken er uenig i min fortolkning, må han prøve at finde mig og ørle i mit tastatur og pudse mine briller

Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes