Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Vincent RIAA - sidste nyt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

En bekendt og jeg fik et eksemplar hver af denne lille, søde RIAA til en meget gunstig pris.



Jeg kom så i tanker om, at det svenske blad Hfi & Musik lavede en artikel om opgradering af denne RIAA for nogle år siden og fik gravet den frem.

Vi har nu lavet forskellige opgraderinger på den ene af vores to RIAA'er, både nogle, der er beskrevet i den nævnte artikel og nogle, vi selv har fundet på.

Printet i RIAA'en ser sådan ud:



Men det er altså før vi begyndte at pille.

Mere senere

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
soxen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 717
Sendt: 04 September 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Ser spændende ud, ser frem til at høre hvad I har fundet på.. med billeder.

__________________
| DIY Audio |
Til top Vis soxen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soxen
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 04 September 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Bare rolig - der kommer flere billeder

Lige nu kan jeg sige, at artiklen i Hifi & Musik handlede hovedsagelig om opgradering af strømforsyningen. Den originale strømforsyning er en lille dims til at sætte i stikkontakten. Det kan gøres bedre - ligesom en del andre ting.

Faktisk er vi ikke helt færdige med alle opgraderingerne endnu, men dem vi har lavet, kommer der snart noget om.

Og selvfølgelig kommer der også noget om, hvilke lydforbedringer, der kan forventes. Vi blev selv lidt overraskede ...

Nå, nu har jeg vist afsløret nok for i dag

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 05 September 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

En del af opgraderingen har drejet sig om udskiftning af de halvdårlige kondensatorer, der sidder på printet. En enkelt kondensator var dog i fin kvalitet, nemlig denne:



Den lod vi sidde

Jeg vender tilbage til, hvilke kondensatorer, vi har udskiftet, hvor vi har købt dem osv.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 07 September 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Så er det vist ved at være på tide at komme lidt nærmere ind på, hvilke opgraderinger, vi præcist har lavet - og senere vil der også komme lidt om nogle, som vi kunne tænke os at lave, men som ikke er afprøvet endnu.
  1. Det første, vi gjorde, var at udskifte alle elektrolytkondensatorerne - pånær den viste Rubycon - ud til nogle bedre. Vi valgte at udskifte til Black Gate, men andre gode typer kan sagtens bruges. Selv om man benytter BG, kan det dog gøres for et par hundrede kroner, hvis man handler de rigtige steder. Og det endda selv om vi valgte nogle strømforsyningskondensatorer med dobbelt så høj værdi som de originale. Her ser du en af de nye strømforsyningskondensatorer, en BG NX på 1000 uF/25 volt.



    Som det ses, hvis man sammenligner med billedet det originale print, så er den fysisk noget større end den originale no name kondensator, men det går lige. De øvrige kondensatorer er BG PK typer.

  2. De originale keramiske kondensatorer i strømforsyningsdelen er udskiftet med nogle gode MKP-typer fra Wima på 0,1 uF. De samme typer er anvendt til afkobling af opamps'ene. Denne afkobling er foretaget på bagsiden af printet, som vist her:




  3. Endelig har vi givet RIAA'en en trafo på en ordentlig størrelse. Vi har valgt en ringkernetrafo på 120 VA 2 x 18 volt, og stikforbindelsen til strømforsyningen er sløjfet, idet der i stedet er ført en ledning (indtil videre blot almindelig 0,75 kvadrat lysnetledning) direkte fra trafoen og ned i printet. Spændingen på trafoen er en anelse for høj og er derfor "dæmpet ned" med en 75 ohms modstand i hver leder fra trafoen. Der er to stk. 18 volts udtag på trafoen, som man blot kobler sammen. Grunden til, at denne trafo er valgt, er at det vil være muligt senere at udbygge til en helt separat strømforsyning, hvor både ensrettere og forsyningskondensatorer placeres uden for selve printet

De modifikationer, der er nævnt ovenfor, koster i alt ca. 5-600 kr. Det er dog uden en kasse til trafoen, men kasser i passende størrelser fås fra 50 kr. og opefter.

Der er absolut lydmæssige forbedringer at hente for dette forholdsvis lille beløb. Vi vil vende tilbage til en sammenligning mellem den modificerede og den umodificerede RIAA lidt senere.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 07 September 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

En lille note omkring udskiftning af kondensatorer: Der mangler en elektrolytkondensator i den ene kanal - en fejl på printet formodentlig. Det er ikke noget, jeg har fundet på, men noget Josef Svalander opdagede, da han skulle lave opgraderingsartiklen for Hifi & Musik.

Her er et billede af det originale print.

(C12)

Der skal sidde en BG PK på 10 uF på den lille keramiske kondensators plads. I stedet for den keramiske kondendensator loddes der en Wima MKP 0,1 uF på benene fra BG'en på undersiden af printet som vist her:



__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 09 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Så er vi ved at være klar til at lytte lidt mere indgående på den opgraderede PHO-111 i forhold til den originale. Efter planerne bliver det i morgen, så med lidt held kommer der lidt beskrivelse af lytteindtrykkene i løbet af weekenden.

Stay tuned

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Jan I
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 September 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hei Aksa

Skriv gjerne hvilke type komponenter dere bruker ,antall og størrelse på disse.

(blir lettere hvis en skal bestille deler før en river opp boxen.)

Mvh Jan I

Til top Vis Jan I's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan I
 
Jan I
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 10 September 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hei Aksa

Det ser ikke ut som om min vincent har akkurat de samme komponentene som din. Det er sikkert samme størrelse,men ikke samme merke på komponentene.

Så ergo: derfor kan jo min og din vincent låte forskjellig.

Her er noen bilder av innmaten i  min vincent:

Til top Vis Jan I's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan I
 
jensby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 10 September 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hej Aksa,

Så lige dit indlæg, som jeg ville læse.

En hurtig kommentar til dit første billede, så er det forhåbentlig ikke elektrolytten du mener der er af så god kvalitet, at den får lov at sidde?

Kan se det er en Rubycon... Hmm, for en større elektronikproducent er det en elektrolyt til ca. 50 øre.... Den ville jeg se af at få udskiftet, inden den begynder at lække for dig... Rubycon's elektrolytter er nemlig væskefyldt (kemikalier) for at opnå den påtrykte kapasitet, og desværre har de det med at ville lække efter tid (og varmepåvirkning). Og den kemiske væske æder print+andre komponenter, så jeg ville skynde mig at få den skiftet....

Mvh Jensby

PS. Sådan ser Rubycon's elektrolytter ud efter ca. 5 år i en Videomaskine:

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 10 September 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jan I skrev:

Hei Aksa


Skriv gjerne hvilke type komponenter dere bruker ,antall og størrelse på disse.


(blir lettere hvis en skal bestille deler før en river opp boxen.)


Mvh Jan I



Hej Jan,

Der kommer en komplet komponentliste om ikke så lang tid.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 10 September 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jan I skrev:

Hei Aksa


Det ser ikke ut som om min vincent har akkurat de samme komponentene som din. Det er sikkert samme størrelse,men ikke samme merke på komponentene.


Så ergo: derfor kan jo min og din vincent låte forskjellig.


Her er noen bilder av innmaten i min vincent:





Hej Jan,

Jeg kan se, at du har den oprindelige udgave af PHO-111. Det er faktisk den udgave, som Hifi & Musik havde, da de lavede opgraderingsartiklen. Der er brugt nogle lidt andre kondensatorer, men såvidt jeg kan se, er de ikke et hak bedre, end dem, der sidder i den nyeste udgave (som vist på mine billeder). Hvordan de lyder, skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige, men til den pris, som PHO-111 kostede, da den kom frem, kan der heller ikke dengang have været råd til noget særligt.

Jeg kan sige, at vi allerede for et stykke tid siden har lyttet på PHO-111, hvor vi blot havde udskiftet kondensatorerne til BG, og det gav en væsentlig forskel.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 10 September 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:

Hej Aksa,


Så lige dit indlæg, som jeg ville læse.En hurtig kommentar til dit første billede, så er det forhåbentlig ikke elektrolytten du mener der er af så god kvalitet, at den får lov at sidde?Kan se det er en Rubycon... Hmm, for en større elektronikproducent er det en elektrolyt til ca. 50 øre.... Den ville jeg se af at få udskiftet, inden den begynder at lække for dig... Rubycon's elektrolytter er nemlig væskefyldt (kemikalier) for at opnå den påtrykte kapasitet, og desværre har de det med at ville lække efter tid (og varmepåvirkning). Og den kemiske væske æder print+andre komponenter, så jeg ville skynde mig at få den skiftet....Mvh Jensby



PS. Sådan ser Rubycon's elektrolytter ud efter ca. 5 år i en Videomaskine:




Grimt billede! Men - i Vincent RIAA'en er der nul varmeudvikling (den trækker omkring 50 mA i alt, og det kommer der altså ikke rigtigt noget varme ud af).

Måske er Rubycon'en ikke en dyr komponent, men lydmæssigt har Rubycon - ifølge alle de input, jeg har - noget at komme med, uanset hvordan kondensatoren så er bygget op.

Jeg kan sagtens følge, at der kan være problemer med den slags komponenter i en videomaskine, hvor der er motorer og alskens skidt og møg, men Vincent RIAA'en er helt kold indeni - selv efter flere dages kontinuerlig drift. Så hvis det er varmen, der er dens problem (og det er det jo typisk, når en kondensator lækker, medmindre den da er underdimensioneret, hvilket ikke er tilfældet i Vincent RIAA'en), så umiddelbart vil jeg med sindsro lade den sidde. Medmindre du da har erfaringer med dette problem fra andet end din videomaskine?

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 10 September 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Rubycon laver, ligesom Elna, Panasonic, Nichicon og alle de andre,
kondensatorer i mange pris- og kvalitetsklasser. "Rubycon" er ikke
nødvendigvis et kvalitetsstempel


/U.

EDIT: Er du iøvrigt sikker på at de Wima'er er 100nF MKP?
Mærkningen "1000" ville normalt betyde 1nF (=1000pF).

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 10 September 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Rubycon laver, ligesom Elna, Panasonic, Nichicon og alle de andre,
kondensatorer i mange pris- og kvalitetsklasser. "Rubycon" er ikke
nødvendigvis et kvalitetsstempel


/U.

EDIT: Er du iøvrigt sikker på at de Wima'er er 100nF MKP?
Mærkningen "1000" ville normalt betyde 1nF (=1000pF).


Ja, jeg er klar over, at Rubycon navnet i sig selv ikke borger for nogen særlig kvalitet. Men - i denne RIAA er Rubycon'erne kun anvendt ét sted i hver kanal på trods af, at der flere andre steder er anvendt tilsvarende (og tydeligvis billigere) kondensatorer med samme værdi, som ikke er Rubycon, og det ser jeg ikke nogen grund til, at man skulle gøre uden en særlig begrundelse, hvilket jeg tolker som en værende lydmæssig begrundelse. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl ....

Foranlediget af dit og Jensbys input vil jeg dog forsøgsvis udskifte Rubycon'en og se, om det giver nogen forskel rent lydmæssigt. Som nævnt har jeg ikke umiddelbart nogen bekymringer omkring holdbarheden i denne applikation.

Mht. Wima'erne, så er de ganske rigtigt 1000 pF på billederne. Men ifølge opskriften fra Josef Svalander skal de være 0,1 uF. Det gav en lille forbedring med de 1000 pF, men det bliver lavet om til de 0,1 uF, som Svalander har foreslået inden længe.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 10 September 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

OK. Står der nogen modelbetegnelse på Rubycon'en? (bare
nysgerrig )


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 11 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
OK. Står der nogen modelbetegnelse på Rubycon'en? (bare
nysgerrig )

/U.


Næh, har ikke rigtigt kunnet få øje på noget (hvilket selvfølgelig er lidt "mistænkeligt" )

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 11 September 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

LYTTETEST

I løbet af weekenden har vi fået lavet en sammenlignende lyttetest af den originale og den opgraderede version af RIAA'en.

Jeg skal bemærke, at vi indtil videre kun har haft mulighed for at teste med en MM pickup, nærmere betegnet en Tekni-Fi K3. Vi håber senere at kunne lave en afprøvning med en MC pickup også.

Sammenligningen er foretaget med nogle skæringer, som indeholdt lidt af hvert, såsom detaljer, god rumbeskrivelse, velartikuleret bas, skarpe anslag osv.

Som tidligere nævnt er den originale version af RIAA'en en fin lille sag, som sagtens kan tage kampen op med RIAA'er til en højere pris.

Den oprindelige version spiller ganske homogent og har rimeligt styr på bassen, ligesom detaljer og rum er ganske udmærket. Med den afprøvede MM PU kunne man måske godt ønske sig lidt mere luft i toppen.

Men - når man skifter til den opgraderede version, er man efter få sekunder klar over, at det er en anden verden, man er kommet ind i. Rummet folder sig ud på en helt anden måde, både i bredde, dybde og højde, og det er nemt at placere instrumenter forude/bagude i lydbilledet. Det er også langt nemmere at høre, hvad de enkelte instrumenter foretager sig, og detaljer står langt tydeligere frem, hvor de før ligesom forsvandt lidt i "grød". Bassen bliver meget præcis, og anslag får en langt mere markant karakter. Toppen er også blevet mere præcis og fremstår nu med masser af luft.

Jeg må sige, at der absolut er meget at hente ved at lave denne opgradering. Faktisk utroligt så meget der kan hentes med en større trafo og udskiftning af nogle kondensatorer

Vi er ikke færdige med at eksperimentere, men der kommer snarest en liste over de komponenter, der er brugt indtil nu.

Senere vil vi komme ind på yderligere muligheder for at forbedre lyden, både mht. komponenter og evt. mekanisk dæmpning.

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 17 September 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Endelig weekend! Så er der tid til at komme med lidt flere detaljer omkring materialeforbrug som tidligere lovet.

Hvis man vil skifte alle elektrolytkondensatorer (inklusive den lidt omstridte Rubycon - se ovenfor ), ser indkøbslisten sådan ud:

- 2 stk. Black Gate NX 1000 uF 25 V
- 2 stk. Black Gate Std 100 uF 50 V (opr. Rubycon)
- 2 stk. Black Gate PK 10 uF 50 V
- 2 stk. Black Gate PK 4,7 uF 50 V
- 2 stk. Black Gate PK 2,2 uF 50 V

Bemærk, at de to oprindelige lytter i strømforsyningen kun er på 470 uF. Jeg har valgt at fordoble kapaciteten. Ensretterdioderne er rigeligt store til at klare dette, og der er lige plads til et par af de fremragende Black Gate NX på printet.

Til udskiftning af de keramiske kondensatorer i strømforsyningen samt afkobling af opamps'ene, skal der bruges følgende:

- 12 stk. Wima MKT 0,1 uF 63 V

Endelig er der trafoen og modstandene til at holde spændingen på det rette niveau:

- 1 stk. ringkernetrafo 120 VA 2 x 18 V (eller 1 x 18 V, hvis du kan finde det). De to 18 V udtag parallelforbindes blot.
- 2 stk. modstande 2 W 75 ohm (svært at få, jeg har parallelkoblet 2 x 2 stk. 150 ohm)

Ud over ovenstående skal der bruges noget ledning mellem trafo og print. Jeg har loddet den gamle ledning med minijack-bøsningen ud og loddet en længde almindelig lysnetledning direkte i printet og forbundet denne med modstandene.

Der skal også bruges en sikringsholder og en sikring til trafoen på lysnetsiden. Sikringen skal være 500 mA træg. En stump lysnetledning og et 220 V stik er også en nødvendighed. Og endelig skal trafoen have en kasse. Her kan man ofte være heldig at finde billige kasser de forskellige forhandlere.

Mht. indkøb, så kan jeg sige, at vi har indkøbt Black Gate kondensatorer på postordre hos parts conneXion, som er de billigste, vi kunne finde. Fin service og hurtig levering.
Trafo, modstande, MKT kondensatorer osv. kan købes i enhver velassorteret elektronikforretning som f.eks. Brinck eller Aage Nielsen Eftf. Vi har dog handlet hos Elfa, som også er en mulighed.

Jeg får lige gravet mit kamera frem og poster et billede af det færdigeopgraderede print senere

Hvis nogen ønsker en kopi af den oprindelige opgraderingsartikel i Hifi & Musik, så har Jan I været så venlig at sende den til mig som PDF-fil, så jeg har mulighed for at sende den videre, hvis nogen er interesserede. Send mig blot en PB.

Selv om vi nu har fået opgraderet lyden på den lille Vincent RIAA ganske betydeligt, tror vi, at der kan hentes endnu mere ud af den, også uden at det bliver voldsomt bekosteligt. Den nuværende opgradering kan laves for 6-700 kr. og prisen står rigeligt mål med forbedringen. Men f.eks. skal vi nu til at lege med dæmpning af det lille kabinet og et par andre ting, som jeg vender tilbage med senere.

[Edit: Listen over BG kondensatorer er opdateret]

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Andre BG-forhandlere er:

http://www.percyaudio.com/

http://www.acoustic-dimension.com/blackgate/bgmain.htm

Har ikke erfaring med nogen af dem, men ved fra andre at Percuy
kan være temmelig længe om at svare mails


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes