Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 05:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: God lyd B&O ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
b2299
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 18 September 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

jeg vil lige høre hvad jeres holdning er til B&O udstyr, når vi snakker god lyd, grunden til min nysgerighed er at B&O aldrig rigtig bliver omtalt, når vi snakker high end udstyr herinde.

giver man virkelig kun pengene for design hos B&O

Til top Vis b2299's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af b2299
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 18 September 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Næ, du betaler også for gedigne materialer, lang holdbarhed og jordens mest logiske betjening.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 18 September 2003 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

B&O er ikke det der ligner high end, det er nok en af hovedgrundene til folk ikke snakker om det her. Jeg kunne aldrig finde på at købe B&O, hvis jeg ville have god lyd i mit hjem.

 

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 19 September 2003 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Tiger skrev:

B&O er ikke det der ligner high end, det er nok en af hovedgrundene til folk ikke snakker om det her. Jeg kunne aldrig finde på at købe B&O, hvis jeg ville have god lyd i mit hjem.

Ovenstående er jeg bestemt ikke enig i. Ikke fordi jeg har arbejdet for virksomheden i gennem 5 år i produktudvikling som applikations arkitekt, men fordi at virksomheden i den grad har gjort sig store anstrengelser og med lydhøre resultater til følge.

Beolab 1, som jeg selv er indehaver af, er en ganske kompetent højttaler. Den blev også anmeldt i High Fidelity og med ganske udemærket konklusion. Man betaler for navnet - igen tvivl om dette - men du får også helt uhørt finish og klassisk og tidsløst design. Og brugtprisen er ganske høj og helt uden sammenligning hvad andre mærker angår.

Beolab 5 er B&O's seneste højttaler, den skulle meget snart frigives til salg, designet er radikalt anerledes, men lyden er ganske enkelt fantastisk. High Fidelity har også lavet en anmeldelse af denne, dog i en tidlig udgave og stadig under udvikling, og den fik virkelig roser.

Jeg er derfor dybt uenig i at B&O ikke kan lave hifi, og især påstanden om at de ikke kan levere varen i deres højttalerprogram. Deres afspillere vil jeg dog sige ikke er specielt ophidsende, det er midelmådigt hvis jeg må have lov at være ærlig. Men i alle B&O's aktive højttalere, er der foruden Powerlink også en line in phono, så du kan tilslutte det udstyr man måtte have og som ikke kommer fra producenten.

Prøv at gå ned til en forhandler og få en demostration af Beolab 1 og hvis du er meget kritisk Beolab 5. Det koster dog og helt konkret koster et sæt af de 2 omtalte modeller henvholdsvis kr. 48.000,- og 90.000,-.

Venligst,

Christian Andersen

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 19 September 2003 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Alt andet lige - B&O laver ikke high-end, men de laver en lyd som alle folk kan holde ud at høre på (heri ikke iberegnet flæbehoveder for hvem intet er godt nok).

Og det eneste der vel er at tilføje er, at inden man smider de store sedler på bordet, må man gøre op med sig selv hvad det er man vil have og hvad man forventer af det. Er det design som ingen kan matche, så er det B&O, men er det high-end lyd så er det nok andre steder man skal kigge!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Prisen taget i betragtning, ja så får man ikke ret meget lyd. Min far har et par beolab 4000 som jeg slet ikke mener kan yde en konkurrence mod mine b&W lcr600. Beolab 4000 koster omkring 11.000 hvilket jo er helt galt, men hvis man vil habe design ud over det sædvanlige, ja så er det ingen vej udenom. B&O laver simpelthen de fedeste designede højttalere som jeg har set, dog undtaget beolab 5, jeg synes mere at den ligner en havelampe.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Har ikke noget decideret imod B&O, men kunne aldrig finde på at købe nogle af deres produkter selv - det skulle da lige være deres TV, som faktisk er meget fede...

Men tænk på hvor meget bedre lyd man kan få for de samme penge.. Men det er jo heller ikke det B&O sælger sig selv på - det er jo primært designet, hvis vi nu skal være helt ærlige!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Helt enig, dog bar Beolab 5 fået skyhøje anmeldelser som noget revolutionelt fra b&O. Det kunne være at man skulle få lyttet til den ikke fordi jeg har tænkt mig at købe den overhoved (har slet ikke de penge), men bare for at forsvare den hvis nu en eller anden rakker den ned.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:

Prisen taget i betragtning, ja så får man ikke ret meget lyd. Min far har et par beolab 4000 som jeg slet ikke mener kan yde en konkurrence mod mine b&W lcr600. Beolab 4000 koster omkring 11.000 hvilket jo er helt galt, men hvis man vil habe design ud over det sædvanlige, ja så er det ingen vej udenom. B&O laver simpelthen de fedeste designede højttalere som jeg har set, dog undtaget beolab 5, jeg synes mere at den ligner en havelampe.

De står altså i 14.000,- eller 6.995 pr. styk. de der Beolab 4000.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Ja ok 14.000 så, som om det gør det bedre..!
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

har en kammerat der har B&O til en 70- 80.000. Det spiller da pænt, men jeg synes at mit anlæg,  der ikke engang har kostet det halve spiller væsentlig bedre. Ville egentlig også kede mig af l**t til hvis jeg havde B&O

Og hvad angår designet, så er det da absolut kun nogle af de nye designs der er blevet pæne at kigge på.

Hilsen Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

 Har stor respekt for virksomheden. Danish Design for dem der kan holde ud at leve sådan, og som gerne vil at hjemmet præsenteres i ALTEN DAMEN. Jeg tør godt spørge wifi - hun drømmer IKKE om B&O, men andre vil nok få problemer hvis de spørger.

B&O sigter ikke på de fleste her i forum, derfor snakkes der heller ikke mere om det. Men det vil ikke genere mig at B&O kommer på banen, startede da som alle andre i 60-70'erne med B&O stereo.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kede sig af l**t fordi man har b&O? Hvis man går efter designet og omdømme, så så er b&O jo lige sagen. Folket, hr og fru danmark, kender nok ikke b&W, b&O kender de dog og samtidig ligger der en del prestige i at have sådan et b&O anlæg.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:
Hvorfor kede sig af l**t fordi man har b&O? Hvis man går efter designet og omdømme, så så er b&O jo lige sagen. Folket, hr og fru danmark, kender nok ikke b&W, b&O kender de dog og samtidig ligger der en del prestige i at have sådan et b&O anlæg.

Jeg kan godt li at rode med mit anlæg. Føler ikke rigtig at jegkan det med B&O.

Hilsen Saunter 

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Nåh ok...ja det har du faktisk ret i...det er nærmest som om at de benytter "monopolstik" hvorfor ikke følge med de andre og lave normale ht udgange?

Jeg ved selvfølgelig godt hvorfor, men synes sgu at det er for dårligt...!

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens

Alle er enige omkring B&O, så der er jo ikke så meget at diskutere.

Men som nævnt,  har de lanceret beolab 5, som "måske verdens bedste højtaler", og selve teknologien i højtaleren er utrolig spændende. Jeg ville aldrig selv gide at besæftige mig med B&O, men er dog lidt nysgerrig for at høre denne højtaler.

Og det skal jeg så, jeg har i tirsdags modtoget en "VIP-invitation" til et aftenarrengement med mad, drikke, beolab5 og en eller anden dansk sangerinde, som vist nok er kåret til danmarks bedste, (jeg kan ikke lige huske hvem det var), fra min lokale B&Oforhandler. Jeg tilmeldte mig arrangementet lige efter der var skrevet en større artikel om beolab 5 her på HIFI4ALL.

Når jeg har oplevet højtaleren, skal jeg nok fortælle om det!

Mvh. prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 467
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 03:53 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte lige Beolab 5 højttaleren i dag, da jeg var henne og købe noget brugt hifi ved en der arbejder for B&O...  Det var dog kun lige 5 minutter jeg lyttede til den... Men der må jeg godt nok sige at jeg blev overrasket!  Den lyder fandme godt     sådan lige umiddelbart...

Og så det der med at den kan justere sig selv i forhold til rummet, antal folk i dette og møblement er sku da et genialt påfund

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre Beolab 5 oppe mod Dali Euphonia i en ab test...  det kunne sku da være alt for nice    Selv om jeg tror at B&O en får klaps



__________________
Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
Til top Vis Kajkagen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajkagen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Næ, du betaler også for gedigne materialer, lang holdbarhed og jordens mest logiske betjening.

 

lang holdbarhed

Det må da være noget nyt , kender da max mange der har det og det kan de ikke sige ja til .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1424
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Prøv at lægge ører til denne lille dåse:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=632&zoneid=1

Den kan rigtig meget - samtidig med at den også opfylder de mange menneskers behov for relativ usynlighed

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke tage fejl af B&O.

Min Beosound 3000 sig faktisk overraskende godt mod mit high end anlæg som består af en ml 335, ml 36, ml 38s og Sony ax30es.

Min Ml 38s har en ssp indgang der muliggør at a-b teste B&O´en mod mit high end anlæg. Dog skal det siges at B&O´en spiller gennem min ml 335 og mine Sota højttalere.

Men med denne a-b test kan man stadig, direkte sammenligne forforstærker og Cd-afspiller i Beosound 3000 mod min Sony ax30es, ml 36 og ml 38s.

Tro mig, forskellen er ikke særlig stor på de to alternativer. Hertil skal det tilmed tilføjes at B&O´en koster under 1/10 af min ml 36, ml 38s og Sony cd-afspiller.

B&O spiller gennem et 5 meter langt powerlink kabel til 100 kr., mens ml løsningen kører med signalkabler til over 15.000,- ialt.

Derfor mener jeg at B&O´s beosound 3000 til prisen, kan betegnes som et high-end produkt, der kan anbefales af en seriøs high-ender. 

 

 

Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes