Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 11:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PHD 8 skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 17 September 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hej!

Skal det forstås sådan at med den nye Panasonic 50PHD8UK kan det ikke lade sig gøre at se TV via antenne signal? Skal lige ha' det helt på plads, har læst meget om det nu, og det lader til at man SKAL ha enten parabol eller selector for at kunne bruge TV'et til noget. Kan det virkelig passe? Fordi hvad gør man så med de kanaler som ikke er inde under de "program pakker" man bestiller fra fx viasat/canal + (men som er i den nuværende pakke)?  

mvh David

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
Skal det forstås sådan at med den nye Panasonic 50PHD8UK kan det ikke lade sig gøre at se TV via antenne signal? Skal lige ha' det helt på plads, har læst meget om det nu, og det lader til at man SKAL ha enten parabol eller selector for at kunne bruge TV'et til noget. Kan det virkelig passe? Fordi hvad gør man så med de kanaler som ikke er inde under de "program pakker" man bestiller fra fx viasat/canal + (men som er i den nuværende pakke)?  

Der er ingen tuner i den, det er en rå skærm med VGA indgang, og mulighed for at indbygge ekstra kort. Det eneste den kan er at vise et VGA eller component signal, for alt andet skal du have ekstra kort indbygget.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Hej!

Skal det forstås sådan at med den nye Panasonic 50PHD8UK kan det ikke lade sig gøre at se TV via antenne signal? Skal lige ha' det helt på plads, har læst meget om det nu, og det lader til at man SKAL ha enten parabol eller selector for at kunne bruge TV'et til noget. Kan det virkelig passe? Fordi hvad gør man så med de kanaler som ikke er inde under de "program pakker" man bestiller fra fx viasat/canal + (men som er i den nuværende pakke)?  

mvh David



Du kan f.eks. købe en ganske normal ekstern TV tuner. Jeg har en Neovo til ca. 1500 kr. Den har VGA udgang, som kan sættes til VGA ind på Panasonic'en.

Har forresten også set at prisen for et HDMI kort til PW8 er ca. 1500 kr. Så kan man altid udvide med sådan et, når behovet er der

PS: Nogen der ved noget om det trådløse Wifi kort man kan købe til den? Den skulle kunne streame powerpoint og lignende fra en PC, men er nok ikke hurtigt nok til at streame en film. Kan det overhovedet lade sig gøre med sådan et kort?


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 17 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Tillykke jdg1, hvad har du måtte betale for den skræm, eller hvad kommer det til at koste?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Tillykke jdg1, hvad har du måtte betale for den skræm, eller hvad kommer det til at koste?

lige under 30.000 kr. for 50" modellen.  Dette er inkl. levering, beslag, HDMI-input board og Scart-input board.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

til de mere teknisk interesserede, så kan man hente dette datablad, der viser nogle af de forskellige data og funktioner

http://www.av-sales.co.uk/pdf/Brochure-PWD8.pdf

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

DonJensen skrev:
Tillykke jdg1, hvad har du måtte betale for den skræm, eller hvad kommer det til at koste?

lige under 30.000 kr. for 50" modellen.  Dette er inkl. levering, beslag, HDMI-input board og Scart-input board.

Ja det må man sige, totalt iorden pris!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 17 September 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Ok tak for svarene Otto & Ayla!

----

hmm lige under 30.000kr. ink alt det der, det er vel det bedste man kommer i nærheden af i DK, men jeg nægter at betale mere end 25.000.  Hvad regner man med at plasmaet kommer til at koste uden tilbehør i DK? 

50" modellen koster kun 3,209$ (ink. fragt) hos visualapex.c*m, dvs det vil koste omkring 19.000 DK kr hvis man køber det fra USA. Med div. ekstra udstyr ville det næppe komme på over de 23.000 hvilket er ret fristende.

Jeg har dog ikke fundet ud af om de shipper til DK, men venter på at få svar på mail.  

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 18 September 2005 kl. 05:15 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Ok tak for svarene Otto & Ayla!

----

hmm lige under 30.000kr. ink alt det der, det er vel det bedste man kommer i nærheden af i DK, men jeg nægter at betale mere end 25.000.  Hvad regner man med at plasmaet kommer til at koste uden tilbehør i DK? 

50" modellen koster kun 3,209$ (ink. fragt) hos visualapex.c*m, dvs det vil koste omkring 19.000 DK kr hvis man køber det fra USA. Med div. ekstra udstyr ville det næppe komme på over de 23.000 hvilket er ret fristende.

Jeg har dog ikke fundet ud af om de shipper til DK, men venter på at få svar på mail.  

Min pris er fra Tyskland.

Hvis du køber fra USA, så skal du lige være opmærksom på told, moms, store fragtudgifter og endeligt at strømmen er anderledes

Men aller vigtigst......hvad gør du hvis skærmen går i stykker?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 373
Sendt: 18 September 2005 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du kommer til at betale 23.000 i alt, FØR det er kommet til Danmark, så kan du lige så godt købe det i Tyskland, til lige under 30... det kommer til at koste næsten det samme alligevel, når tolden og momsen er betalt... Og jeg tror næppe, en 50" skærm slipper igennem tolden ;)
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm
 
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 18 September 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

hehe i har jo nok ret, men 30k fra selv tyskland damn.. jdg1 kan du give et link til hvilken side? det er da ikke digitalo?

Har lige set at PV500 er blevet sat 200 euro ned, hmm kunne være jeg skulle overveje den i stedet. Men når man hører folk omtale 50PHD8UK og når man ser på specsne så er den da mere tiltrækkende kan jeg godt se!

Lige et spørgsmål, den eksterne TV tuner Ayla nævnte "Neovo", hvis jeg køber sådan en, kan jeg uden problemer se normal TV via tdc cable tv (har den store pakke)? Synes ikke rigtig jeg fik svar på dette, jeg har nemlig ikke tænkt mig at anskaffe mig selector/parabol og så er det jo ret afgørende for hvilket TV jeg køber

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio
 
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 373
Sendt: 18 September 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du alligevel har TDC kabel TV, må en Selector helt klart anbefales! De kan fås brugt til omkring 350 kr + et Smart Card fra TDC til 199. Så får du også digitalt TV oveni købet.

EDIT: Så så også lige, at du ikke havde tænkt dig at anskaffe dig en Selector ;) Men ellers så ja, du kan godt se "almindeligt" TV med den eksterne tuner.
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm
 
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 18 September 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

ok tak for det peterakastorm, skulle lige være sikker ;)

men hvis jeg anskaffer mig en selector til 350kr. plus smart card til 199kr. så SKAL jeg jo også abonnere på en eller anden dyr pakke fra dem for at kunne se TV ikke sandt? det er vel ikke bare en 1gangs investering de 350 + 199kr. der..?

 

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 18 September 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

de 199.- for kortet giver adgang til de alm. kanaler i fuldpakken + nogle med fodbold ( når de sender )

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Knolf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Det koster 199 kr om året da man lejer kortet til selectorboxen. Kan sammenlignes lidt som licens eller skat.
Overvejede det selv en årgang, da jeg er utilfreds med tdc's analoge signal, har bla svag zigzag flimmer på 'via sat sport.
Havde tdc tekniker ude for et par måneder siden hvor det selvfølgelig ikke var til at se på hans medbragte måleudstyr med en meget lille 5" skærm. Hans løsning på problemmet var en selectorbox.
Men synes ikke det kan være meningen, at man nærmest bliver tvunget til, at købe en selectorbox, og så ovenikøbet skulle betale 200 kr om året for kortet. Når jeg slet ikke er interesseret i deres extra programpakker.
Så nået frem til, at jeg ikke vil lægge de penge til tdc. Havde kortet været en engangs udgift til 200 kr havde jeg nok gjort det.

Til top Vis Knolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knolf
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 18 September 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hvis man vælger en Selector løsning, så skal man måske vente lidt, da jeg synes at have læst, at der måske kommer en Selector med digital video udgang omkring jul.

Personligt vælger jeg en parabol løsning, når der kommer HD sat bokse fra Canal Digital i Oktober.

Off-topic: Kan det virkelig passe, at man skal betale ca. 600 kr. om måneden for Viasat + Canal Digital abonnement, hvis man gerne vil have både TV3 og Canal+?
(Jeg er interesseret i fodbolden, kan i nok gætte )


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 September 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Så, nu synes jeg lige at vi skal dreje tråden væk fra selector - der er en masse tråde om dette....det er bare om at søge.

Back on track med denne fornemme anmeldse af PHD 8 skærmen (42" modellen)

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/panasonic -th42phd8uk-review.html

Det gør jo ikke ventetiden mindre ulidelig

 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 19 September 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Kan tilføjes, at der i den anmeldelse også skrives, at PW8 skulle være fremragende. Og at de nye Panasonic modeller skulle være det bedste på markedet i øjeblikket. Sort-niveau som i gode CRT'er og bedre end andre dyrere HD modeller på markedet.

Lidt info til de interesserede:

Talte med forhandleren og fik undersøgt at problemet fra generationen før (7'er modellerne) med at vise 50Hz over digital, skulle være væk i 8'erne. Jubii, hvis det er rigtigt

Desuden er der ikke blæser i modellerne under 50".
Har lige bestilt to stk. 42" PW8 i sølv. Skulle få dem onsdag.

Skal nok vende tilbage med info, når jeg har modtaget dem...


__________________
/Martin
Til top Vis Ayla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ayla
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 September 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Så havde forhandleren selvfølgelig "glemt" at lægge tysk moms på

(Der er en bruger herinde fra, der har været hurtig og har fået en PW8 skærm inden de opdagede fejlen )

Nåh men, efter lidt forhandling kom vi ned på en pris på ca. 32.800,- for PHD8 i 50", vægbeslag, HDMI-input board og levering. 

Det er stadigvæk en ret billig pris, specielt taget i betragtning af, at samme skærm koster 38.700,- i England og det er uden vægbeslag, HDMI-input og levering.

Jeg tør slet ikke tænke på hvad den danske pris bliver, når skærmen kommer til landet

Men i næste uge skulle skærmen hænge i min stue!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 19 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Men i næste uge skulle skærmen hænge i min stue!!

Det bliver jo et festfyrværkeri uden lige

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes