Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 21:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Fra Surround til Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 01 September 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Så har jeg efterhånden fået solgt ALLE mine gamle komponenter.. Dejligt. Dette har så gjort plads til lidt nyt.  Et stereo setup  Weee..Nu skal der lyttes musik..

Efter at have gjort mig en masse overvejelser om at hoppe med på ICE vognen, besluttede jeg mig for, inden at have lyttet til en ICE effekt, at droppe det. Næhh, nu var det sagen at prøve at importere noget hjem fra Kina..

Jeg læste side op og side ned på diverse forums, om import. Forstærkere, cd-afspillere og højtalere.

Inden jeg nåede at bestille højtalere fra Kina, faldt jeg dog over et par Dantax Albatross 8 til salg her på siden. Uden at have hørt om dem på forhånd, tog jeg ud til sælger for at lytte lidt. Og inden jeg vidste af det, havde jeg to monstrum på 2 meter i højden, og en samlet vægt på 10 kg mere end mig (100kg!!), stående i lejligheden.  

Min kæreste kiggede lidt mærkeligt på mig, da hun første gang så dem..De er trods alt lidt større en gennemsnittet. Men hun har lige så langsomt accepteret dem. De er jo trods alt lidt anderledes og hvide.

Nå men, jeg læste videre. Og til sidst stod valget mellem 2 forstærkere. En korsun v8i og en Zell 200. Begge kunne jeg kun finde positive bruger reviews om. Jeg endte med at vælge Korsunen, pga. vægten (Den vejede mere), og højtaler terminalerne (Bedre kvalitet). Lidt overfladiske ting at vælge udfra, men når man ikke har hørt nogen af dem, er det altså svært.

Af Cd-afspiller skulle jeg prøve en fætter der havde rør i udgangen, og efter at have læst et review her på siden, stod det klart at jeg skulle have en Cayin cdt-15a.

Jeg tog mod til mig, og bestilte fra siden NYsound.com, pga. muligheden for at betale med VISA.

Præcis en uge efter havde jeg alle tingene inkl. de bestilte kabler (2 Xindak kabler, højtaler og signal) + et gratis Xindak kabel.

 

Så her er mit setup:

Forstærker: Korsun V8i
Cdafspiller: Cayin cdt-15a
Højtalere: Dantax Albatross 8
Signalkabel: Xindak AC-01
Højtalerkabel: Xindak SC-01B, Bi-wired

Her er så et overview over hele setuppet. Forstærkeren står lidt klemt under reolen, men den var altså lige lidt større end jeg havde regnet med..

Den ene Albatross, og lige et glimt af min gamle sub. Den er der ikke brug for mere..

Og den anden, ikke så overaskende.

Cdafspilleren og Forstærkeren.. Det er altså ret nice byggekvalitet

Jeg lader billedet tale for sig selv..

Uden frontstof på..Nogle lækre enheder

Mine Xindak kabler.. Jeg har også et Xindak FS 1.0 kable liggende, men lige nu er det det her jeg bruger, da jeg ikke har nogle korslutningsbøjler eller kabler.

De er faktisk pænest uden fronstof på

Og lige et sidste billede af herlighederne

Og lige et billede af en del af signal kablet..

 

Og hvad så med lyden..Tjaa, det må vente lidt endnu. Til at starte med var der ikke rigtig åbnet op for sluserne af god musik, men det begynder lige så langsomt at komme.. Faktisk overaskende hurtigt.

Anlægget står stadig og brænder lidt til, når jeg er hjemme og har tid til det. Ikke meget når man lige er startet på DTU.

Alt for nu..

Mvh Christian

PS, det gamle anlæg kan ses ved at trykke pålinket nedenfor.

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 01 September 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hehe .. Det er satme godt at se :) Virkelig lækkert setup. Jeg kan forestille mig at lyden er helt i top når du lytter til musik :)

Det er egentlig ret ligegyldigt - men kan ikke lade være - så hvad måtte du slippe for CD-afspiller og forstærker? :D
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 02 September 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig flot ud og det er altid interessant at høre om nogen der tør hente noget hjem fra udlandet

Jeg ved ikke hvor varm din nye forstærker bliver, men det er nok på tide med et nyt møbel, men så kan det jo også være kæresten bliver glad, hvis hun kan få lov til at indrette lidt



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har skam også foreslået at vi skulle have en ny reol, hvor der var plads til de nye sager, men fik desværre afslag.. Tror det er manglen på blomster der tæller her...

Men ja...De nye sager spiller sagt'me godt :D Kan slet ikke lade være med at skrue godt op for musikken når jeg er alene hjemme.. Nu mangler jeg bare nogle nye skiver jeg kan lytte til..

Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ja, lækker grej har du

Som foreslået, ville jeg også overveje "arrangementet" i midten såvel lyd-mæssigt (reflektioner) og design-mæssigt (her skal konen jo være med - kender det godt).

Du må finde et billede af en opsætning som ser bedre ud og sælge det derigennem. Sådan fik jeg bla. en projektor.

God week-end!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 13 September 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg skal helt sikkert have mig en ny reol...Så det kan komme til at se godt ud igen... Meen, jeg synes der mangler penge på konto'en for tiden. Så det må vente.. Lige nu er de næste upgrades køb af nye skiver :D

Mvh Christian

 

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 13 September 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

 

Hvad indeholder sådan en Korsun V8i af specs?...da det ser ud som om den kunne indeholde noget solidt gods



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 14 September 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Dør forstærkeren ikke af varme, der hvor den står nu?

__________________
Mvh. MGP

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 15 September 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo

Forstærkeren er en sag på 2x250watt 8ohm, som fordobler i 4ohm og ikke bukker under ved selv lave belastninger som 2 ohm. Mums :D
Den indeholder 2 ringkerner på ca. 1600watt tilsammen og vejer ca. 37kg.

MGPProjectS

Forstærkeren bliver da varm, men den er ikke i nærheden af at bukke under..Du kan sagtens ligge din hånd på den, uden at brænde dig (Hmm...det skulle man da også helst kunne:D) Ej den bliver lunken af at stå der..Men en af de næste upgrades kommer da også til at være en ny reol :D

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 15 September 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

 

Lyder som om den kan trække tænder ud den forstærker....nu man er ved det med nysgerrigheden...hvor store er basenhederne i de fronter egentligt? omkring 7"?



__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 15 September 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Ja forstærkeren er sku en dejlig sag... Det kan ikke blive meget bedre i mine øjne :D

Basserne i højtalerne er 8".

Mvh Christian
Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 15 September 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Det ser virkeligt godt ud Chiller.....

Nogle spændende højtalere, og et ordentligt svin af en amp.....sådan Johan!

Af nye skiver kan jeg anbefale Jack Johnson, specielt albummet "On and On". Kig og lyt evt. lidt på http://www.jackjohnsonmusic.com/ Det er totalt fedt musik, og med en rigtig lækker lyd-kvalitet.....synes jeg da i hvert fald....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 16 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

-Chiller- skrev:

Ja, jeg skal helt sikkert have mig en ny reol...Så det kan komme til at se godt ud igen... Meen, jeg synes der mangler penge på konto'en for tiden. Så det må vente.. Lige nu er de næste upgrades køb af nye skiver :D

Mvh Christian

 



Samme her .. :) Altså .. med hensyn til nye skiver. Leder efter noget detajleret og afslappende musik. Ikke techno, hiphop eller hård rock ..
 
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh
 
GUN-ZALES
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

hey mester hvordan gik det med told og skat?kigger os på den samme forstærker
Til top Vis GUN-ZALES's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GUN-ZALES
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 17 September 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

dumbo

Den skive må jeg da have. Det er da for nice musik han laver. Takker for tippet.

GUN-ZALES

Hej. Har ikke betalt told og moms af noget af det, og kommer heller ikke til det. Pakkerne slap åbenbart igennem tolden.  Men det gør ikke mig spor..

Jeg synes da du skulle springe på forstærkeren, eller også den der hedder Zell 200 (kan ikke huske den fulde betegnelse) Man får virkelig MEGET for pengene..

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
GUN-ZALES
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 18 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

okay chiller det lyder da kanon for dig,der er os meget at spare i forhold til her hjemme tænkte os på den store cayin cd.....
Til top Vis GUN-ZALES's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GUN-ZALES
 
GUN-ZALES
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 23 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hey chiller så blev der bestilt idag,tog lille brodern til din og samme cd og nogle fine kabler så nu er det bare at ventedu er vel stadig vild tilfreds
Til top Vis GUN-ZALES's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GUN-ZALES
 
Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2090
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

hej nu sidder jeg og beundrer din forstæker og kan ikke lade vær med at tænke på at den ligner meget den store amp fra Red rose og tag ikke fejl, det er skam et kompliment...

 

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad
 
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 24 September 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

GUN-ZALES:

Det lyder godt, at du også har taget skridtet.. Glæder mig til at høre om du bliver tilfreds. Jo, jeg er stadig ovenud tilfreds med mit setup, det spiller bare så mums... Lillebroderen skulle levere den samme oplevelse som min, men skulle bare have lidt færre kræfter at lege med. Det skal lige siges v8'eren er meget kraftig..

Novisad:

Ja den ligner lidt Red Rose Affirmation forstærkeren, eller faktisk er den pænt identisk med den  Det er samme firma der fremstiller Korsun der også producerer Red Rose forstærkerne. Mange siger at de to forstærkere er 100% identiske, men Mark Levinson som står for designet, har fortalt at han i sin udgave, Affirmation, har brugt nogle andre ladelytter osv. Men ikke noget der retfærdiggører den kæmpe prisforskel. Du kan købe V8i'eren til ca. 12000kr, hvorimod Red Rose Affirmation koster 7000$.

Mvh Christian

 

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-
 
DiLLaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hvad gav du for de albatross i sin tid?

 

mvh

Til top Vis DiLLaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DiLLaH
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes