Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. maj 2024 | 06:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hjemmebio 0kr :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
abcon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Så må det vel være på tide at jeg fremviser mit bio setup. Jeg havde længe ønsket mig et surround system, men den økonomiske del var en hindring da jeg er på su.

 

Det startede med kæresten flyttede ind og vi skulle fjerne mit computer hjørne for at få plads, computeren byggede jeg ind i et alu kabinet som jeg fik råd til ved at sælge min computer der fyldte i soveværelset. (får abstinenser uden en computer) samtidig med der blev råd til en logitech fjernbetjening.

Computeren består af min gamle stationære maskine:

P4 3200mhz, 1024mb ram, 460gb HD, north Q, zalman og alt det andet pjat man skal bruge. samt soundblaster audigy med digital ud. Den fungere som medie server for film, foto, musik og printer.

Dvd afspiller har jeg fået i fødselsdagsgave pioneer dv 380

Forstærker købte jeg for de penge jeg fik i studenter gave, pioneer vsx514

Derudover er der powermid der sender ir signal fra fjernbetjeningen ind i skabet.

 

Mit Højtaler system havde min kæreste, så det var oplagt at bruge dem. Dantax innovation system. Oven på Tv ses Powermid igen.

Jeg solgte mit gamle Tv for 1000.- og kæresten havde et andet.

Baghøjtalerne ligger oven på sofaen skjult, man kan lige skimte dem.

Hele systemet bliver styret af en Logitech Harmony Remote, OG KUN DEN.

Jeg mangler stadig en subwoofer til systemet og har 2500.- til overs nogen forslag? den skal være sølv..

 

Pris for system indtil nu 0.- hvilke lige nu passer perfekt til minpengepung..

 

Smid endelig en kommentar.

Til top Vis abcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abcon
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Sejt hehe, synes det er flot at få skaffet et surroundanlæg til 0 kr . Hvordan spiller det? Jeg kan godt forstå du vil have en sub, der må mangle en del dybte i filmene. Jeg vil anbefale dig at se på en brugt aktiv sub.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
abcon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Det måler sig slet ikke med mit gamle Cyrus og Avance anlæg, men igen, høre aldrig musik mere. Det er kun kæresten der lytter musik og hun er døv på det ene øre, så hende rager det *g*.

Højtalerne er ekstremt ringe, lyden har utrolig svært ved at komme ud og væk fra højtalerne men det går okay når det bare er film, mangler bare en hulens masse bund i lyden.

Det jeg er mest stolt over er mærkelig nok fjernbetjeningen, jeg var total måløs over hvor fleksibel den var at bruge, den kan simpelthen alt. Eks: Tænde tv og skifte til av1, tænde forstærker og skifte input, starte computeren og starte medie center, alt sammen ved tryk på en knap. Nederen er bare den sluger 4 AAA batterier hver 3 måned.

 

  

Til top Vis abcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abcon
 
Claus Sikora
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud...Det er sikkert mig der er mærkelig men der er et eller andet over den type gamle møbler i har (Her tænker jeg på billedet med fjernsynet) og så hifi blandet sammen...Det får både møblerne og hifi til at se specielt ud..Nok fordi de er så stor en kontrast til hinanden ;)

Men en god løsning er det ihvertfald
Til top Vis Claus Sikora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Sikora
 
abcon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ville måske sige at hifi'et skæmmer møblerne.

havde drømt om et at de der nymodens plasma skærme og have hængende, men men men...

Takker for din kommentar. :-)

Til top Vis abcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abcon
 
Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

hvad er det for en logitech remote du har
Til top Vis Coolzone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Coolzone
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Skøn sofa du har dig ;-)

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
abcon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Skøn sofa du har dig ;-)

 

Michael

 

Den er ligge godkendt, læg mærke til de bløde armlæn, passer perfekt til nakken. Købt et lager til 3500.- samlet for en 2 og 3 i ægte læder.

Til top Vis abcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abcon
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hvordan klarer din pioneer afspiller det? Påtænker selv at købe en i den kommende tid

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
abcon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Deathie skrev:
Hvordan klarer din pioneer afspiller det? Påtænker selv at købe en i den kommende tid

Jeg afspiller kun xvid film fra computer, har afspillet en dvd ca 4 gange på et halvt år.... øhhh, så ved det faktisk ikke...

Til top Vis abcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abcon
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Ok fair nok

__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
Speaker Geek
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Meget fint setup.

Det er lift fedt det hele er gemt af vejen.

mht dvd afspilleren har jeg selv en 385 som jeg er meget godt tilfreds med. Jeg tror de er så godt som magen til hinanden.

angående det her DivX halløj forstår ikke helt det fede ved det. jeg synes tit kvaliteten er alt får dårlig sammenlignet med en DVD. Så vil jeg personlig hellere undvære DivX og nøjes med DVD.

 

MVH. Lars

Til top Vis Speaker Geek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speaker Geek
 
Deathie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg personligt heller ikke bruge Divx til meget, men det er vel en fin måde at komprimmere sine backups af dvdfilm på.



Hvordan ser det ud mht kabler abcon?


__________________
Tak for et godt forum og god stemning
Til top Vis Deathie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deathie
 
abcon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke ud i at hvad er god/dårlig kvalitet da det er en smagssag, eller for den sags skyld hvorvidt xvid og dvd kan konkurrere.

-vil dog lige forsvare xvid lidt, for det første så er det xvid og divx ikke helt det samme. Film der på pirat scenen kom ud i Divx var tilbage i omkring 2002, den sidste store film var så x-vid jeg husker Charlies Angeles (2003), engang tilbagei august.

Dette var med en film lavet i Divx ver. 3.11, vi skriver snart 2006 og Divx 6.0.2. Derudover er blev Xvid udviklet videre fra Divx som openscource tilbage i 2001, herfra navnet Xvid (divx stavet omvendt, for alle er med :-))

Xvid blev udvilket med B-frames, en komprimering der gør at alt hvad der i billedet ikke flytter sig bliver komprimeret. feks en mand der går igennem billedet mens baggrunden står stille. ( i bund og grund bliver billedet delt op macrobloks som gør dele af information overflødige)

Derudover laver Xvid "Motion Compensation" hvor den lægger flere frames eller billeder sammen og kun beskriver forskellem mellem disse. (kort sagt)

samt Lumi Masking hvor den komprimere i lyse og mørke sekvenser da en komprimation højstsansynligt ikke er synlig. Dette har været et problem i de gamle versioner, hvor man nærmest kunne se pixels, men funktionen er nu blevet så god at det ikke er muligt at se hvis encoderen har været sat rigtigt.

Det var software mæssigt, Hardware en helt anden.. For at styre disse komprimeringer optimalt vil jeg påstå at det skal køre på en mzh: 2600+ ram: 500+ maskine for at blive håndteret ordenligt. Yderliger er det ikke lige meget hvilken tvkort du har, personligt finder jeg ati geforce mx4000 besynderligt bedre end alt andet hvad jeg har set indtil nu, dette kort kan køre med svhs, som normalt ville være at fortrække, composit er mærkeligt nok meget bedre billede. Beats me!?!

Når alt dette er i orden, skal det som alt andet stilles, ikke 2 tv eller computer sammensætninger er ens. Der skal stilles, justeres, pilles og rodes. Når dette er løst, så må man siges at være parat til at se film, (tror jeg)

 

Fra starten af Xvid til nu er disse komprimerings principper blevet så gode, samt man benytter ofte 2cd'er frem for 1cd betyder at selvom der er kommet ac3 på filmene også er blevet plads til ca 1/3 til 1/4 mere data til billedet.

 

Konklusion:

Hvis du kalder en film Divx, så er der sket meget siden da. Med det system jeg har sat op kan jeg ikke se om billedet bliver komprimeret hvis filmen er encoded ordenligt. Sidder jeg og ikke er bevidst om det er DVD eller Xvid jeg afspiller vil jeg drage den konklusion at de 2 typer af data for mig er lige gode.

Alle ovennævnte ting, samt mange andre er som så meget andet hvordan billedet bliver, hvad er et par gode højtalere uden en god forstærker. Det samme med film fra computer, har man ikke sat sin pc ordenligt op, valgt rigtige kabler osv. kan man heller ikke forvente et godt resultat.

Hvorvidt man så mener at Xvid film downloaded er tyveri, er jeg fuldstændig enig.

 

Til top Vis abcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abcon
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

det lækre ved Divx/xvid er at du kan have en kopi af din film liggende på din pc,, uden at det fylder så meget, ca 700 mb..

vis man eks. har en mobil dvd/skærm og skal på skiferie og vis den har Xvid /DivX som funktion er det en smart måde da en skive kun koster 1kr, hvor i mod vis du mister din originale film kan det jo koste over 200 kr,- lidt surt

har været ude for selv at miste en film da jeg var til nået film tamtam...

så er det lækkert man har en dvd der æder alt det....

men self bliver kvalitetet af lyd/billed ringer det må man regne med,. en dvd som fylder 8 Gb og skal komprimeres helt ned på 700 Mb, er en stor komprimering....

men har man det rigtige værktøj og kan bruge det kan man gøre meget for at beholde så meget som muligt af kvaliteten....

 

har prøvet en del med komprimering af mine film... nogle bliver ringe og nogle kan lige gå men der er nu ikkek nået der slår vores gode original dvd...

Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes