Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 05:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Ultimative LCD-TV til HTPC. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
btrader
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
btrader skrev:

lp1r uden højttalere

http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=12941


Aaargh, hvad er det for en idiot der har esignet det? Hvad er formålet med at tage højttalerene af når der stikker sådan en pind ud i hver side.
Følger der en nedstyger med TV'et? Man kunne jo godt fristes til at save de ender af hvis det kunne gøres pænt.

Dette TV har ennda vundet en "red dot award: product design 2005". http://en.red-dot.org/index.php?id=319&proid=2005-10-051 0&lang=EN

Her nævnes netop muligheden for at afmontere højttalerne og placere dem væk fra TV'et. Men hvordan den kan få en design award med en så uigennemtænkt detalje med disse "antenner" forstår jeg ikke.
 

 helt enig

Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader
 
HeDDoN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Lukman skrev:

Arggggghhhh

 

Var tæt på at betille 37lp1 hos midtdata, da de gik med til at jeg kunne benytte mig af returret hvis jeg blot leverede det tilbage i samme stand, meeeeen da jeg spurgte til om jeg måtte bryde forseglning til fjernbetjening var svaret at så bortfaldt returretten WFT  her gik jeg og troede at online handler netop satte forbrugeren i et bedre lys men det ser man åbenbart alligevel stort på, jeg kan selvfølgelig forstå at man mister returretten hvis produktet har lidt overlast men at udpakning af fjernbetjening giver den samme konsekvens som hvis man har voldet dyret er efter min opfattelse helt til grin.

Hvad nu ? er nogen her bekendt med retur politiken på tyske sites, eller er de ligeså hysteriske ?

Det eneste positive ved min ubeslutsomhed er at SED, LED og what the hell en tur til den internationale rumstation er indenfor rækkevidde inden jeg beslutter mig  

Du tror ikke der er mange forhandlere der er trætte af at personer som dig bruger dem til at bestille varer hjem som de normalt ikke lagerfører bare fordi du lige skal teste noget for så derefter at levere l**tet tilbage på din returret...

Du er garanteret oz en af dem som så bliver sure over at modtage en vare som du kan se har været pakket op... man kan ikke få i hoved uden at forvente at få i røv

Til top Vis HeDDoN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeDDoN
 
Madman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Det 42" ser godt nok fedt ud ca. 26.000.- i tyskland. Jeg syntes ikke det gør så meget med de højtaler, da de er rare når man bare skal se TV.

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 03:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvorfor har jeg så en hel stribe skærme i butikken der viser et 50 Hz scrolling-testbillede ganske fint? (og jeg kender godt forskellen på ingen konvertering og god konvertering). Det samme er blevet sagt utallige gange om projektorer, mht. at panelet skulle være låst til 60 Hz. Men det er altså ikke tilfældet, og det ser heller ikke ud til at være tilfældet for nogle af LCD (og plasma) tv'ene. Så der er altså ikke tale om et problem der er bestemt af teknologitypen, udelukkende af designet.

Hmmm... Er du 100% sikker i din sag. Altså i at 50 Hz ikke bliver opfrekventeret til 60 Hz visning på panelet?
Jeg gir' dig helt ret i, at selve teknologien ikke sætter begrænsningen. Problemet må jo ligge i skærmenes controller, TDMS-chippene og ikke mindst i capacitorene. De to førstnævn faktorer burde ikke volde de store problemer, men findes der capacitorere der accepterer både 50 og 60 Hz?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

HeDDoN skrev:
Lukman skrev:

Arggggghhhh

 

Var tæt på at betille 37lp1 hos midtdata, da de gik med til at jeg kunne benytte mig af returret hvis jeg blot leverede det tilbage i samme stand, meeeeen da jeg spurgte til om jeg måtte bryde forseglning til fjernbetjening var svaret at så bortfaldt returretten WFT  her gik jeg og troede at online handler netop satte forbrugeren i et bedre lys men det ser man åbenbart alligevel stort på, jeg kan selvfølgelig forstå at man mister returretten hvis produktet har lidt overlast men at udpakning af fjernbetjening giver den samme konsekvens som hvis man har voldet dyret er efter min opfattelse helt til grin.

Hvad nu ? er nogen her bekendt med retur politiken på tyske sites, eller er de ligeså hysteriske ?

Det eneste positive ved min ubeslutsomhed er at SED, LED og what the hell en tur til den internationale rumstation er indenfor rækkevidde inden jeg beslutter mig  

Du tror ikke der er mange forhandlere der er trætte af at personer som dig bruger dem til at bestille varer hjem som de normalt ikke lagerfører bare fordi du lige skal teste noget for så derefter at levere l**tet tilbage på din returret...

Du er garanteret oz en af dem som så bliver sure over at modtage en vare som du kan se har været pakket op... man kan ikke få i hoved uden at forvente at få i røv

Hmm jeg håber da sandelig ikke at du er forretningsdrivende med den holdning, nej faktum er at forbrugeren er bedre stillet i forbindelse med online handler som OTTO ganske rigtigt påpeger, at jeg så vil sikre mig at jeg kan benytte returretten er jo ikke ensbetydende med at jeg vil levere l**tet tilbage vel ?

Det er såmænd bare en garant for at hvis produktet ikke lever op til mine forventninger så kan jeg oven i købet med lovgivningen i hånden levere det tilbage uden hensynstagen til om hvorvidt forretningen er trætte af det eller ej, nu er det jo i sagens natur sådan at hvis man skilter med online handel ja så må man også underkaste sig gængs lovgivning eller pakke sammen hvis man alligevel ikke har intentioner om at følge loven, så for lige at omformulere din konklusion, jo jeg forventer at få i hovedet men fanme ikke hvis det betyder at jeg bliver taget ved røven

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
heliosunited
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Lukman:

Om det er lovgivning eller ej, så er det moralsk forkert at udnytte den på den måde.

Jeg kan godt forstå hvis online forhandlere er dødtrætte af at kunder køber en vare, som de normalt ikke ville have på lager, bare for at se om den og den pixel kan hvad andre MENER den kunne. For derefter at returnere varen og så står de der med en vare som de normalt ikke ville bruge tid på.

For at det ikke skulle være nok, kan det være de er så heldige at der er en anden kunde som måske lige står og mangler netop den vare men nægter at modtage den "da den tidligere har været brugt eller pakket ud"...

Kan du se dilemmaet?

For det første så er den slags handel med til at skrue prisen i vejret da der altid vil være omkostninger ved den slags returneringer og for det andet vil man oftere og oftere rende ind i modvillige forhandlere når man begynder at påråbe sig retur retten hvert andet sekund. Derfor nok osse at Midtdata/Express Delivery er lidt "strikse" med hvad du pakker ud og hvad du ikke gør.

Det skal lige siges til sidst, at returretten er iorden når man bruger den fair... men den burde ikke omfatte dovenskab. Bare fordi man ikke gider sætte sig ind i tingene inden man køber en vare så skal alle os andre straffes hvis vi reelt står med et problem.

Undskyld mit sure opstød.

Til top Vis heliosunited's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heliosunited
 
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Otto, TC skrev:

Hvorfor har jeg så en hel stribe skærme i butikken der viser et 50 Hz scrolling-testbillede ganske fint? (og jeg kender godt forskellen på ingen konvertering og god konvertering). Det samme er blevet sagt utallige gange om projektorer, mht. at panelet skulle være låst til 60 Hz. Men det er altså ikke tilfældet, og det ser heller ikke ud til at være tilfældet for nogle af LCD (og plasma) tv'ene. Så der er altså ikke tale om et problem der er bestemt af teknologitypen, udelukkende af designet.

Hmmm... Er du 100% sikker i din sag. Altså i at 50 Hz ikke bliver opfrekventeret til 60 Hz visning på panelet?
Jeg gir' dig helt ret i, at selve teknologien ikke sætter begrænsningen. Problemet må jo ligge i skærmenes controller, TDMS-chippene og ikke mindst i capacitorene. De to førstnævn faktorer burde ikke volde de store problemer, men findes der capacitorere der accepterer både 50 og 60 Hz?


LCD paneler sætter faktisk en begrænsning om hvilke frekvenser det kan operere med. LG.Philips' S-IPS paneler er desingnet til at virke ved horisontale frekvenser imellem 47 - 63 Hz. Dog står der følgene i paneletes datablad:
Note 1. The performance of the electro-optical characteristics may be influenced by variance of the vertical refresh rate.

Det kan værer grundene til at man LCD paneler ofte kører med en fast frekvens. Men der kan også være andre tekniske grunde.
Mig bekendt kører stort set alle LCD TV på markedet med 60 Hz vertical opdateringsfrekvens på paneltet, uanset hvilket signal man sender ind. 50 Hz bliver så frame rate konverteret til 60 Hz med en meget avanceret teknik der også kompenserer for veritcal scrolling i billedet under konverteringen. Alt afhænging af hvor god denne bevægelses-kompensering er vil det påvirke billedet ved vertical scrolling.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd
 
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

HeDDoN skrev:
Lukman skrev:

Arggggghhhh

 

Var tæt på at betille 37lp1 hos midtdata, da de gik med til at jeg kunne benytte mig af returret hvis jeg blot leverede det tilbage i samme stand, meeeeen da jeg spurgte til om jeg måtte bryde forseglning til fjernbetjening var svaret at så bortfaldt returretten WFT  her gik jeg og troede at online handler netop satte forbrugeren i et bedre lys men det ser man åbenbart alligevel stort på, jeg kan selvfølgelig forstå at man mister returretten hvis produktet har lidt overlast men at udpakning af fjernbetjening giver den samme konsekvens som hvis man har voldet dyret er efter min opfattelse helt til grin.

Hvad nu ? er nogen her bekendt med retur politiken på tyske sites, eller er de ligeså hysteriske ?

Det eneste positive ved min ubeslutsomhed er at SED, LED og what the hell en tur til den internationale rumstation er indenfor rækkevidde inden jeg beslutter mig  

Du tror ikke der er mange forhandlere der er trætte af at personer som dig bruger dem til at bestille varer hjem som de normalt ikke lagerfører bare fordi du lige skal teste noget for så derefter at levere l**tet tilbage på din returret...

Du er garanteret oz en af dem som så bliver sure over at modtage en vare som du kan se har været pakket op... man kan ikke få i hoved uden at forvente at få i røv


Som forhandler er der mange fordele ved at drive postordre/internet forretning. Man kan nå en meget støre kundegruppe over hele landet og man kan spare en del på lokale- og personaleudgifter. En af ulemperne er så at kunden har ret til at retunere varer fordi loven siger at kunden skal have ret til at se og prøve varen og fortryde handlen hvis det ikke lever op til kundes forventninger af den ene eller anden årsag. Man kan ikke få i både hoved og røv som forhandler. Der er mange forhandler-fordele ved postodre salg, men så må man også acceptere ulemperne eller nøjes med at sælge i en fysisk butik. Kunden skal betale for at retunere varen, så det er jo nok ikke noget han bestiller hver weekend bare for sjov bare for at retunere det igen, men fordi han har intentioner om at købe varen. Lever den så ikke op til hans forventinger kan han retunere den og bestille noget andet samme sted eller hos en anden forhandler.
Køber man i en fysisk butik kan man checke varen inden man forlader forretningen, forlader man først forretningen har ikke returret iølge loven.

Det er da muligt at forhadleren er træt af at man retunerer varen, det tjener de jo ikke penge på. Men en fysisk forretning kan også være træt af folk der bruger meget af deres tid for til sidsts at gå fra forretningen uden at købe noget. Men kan man ikke leve med det som forhandler må man finde sig noget andet at lave, eller også må man jo få politikerne til at ændre loven. Men hvis returetten ved postordre forsvinder vil postodresalget nok falde drastisk og kan måske betyde at en forretning som Midt-Data ikke ville have så stor succes som de har i dag.

Mig bekendt er Midt-Data Danmarks største internet-computerforretning sammen med SHG.dk. Midt-Data har omkring 70 ansatte og en trecifret millionomsætning. Det overrasker mig derfor at Midt-Data kommer med et svar som de gør, det et jo ikke bare en lille hobby beskæftigelse for en teenager, som mange små internetforretninger er. Måske var det bare en uvidende medarbejder der ikke lige var inde i reglerne og bare kom med det svar han troede var rigtig. Hivs du viser Midt-Data reglerne fra Forbrug.dk og spørger igen om du må åbne for fjernbetningens plombering, så får du nok et andet svar.

Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

heliosunited:

At det skulle være amoralsk at benytte sig af gængs lovgivning er da det sjoveste argument jeg længe har hørt, at det er amoralsk ikke at leve op til lovgivningen er nok mere relevant, og det er jo rent faktisk det som er problemstillingen her.

Hvis online forhandlere skal definere og tolke lovgivningen som det passer dem uden at det har konsekvenser for dem betyder jo i sidste ende at forbrugeren står med sorteper selvom de har lovgivningen på deres side, faktum er at de tilbyder en service og derfor skal man da som forbruger som absolut minimumskrav vide sig sikker på at denne service også bliver fulgt helt til døren selvom det betyder at kunden leverer produktet tilbage.

Du gør returretten ved online handlen til en diffus størrelse ved at sige at det er i orden så længe man bruger den fair ? hvem skal bestemme hvornår den er fair ?der er klare regler for returret, produktet skal leveres tilbage i samme salgbare stand som man modtog den, og med hensyn til omkostningerne er det jo kunden som betaler fragten  til sidst skal jeg lige afklare en misforståelse det er ikke grundet dovenskab at at påråber mig returret jeg har simpelthen ikke været i stand til at opdrive den i nogen forretninger og set den i aktion, og ligemeget hvor meget jeg har sat mig ind i produktet kan jeg jo ikke vurdere billedkvaliteten ved blot at læse om det comprende  hvordan det skulle straffe potentielle købere kan jeg ikke lige gennemskue, men jeg kunne godt tænke mig at forhandlere både online samt fysiske adopterede et slogan som har hersket på den anden side af atlanten i evigheder `Customer is King` for her i landet er det snarere `Customer is Crap` holdningen som hersker.

 

 

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

@ Lukman

uden at skulle køre denne tråd helt ud på et sidespor, så er problemet jo, at "samme salgsbare stand" ikke kan lade sig gøre. vis du skal kunne prøve produktet så bliver du jo nødt til at pakke det ud.

Hvor mange her ville acceptere at skulle betale fuld pris for et produkt som har været pakket ud tidligere?
Jeg ville ikke! Hvis jeg modtog en skærm der havde været en tur ude hos en anden kunne først, så ville jeg enten forlange at få den byttet til en ny eller få et afslag i prisen.

Bortset fra dt, så skal lovgivningn selvølgelig overholdes og man skal holde på de rettigheder man har. Og hvis ikke man har mulighed for at se et produkt IRL før man køber, så er der jo ikke andre problemer end at bruge returretten.
Personligt synes jeg det tager lidt overhånd når nogle når at have 3-4 skærme hjemme før de beholder en, så kunne de måske godt have gjort et bedre forarbejde, men det er bare min personlige holdning.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Personligt synes jeg det tager lidt overhånd når nogle når at have 3-4 skærme hjemme før de beholder en, så kunne de måske godt have gjort et bedre forarbejde, men det er bare min personlige holdning.

Så du mener man skal gå ud i en fysisk butik for at se det og bruge deres tid, for først derefter at bestille det billigt hos et postordre-firma eller hvordan skulle man ellers gøre forarbejdet?
Det er ikke sikkert at de fysiske butikker er så glade for det, det kan de i hvert fald ikke leve af. Hvis man vil bestille billigt hos et postordre-firma er denne fremgangsmåde da mere umoralsk over for den fysiske butik.
Et andet alternativ er at holde sig helt væk fra internethandel, men så tror jeg at internet-butikkerne vil fortække at man bestiller (og retunerer når man ikke er tilfreds), end helt at holde sig væk fra internethandel, ellers bliver internetforretningerne jo tvunget til at lukke.
Så jeg kan ikke se hvordan man skal gøre forarbejdet inden en internethanel, uden at det går ud over en fysisk butik hvor man ingen intentioner har om at handle.
Så er det da bedre at forulempe den internet-forretning hvor man har tænkt sig at handle, end at forulempe den første og bedste fysiske butik for derefter at købe over internet fra en forhandler der kun har varen som bestillingsvare.
At man kan vudere varen hjemme hos sig selv er en del af konceptet for intenetforhandlere. Det er jo den eneste måde man kan vudere deres varer på hvis man ikke vælger at misbruge en fysisk butik før man handler. Men internet-forretninger lever jo også højt på at man får sin lokale fysiske butik til at hjælpe en med at finde det rigtige produkt for derefter at bestille det billigt over internet. Men denne fremgangsmåde er da mindre moralsk korrekt, det kan den lokale forhandler jo ikke leve af. Men internet-forretninger, Bilka osv. lever jo højt på at man får vejledning i specialforreninger der har høje lønudgifter, for derefter at købe hvor det er billigst, selvom de ikke kan vejldede dig og demonstrere produktet ordentlig.


Nå, men diskussionen har kørt noget væk fra det oprindelige emne, måske dette skulle diskuteres i et andet emne.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
MichaelWB skrev:
Personligt synes jeg det tager lidt overhånd når nogle når at have 3-4 skærme hjemme før de beholder en, så kunne de måske godt have gjort et bedre forarbejde, men det er bare min personlige holdning.

Så du mener man skal gå ud i en fysisk butik for at se det og bruge deres tid, for først derefter at bestille det billigt hos et postordre-firma eller hvordan skulle man ellers gøre forarbejdet?
Det er ikke sikkert at de fysiske butikker er så glade for det, det kan de i hvert fald ikke leve af. Hvis man vil bestille billigt hos et postordre-firma er denne fremgangsmåde da mere umoralsk over for den fysiske butik.
Et andet alternativ er at holde sig helt væk fra internethandel, men så tror jeg at internet-butikkerne vil fortække at man bestiller (og retunerer når man ikke er tilfreds), end helt at holde sig væk fra internethandel, ellers bliver internetforretningerne jo tvunget til at lukke.
Så jeg kan ikke se hvordan man skal gøre forarbejdet inden en internethanel, uden at det går ud over en fysisk butik hvor man ingen intentioner har om at handle.
Så er det da bedre at forulempe den internet-forretning hvor man har tænkt sig at handle, end at forulempe den første og bedste fysiske butik for derefter at købe over internet fra en forhandler der kun har varen som bestillingsvare.
At man kan vudere varen hjemme hos sig selv er en del af konceptet for intenetforhandlere. Det er jo den eneste måde man kan vudere deres varer på hvis man ikke vælger at misbruge en fysisk butik før man handler. Men internet-forretninger lever jo også højt på at man får sin lokale fysiske butik til at hjælpe en med at finde det rigtige produkt for derefter at bestille det billigt over internet. Men denne fremgangsmåde er da mindre moralsk korrekt, det kan den lokale forhandler jo ikke leve af. Men internet-forretninger, Bilka osv. lever jo højt på at man får vejledning i specialforreninger der har høje lønudgifter, for derefter at købe hvor det er billigst, selvom de ikke kan vejldede dig og demonstrere produktet ordentlig.

Nej jeg mener ikke at man skal udnytte de fysiske butikker på den måde og det skriver jeg heller ikke nogen steder.

Min pointe er, at når man skal købe noget, i dette tilfælde en skærm, så bør man starte med at finde ud af hvilke krav man har til den skærm. En del af de ting vil man nemt kunne finde ud af inden man har skærmen i hænderne og andre kan man ikke.
Hvis man vil handle på internettet bør man også bruge internettet som kilde. Der er et hav af tests, fora som dette osv, som kan give en et fingerpeg om hvilke produkter der passer til ens ønsker. Hvis man så derefter returnerer 3-4 skærme, så vil jeg mene at man ikke har gjort forarbejdet godt nok og ikke har en klar nok idé om hvad det er man vil have.

Det med at forulempe den internetforretning hvor man har tænkt sig at handle, holder jo kun hvis alle skærmene man har haft på prøve er fra samme forhandler, men hvad er sandsynligheden for det? Hvor mange gange tror du en forhandler vil sælge produkter til dig hvis du bliver ved med at returnere dem?



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hvis så bare netbutikkerne havde en fortjeneneste på varene, så ville de garanteret også i ny og næ tage din skærm retur, men da selvsamme personer som kræver ALT, ikke vil betale en øre mere end nærmest tyskland, så tror jeg det er temmelig svært at give god service. 

__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Snurrerundtlyd skrev:
LCD paneler sætter faktisk en begrænsning om hvilke frekvenser det kan operere med. LG.Philips' S-IPS paneler er desingnet til at virke ved horisontale frekvenser imellem 47 - 63 Hz. Dog står der følgene i paneletes datablad:
Note 1. The performance of the electro-optical characteristics may be influenced by variance of the vertical refresh rate.

Det kan værer grundene til at man LCD paneler ofte kører med en fast frekvens. Men der kan også være andre tekniske grunde.
Mig bekendt kører stort set alle LCD TV på markedet med 60 Hz vertical opdateringsfrekvens på paneltet, uanset hvilket signal man sender ind. 50 Hz bliver så frame rate konverteret til 60 Hz med en meget avanceret teknik der også kompenserer for veritcal scrolling i billedet under konverteringen. Alt afhænging af hvor god denne bevægelses-kompensering er vil det påvirke billedet ved vertical scrolling.

Ja, det er umiddelbart også min formodning - og så må Otto rette mig, hvis jeg tager fejl -, at de 50 Hz er en tålelig grænseværdi på inputstadiet, som efterfølgende bliver konverteret til 60 Hz visning på panelet.
Man kunne, hvis man ellers følger min tankegang, sagtens lave 50 Hz paneler, men i så fald ville de bare konvertere 60 Hz på samme måde. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
 
 
Her er så midt-data`s fortolkning af returretten som jeg modtog på mailen, læg mærke til at jeg åbenbart er ude på et sidespor
 
------------------------------------------------------------ --------------------------------
 
Du er lidt ude på et sidespor.
 
Med returret menes der, at produktet skal returneres i fuldstændig samme stand som du fik det.
 
Så hvis du vil returnere efter modtagelse, skal vi altså have pakken og varen tilbage i 100 % samme stand, som da vi sendte den.
 
Ellers kan vi jo ikke forsvare at sælge den til samme pris igen.
 
At du køber noget online med 14 dages returret, betyder ikke at du må afprøve produktet og så sende det tilbage.
 
Det er nu engang den chance, som man tager ved at handle over nettet
 
------------------------------------------------------------ --------------------------------
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

og her er så mit svar tilbage.

Nu er det jo ud fra mit synspunkt jer der er ude på et sidespor, forbrugerstyrelsen siger jo netop at jeg godt kan benytte returretten såfremt at det ikke har medført en væsentlig foringelse af produktet, og her giver de såmænd mig også ret i at udpakning og tlslutning af et LCD TV ikke falder under denne kategori såfremt at det bliver forsvarligt emballeret ved returnering.
 
Jeg ville kunne forstå dit argument hvis det drejede sig om produkter hvor der opstår slitage, harddiske, ramkredse hvor kunden potentielt kan beskadige blokken ved enten at udsætte det for overclocking eller anden uforsvarlig omgang, såsom ESD men come on det er et LCD TV vi taler om her !!
 
Argumentet ved internet handel er jo netop at man ikke har kunnet afprøve produktet og derfor beskytter lovgivningen forbrugeren ved netop at implementere 14.dages returret, og det er nu en gang den lovgivning som i må følge hvis i vil tilbyde kunderne at handle online hos jer.
 
Men jeg er da glad for at vi fik det afklaret jeres løse fortolkning af lovgivningen inden produktet blev afsendt, sikke et mareridt det så kunne have været
Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
Lukman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 144
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Og for lige at runde af, så er midt-data sikkert ikke slemmere end andre men det tyder desværre bare på at brachen stadig har for løse tøjler i deres favør.

Så for god ordens skyld er denne debat ikke ment som en advarsel om at holde sig væk fra dem, det må være op til den enkelte at vurdere.

Til top Vis Lukman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lukman
 
Snurrerundtlyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Har du vist Midt-Data linket til  forbrugerstyrelsen om reglerne på området?
Når man læser dem kan man ikke være i tvivl om at Midt-Data tager grueligt fejl når de skriver som de gør og gåtr imod lovgivningen. Når de læser linket kan det godt være de ændrer mening.
Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Angående 50 og 60 Hz:

Nej, det er gældende for LCD paneler til computerskærme, som har en lavere frekvenstolerance. Mange computer LCD paneler opererer f.eks. kun ved vsync på 59,94 Hz, men angives altid som 60 Hz. Af samme grund står der altid i manualen, at den optimale opløsning er bla bla @ 60 Hz. Mange sætter den alligevel til 75 Hz fordi interfacesystemet tillader det, men det giver reelt ingen effekt. Folk har bare stadig den tanke om CRT, Hz og FPS i baghovedet. Jeg kan også sagtens sætte denne tidligere semiprof. LCD skærm jeg sidder foran nu til 85 Hz og hvis jeg går ind i fabriks OSD menuen skriver den også 85 Hz. Det er dog en måling for input signalet og ikke panelets egentlig frekvens. (OSD binder sig jo til interfacesystemet).

Hvad angår Tv, så er det fordi det er en problematik, som mange producenter ikke har været klar over. Producenterne er jo i mange tilfælde heller ikke tekniske genier og får alligevel produceret alle deres produkter andetsteds og så bliver brandet senere sat på. Derfor stiller de heller ikke konkrete krav til f.eks. TPV om integration af et specifikt interface. I mange tilfælde vil panelet så godt kunne modtage andre frekvenser, men interfacesystemet tillader det ikke. Det er eksempelvis set på den måde, at interfacesystemet gerne vil modtage 50 Hz signaler over DVI, men ikke over HMDI for at tage et konkret eksempel.

Jeg har senest bemærket, at Panasonic er blevet klar over problematikken efter meget snak om deres produkter blandt forbrugere. Der er også mange, som forgæves har prøvet at give de forskellige skærme native opløsninger med den rigtige frekvens, men det er ofte kun lykkes i lavere opløsninger, som allerede understøttes af diverse dimser i skærme.

Nu er frekvensen jo heller ikke fastsat helt præcis til ét tal og i mange tilfælde kan der godt forekomme små afvigelser, på samme måde kan man godt give panelet større afvigelser og mange af de nye panelers datasheets angiver faktisk, hvorledes PAL og NTSC signalernes frekvens skal være. Det er også grunden til at der ofte står 47 til 63 i stedet for 50 til 60 eller blot 60. PAL kan nemlig svinge mellem 47 og 53 Hz og NTSC mellem 57 og 63 for at skitsere det lidt groft. Men når vi snakker Hz tolerance, så er det jo fordi vsync er fastsat og ikke Hertz, men når vi snakker forskellige accepterede Hz værdier er det jo fordi vsync kan følge med og det forudsætter naturligvis også at Hsync'en kan ændres. Og det kan den for mange LCD paneler til Tv, men ikke for computer monitor paneler.

Ligeledes angiver fabrikanterne jo også at porch værdierne ændrer sig alt efter om man modtager 50 Hz eller 60 Hz, men den angiver derimod ikke Data Enable værdierne for de små toleranceniveauer (f.eks. 63 Hz), som er mulige.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
topper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2005
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Sjovt som dette link er gået lidt væk fra emnet..

Jeg ville hellere have lidt mere info om de fjernsyn som burde høre under dette emne. F.eks om der er nogen som har fået LP1 fra LG ind af døren og som har testet lidt på det, som kan videre give lidt go info om fjernsynet ??

Til top Vis topper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af topper
 

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes