Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 01:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mest oversete højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 15 September 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen

Selv vil jeg gerne nævne en prisbillig B&W model, nemlig den oprindelige 10 år gamle CDM 2, som efter min opfattelse stod totalt i skyggen af dens storebror CDM 1 der virkelig blev et hit. Lidt uforståeligt for i mine ører var CDM 2 klart mere dynamisk, musikalsk og vellydende samt mindre gumpetung. Har sjældent hørt en lille højttaler der kunne spille så engageret og det var næsten umuligt at forestille sig den store lyd de præsterede kom fra så lille et kabinet. Selv i sammenligning med Matrix 805 ville jeg have valgt CDM 2. Til nyprisen på 1495 kr dengang, har jeg aldrig oplevet noget der gav så meget valuta for pengene! Købte dem senere brugt men pga den, af naturlige årsager, manglende allerdybeste bas (deres eneste minus), blev disse små perler efter nogen tid solgt videre til en god ven.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 15 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Vincent LS-310

Jeg syntes den spiller godt, men ingen har dem og der findes stort set ikke et eneste review....?

Vist nok nogle af Vifas bedste diskant og mellemtone enheder og Vincents egen bas, jeg er ikke sikker men det har jeg ladet mig fortælle.

Mvh. Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Rega R5:

Imponerrende god lyd, i forhold til pris og størrelse.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1335
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

I kan vel næsten gætte det: KEF!

I flere tråde er omtalt det triste resultat, der fulgte Fonas overtagelse af forhandlingen- Siden er KEF blevet - omend ikke usynlig - så ihverttilfælde noget tilbagetrukket i forhold til HIFI i DK. Det på trods af fine anmeldelser fra de, der stadig (og vel også lidt stædigt) erklærer sig som tilhængere.



__________________
SONY
TA-DA9000ES   amp
TA-N90ES         effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Infinity Kappa både 70,80, 90 og de nyere 7.1 8.1 osv men ikke de helt nye dem bryder jeg mig ikke meget om.

Jeg benytter selv Kappa 8.1 og er meget tilfreds, jeg elsker simpelthen den diskant og deres polymellemtone som efter min mening får noget frem i stemmer som ingen anden mellemtone.

Så alt i alt syntes jeg slet ikke disse højttaler får den omtale som de fortjener.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen

Med den kommercielle skygge som jeg nu engang ikke kan frasige mig...:

Stort set enhver højttaler med et QLN logo på fronten... Men specielt 601 og 606 var det rene guld. 606 er dét produkt jeg har haft i fingrene gennem min tid som hifi-forhandler som var suverænt nemmest at sælge: Spil på enhver højttaler i butikken op til dobbelt pris (eller dyrere - SA 3070 f.eks ), og spil så på 606'eren - case closed... (det er godt DLS R55 spiller bedre, så behøver jeg ikke ærge mig over at jeg aldrig fik købt et sæt! ) QLN var vel ikke voldsomt overset i skandinavien, men at de aldrig formåede at komme udenfor vikingernes rige, det er et af livets helt store mysterier.

En højttaler som vel egentlig ikke er "overset" i den forstand, men som jeg synes på sørgelig vis næsten er gået i glemmebogen, bare fordi det ikke er en ny konstruktion længere, er SA2K. Enhver der køber højttaler under 20-30K sættet uden i det mindste at have hørt SA2K begår efter min mening en stor fejl.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:
Så alt i alt syntes jeg slet ikke disse højttaler får den omtale som de fortjener.

I betragtning af hvor mange mennesker jeg har talt med der ejer et sæt Kappa 80, så vil jeg nu ikke lige kalde dem overset...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen

Selv vil jeg gerne nævne en prisbillig B&W model, nemlig den oprindelige 10 år gamle CDM 2, som efter min opfattelse stod totalt i skyggen af dens storebror CDM 1 der virkelig blev et hit. Lidt uforståeligt for i mine ører var CDM 2 klart mere dynamisk, musikalsk og vellydende samt mindre gumpetung. Har sjældent hørt en lille højttaler der kunne spille så engageret og det var næsten umuligt at forestille sig den store lyd de præsterede kom fra så lille et kabinet. Selv i sammenligning med Matrix 805 ville jeg have valgt CDM 2. Til nyprisen på 1495 kr dengang, har jeg aldrig oplevet noget der gav så meget valuta for pengene! Købte dem senere brugt men pga af den af naturlige årsager manglende allerdybeste bas (deres eneste minus), blev disse små perler efter nogen tid solgt videre til en god ven.

CDM 2'eren er en fed lille speaker. Jeg købte i sin tid et sæt til mine forældre, som stadig har dem. CDM 1 og 1 SE modellerne er også gode.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 15 September 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Taurus skrev:
Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen

Med den kommercielle skygge som jeg nu engang ikke kan frasige mig...:

Stort set enhver højttaler med et QLN logo på fronten... Men specielt 601 og 606 var det rene guld. 606 er dét produkt jeg har haft i fingrene gennem min tid som hifi-forhandler som var suverænt nemmest at sælge: Spil på enhver højttaler i butikken op til dobbelt pris (eller dyrere - SA 3070 f.eks ), og spil så på 606'eren - case closed... (det er godt DLS R55 spiller bedre, så behøver jeg ikke ærge mig over at jeg aldrig fik købt et sæt! ) QLN var vel ikke voldsomt overset i skandinavien, men at de aldrig formåede at komme udenfor vikingernes rige, det er et af livets helt store mysterier.

En højttaler som vel egentlig ikke er "overset" i den forstand, men som jeg synes på sørgelig vis næsten er gået i glemmebogen, bare fordi det ikke er en ny konstruktion længere, er SA2K. Enhver der køber højttaler under 20-30K sættet uden i det mindste at have hørt SA2K begår efter min mening en stor fejl.

Hvor pudsigt du nævner QLN 606. Skulle jeg nævne en anden fremragende og overset højttaler ville det være denne model. Faktisk har jeg gennem længere tid bestræbt mig på at det ville blive min næste højttaler, skal dog først finde et brugt sæt til en rimelig penge, hvilket bestemt ikke er nemt da den sjældent er til salg...hmmm ikke så underligt. Skulle jeg så være så heldig at finde et velholdt sæt, ja så ville lykken være gjort

Mage til ukompliceret lyd skal man lede længe efter. Den har ingen egentlige svage sider i mine ører men spiller bare gennemmusikalsk, velkontrolleret, meget behageligt uden dog at blive det mindste kedelig, for slet ikke at nævne den homogene lyd der kommer ud af disse æsker. Tilhængere af analog lyd vil elske QLN 606!!

Har ikke hørt 601, men har nu ikke været særlig begejstret for de andre QLN modeller jeg har hørt. F.eks mener jeg slet ikke forgængeren 929 har den samme suveræne lyd, for slet ikke at snakke om den større 612...kedelig i sammenligning og slet ikke ligeså homogen. Den mindre 604 er også en kedelig bulderkasse i sammenligning med den åbenbart helt enestående model 606

 

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 15 September 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har i en del år været hemmeligt forelsket i flere af Peak Consults konstruktioner. Jeg tænker især på AudioTechnology X-eed (bygget af Peak Consult) og Peak Consults egen Illustrator.

Den sidste har jeg selv haft og den første har jeg ønsket mig siden jeg hørte den første gang, men jeg har desværre ikke haft held til at finde et sæt i rimelig stand.

Begge ukomplicerede 2-vejs standerkonstruktioner til rimelige penge, men de spiller ganske enkelt fantastisk. Her har man ikke blot brugt de bedste enheder, men også formået at få dem til at yde deres bedste


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 16 September 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

zingali

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 16 September 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Arcitech acoustic er en meget overset speaker hvis i spørger mig. Jeg har den selv sammen med mit Arcam og synes at den spiller rimelig godt, og samtidig ser godt ud. Måske kunne man ønske sig noget mere "bund" i den, men det kan jo løses med en sub

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Mravn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 16 September 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

ja mit bud må da være Evox fra lydbytikken  
Til top Vis Mravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mravn
 
Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 16 September 2005 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Enhver der køber højttaler under 20-30K sættet uden i det mindste at have hørt SA2K begår efter min mening en stor fejl.

Meget enighed herfra



__________________
Med Venlig Hilsen
Thorsen
Til top Vis Thorsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thorsen
 
Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 16 September 2005 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

De dansk producerede "X-Dan":

Hvad er det?



__________________
Med Venlig Hilsen
Thorsen
Til top Vis Thorsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thorsen
 
Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 454
Sendt: 16 September 2005 kl. 05:56 | IP-adresse registreret  

Er på nippet til at sige Dynaudio !

De ses meget sjældent til salg i dk , hvilket er noget øv ! Jeg ville sgu gerne ha fingerne i et par 3,0 eller 3.3 engang

Men måske er folk bare så glade for dem , at de ikke vil skille sig af med dem igen !

mvh

Allan.

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

ELAC 310.2 - Lille standerhøjttaler med stor lyd - burde vel nærmest lanceres som Rogers LS3/5As afløser

(ELAC er generelt overset)

http://www.audiophilia.com/hardware/elac.htm

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne bidrage med en lille perle. Dynaudio Special One.

Det Special One magter er stemmer ! - i den grad så det virker ægte, stemmer får liv, nærvær og står meget præcist og levende i rummet, det virker aldrig som den vil tillægge eller trække fra men bare frembringe stemmer helt utilsløret og uden diverse betonering.

- ellers har den flere svagheder end styrker hvis man lytter til mere kraftbetonet musik - man opnår aldrig det dybe hug fra en storetromme eller en gulvbas som sender dybe resonanser ud i studieunderlaget og ej heller kan den overbevise nogen med et tungt og kontant metalriff fra en "flying V" - dertil er dennes fysiske areal alt for lille og ej heller er den bygget som en "allrounder"

Den er bygget som den er navngivet "Special One" - og hvis man er til vokalorienteret mindre besætninger så er der ingen tvivl om at dette er dennes stærkeste kort.

Om den ligefrem er en overset perle, tja ... det er i alle tilfælle ikke så tit man hverken høre eller ser den, jeg selv var så heldig at eje et sæt anno 1994.

Jeg mener at huske at High Fidelity lavede en test af Special One i 1994.

 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:
Otto, TC skrev:

Taurus skrev:
Fik lige lyst til at oprette en tråd om hvilke fremragende højttalere man ikke syntes har opnået den popularitet de vitterlig fortjente, så bare kom på banen

Med den kommercielle skygge som jeg nu engang ikke kan frasige mig...:

Stort set enhver højttaler med et QLN logo på fronten... Men specielt 601 og 606 var det rene guld. 606 er dét produkt jeg har haft i fingrene gennem min tid som hifi-forhandler som var suverænt nemmest at sælge: Spil på enhver højttaler i butikken op til dobbelt pris (eller dyrere - SA 3070 f.eks ), og spil så på 606'eren - case closed... (det er godt DLS R55 spiller bedre, så behøver jeg ikke ærge mig over at jeg aldrig fik købt et sæt! ) QLN var vel ikke voldsomt overset i skandinavien, men at de aldrig formåede at komme udenfor vikingernes rige, det er et af livets helt store mysterier.

En højttaler som vel egentlig ikke er "overset" i den forstand, men som jeg synes på sørgelig vis næsten er gået i glemmebogen, bare fordi det ikke er en ny konstruktion længere, er SA2K. Enhver der køber højttaler under 20-30K sættet uden i det mindste at have hørt SA2K begår efter min mening en stor fejl.

Hvor pudsigt du nævner QLN 606. Skulle jeg nævne en anden fremragende og overset højttaler ville det være denne model. Faktisk har jeg gennem længere tid bestræbt mig på at det ville blive min næste højttaler, skal dog først finde et brugt sæt til en rimelig penge, hvilket bestemt ikke er nemt da den sjældent er til salg...hmmm ikke så underligt. Skulle jeg så være så heldig at finde et velholdt sæt i samme "light rose" finér som på de viste 606'ere herunder, ja så ville lykken være gjort

Magen til ukompliceret lyd skal man lede længe efter. Den har ingen egentlige svage sider i mine ører men spiller bare gennemmusikalsk, velkontrolleret, meget behageligt uden dog at blive det mindste kedelig, for slet ikke at nævne den homogene lyd der kommer ud af disse æsker. Tilhængere af analog lyd vil elske QLN 606!!

Har ikke hørt 601, men har nu ikke været særlig begejstret for de andre QLN modeller jeg har hørt. F.eks mener jeg slet ikke forgængeren 929 har den samme suveræne lyd, for slet ikke at snakke om den større 612...kedelig i sammenligning og slet ikke ligeså homogen. Den mindre 604 er også en kedelig bulderkasse i sammenligning med den åbenbart helt enestående model 606

 

Prøve i Sverige, du bor jo lige ved siden af Skåne:-)

Mvh

 



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
christian m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 17 September 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

ja jeg må også sige evox ev1
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m
 

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes