Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 12:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad er dit seneste udstyr? Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 153
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 17 November 2019 kl. 18:21 | IP-adresse registreret Citér BCBC

Seneste indkøb, var nogle 2,5 mm mono Jack og lidt ledning. Altså et lille samle selv projekt til nogle triggerkabler.

__________________
Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 17 November 2019 kl. 20:27 | IP-adresse registreret Citér Hermann.

Dalgas skrev:
Du er slet ikke gammeldags, Ning!

Mit nyeste køb er også en CD-afspiller. Jeg har fået den totalrenoveret og den spiller dejligt. Især stemmer lyder godt



Lige nøjagtigt sådan en Philips CD-104 købte jeg i 1986, jeg kan huske prisen var 3000,- og jeg tog fra Herning til Århus for at købe den i M. P. Bruunsgade, og tog den med toget tilbage til Herning.

I de følgende måneder kom mange og så hvor genialt CD systemet var, og rigtig mange skiftede til CD. For det var nyt, smart og toppen af ny teknologi på det tidspunkt, nok også fordi de pladespillere vi havde dengang ikke var særligt gode, derfor opfattedes fremskridtet som enormt. Og CD formatet har vel været det helt dominerende system i mere end 25 år. For lige pludselig brugte alle samme system, og det var da praktisk til festen dengang. Og min CD spiller kører stadig næsten hver dag.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 13 December 2019 kl. 09:39 | IP-adresse registreret Citér Jens-B

1 sæt Wharfedale Diamond 225 ht. med 1" tekstildiskant og 6,5" bas. 699 kr./stk. Fantastisk til prisen . Spiller med en lille el84 fra Audio Classic med rigtig gode rør. Lækker lyd og fin opløsning.








__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 December 2019 kl. 12:23 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Hermann. skrev:
Dalgas skrev:
Du er slet ikke gammeldags, Ning! Mit nyeste køb er også en CD-afspiller. Jeg har fået den totalrenoveret og den spiller dejligt. Især stemmer lyder godt

 

Lige nøjagtigt sådan en Philips CD-104 købte jeg i 1986, jeg kan huske prisen var 3000,- og jeg tog fra Herning til Århus for at købe den i M. P. Bruunsgade, og tog den med toget tilbage til Herning. I de følgende måneder kom mange og så hvor genialt CD systemet var, og rigtig mange skiftede til CD. For det var nyt, smart og toppen af ny teknologi på det tidspunkt, nok også fordi de pladespillere vi havde dengang ikke var særligt gode, derfor opfattedes fremskridtet som enormt. Og CD formatet har vel været det helt dominerende system i mere end 25 år. For lige pludselig brugte alle samme system, og det var da praktisk til festen dengang. Og min CD spiller kører stadig næsten hver dag.

I 86' var der faktisk flere ret gode pladespillere, der kunne hamle op med cd systemet. Her kan man nævne Forsell, Void, den store Kenwood 07 med ordentlig pickup på. Der var Sota Safire, Goldmund, Pink Triangel og Micro Seiki RX 1500 og visse Thorens modeller. Med gode arme og best mulig pickup, var der ofte mere liv og atmosfære på en plattenspieler end de fleste cd afspillere på tidspunktet.   



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 16 December 2019 kl. 17:53 | IP-adresse registreret Citér Tonni

Enig "allanowich"!

Og mange af de bedre pladespillere, også fra vintagekategorien, kan stadig gøre det slemme ved meget af det digitale grej...! Har endnu til gode, at høre noget CD der kan hamle op med min ca treds år gamle pladehøvl. Bevares. Jeg er kun i økonomi/diy klassen, men...

Hvilken pladespiller det er? Thorens 124 med Ortofon AS212 og AT-OC9, eller Goldring, Shure... ;)



__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 11 Februar 2020 kl. 19:13 | IP-adresse registreret Citér mugge



Zu audio Denon 103. Glæder mig til at få min pladespiller op og køre efter flytning.

Jeg har også fået de blå bas/mellemtoneenheder til mine Audio-Note j-LX

__________________
Gestern liebt'ich
Heute leid' ich
Morgen sterb' ich
Dennoch denk'ich
Heut und Morgen
Gern an Gestern
Lessing
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 12 Februar 2020 kl. 09:52 | IP-adresse registreret Citér Hermann.

allanowich skrev:
Hermann. skrev:
Dalgas skrev:
Du er slet ikke gammeldags, Ning! Mit nyeste køb er også en CD-afspiller.
Jeg har fået den totalrenoveret og den spiller dejligt. Især stemmer lyder godt

 

Lige nøjagtigt sådan en Philips CD-104 købte jeg i 1986, jeg kan huske prisen var 3000,- og jeg tog fra Herning til Århus for at købe den i M. P. Bruunsgade, og tog den med toget tilbage til Herning. I de følgende måneder kom mange og så hvor genialt CD systemet var, og rigtig mange skiftede til CD. For det var nyt, smart og toppen af ny teknologi på det tidspunkt, nok også fordi de pladespillere vi havde dengang ikke var særligt gode, derfor opfattedes fremskridtet som enormt. Og CD formatet har vel været det helt dominerende system i mere end 25 år. For lige pludselig brugte alle samme system, og det var da praktisk til festen dengang. Og min CD spiller kører stadig næsten hver dag.

I 86' var der faktisk flere ret gode pladespillere, der kunne hamle op med cd systemet. Her kan man nævne Forsell, Void, den store Kenwood 07 med ordentlig pickup på. Der var Sota Safire, Goldmund, Pink Triangel og Micro Seiki RX 1500 og visse Thorens modeller. Med gode arme og best mulig pickup, var der ofte mere liv og atmosfære på en plattenspieler end de fleste cd afspillere på tidspunktet.  

Du rammer bare slet ikke den stemning der var dengang. For på kollegiet hvor jeg boede var mit køb med til at sætte en bølge igang, så 2 år efter havde alle en CD spiller. Og pladespilleren var intet alternativ, den var gammeldags, uflexibel og havde elendig betjeningskomfort. Og fra 1990 og 20 år frem var CDen næsten enerådende som musikkilde. For det var og er et godt system, der altid virker og hvis en CD blev overhældt med øl, blev den skyllet under vandhanen og så virkede den igen. Og det var praktisk at alle brugte samme system. Alle former for bånd røg ud, hos mig i 95, og jeg har aldrig savnet dem.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 12 Februar 2020 kl. 10:31 | IP-adresse registreret Citér redwine

Helt enig, kan sagtens se billedet for mig. Brugte mine hårdt opsparet penge fra et sommerjob på at købe en Philips cd 100. Og med een demo cd - blev spillet uafbrudt hele sommeren
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 12 Februar 2020 kl. 10:35 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Det er sjovt, som du bli´r ved med dit "crusade" for CD´ens fantastiske egenskaber.
Her var det lige omvendt. Efter et par prøvelyt kom den aldrig i betragtning. Koldt og klinisk uden "sjæl" med datidens afspillere.
Et par kammerater på den tid "fløj" direkte i suppegryden på samme måde, som du lige har beskrevet. Solgte alle deres LP´er, samt grammo
m.v.   Der gik mindre end et år, før de begge stortudende havde fortrudt, og med ømme lommer gik i gang med at genopbygge deres plade-
samling/vinyl-setup.
Med hensyn til musikkens "sjæl", er der i min optik stadig intet digimedie der slår et godt vinyl-setup.
Når man læser diverse tråde, virker det som om, at man aldrig har lyttet til en rigtig god reference = et analogt mastertape på et gedigent, musikalsk
anlæg.
Men det er såmænd bare mig

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 12 Februar 2020 kl. 10:56 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Ovenstående var til Hermann

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 13 Februar 2020 kl. 12:08 | IP-adresse registreret Citér Hermann.

Boydk skrev:
Det er sjovt, som du bli´r ved med dit "crusade" for CD´ens fantastiske egenskaber.
Her var det lige omvendt. Efter et par prøvelyt kom den aldrig i betragtning. Koldt og klinisk uden "sjæl" med datidens afspillere.
Et par kammerater på den tid "fløj" direkte i suppegryden på samme måde, som du lige har beskrevet. Solgte alle deres LP´er, samt
grammom.v.   Der gik mindre end et år, før de begge stortudende havde fortrudt, og med ømme lommer gik i gang med at genopbygge
deres plade-samling/vinyl-setup.
Med hensyn til musikkens "sjæl", er der i min optik stadig intet digimedie der slår et godt vinyl-setup.
Når man læser diverse tråde, virker det som om, at man aldrig har lyttet til en rigtig god reference = et analogt mastertape på et
gedigent, musikalsk anlæg.
Men det er såmænd bare mig

Det var bare fordi den Philips CD var min første CD maskine. Men der er vist intet der tyder på at hverken CD'en eller LP'en har nogen
stor fremtid, for idag bruger næsten alle streaming. Begge systemer er blevet niche. Så os musiknørder der har gået så meget op i musik
og brugt rigtig mange penge på den, bliver færre og færre. Om CDen eller LPen er bedst kan der være for eller imod, vi har alle vore
præferencer og vi vægter ikke features og funktionalitet ens.

Men den begejstring der var for CD systemet da det kom frem, har man ikke set hverken før eller siden. CDen udkonkurrerede alle andre
systemer på ca. 5 år. Da Sony lancerede Super Audio CDen mente Sonys øverste leder at det ville blive den nye standard, og at SACD
logoet ville være lige så kendt fem år senere som Coca Colas logo, men det skete ikke for forskellen var så lille at det ikke havde nogen
betydning. Og generelt er lydkvaliteten ved såvel LPer som CDer helt igennem fin, og derfor bliver det ikke lydkvaliteten der bliver
konkurrence parameteren for den almindelige forbruger, men betjeningsfaciliteter og anvendelighed. Og det er vel grunden til at CDen
afløste LPen og alle båndformater ca. 1990, og det er vel også grunden til at streaming har afløst CDen som som mest almindelige
afspildningsform for ca. 10 år siden.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6251
Sendt: 13 Februar 2020 kl. 12:21 | IP-adresse registreret Citér Boydk

Og da folk endelig fandt ud af, at de blev spist af med noget bras i nyere tid (Loudness war m.m., indrøm at CD mediet er perfekt for brickwall,
komprimering og andet skrammel), gik flere og flere tilbage til LP´en igen.
Gi´ mig ellers en god grund til, at et medie, som du kalder forældet, uhandy, iflg. dig næsten ikke kan sendes med posten, skulle ha´ fået den
renæsance, som det har fået??
Det hed sig, at CD ville blive LP´ens død.
I dag hedder det fra de kloge folk i branchen: LP i dens nuværende format ender nok med at blive CD´ens død.
Folk med et optimeret og vellydende LP setup kommer aldrig til erstatte det med streaming eller CD. Systemerne kan fint leve side om side, men
erstatte......., der vil jeg næsten lægge hoved på blokken.... det kommer s´gu ikke til at ske

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 13 Februar 2020 kl. 12:59 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

Problemet er hverken CD- eller vinyl-formatet... det er studiarbejdet, der gør udslaget. Begge medier er fremragende til at gengive musik!!!

Men... vinylen har den fordel, at det altid lyder musikalsk og dejligt, mens præcision, detaljer og stort lydbillede koster.

CD er det lige omvendt med... her koster musikaliteten.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 14 Februar 2020 kl. 07:01 | IP-adresse registreret Citér Newbiee2

Jeg er fuldstændig enig i dit udsagn vil give et eks Duffy's " Mercy " på cd, nøj en jammer at lytte til er alt for komprimeret, lød ellers skide godt i radioen, men hjemme på cd nej gud fri mig vel.... jeg røg igen efter mange år på cd tilbavs på vinylen, men høre da cd i ny og næ
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 14 Februar 2020 kl. 10:36 | IP-adresse registreret Citér mugge

I slutfirserne smed jeg min pladespiller ud, og ti år senere fortrød jeg, og fik en pladespiller, og siden har jeg kørt både LP og CD men normalt er
det Lp 80 % af tiden.

Men Hermann har ret i sin beskrivelse af dengang.

__________________
Gestern liebt'ich
Heute leid' ich
Morgen sterb' ich
Dennoch denk'ich
Heut und Morgen
Gern an Gestern
Lessing
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1008
Sendt: 14 Februar 2020 kl. 15:38 | IP-adresse registreret Citér DPetersen

Mig og Mark er blevet glad for hinanden, især efter jeg har fundet ud af at han passer særlig godt sammen med Harbeth
Musikken rør mig helt, fælder lige en tåre


__________________
M.V.H Dpetersen
Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 14 Februar 2020 kl. 17:07 | IP-adresse registreret Citér Lobo

Jeg har lige investeret i et par Hypex Fusion FA251, som jeg har haft lånt i et par måneder. Nu kan jeg pludselig ikke undvære
dem igen..... bum bum.
Det er ret lækkert at kunne dæmpe de værste room-modes en lille smule ved hjælp af DSP.
Grundet mig rums udformning havde jeg et stort peak ved 40Hz. Det er nu kureret

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 23 Maj 2020 kl. 13:43 | IP-adresse registreret Citér Jens-B

Jeg havde brug for et par nye højttalere. Mine gamle Martin Logans - købt brugt i 2007 - har visse impedansmæssige problemer, bl.a. det berygtede impedansdyk til omkring 1,2 ohm ved 20 khz.

Et par ret store transistortrin havde det ikke så godt med dem. En enkelt push Pull med kt120 fungerede egentlig ganske fint, men Single End lyder nu væsentligt bedre, men så mangler effekten. Især hvis man foretrækker triodeforstærkere.

Jeg fandt dog en rigtig god løsning:

ZU Omen Dirty Weekend Mk. 2. Følsomhed 97 db ved 12 ohm. Ingen pjat. Har lige spillet Mahlers symfoni nr. 2 højt nok med Audio Classics nye Otl forstærker på ca. 18 watt. Dynamisk, musikalsk og detaljeret. De er så kun 3 dage gamle, og kan spilles mere til. Anbefales til at opgradere med Jupiter kondensator.  

En dag skal jeg prøve dem på min 2a3 forstærker på 3,5 watt

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
mslyng62
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 23 Maj 2020 kl. 13:56 | IP-adresse registreret Citér mslyng62

Nye højttalere, et velholdt sæt brugte Dynaudio Confidence C2 og
en ny dac, Hegel HD30.
Jeg er ret godt tilfreds med begge dele.

Mvh Morten

__________________
Mvh mslyng62
Til top Vis mslyng62's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mslyng62
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 576
Sendt: 23 Maj 2020 kl. 14:28 | IP-adresse registreret Citér oink

Så lykkedes det endelig at få Proac D20R, endda i pæn lys bøg. Så kan de gamle travere
Avance Dana mki komme på pension.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 

<< Forrige Side af 153 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes