Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 07:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: En på madkassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Natten til søndag kom et stykke af en flise flyvende gennem stuevinduet. Desværre stod min ene højttaler i vejen for fragmenterne og da røgen havde lagt sig så det sådan ud:

Der er kommet et hak i den sorte lakerede sideplade og en skade på "læder" beklædningen på fronten. Jeg er sikker på en korkflise havde gjort meget mindre skade.....

Men laves det skal de. Er der nogen her på forummet som har et godt forslag til hvem der kan reparere højttaleren, helst i Odense eller Trekantområdet ? Jeg har talt med et par stykker allerede, men det vil være synd at sige de står i kø for at få lov.
Og da kasserne oprindeligt er fremstillet et par kilometer nord for limfjorden er det ikke mit første valg.

Reparationen bliver forhåbentlig financieret af forsikringen, så regning er ingen hindring.

Forslag modtages med tak. Når reparationen er lavet skal I få lov til at se og høre om resten...

mvh SJAG

- og grunden til at indlægget er placeret i dette forum er at højttalerne med lidt god vilje kan kaldes for et diy projekt.

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke prøve at uploade et "helt" billed af den så man kan se den i hel størrelse, evt hvad den er lavet af og så videre. Det ligner noget nappa værk, men det tror jeg nu alligevel ikke på at det er?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

SJAG skrev:

Natten til søndag kom et stykke af en flise flyvende gennem stuevinduet. Desværre stod min ene højttaler i vejen for fragmenterne og da røgen havde lagt sig så det sådan ud:

flyver der tit fliser gennem dit vindu?

det er lidt OT. men hvad i himlens navn lavede i



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Rattanhuset: Det er nappa som er limet på kabinettet, du kan se lidt mere her:


Det som gør det rigtig besværligt er at sidepladen er fuldlimet på kabinetsiden og kun kan fjernes med absolut destruktive metoder.

3DX: Kaster du aldrig med fliser lørdag nat ? Så sletter jeg dig fra listen over mistænkte, men jeg har ikke lyst til at vide hvad du så får tiden til at gå med 

SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Pyha Sjag,

Kommer der også billeder af madkassen eller er den bare totalskadet?

Det var dog et grumt uheld. Der er jo tale om et (næsten) unikt stykke håndværk fra en mesters hånd. Det kaster man ikke ustraffet fliser på! Hærværksmanden burde hænges op i billigt højtalerkabel og udsættes for mp3 filer i timevis. Glæd dig over at flisen ikke også ramte dit lækre elektronik.

 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

SJAG: Det er nok ikke helt efter "bogen" men lydmessigt skulle der ikke ske noget ved det imo...Jeg ville nok, hvis det var mig, lime et ekstra front på i nappa for at dække over skaderne. Det kan fåes i mange tykkelser og hvis du får noget der er rimelig tyndt burde det ikke kunne ses..

Siden er træ går jeg ud fra, det er straks lidt værre, men der kan du evt tage din rystepudser og noget MEGET fint sandpapir at give den en omgang med og så derefter male den sort igen, så skulle det vil jeg tro, komme til at se fint ud vil jeg mene.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ikke så mange tilfældigheder og men'er i den situation. Så bliver man aldrig ordentlig glad igen

Det burde ikke være noget problem for en kvik snedker, men...

Jeg ville afgjort få forsikringen til at betale en fragtmand, så de kan komme "hjem" og blive lavet. Du kan jo bare henvise til at de lokale du har snakket med ikke ønsker at påtage sig opgaven.

En anden mulighed kunne være at spørge meget pænt hos Peak Consult i Middefart. De laver konstruktioner der minder om (med læder osv.), og de kan virkelig deres kram... men det er jo en lille selvstændig højtalerproducent med eget snedkeri, så det er absolut ikke sikkert de synes om opgaven. Om ikke andet kan det være de kan hjælpe med fif og nyt læder. 

Hvad er det forresten for en højtaler?


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Fronten er nok den værste.

Tag højttaleren med til møbel polsteren, han må kunne fjerne læderen, og smide noget nyt på.

Imens læderen så er af, kan maleren så lige male siderne, og polere dem op.

Da det er en Piano lak, får du svær ved at rette fejlen, uden at male det hele om, og farve forskellin kan nem blive stor, så mal begge sider.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene !
Da forsikringen helt klart må dække er det kun rimeligt at skaden bliver repareret på bedst mulige vis. Derfor holder jeg selv fingrene væk.....

Jeg mangler blot at finde et kompetent firma som vil tage opgaven, forslag modtages stadig med tak.

Haugaard: Har du et parti billigt højttalerkabel til overs, så skal flisekasteren få, skal han

Frede1977: Du har ret, de synes ikke om opgaven.
Højttaleren er designmæssigt og kun det, inspireret af - nå ja, lad det ligge... Trevejs med Vifa, ScanSpeak og AudioTechnology. Synkronfilter med Jensen komponenter (Nej, ikke den Jensen !).
Som sagt bygget Nordenfjords hos en rar og dygtig mand som taler meget og længe...... Som de siger deroppe De spiller da meget godt.
Men kabinettet er ikke beregnet til at skille ad igen.

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hvad med at prøve en saddelmager. Lidt søgning på Google gav mig ham her

http://www.imsadelmager.dk/Default.asp?Action=Details&It em=678

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Gentleman2005
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Argh så fesen

Troede lige den havde fået en af madkassen, ville lige spørge hvad du havde med den dag

Til top Vis Gentleman2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gentleman2005
 
SJAG
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 07 Oktober 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen: Har prøvet en sadelmager. De ser problemet mere end mulighederne,  tror de er bange for at det kommer til at tage meget lang tid at reparere.
Men du har nok ret, prøver et par stykker mere.

Ellers ender det nok med et nyt kabinet hvis jeg kan få forsikringen til at sponsere. Eller hvad med at finde et sæt magen til og bytte dem om uden det bliver opdaget......

F...... til bøvl. Hvis ham Kubik havde været lidt før fremme havde der ikke været en eneste betonflise tilbage i Danmark. Og det må være begrænset hvad skade kork kan udrette.

Mvh SJAG

Til top Vis SJAG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SJAG
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

SJAG skrev:

Haugaard: Har du et parti billigt højttalerkabel til overs, så skal flisekasteren få, skal han

Ja om jeg har billigt HT kabel. Jeg forsøgte for nogle uger siden at bortgive noget uden at få en eneste henvendelse. Så du siger bare til .

Jeg kender din fine højtaler konstruktion ret så godt og den skade kan kun repareres ved at fræse begge sideplader af, udskifte "læderet" og derfetr lime to nye sideplader på Alternativt kan du måske lappe lidt på "læderet" og på den lakerede sideplade men det vil altid kunne ses.

Jeg foreslår at vi rider op til rundsavsekvilibristen og får et overslag på et nyt kabinet. Det bliver ikke dyrt nok til at tvinge et godt forsikringsselskab i knæ.

 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 08 Oktober 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke lade producenten lave det ?

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes