Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 10:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ascari’s Two Towers! Lidt nyt side 11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Tak, angående det med at få højttalerne op at hænge, så gjaldt det i bund og grund bare om at få den gamle op af sofaen og give en hånd med hehe.  
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hold da op, vel nok den største sidehøjtaler jeg længe har set... og så hænger den fra loftet. Der er da vistnok dømt ungkarlebolig.. Det kan vi li'

Ellers meget flot, kan specielt godt lide dine 850'ere. men nu må du lige få skiftet dine eltaxlabaner

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg lovede at vise et billede af mit beslag for laaang tid siden. Håber ikke det er for sent, for her kommer der et billede...
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

nosferatu89 skrev:

Hold da op, vel nok den største sidehøjtaler jeg længe har set... og så hænger den fra loftet. Der er da vistnok dømt ungkarlebolig.. Det kan vi li'

Ellers meget flot, kan specielt godt lide dine 850'ere. men nu må du lige få skiftet dine eltaxlabaner

Nosferatu

De sidder nu i væggen, med nogle lange sataner af nogle skruer hehe. Jeg er godt klar over at det vil hive lyden et par niveauer op t få dem skiftet, men det er fint nok for nu. Og fronterne kan virkeligt sparke fra sig, billederne ryster, og dørene spiller med når jeg lader de to forstærkere arbejde så til varmen. Skal snart have gutterne over til film, så må jeg se hvad de siger til det .

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Flot. Men som du nok selv har luret, så tror jeg at center og baghøjtalere er lige i underkanten. Samtidligt ville jeg måske frygte at sidehøjtalerne var en tand for kraftige?? Du kunne evt overveje kun at bruge Dalierne til sterio, bruge side højtalerne som fronter og købe et par Jamo (eller tilsvarende) mere til nye sider? Det ville også skabe balance i dit front/center billede.

Det ser også ud til at du har gode muligheder i loftet (aflangt lokale, right?).. Hvad med en billig projektor i stedet for nyt TV? Nyhederne bliver alligevel ikke meget bedre af at blive "blæst op" i 32".

Og din øl hylde er ALT for lille
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Flot. Men som du nok selv har luret, så tror jeg at center og baghøjtalere er lige i underkanten. Samtidligt ville jeg måske frygte at sidehøjtalerne var en tand for kraftige?? Du kunne evt overveje kun at bruge Dalierne til sterio, bruge side højtalerne som fronter og købe et par Jamo (eller tilsvarende) mere til nye sider? Det ville også skabe balance i dit front/center billede.

Det ser også ud til at du har gode muligheder i loftet (aflangt lokale, right?).. Hvad med en billig projektor i stedet for nyt TV? Nyhederne bliver alligevel ikke meget bedre af at blive "blæst op" i 32".

Og din øl hylde er ALT for lille

En ny center er det jeg er på udkig efter pt. Faktisk har jeg måtte skifte min eltax center ud med en center min søster ikke bruger ( fra aldis surround halløj ). Centeren skiftede jeg, da den summede utroligt meget når jeg se film med høj lyd (det var ikke skratten, som når en diskant er ved at sætte af!). Så centeren trænger til at blive udskiftet til noget ordentligt.

Jeg kan ikke helt se hvordan mine sidehøjttalere skulle være for kraftige, det er klart at det ville have været bedre hvis de sad bag mig, og spillede som rear, men det vil se alt for kluntet ud.

Angående din idé med at bruge dalierne udelukkende til stereo bliver lidt for dyrt for mig, for som det ser ud nu skal jeg bare have en ny center. Hvis jeg skulle afsætte dalierne som fronter skal jeg ud og have en subwoofer, og de to højttalere du snakker om til siderne, hvilket jo render en del mere op .

Angående projektor, så siger du noget. Jeg har lige siddet og kigget lidt, og medmindre teori ikke holder stik her, så har jeg fået en idé. Jeg tror jeg skal starte en tråd inde i projektions-forummet

Tak skal du have

 

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hvis centeren alligevel er blevet skiftet så røg min ide også.. Jeg så bare at både side og center var samme serie og en af de vigtige aspekter i surround opsæt er at center og front matcher. Dalierne er klart gode, men det spiller langt over resten af setupet og du skal have en nogenlunde seriøs center for at de kommer til at spille lige op (og de skal der ud over "passe sammen" lydmæssigt).

Side HT mener jeg er for store i og med at de vil "overdøve" bagHT. Det kan være farligt at mix fuldtone/gulv med satelitter i et surround, da de simpelthen spiller for forskelligt. En ide kunne være en billig passiv sub på dine baghøjtalere så du også får lidt bund derfra også.

Hvis du ellers er at glad og tilfreds med Eltax. Så laver de en subwoofer som hedder Atomic. Den er noget vildt, men der er power i og den er billig.
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke jamoerne er satelitter, og de kan spille højt nok, og så har Denonen jo også en mikrofon, som indstiller højttalerne.

Jeg har tænkt på DALI SC-5 eller 7 som center, men er der ikke andre der kan matche?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Well. Hvad jeg ved om Dali kan ligge på et meget lille punkt, så det vil jeg overlade til brachefolket som plejer at være mere end villige til at give Dali-svar

Men jeg beklager da hvis jeg har fejl vurderet dine Jamoer, syns bare de så lidt klien ud i forhold tiil resten, men ved nærmere kik er det nok ikke så gralt som først antaget.

Forbeholder mig dog ret til at mene at øl hylden stadig er for lille !
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er helt i orden. Jeg synes også den er for lille, men jeg har et depot under mit bord, så der jævnligt kan blive fyldt op :P 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Alco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

hej. jeg kan satme godt li dine gulvhøjtalere og din ølsamling....stjerne godt. jeg må så nok inrømme at baze højtalere ikke lige er mig....jeg har selv haft et par 500 watt baze men jeg syntes ikke de fungere optimalt i film men i musik kunne de satme fyre noget bass af.....
Til top Vis Alco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alco
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Det er Eltax, jeg tror faktisk Baze er en billig efterligning af eltax, selvom det ikke burde være muligt.

Ja, jeg var heller ikke tilfreds med dem da de var mere i centrum som fronter, det er derfor jeg har 850'erne nu, de sparker seriøst fra i forhold til dem. Dog synes jeg at som sidehøjttalere klare de det udemærket, de skal jo bare give noget bas, og så noget støj når en jetjager hamre hen over hovedet på dig i en film

 

Det eneste problem med ølsamlingen er at den snart skal fyldes op hehe

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Så er der ankommet en ny center (endeligt). Jeg har købt en brugt Dali blue c1000 center, som jeg glæder mig til at få lyttet igennem her de næste par uger. Jeg er glad for at jeg endeligt fandt et godt tilbud på en ordentlig center, da den gamle magnum center fik lune enheder efter en film

Her er lidt billeder af den nye center:

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert.. Så må du bare have anskaffet dig nogle andre baghøjttalere som kan følge lidt bedre med - ellers utrolig nydeligt! 

__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

takker :)
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 18 November 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup, og nydeligt placeret ind i rummet. Og den JVC ... holdaop 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 18 November 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hehe, tak Zorglub... JVC'en står nu til en udskiftning, men den bliver i familien :)
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
mbs-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 22 November 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hvor har du købt de to skilte?

DOLBY og DTS?
Til top Vis mbs-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs- Besøg mbs-'s Websted
 
Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 992
Sendt: 30 November 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

De kan købes på QXL!

Der får du også et THX- skilt med...

Jeg har dem selv, og han er en rigtig god køber...


__________________
Med venlig hilsen
Rasmus
Til top Vis Makrelsalat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makrelsalat
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 30 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Det er ikke sjovt at have et THX skilt hvis "skidtet" ikke er mærket med det
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes