Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3043
|
Sendt: 31 Marts 2022 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Holton NXA20-50L klasse A moduler er netpå modtaget fra Australien. De kommer til at yde ca 2 x 30 Watt. Heraf de 15-20 Watt i klasse A.
Billedet er det foreløbige mock up. To stk. Toroidy Audio grade transformer - 400 VA og 50 VA. CRC PSU - 4 x 33.000 uF/35 Volt plua 8 x 47-000 uF/35 Volt. Opstartkredsløb med heatsensor, der afbryder hvis kølepladerne bliver mere end 60 grader. Relækredsløb til højttalerudgangen. Digital termometer i låget.
Nu skal alle ledningerne "bare" forbindes og der skal laves nogle huller!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Øpsie Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 31 Marts 2022 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gik det med din Denafrips, Jan? Sorry, men er lidt nysgerrig på den..
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3043
|
Sendt: 31 Marts 2022 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Øpsie
Jo den spiller og det hele virker fremragende. Der var lidt startproblemer med opsænting og programmerng. Primært skyldes de de meget små bogstaver på både Gaia og min Terminator 2 DAC. Det er for mig meget svært at se, hvad jeg laver. Vejledningen er heller ikke helt nem, men en video på Vinshines hjemmeside hjalp.
Totalt set er lydbilledet vokset i bredden og dybden og det hele er mere plastisk og 3-dimensionet. Jeg føler rigeligt det er de 14.000 vær,d, når det kan forbedre en i forvejen fantastisk DAC. Eneste jeg er lidt utilfreds med er designet - kunne godt have brugt et display.
Min nyindkøbte 4K BD er koblet på via lysledeindgangen og det glæder mig, at stemmerne stadig er synkrone med billedet. Dette på trods af alle konvertering og elektroik signalet skal igennem.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2119
|
Sendt: 03 April 2022 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået pladespiller igen, en Denon dp 300f, nok en af de mest almindelige modeller der stadig kan købes fra ny. Da den blev indstillet
korrekt nåletryk m.v. virkede den perfekt. Og den har den store fordel at den er fuldautomatisk. Måske skal den have en ny PU, men den
fabriksmonterede lyder væsentlig bedre end jeg ville forvente.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9777
|
Sendt: 03 April 2022 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann.... overvejer du en frisk pickup, så prøv en high output mc fra Benz Micro. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2119
|
Sendt: 03 April 2022 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg skal have ny PU på et tidspunkt, men den der sidder på er bedre end forventet. Og den kommer nok ikke til at spille meget, men den er nem at betjene, køber nok en Orthofon 2m blue eller red. Andet som Benz micro bliver overvejet, men jeg kender intet til Benz. Og det er stadig min CD spiller der kører langt mest.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9777
|
Sendt: 03 April 2022 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benz pickupperne er ganske neutrale med god bas. De passer til de fleste gode arme.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 662
|
Sendt: 04 April 2022 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
den rpde Ortofon er meget musikalsk. billig og nem at montere. Har den siddende på en pladespiller til 8000 kr.
__________________ mvh
Jens-B
|
Til top |
|
|