Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 16:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Danish Physics = Dali Grand-serien? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 21 Juli 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Flanz skrev:

Her ses et par billeder af Danish Physics PPZ1 i klaverlak, fås også i sølv og de normale træsorter.    

 

Hold op hvor er de bare smukke.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

De ser flotte ud, men de ligner jo ikke noget man ikke har set før.

Benyttes der samme enheder osv. som i Grand?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Nej, det kan ikke lade sig gøre at købe de enheder Dali bruger i Grand-serien. Det du ser der er formentligt nogle vifa premium line basser og en scanspeak 9000-serie diskant. Altså et eller andet standard.
Jeg tror det er ved at være mange år siden man fandt standard enheder i Dali højttalere. Selv ved de billigste er der i dag gjort et eller andet mere eller mindre betydeligt ved enhederne.
Det er muligt jeg undervurdere Danish Physics priser/størrelse, men hvis de rent faktisk har fået lavet en custom-serie, hvorfor har de så ikke som det mindste, fået et logo eller lignende sat på diskanten?

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn
 
Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan du iøvrigt sige, at de ikke ligner noget du aldrig har set? Jeg mener, det kan du vel i princippet ikke sige om ingenting? Dertil kommer at mange som få, er lange som kun nogle gange! Ej, hjem i seng nu...
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn
 
Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud...

Hvad koster de?



__________________
Med Venlig Hilsen
Thorsen
Til top Vis Thorsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thorsen
 
Flanz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige med det samme slå fast at man på ingen måder kan sammenligne Dali Grand serien og Danish Physics PPZ serien. Man kan altid diskutere udseende, og nogle vil sige at det er den samme opbygning. Men her stopper ligheden også… ALLE enheder i PPZ serien er custom enheder som kun findes i Danish Physics højtaler. Alt andet er i PPZ serien er også anderledes i forhold til Grand serien, lige fra opbygning indvendigt i kabinettet, dæmpning, delefilter, bas-port placering og udformning og terminaler. Intet er at sammenligne med Grand serie, og kun forbedret efter egen overbevisning.
Til top Vis Flanz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flanz
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 23 Juli 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Det er muligt jeg undervurdere Danish Physics priser/størrelse, men hvis de rent faktisk har fået lavet en custom-serie, hvorfor har de så ikke som det mindste, fået et logo eller lignende sat på diskanten?

og

Asbjørn skrev:

Hvordan kan du iøvrigt sige, at de ikke ligner noget du aldrig har set? Jeg mener, det kan du vel i princippet ikke sige om ingenting? Dertil kommer at mange som få, er lange som kun nogle gange! Ej, hjem i seng nu...

Ja, tror også du bør gå i kanen nu  
Rent nøgternt ligner ca. 90% af alle højttalere hinanden, mere eller mindre. De viste højttalere minder visuelt meget om Dali Grand ift mange andre, så det lyder lidt som et lidt uovervejet opstød, no offense. Men hvis Flanz siger, at ligheden derudover hører op, har han nok ret. Kunne i hvert fald godt tænke mig at høre dem.

(og jeg synes de er skide flotte!)

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Til Præsten

Skal måske lige understrege at den sidste quote var ment 100% i sjov, og bryggede videre på den sjove sætning fra Ronin. Den første quote må jeg tage i mig igen. Mellemtonen er en glasfiber type, og må således være en Vifa mg14 der er malet/coatet sort, eller ihvertfald noget i den stil. Ihvertfald ikke noget der findes på hylderne. Princippet kan iøvrigt genfindes hos Gryphon's den lille - her er der blot tale om en mg18 der har fået penslen. Diskanten er iøvrigt med olie, hvilket igen adskiller den fra filosofien i Grand, hvor den slags dynamisk kompression er undgået. Hvad der ellers er lavet kan man kun fantasere om, men når sønnen siger alt er custom, og så bliver man jo nysgerrig! Personligt siger glasfiber og olie mig dog ikke ret meget. Og at der skulle være tale om absolutte forbedringer i forhold til Grand serien kan jeg ikke forestille mig. Forvrængningen ved normale lytte niveauer burde i hvertfald være øget samlet set. Tilgengæld er jeg sikker på Flanz' udspil er langt mere tilbageholdent/pænt - og om det så passer til ens smag og musik må være en individuel beslutning. Jeg skal bestemt ikke afvise jeg selv ville falde for det ind imellem. Men designet bryder jeg mig nu definitivt ikke om. Fx synes jeg bas-enhederne i coupe og diva "efterligningerne" er grimmere (dvs dem i PPZ2 og 3). Jeg kan godt lide den forholdsvis flade vinkel diva bassen har, og udseendet fra Vifa m18wo'eren har jeg aldrig haft det nemt med. Nok mest fordi den lyder lidt skidt. Og jeg går udfra at det er denne der bruges i PPZ3'eren. Igen vil det forhåbenligt blive hævdet at det er en custom-designet enhed med en helt anden lyd end m18wo'eren, men jeg synes nu ikke det ser ud som om selve membranen har ændret udformning.

vh Asbjørn

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jamen, de er skam pæne nok, men man kunne måske have tilstræbt lidt mere kreativitet når man var igang - det er altid let at sige at der indvendigt er forbedringer og at de slet ikke ligner hinanden, men faktum er jo at folk kigger på det ydre og der ligner det altså en Grand.

Hvad angår enhederne - hvilke tiltag er der gjort i dem, nu da de er Custom-designede til Danish Physics??



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 09 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Efter denne tråd startede jeg været lidt på biblioteket, søgt noget på nettet og snakket med Danish Physics og har fundet nogle ting som jeg vil dele med jer andre som kunne have interresse.

og jeg har også lige scannet priserne ind som jeg fik sammen med mit katalog. priserne er i euro, pr. stk. og plus tysk moms på 16%

så er der da lidt at læse på for dem der kunne have intreresse.



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 09 August 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Du må hellere få tilrettet det sidste billede inden det bliver slettet, så kan vi jo ikke se det

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 09 August 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

er det størrelsen det er et problem eller indholdet? har rette størrelsen nu så det ikke bredere en resten.

__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 09 August 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Det sidste billede var alt for bredt.

Indholdet er fint, dog lidt svært at læse noget af det. et hjælper selvfølgelig heller ikke at tysk ikke er min stærke side



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 09 August 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

kan se om jeg kan få det scannet ind så det er teksten der har først priotet. men det hjælper heller ikke at der hvor jeg har billeder til at ligge på nettet ikke kan have større billeder end 250kb og de er scannede billeder er mellem 900kb og 1.2mb.

men jeg kan da smide en mail til dig med de org. billeder, hvis det er..

 



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbudet, men det er ikke nødvendigt. Jeg har ingen planer om at skulle købe nyt lige nu, så det er mere ren nygerrighed.

__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 09 August 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

det er også helt ok, men det koster jo ikke mange kr. hvis det var du ville læse det ordenligt.. for det er da godt nok ikke nemt og læse lige nu.

 

 



__________________
mvh Morten Fog
Til top Vis Morten Fog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Fog
 
Johs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 09 August 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

ImageShack tillader billeder op til 1024KB, og laver samtidigt thumbnails så du ikke behøver poste de store billeder direkte her og have vrøvl med at tilpasse dem, og det kommer med tilhørende BB code lige til at poste her på forummet.
Til top Vis Johs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johs
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes