Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 17:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B & O Red line højtalere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hej her på hifi4all. jeg står og overvejer at købe nogle B&O højtalere brugt. Det er nogle der hedder red line 140 vist nok..

Nogle der har noget viden om dem ? som i vil dele med mig. Jeg mener at 140 står for 140 Watt ? og man kan få  nogle med 60 og 90... Hvad vil passe til en stue på omkring 40 m2..

Og hvor højt skal man spille før de begynder at skratte og kommer det an på hvilket anlæg man har.. det er en gamel  B&O radio(beomaster 1900) som jeg vil sætte til min dvd som skal spille CD...

Håber i kan hjælpe mig lidt med det.. God weekend..

Michael

Til top Vis Mixiburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mixiburger
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Det kommer helt an på hvor kraftig forstærkeren er. En kraftig forstærker har mere magt over de forskellige enheder, og har mere effekt at give af, end en lille forstærker. Så en kraftig forstærker kan få selv små højttalere til at spille højt, hvis bare forstærkeren spiller rent. En lille forstærker mister grebet hurtigere, og vil derfor begynde at forvrænge før. 

Nu ved jeg ikke hvor store højttalerne er, men jeg synes under alle omstændigheder at det lyder som en dum ide at sætte dem til en radio. Hvad er prisen for dem? Måske er der alternativer der er bedre. :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Ascari.. tak for indlægget   Ja nu er det min kæreste som skal bruge det og hun er jo ikke lige den der vil have det største og vildeste anlæg  ..

det er en radio hvor man kan tilslutte en pladespiller og der vil jeg så bare tilslutte dvd´en.. hun skal bare kunne spille noget musik/radio når hun gå der hjemme og hygger sig og har veninder på besøg ...

Til top Vis Mixiburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mixiburger
 
Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Mixiburger skrev:

det er en radio hvor man kan tilslutte en pladespiller og der vil jeg så bare tilslutte dvd´en



Hej Mixiburger

Du kan ikke bruge en pladespillerindgang til at tilslutte en DVD-afspiller (eller andre lineære kilder for den sags skyld), da pladespillerindgangen laver en tilpasning af frekvensgangen (hæver bassen og sænker diskanten).
Hvis du skal tilslutte en DVD-afspiller e.l., skal du anvende en linieindgang såsom Cd, Tape eller Tuner, da disse ikke laver nogen tilpasning af frekvensgangen.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Høp!

Jeg har faktisk ejet begge to og har vist et sæt RL45 på loftet i Valby som blot mangler en diskant....du kan give et bud på dem og jeg smider en ny (rigtige) dsikant i den.

Men lad mig forholde mig til dit spørgsmål; 40m2 er vel et ret stort rum og RL 140 spiller ret godt, men er faktisk slet ikke så små endda. så er RL45/RL 60 klart mere WAF venlige og sikkert også fint. RL140 har en speciel membrem med skum (slavebassen), og den er efterhånden rådnet op på langt de fleste 140er som findes idag. Det bør du være opmærksom på, ellers risikerer du at købe katten i sækken. Det koster vist ca. 1000 kr. at lave + en del arbejde med montagen. Det sker ikke for RL45, de er meget traditionelt opbygget.  

Jeg synes de fleste B&Oer er ret effektive, og forskellen er oftest at bassen på de små modeler ikke rækker så dybt, men de er som regel lige effektive. Så mot råd er i vælger efter hvor meget plads der er. Vægbeslaget giver mere plads, men lyder spredes ikke så optimalt som på de originale stativer. Men her vel også lidt at tænke over.

Cheers..

Peter



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

lidt uddybende info om Redline serien.

http://www.beoworld.co.uk/beovoxredline.htm

 



__________________
hilsen Tonka
Til top Vis tonka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonka
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Med mindre du er helt vild med denne højtalers design, vil jeg anbefale dig at kigge efter noget andet. B&O er IKKE verdensmestre i kunsten af få højtalere til at lyde godt. Denne kunst er desværre ikke kompatibel, med kunsten at få det til at se lækkert og elegant ud.
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Super tak for alt det i skriver .. det kan jeg godt bruge så mer af det.. Jeg tror faktisk der er en tape udgang også ?..

Og til Bradford: jeg høre lige kæresten om lidt ang dine højtalere og så vender jeg tilbage med et bud..Kunne du evt beskrive dem lidt ...

 

Michael...

Til top Vis Mixiburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mixiburger
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jo...de er grå og hedder 45 eller 45.2.....sidste nævnt er opgraderet. Måske har jeg stativer til dem.....men regn ikke med det, det kræver en særlig indsats  i starten af næste uge. Iøvrigt er jeg ikke enig omkring hvad hurtig skriver omkring B&O. Jeg synes der er mange eksempler på de laver ganske gode højttalere med en hæderlig hifi-kvalitet.

Et godt eksemplet er f.eks. deres S og MS serie fra 80erne. MS150 er en elegant 4-vejs med gode enheder fra Peerless, Seas og med indvendig litermål på omkring 100....og med reflex. Det er efter min mening ret godt gået, og finish design er også rigtig god. Se kan ses på linket. Men jeg må indrømme at hverken RL-serien eller andet de laver idag virker så seriøst som MS-150. Jeg har selv købt de lidt mindre MC120.2 som en er 3 vejs med en 8" i det reflexkabinet.

Dengang de var produceret var det vist kun B&W og få andre som var opmærksom på fase-forskelle på enhederne, og B&O intruducerede "Uni-phase" tilbage i 70erne. Så lad mig ikke høre ondt om B&O uden at man har denne fortryllende historie med!

Cheers..  

http://www.beocentral.com/products/bvs120

http://www.beocentral.com/products/bvms150



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Mixiburger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej Bradford.. Jeg kan se inde på den blå avis at den model der hedder B&O, 60 W, Redline højtalere til 650 kr.. så jeg vil ikke gi over det for dine  .. så alt efter hvordan dine ser ud må du jo nævne en pris... dem jeg har set på er i meget fin stand....

 

Michael....

Til top Vis Mixiburger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mixiburger
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

De gamle Red-line modeller hedder ganske rigtigt RL45 (45.2), RL60 og RL140!

De har alle ABR (auxillery bass radiator) som slavebas og den kan godt være lidt sen i optrækket!  

Driftseffekten er ca. 2-2,5watt, altså en følsomhed på 92-93dB/m.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Mine 45...eller 45.2 er reflex uden radiatior, altså en simpel 2-vejs. Jeg vil helst have du køber de andre i DBA end jeg skal bruge til på at skulle først købe en diskant og derefter dit og dat. Så køb de andre, de er sikkert fine. Du kan mail mig hvis det du fortyder. Jeg vil nok have 600 kr. for sættet uden stativer hvis vi skal handle dem.

Cheers.



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
mian3010
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Til Bradman

Hvor mange højtalere har du, og hvor meget skal du have for dem med stativ?

Til top Vis mian3010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mian3010
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes