Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 22:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W ASW675, SVS PB10-ISD og alternativer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 28 September 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Mit snurrerundt-setup består af B&W's 600serie højtalere (front: 603 S3)
Men efter 3 år, må jeg desværre konstatere at jeg endnu ikke har tilføjet prikken over i'et: EN SUBWOOFER

Sub'en er selvfølgelig først og fremmest tænkt som en opgradering til når jeg ser film, men da jeg selv spiller lidt musik og lytter til virkeligt meget musik på selvsamme anlæg, er det vigtigt at den ikke ødelægger lydbilledet, men bidrager positivt til dette. (90-95% af tiden bruges anlægget til musik).

Umiddelbart tænker jeg først på B&W's egen ASW675 subwoofer, som koster ca. 8.000 krfor ny (en af grundene til at jeg ikke har en sub endnu!!)
Har fået gode anmeldelser, og designet passer selvfølgelig til resten af setup'et, og så er den virkelig lille af en højtydenden (og dybt-ydende) sub at være.

Så er der jo også SVS subs med import fra Norge (lsound.no):
SVS PB10-ISD koster kun 5.000 kr. Denne er dog ikke lige så elegant og lille som asw675, men den koster en del mindre. Sørgsmålet er så selvfølgelig om man får ligeså god (eller bedre) ydelse end ASW 675'eren....

Hvis jeg alligevel overvejer ar bruge 8.000 på en sub, kan man jo også smide 800 kr oveni og købe SVS PB12-PLUS til 8.800 kr. Man får sikkert en monster-ydende sub, men størrelsen er ligeledes "monster"-stor.

Vægt og størrelser, og type:
675 -             25,5 kg, 34x34x41 cm (bxhxd) , lukket kabinet
PB10-ISD -    27,5 kg, 39x48x54                   , basrefleksport foran
PB12-PLUS-   50 kg,    46x63x63                   , basrefleksport bagtil

Nogen der har erfaringer med hvor nemme/svære de er at få integreret i setup's og hvor placerings-specifikke krævende de er? (håber i forstår hvad jeg mener)

Og selvfølgelig hvilken model er bedst? Passer bedst til min situation?
Jeg ved godt det er nogle lidt forsimplede spørsmål, men jeg vil bare gerne have lidt inputs, og høre jeres tanker og feedback osv...
Selvfølgelig er jeg også åben overfor alternativer...

Forstærker til både musik og snurrerundt er Marantz SR 6200
Min snurrerundt-stue er ca. 20kvm

Mvh. prse
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 28 September 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg slukker for jantelovsfilteret, og siger følgende:

PB10, og specielt PB12 spiller i en helt anden division enn ASW675. ASW675 spiller riktignok ganske dybt, men vil når den presses forvrenge.

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=getfile&id=465 0

(du finder hele testen under subtests II)

PB10 spiller helt enkelt, dybere, højere,og med mindre forvrængning. 

Ham der testet PB10 i DVD&Hjemmekino har selv siden sagt at PB10 er den beste subben tilgengelig under 20.000kr på det norske marked (da med undtag for de dyrere SVS)

For dine 20m2 vil PB10 være udmerket, med mindre du planlegger at rive ned væggene

Alle subs er omtrent lige placeringskrævende, dog vil en lukket, og en med front/bund monterede porter kunne stå helt indtil væggen. Det samme kan dog opnåes med bagmonterede porter om man plasserer subben langs væggen. Jeg har også haft subs med bagmonterede porter, og de har ikke behøvet meget plads bagom

Jeg er glad for både Roger Waters, og Duckman, så mon om ikke du kunne blive lige glad som mig for en PB10?



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 28 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Altid rart med en ren udmelding
Det er da suverænt både at spare 3.000 kr OG få en bedre højtaler....

Jeg har ikke meget forstand på at tilslutte en subwoofer, men jeg kan da se at der er færre ind/udgange på PB-10 ifht. 675. Hvilke fordele har 675'eren på dette område?

Bare ærgeligt at man ikke lige kan indkøbe en SVS PB-10 i DK samtidigt med en  B&W ASW 675 fra HiFiklubben, så man kan teste mod hinanden, for at gøre beslutningen det nemmere (jeg synes jeg bør have hørt dem selv, ellers skal der ihvertfald være en bred enighed i forum'et)

Rart at se "fellow-duckmanians"

Er der andre der har noget fornuftigt at sige?




Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

SVS tilsidesætter janteloven godt og grundigt, og leverer mere for mindre. Men som du selv har observeret er den noget større enn de fleste andre subs. Den har dog et meget rent, og anonymt udseende, og stikker sig ikke meget ud.

Min bruges som endebord ved sofaen uden at min kære klager. Hun foretrekker den fremfor min forrige, Kapa Sub som også var stor, men ikke stor nok til at bruges som sofabord. Go figure.

Jeg tror både ASW675. og PB10 mangler højniveauindganger? Det er også noget man kun undtagsvis bruger, og da i rene stereo opset.

Jeg har ikke set Duckman siden det gik på norsk fjernsyn en gang for mange år siden, sammen med The Critic er Duckman noget jeg virkelig savner.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du finder så altfor mange her inde der har hørt en PB10, prøv heller www.avforum.no

Der er en SVS tråd på 115 sider som er mer eller mindre uoverskuelig,så jeg ville startet med denne PB10 tråden:

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=23379



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Nå, jeg var lige nede i den lokale Hifiklubben for at høre ASW 675'eren i en opsætning med 603S3'erne som fronter (dvs. samme opsætning som jeg har derhjemme).
Jeg havde taget lidt musik med derned (det skulle gå lidt hurtigt, så der blev bare lige revet nogle skiver ned fra cd-reolen).
Jeg fik bla. hørt "Money" (Pink Floyd - Dark Side of the Moon), Lidt Daniel Lanois og lidt rå pumpe-musik i form af Daft Punk's "Around the World"

Da jeg først hørte "Money", var det uden subwoofer; det lød fuldstændig som derhjemme (dvs. helt suverænt). At det lød som derhjemme, syntes jeg satte mig i en fin situation til at teste videre....

Så hørte jeg nummeret igen, denne gang med subwooferen sat til (og justeret til af sælger-gutten)....Damn!! Det lød for vildt!! Jeg havde forventet at kunne høre en tydelig forskel i de dybe toner, og det kunne jeg virkelig også, men det mest overvældende var den forskel der var i HELE lydbilledet - Dynamikken blev lige et par klasser bedre. Det kunne høres på Gilmores stemme, sax'en, og de andre instrumenter. Ja, det er lidt svært at beskrive...
Jeg kunne på intet tidspunkt høre sub'en skille sig ud i lydbilledet
Det var som om at fronthøjtalerne var blevet skiftet ud med et par meget, meget dyrere højtalere. (Der skulle selvfølgelig også være en forskel, når man opgraderer for det samme beløb som fronterne koster tilsammen)

"Around the world" lød også suverænt, altid dejligt at få nogle ordentlige slag i maven....

Fik derefter lyttet til en blanding af alt muligt forskelligt musik som jeg havde med, nogle af klubbens egne cd'ere og en enkelt test dvd med en musik video i DTS, jeg synes ikke der var nogen som helst steder sub'en kom til kort, og jeg lagde aldrig mærke til den, kun når den ikke var der....

Efter dette lidt hurtige besøg hos Hifiklubben, var min konklusion at 675'eren ihvertfald kunne spille musik.

Der var ikke lige tid til at få testet den i en surround-opsætning, så det må blive en anden gang (forhåbentligt snart)....

Det ærger mig lidt, at jeg ikke kan lave en test af SVS's PBL10 mod 675'eren

Hilsen Peter





Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg har undersøgt forholdene omkring tilslutning af B&W ASW675 og SVS PB10-ISD.

På 675 kan man justere delefrekvens (hvor højt oppe i frekvens den skal spille), men det kan man ikke på PB10.

Min forstærker (Marantz SR6200) har desværre ikke mulighed for at justere frekvensen på subwooferudgangen. Og jeg har ikke kunne finde ud af hvor i frekvengangen der bliver delt til denne.

Derfor er 675'eren lettere at integrere i forbindelse med 2.0 musik i mit setup. Bortset fra, at PB10'eren har trinløs fasejustering.

Ja, hvorfor køber jeg så ikke bare 675'eren.....Fordi jeg vil hellere betale mindre for PB10'eren, som (efter min overbevisning) er en bedre sub! Især til film i 5.1! (Og det er netop til filmbrug jeg ledte efter en sub, men den skal også kunne bruges til musik, da en tur i HifiKlubben overbeviste mig om dette! (Se indlæg tidligere)

Derfor: Er der nogen som kan anbefale brugen af et eksternt delefilter til brug sammen med SVS PBL10-ISD subwooferen, og hvilket

Er prisen for et ordentligt eksternt delefilter til min situation så  høj, at jeg reelt kan se efter subwoofere i en hel ny prisklasse til sammenligning (p.s. jeg ved asolut intet om delefiltre og lignende!)

Og med ovenstående spsm. i baghovedet, er der nogen som kan anbefale en anden subwoofer med justerbar delefrekvens, og som selvfølgelig kan matche PBL10's kvaliteter (p.s. jeg gider ikke at have en sub der er større end PBL10)

Tak fordi du læste dette
Håber der er nogen der kan hjælpe¨

Mvh. prse
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Et eksternt delefilter finder du hos en bilstereoforhandler.

Men jeg tror du overkompliserer. Pladserer du subwooferen på samme væg som højtalerene, gerne i midt i mellem så vil ikke delefrekvensen blive noget problem, selv om den da skulle være 100hz.

Den eneste ulempen med en høj delefrekvens er at du lettere KAN komme til at høre hvorhen subben står. MEN det kun så lenge den enten A: Står lige indtil dig, B: Står langt væk fra fronthøjtalerene.

Jeg har selv haft min PB10 stående lige indtil sofaen, og delt ved 80hz, og det fungerte selv til musik.

Om du skal ha PB10's ydelse, men i et mindre kabinett er de eneste alternativet jeg kan komme på Velodyne DD15. De to har temmelig nøjaktig samme kapasitet for uforvrængt antal db



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Og for at være helt sikker har jeg nu tilbragt den sidste ½ timen med at lytte til musikk, og skifte mellem 50, og 100hz delefrekvens, Jeg kan ikke høre nogen forskell de to i mellem.

Subben står nu på sidevæggen lige fremfor den højre højtaleren



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Og for at være helt sikker har jeg nu tilbragt den sidste ½ timen med at lytte til musikk, og skifte mellem 50, og 100hz delefrekvens, Jeg kan ikke høre nogen forskell de to i mellem.

Subben står nu på sidevæggen lige fremfor den højre højtaleren



Nice!
Det er sku fedt du gad det!
Så ser det ikke så skidt ud
Placeringen ville sandsynligvis også blive imellem fronterne.

Tak!

Hilsen Peter


Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
TomSK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej  prse

Jeg har nu haft min PB10 i en månedstid, jeg har lyttet på et par Audio Pro et eller andet, og de er kun små "brumbasser" i forhold til PB 10. Den spiller utrolig rent, kontant og dyyyyyybt. Jeg har kun hørt ASW300 fra B&W og den høre til brumbasserne. Den eneste ulempe ved PB 10 er størrelsen den fylder godt i landskabet, men det glemmer man når musikken/filmen køre.

 

Til top Vis TomSK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomSK
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa, hvis du synes den B&W spiller suverænt, plus den design mæssigt passer ind, hvorfor så tvivle på dit køb?

I bund og grund er hifi meget individuelt, og vores præferencer er meget forskellige...

Personligt, kan jeg godt lide, at tingene passer sammen. Desuden, spiller 675 rigtig godt, en ting er alle de måleinstrumenter i hoved og r.., en anden ting er at lytte...

Man skal passe på lyden ikke bliver for "klinisk" afstemt efter en måleapperat, det er nu engang ørenene der skal lytte. Når det er sagt, skal jeg ærligt sige jeg intet kender til SVS, men kan i hvert fald stå inde for B&Wen...

Kører selv med Suite 1.2, som passer ind i mit setup, både design og klang. Synes den spiller rigtig godt, ang. det med delefrekvens, hvorfor ikke bare opgradere til en Marantz Sr-8500

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Hejsa, hvis du synes den B&W spiller suverænt, plus den design mæssigt passer ind, hvorfor så tvivle på dit køb?

Og så behøver den jo ikke koste 8K - se på brugtmarkedet idag 

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=50034

 



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

wamba: De målingene reflekterer real life performance. Subwoofere er ikke så voldsomt komplicerede at måle, og de grafene forteller det aller meste om en subwoofers ydelse

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
wamba skrev:

Hejsa, hvis du synes den B&W spiller suverænt, plus den design mæssigt passer ind, hvorfor så tvivle på dit køb?

Og så behøver den jo ikke koste 8K - se på brugtmarkedet idag 

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;iAd=50034




Wamba: Som sagt, var hovedformålet med anskaffelse af sub, opgradering ifht. film, og til det formål er PB10-ISD en bedre subwoofer (efter min overbevisning).

CHTT: Desværre er den sort, og det er mine højtalere ikke.
Desuden er det er rimeligt sjældent man ser den subwoofer på brugtmarkedet...

Hilsen Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg lige må komme med input.
Jeg har selv en sub fra B&W (ASW600) og bruger den kun til film, men jeg må sige at den gør det fortræffeligt. Den er lille og spiller dybt, med et godt punch, så jeg vil da også sige, hvis du syntes den du har hørt spiller godt og så passer med de andre højttalere, så er det vel den du skal have

Så jeg vil give wamba ret, Hifi er meget individuelt og du kan derfor kun få inspiration herinde, det er stadigvæk dig der skal høre på det.



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
prse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 918
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:

Hvis jeg lige må komme med input.
Jeg har selv en sub fra B&W (ASW600) og bruger den kun til film, men jeg må sige at den gør det fortræffeligt. Den er lille og spiller dybt, med et godt punch, så jeg vil da også sige, hvis du syntes den du har hørt spiller godt og så passer med de andre højttalere, så er det vel den du skal have

Så jeg vil give wamba ret, Hifi er meget individuelt og du kan derfor kun få inspiration herinde, det er stadigvæk dig der skal høre på det.



Jamen det må du da!
Jeg tror skam også jeg ville blive glad for en 675'er, jeg må vel bare få den lokale hifiklub til at lave en ordentlig 5.1 testopstilling med sub'en snart.
Men hvis jeg kan få bedre sub-ydelse for færre monetos, så synes jeg at det er værd at overveje, især når man er studerende, og også gerne vil på ferie en gang imellem. Og så må jeg bare også få hørt mig en PB10 på et tidspunkt.

Og du har fuldstændig ret, det er i sidste ende mig der skal høre på det. Jeg synes det er fedt at få feedback herindefra, og det er godt når forskellige synspunkter kommer til.

Og bare rolig, jeg investerer ikke førend jeg har lyttet til begge subwoofere. Selve jagten på nyt hifi-grej er jo en ren fornøjelse

Hilsen Peter


Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted
 
Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

675'eren spiller helt suverænt, især sammen med 600 serien, hvor den passer som fod i hose. Det er det mest simple ved det setup.

og ja så er designet helt ok.

-Pejle



__________________
B&W604S3, 602S3, LCR600, ASW675, 2x eAR501, 2x eAR202, NAD T163v2, W7 Mediacenter, Squeezebox touch
Til top Vis Pejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pejle Besøg Pejle's Websted
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Manic: Self. skal man da tage målingerne seriøst, gør jeg skam også selv, og specielt subwoofere er nemme og meget tilgængelige...

Mente nok mere, at man skal passe på ikke kun at gå op i grafer og alt muligt :) Så bliver man hurtig forvirret. Desuden, lyden kan altså blive for klinisk og upersonlig ved forkert brug af graferne, og hvis man i det hele taget er glad for den lyd der kommer, hvorfor i alverden skulle man så skifte til en anden model, fordi en graf viser at den kan spille 1 - 5 hertz dybere?

Hvis klangen er den man kan lide, så er det vel fint? Ville da være kedeligt at vælge en subwoofer som reelt set ikke spiller efter den klang man vil have, hvis det kun er fordi den går et par hz dybere?

Nu er subwoofere måske et næsten direkte eks. på dette, da de kun skal levere god dyb bas, og der ikke meget klang er over det, i forhold til f.eks. alm. ht. og det er nok også mest her det med graferne var tiltænkt, her må man endelig ikke lægge sig i om den ene ht kan spille nogle få hz dybere end den anden, hvis det er frontens klang man kan lide.

Men jo, subs er mere simple og knap så klang agtige, og derfor kan det være en god ting at gå op i netop her.

Nok også den eneste ht jeg virkelig ville bruge grafer på, på andre ht vil jeg nødig, da jeg hellere vil bedømme udfra hvad jeg selv kan lide.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1919
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Manic: Self. skal man da tage målingerne seriøst, gør jeg skam også selv, og specielt subwoofere er nemme og meget tilgængelige...

Mente nok mere, at man skal passe på ikke kun at gå op i grafer og alt muligt :) Så bliver man hurtig forvirret. Desuden, lyden kan altså blive for klinisk og upersonlig ved forkert brug af graferne, og hvis man i det hele taget er glad for den lyd der kommer, hvorfor i alverden skulle man så skifte til en anden model, fordi en graf viser at den kan spille 1 - 5 hertz dybere?

Hvis klangen er den man kan lide, så er det vel fint? Ville da være kedeligt at vælge en subwoofer som reelt set ikke spiller efter den klang man vil have, hvis det kun er fordi den går et par hz dybere?

Nu er subwoofere måske et næsten direkte eks. på dette, da de kun skal levere god dyb bas, og der ikke meget klang er over det, i forhold til f.eks. alm. ht. og det er nok også mest her det med graferne var tiltænkt, her må man endelig ikke lægge sig i om den ene ht kan spille nogle få hz dybere end den anden, hvis det er frontens klang man kan lide.

Men jo, subs er mere simple og knap så klang agtige, og derfor kan det være en god ting at gå op i netop her.

Nok også den eneste ht jeg virkelig ville bruge grafer på, på andre ht vil jeg nødig, da jeg hellere vil bedømme udfra hvad jeg selv kan lide.

Jeps, skrot alle de grafer, og brug tiden på en lytter i stedet

Om ca. 20 sekunder, såå...................... 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes