Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 22:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Don’ens Hjemmebif - Nu med DALI IKON (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 06 September 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

YES! Så blev jeg endelig færdig med opgraderingen af min hjemmebio.  Og jeg må sige at jeg synes at resultatet blev over alt forventning. Det hele er klemt ned i et åbent lokale på kun 3,5 m x 2,5 m. så plads er en mangelvare hos mig. Mit tidligere udstyr bestod af:

  • Panasonic 28" Widescreen tv
  • Sony STR-K840P surround reciever
  • Sony DVP-NS595 DVD-afspiller
  • Sony PlayStation2

Jeg havde tidligere også nogle små sattelithøjtalere som var en del af et samlet surround-sæt med Sony reciveren og en subwoofer, men de blev skiftet ud med nogle større og bedere HTere for ca. ½ år siden. HTerne er ikke specielle på nogle leder og kanter men giver da en væsentligt bedere lyd end de små knaldperler. CenterHTeren og subwooferen har jeg dog stadig men de vil blive skiftet ud i den nærmeste fremtid. CenterHTeren fader fuldstændigt ud i sammenhæng med de andre HT'ere. HTerne er som følger:

  • Front: DALI IKON 6
  • Center: DALI IKON VOKAL 2
  • Surround: DALI IKON ON-WALL
  • Subwoofer: DALI IKON SUB

HTerne er ikke blevet skiftet ud i denne omgang. Det bliver det næste projekt. Her er lige et par billeder af det gamle system:

Reciveren og DVD-afspilleren. Det gjorde det udemærket men ikke godt nok.

Og tv'et. Det er et rigtigt godt tv men det blev lidt for lille til mig

Og så til det som i alle har ventet på  Det nye opsæt

Endelig ankom det. Dette syn kan få selv en granvoksen mand til at juble af glæde og føle sig som en 5'årig dreng på juleaftens dag

Det første jeg gjorde var lige at sætte det op for at se om det hele virkede efter hensigten. Og det må man sige det gjorde. Og lidt til

Her er opsætningen fuldendt. Efter mange timers arbejde med klargøring, opsætning og kabelføring i kabelbakker (som var langte mere besværligt end jeg først antog) blev det endelige resultat en stilren og gennemført hjemmebif

Den nye opsætning består af:

  • Philips 42PF9966 42" plasma med ambilight og PixelPlus2
  • Harman/Kardon AVR435 A/V reciever
  • Harman/Kardon DVD 31 DVD-afspiller
  • Sony PlayStation2

Alle kabler er Bandbridge Profigold og HT kablerne er standard kabler men det er kun indtil jeg får invisteret i nogle nye HTer. Hylden som receiveren, DVD-afspilleren og PlayStation'en står på er hjemmelavet. Jeg ville have mit anlæg op på vægen men der var ikke plads ude i siderne af tv'et og det måtte ikke stå længere væk end at kablerne kunne nå. Men der var ikke plads til et par hyldeknægte under hylden så jeg lavede den konstruktion at hænge den op med wire og det virker helt fint. Den kan uden problmer holde den 20kg tunge receiver. Her er lige nogle flere billeder af biffen til jeres fornøjelse

Flot er den jo og jeg kan med erfaring sige at den sparker numse

Lækker DVD-afspiller med god lyd, flot billede og så er den et syn for guder

Her ses konstruktionen med wiren der holder hylden. Det ren Storm P

Man slipper aldrig helt af med kabelroddet. Det tykke Profigoldt Oxypure Scart-kabel må være et af de tungeste af slagsen. Det er noget af en krabat

Fronthøjtalerne som levere en udemærket lyd til trods for at jeg kun gav 500 kr. for 2

BagHT'erne fra JBL som levere en stabil lyd

Achilleshælen i systemet. CenterHTeren kan slet ikke følge med til trods for at den er på fuld volume. Den SKAL skiftes ud omgående men det kniber med knasterne

Her ses så subben som leverer et godt tryk men mangler fylde og præcision

Udsigten fra sweetspot positionen

Hele opsætningen i fuld flor med ambilight som jeg synes giver en rigtig fed effekt.

Det næste projekt bliver at få skiftet samtlige højtalere ud. Da jeg ikke er typen der bruger 20.000 kr. på 1 højtaler har jeg luret lidt på Dali's nye IKON serie. Den skulle efter sigende være produceret i samme kvalitet som Euphonia serien men til en overkommelig pris. Men det har lange udsigter da kontoen ikke tillader et køb af hele serien på én gang. Men lidt er også godt

Jeg har besøgt dette forum i en måneds tid og har beundret alle jeres flotte opsætninger som samtidig har virket som en god inspirationskilde til mit eget. Jeg håber andre vil gøre det samme både med jeres og nu også mit eget 

Smid en kommentar både med ris og ros. Jeg kan ta' det  Nu er jeg ikke den store HIFI-nørd så prøv at være sparsomme med jeres tekniske betegnelser



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 07 September 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa, og velkommen til...

Synes at det ser rigtig godt ud. Det er et lækkert fjernsyn du har fået dig. Receiveren og dvd'en er også fede. H/K holder .

Kunne gå hen og blive rigtig fedt hvis du fik Ikon-serien, da højtalerne er det eneste der halter lidt bagefter. Men jeg må sige at du er godt på vej med det setup

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 07 September 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fint ud må jeg sige.

Jeg er nu lidt nysgerrig. Det her ambient light det er ser vældig flot ud, men hvordan arter det sig. Kan man abstrahere fra det når man ser på fjernsynet.

 

Musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 07 September 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg var lige inde og høre IKON 6 i dag.. Nøjj, det er sindsygt lækker lyd synes jeg - Den slår mine Dali 6006 med længder (der er også forskel i prisen godt nok). Diskanten er meget åben og lyder knaldgodt. Den har både en softdome og en bånddiskant. Jeg fik at vide af manden i hifiklubben, at softdomen lyder rimelig bredt under 13khz lyde. Efter 13khz lyde vil den blive mere og mere "smal", altså spredningen vil forsvinde - derfor har de sat en bånddiskant ind, til at tage lydene fra 13khz og opefter. Den bevarer det brede lydbillede, da den ikke bliver smal på nogen måde. Jeg synes virkelig, VIRKELIG de lød godt. Dem kan jeg godt anbefale dig at lytte til. Udover den meget gode diskant (IMO), havde den også en helt fin bund - den gik rimelig dybt og sådan noget, men ikke noget at råbe helt vildt hurra for. Men, bevares, den var da god. Nok cirka det samme som i Dali 6006 vil jeg tro.

Det skal siges, at min ven og jeg tog ind i KT-Radio efter besøget i Hifiklubben, og hørte System Audio 1280. WOW! Dem skal du også lytte på synes jeg! Det skylder du dig selv! De kræver dog en sub til film vil jeg tro.  De var sat ned til 3500 kr pr stk i kt-radio men min ven mente at de kunne fåes til 3000 kr pr stk andre steder, da det er en udgået model.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 07 September 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

musashi skrev:

Jeg er nu lidt nysgerrig. Det her ambient light det er ser vældig flot ud, men hvordan arter det sig. Kan man abstrahere fra det når man ser på fjernsynet.

Ja det kan man uden problemer. Tværtimod synes jeg det er mere afslappende for øjnene at se tv med ambilight på. Hvilket faktisk også er formålet med ambilight. Desuden giver det følelsen af et bredere billede da lyset indstiller farven efter den mest dominerende farve i billedet. Det kan klart anbefales. Og jeg har også hørt folk pointere at lyset larmer når det er tændt. Larmer er et stort ord at bruge i denne sammenhæng synes jeg. Summer er vel nok en bedre beskrivelse og bemærkes overhovedet ikke når der kommer lyd på billedet. Og nu er det ikke så tit jeg ser tv med fuld mute  Håber det besvare dit spørgsmål

Til Krog:

Jeg var tilfældigvis selv inde i min lokale Hifi-klubben i dag og høre IKON 6 højtaleren og jeg vil give dig fuldstændigt ret. Den bredde og klarhed der er i diskanten er helt ubeskrivelig. Jeg lagde øre til et par højtalere inden, bl.a. nogle andre Dali og nogle B&W til langt flere penge, og jeg synes helt klart at IKON 6 leverede den bedste lyd. Uden tvivl. Jeg var forelsket med det samme men det knuste mit hjerte at jeg ikke havde råd til at ta et par med hjem med det samme  Så meget lyd i så lille en højtaler er uhørt. Men du har ret i at der mangler noget bund i bassen og det skyldes nok at den kun køre på 2 6,5" bass/mellemtoner. Men hvis man tilføjer IKON S 12 subwoofer med en indbygget 250watt forstærker tror jeg ikke at det er bassen der er mangel på  Jeg glæder mig bare til Hifi-klubben får hele sættet hjem så jeg kan høre det hele i sammenhæng



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 07 September 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Egentlig synes jeg ikke der manglede bas, i den forstand at den skulle være fraværende. Det jeg mente, var bare at den ikke var noget at råbe hurra for - det var hørt før. Ikke noget sensationelt over den. Men vi prøvede så også at supplere med en subwoofer og det gav et bedre lydbillede. Men jeg ville sagtens kunne leve uden subwoofer til de højttalere.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 07 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Det er så min fejl at jeg opfattede dit indlæg sådan. Sorry.

__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Nu er det et stykke tid siden jeg har opdateret mit indlæg og man må sige at der er sket nogle ting.

I dag fik jeg endeligt fat i mine nye højtalere. Det blev til DALI IKON 6 fronthøjtalere og en DALI IKON VOKAL 2 centerhøjtaler  Jeg har ikke lige haft fornøjelsen af at høre dem herhjemme endnu da jeg stadig er på stadiet med at sætte det hele op. Men en lille kommentar skal nok komme når jeg har haft tid til at høre dem ordentligt igennem. De tilsluttes receiveren med Eichmann Express Two kabler. De er ikke bi-wiret da ekspedienten i Hifiklubben i Roskilde mente at det var fuldstændigt unødvændigt. Og da jeg er overbevist om at han ved mere om hi-fi end jeg gør fulgte jeg hans råd.

Ydermere er jeg blevet ejer af DD-DTS-THX skiltene som vel er blevet standard at eje i enhver hjemmebio med respekt for sig selv. Det er da også lidt lir

Desuden er der kommet 2 nye skabe ind til mine DVD film som lige nu ligger på et antal af 200+.  Og pc'en er blevet tilkoblet tv'et med et DVI kabel og til anlæget med et stereo kabel som på et tidspunkt skal skiftes ud med et digital kabel. Men det blir nok samtidig med at jeg køber et eksternt lydkort. Men det blir først når der er hul i budgettet til det da det ikke lige har 1. prioritet. 

Planerne for fremtiden er at få erhvervet mig 2 DALI IKON ON-WALL baghøjtalere og en DALI IKON SUB for at IKON serien bliver komplet. Senere kan man jo udvide med 2 baghøjtalere til for at få 7.1. Desuden skal der noget gulvtæppe på for at hjælpe lidt på akustikken og nogle filmplakater op.

Det var alt hvad jeg havde at byde på for nu. Billeder følger senere da batterierne til mit digital kamera lige skal lade op først.

Kom endeligt med nogle kommentare da det altid er godt både at få ris og ros.



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

woaw der er nogen der kan, stort tillykke med de Ikon speakere, du må endelig skrive hvordan de lyder og hvordan H/Ken kan trække dem. For har selv en AVR330 og overvejer også lidt at skifte mine Dali 450ere ud.

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Tak tonyax

Jeg har nu haft fornøjelsen af af høre lidt på mine nye DALI IKON højtalere og de spiller som en drøm. Jeg har ikke hørt så mange højtalere igennem tiderne men jeg må helt klart sige at Dali'erne spiller ud over alt forventning prisen taget i betragtning. Diskanten er klar og bred takket være hybrid enheden med bånddiskant. Bassen er utrolig præcis og klar. Alle nuancer og detaljer kommer frem i højtalerne. Det samme er gældende for centerhøjtaleren. Den er ren, kraftig og præcis. En uovertruffen all-round højtaler-serie som kan anvendes til både musik og film. Kan næsten ikke vente til jeg får fat i baghøjtalerne og subben

Min H/K forstærker er nok ikke det optimale valg til disse højtalere da H/K er kendt for at levere masser af power men mangler lidt i detaljerne. Men alligevel synes jeg at den klare det rigtigt godt. Bedre end jeg havde ventet. Det virker ikke for mig som om forstærkeren har problemer med at trække højtalerne eller at højtalerne bliver overbelastet.

Designet kan diskuteres. Dali har valgt en ny stil i forhold til deres andre serier. Men jeg synes personligt at de er pæne i betrækket. Og hvis designet ikke falder i din smag skal lyden nok få dig til at glemme det  Jeg kan kun anbefale disse højtalere. Smukt udarbejdet af Dali

Her følger som lovet et par billeder af herlighederne

Et overblik over hele herligheden som det ser ud nu

Fronthøjtaler med filt

Og uden

Hybrid enheden med bånddiskant som virkelig er IKON's hovedfordel

Som sagt kan designet diskuteres. Men undertegnede har ingen problemer med det

Centerhøjtaleren som har samme enheder som fronthøjtalerne og der vil derfor ikke være nogen klang-mæssig forskel.

Og uden filt

Og hele herlighede uden filt

Og så lige et par billeder af mine skilte og de nye DVD-skabe

Det var alt hvad jeg havde at byde på for nu. Jeg mangler bare lige nogle flere kabelbakker for at få styr på de sidste ledninger.

Kommentare modtages med udstrakte arme. Både gode og dårlige. Jeg kan ta' det



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Til lykke med de nye højttalere!

Det er ved at være en rigtig lækker lille hjemmebio du har dig



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Til Michael WB:

Tak tak. Men det vare nok lidt tid inden jeg når op på den power du kan nyde varmen af i din pejsestue  Jeg skal jo stadig tænke på at jeg bor i en lejlighed



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

DonCorleone skrev:

Til Michael WB:

Tak tak. Men det vare nok lidt tid inden jeg når op på den power du kan nyde varmen af i din pejsestue  Jeg skal jo stadig tænke på at jeg bor i en lejlighed

Det er da ingen undskyldning, jeg kunne da spille højere da jeg boede i lejlighed end jeg kan nu

Men nu er Ikon 6 nok mere en spille godt end spille højt højttaler og det bliver du også gladere for i længden.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

For fanden! TILLYKKE! Fantastisk højttaler. Er lidt misundelig .. Men bruger du stadig den skralde-sub? Ødelægger den ikke lydbilledet lidt? (jeg ved jo ikke hvordan den lyder, men typisk vil den lyde dårligt).
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Til Krog

Jo tak skal du ha. Eftersom IKON højtalerne kan nå et langt større frekvens-område end mine tidligere højtalere hjælper subben kun til ved langt lavere frekvenser end før og er derfor ikke særlig aktiv. Og jo den ødelægger billedet fuldstændigt når den så endelig kommer i aktion som udelukkende kun sker i film. Ved afspilning af musik er den ikke aktiv overhovedet. Men jeg er faktisk blevet rimeligt imponeret over bas enhederne i IKON. De spiller langt bedre end først antaget. Desuden kommer der en ny sub på banen når IKON sub'en kommer i handlen og det sker tidligst i midten/slutningen af februar. Men der vil der nok ikke være råd så jeg må vente til marts/april. Desværre

Den sub jeg har nu er en Sony 8" aktiv med 100 watt forstærker (efter Sony's altid "pålidelige" kilder ) hvorimod IKON sub'en er 12" stor og har en 250 watt forstærker. Kan næsten ikke vente til at ødelægge naboernes middagsselskaber



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Det ser jo dejligt ud! Er det ikke ligefør at centerkanalen spiller henover hovedet på dig? Synes det ser ud som om at den sidder noget højt. Hvordan er fronter afkoblet fra gulvet?

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Til BjarkeNR

Jo tak og dejligt er det da også

Den hylde centerkanalen er står på er vinklet en lille smule selvom det ikke er til at se på billederne. Og jeg har ingen andre muligheder til placering af den. Det ville kræve at jeg hævede tv'et men det sidder i den perfekte højde så det bliver der ikke lavet om på.

Front ht'erne er afkoblet fra gulvet ved brug af de medfølgende spikes. Overvejer at ligge en sten nedenunder som jeg har set andre her på forumet gøre. Mest for ikke at skade trægulvet for meget. Ved ikke helt om det vil give den helt store effekt på lyd-siden.



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

DonCorleone skrev:

Den hylde centerkanalen er står på er vinklet en lille smule selvom det ikke er til at se på billederne.


Ok!

DonCorleone skrev:

Front ht'erne er afkoblet fra gulvet ved brug af de medfølgende spikes. Overvejer at ligge en sten nedenunder som jeg har set andre her på forumet gøre. Mest for ikke at skade trægulvet for meget. Ved ikke helt om det vil give den helt store effekt på lyd-siden.



Hvis man er øm over sit trægulv ved brug af spikes, kan man lægge en lille plade under så de ikke bore sig i gulvet. Det plejer som regel at følge en "skive" med til et sæt højttalere/spikes.

Der er mange meningen om spikes på gulv er det "rigtige" for lyden. Jeg har det selv og synes det er ganske ok. En sten under fronten kan jo gøres ret billigt, og måske det lige giver det sidste løft i lyen?

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

DonCorleone - det er et meget fint setup du har fået!

Jeg håber sandelig ikke det er filt der er på dine højtalere - så kommer der da ikke meget lyd ud af dem

Du siger designet kan diskuteres - kan du uddybe det? Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad du synes om IKON seriens design i forhold til den øvrige af DALI's serie og.. ja bare højtalere generelt

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted
 
DonCorleone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Til anderspj

Ja jeg ved sgu ikke hvad man kalder det der sidder foran højtalerne. Vi kalder det bare stof

Det jeg mener er at der tidligere i forumet blev snakket meget om designet på IKON serien. Nogen mente at det var direkte grimt mens andre syntes det var ok. Men det er en individuel smag som jeg sagtens kan respektere. Jeg personligt synes nu at de er flotte. Det er måske lidt vovet af DALI ikke at udføre højtaleren i samme træ på fronten som resten af højtaleren er udført i, men har valgt at give den en grå nuance. I stil med Concept-serien. Mange højtalere er udført i samme træ på alle flader som jeg finder kedelig. Men det ses jo ikke hvis man alligevel har "stoffet" på. Alle af DALI's højtalere er udført i unikke designs og det kan jeg vældig godt li'. Der er ikke nogen som kan sammenlignes med hinanden rent design-mæssigt. En højtaler skal ikke bare spille godt, men også se godt ud

Håber det er svar nok på dine spørgsmål



__________________
"I will make you an offer you can't refuse"

Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2

Tryk på WWW og se mit setup
Til top Vis DonCorleone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonCorleone Besøg DonCorleone's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes