Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 01:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR Ciaccona, USB, 2x500W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis du ved hvilke ripperprogrammer der duer (EAC) og hvordan man ripper til FLAC, så har du også den fornødne viden til at bygge et multimedieanlæg selv, som kan løse dine behov...


Kender udemærket til EAC, synes bare det er for besværligt, derfor bruger jeg Easy CD-DA (har snart prøvet en del forskellige programmer).
Og ja, der findes helt sikkert billigere løsninger som har mindst samme kvalitetsniveau, alt jeg siger er, at det er en en interressant løsning mht. at bruge computerne som kilde AR er kommet med. At man så kan nå rigtig langt for 30K andre steder, er jo en anden side af sagen.

Spencer skrev:
Så længe vi ikke ved hvilke D/A-konvertere der sidder i den eAR, så har vi reelt ingen viden eller ide om hvordan den lyder.


Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, og finder det egentlig lidt underligt, at det ikke står nogle steder i materialet?



__________________
Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
Til top Vis Mark.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mark.S
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Mht til computerlyd der ikke skal være nørdet, så bruger man da windows media audio lossless (det fyldet ca 1/3 af en cd), med en pasivt kølet pc en fladskærm på vægen og en remote i hånden, så har du hifi hvor du vælger pladen ved at browse cover art på skærmen - ret smart. Prøv et MCE !

Jeg kan ikke se at man skal have 100kg alu og ædeltræ fordelt på 4 hifi klodser for at spille musik på en hifi-agtig måde.

En computer med et lydkort til under 500kr kan lave et fint spdif signal !

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Så længe vi ikke ved hvilke D/A-konvertere der sidder i den eAR, så har vi reelt ingen viden eller ide om hvordan den lyder.

Hvis nogen kan oplyse hvordan man bygger en god konverter i så lille et kabinet, uden at den bliver generet af ICE-modulerne, så vil jeg da gerne høre mere.

Børnelærdom siger at D/A-konvertere støjer digitalt, og er følsomme overfor støj, men problemerne er nok løst elegant ?

Der er ingen forklaringer - kun lovprisninger.

Hvilke konverterchips er der tale om?

AD eller BB, eller noget tredje ?

Vi ved heller ikke om det er ICEpower 500W ASP moduler, eller en anden
500W forstærker som B&O normalt sætter i deres egne højttaler, der ligger
i den røde kasse der vises på hans billede, eller om der skal 3 røde kasser til.
 
En med USB saund dongle mondulet og så 2 eller flere med forstærker trinene i.
 
Det der undre mig er, at de kasser eAR normalt bruger til ASP 500W har
samme størrelse, som den røde kasse vi ser på billedet. 
 
Jeg kunne godt tænke mig, at en eller anden nørd på dette forum, vil komme ind
på denne tråd, og skrive hvad for en USB saund dongle, der er den helt rigtige til
dette formål.
 
Det næste problem, som jeg selv har haft at slås med, er blob i højttalerne når der
tændes og slukkes, det liniesignal der forlader kassen er jo stadigt analog.
 
Altså kom med en rigtig god tegning og nogle gode link, så laver vi det selv.
 
Her efter ser vi hvor meget man kan spare.      Ind til videre  


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
xo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1010
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Skal man have en computer der kun er dedikeret til hifi?
Og besværet med at skulle lægge alt over før man kan høre det? - nej det er sgu for nørder og mega-nørder.

Kald det hvad du vil, men når først det ligger der, er der en efterfølgende tidsbesparelse der "dwarfer" omkostningen ved at rippe til lossless. Wave er noget skidt? Tja, det er jo let nok at sige; wave er ikke noget skidt. Se det var lige så let.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke ikke bare bruge denne her dims til et pc-baseret system.Også for man oven i købet et display  .

http://www.slimdevices.com/

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Kan man ikke ikke bare bruge denne her dims til et pc-baseret system.Også for man oven i købet et display  .

http://www.slimdevices.com/

MVH

Se her snakker vi trådløs, og ikke gammeldags med snor i !!

Gad vide hvad AR ville forlange for en KISS DVD-afspiller med USB og netværk, hvis det var dem der var kommet med den?

10k kunne nok ikke gøre det.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Har du prøvet at høre din pc op imod en en rigtig cd-spille i en A/B test ? Jeg tror du vil blive overrasket

Jeg er ikke helt sikker på hvad du snakker om, men det normale ville være at rippe CD'en til harddisken og derefter sende den via SPDIF eller Coax til forstærkeren.

I dette tilfælde er du lidt mere end almindelig sej hvis du tror du kan se forskel på de data der ligger på CD'en og dem der kommer over på disken. Når du ripper med EAC bruger den forholdsvis avancerede ECC algoritmer der sikrer at dataene er de samme, hvilket gør at det sandsynligvis er mere nøjagtigt end når du afspiller på en sølle 10.000,- CD afspiller på anlægget.

Kvaliteten afhænger så af hvor godt det lydkort du smider lyden ud digitalt er - men der kan fås nogle temmelig gode lydkort for under 1000,- i dag, blandt andet med EnvyHT chippen der også bruges professionelt på kort i 10.000,- klassen.

L.

 

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Kan man ikke ikke bare bruge denne her dims til et pc-baseret system.Også for man oven i købet et display  .

http://www.slimdevices.com/

MVH

Jeg bruger sådan en Squeezebox2 dims. Og den er meget brugervenlig... jeg har en fjernbetjening hvor jeg kan styre alt min musik, ligeså nemt som hvis man bruger fjernbetjening til sin cd-afspiller, men udvalget af musik er jo meget større, og så får jeg flere informationer på display bl.a artist, nummer, komponist, årgang mv. Begrænsningen ligger i hvilken størrelse harddisk man har, men de koster jo ikke så meget for tiden. Den har en udemærket DAC som bl.a bruges i nogen Denon afspiller, men jeg bruger min DAC i min TacT via coax. Lydkvaliteten er jeg meget tilfreds med, det lyder en smule lyser end lyden fra min NAD S500i, men det kan måske være det digitale kabel som jeg bruger?

Og så er prisen jo noget andet i forhold til eAR, www.musicbox.dk holder bl.a lidt tilbud for tiden.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Så længe vi ikke ved hvilke D/A-konvertere der sidder i den eAR, så har vi reelt ingen viden eller ide om hvordan den lyder.


Jeg håber virkelig ikke at du er seriøs !

Hvis du vil ud tale dig om hvordan den lyder, så LYT til den.
Alt andet kan da virkelig gøre lige meget! hvilken D/A-konvertere han har brugt fortæller ikke dig hvordan den lyder ! Det giver dig en forud indtaget mening/holdning baseret på noget andet, bygget på en anden måde, sat op på en anden måde, som du måske har hørt eller kun hørt om eller kun har læst om.


Alle: Tag lige at være lidt saglige


Jeg ved godt at manden dummer sig en gang i mellem med hans "salgs trick". Men bliver hans produckter dårliger af den grund?

Forsat god aften





__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Acer skrev:

Har du prøvet at høre din pc op imod en en rigtig cd-spille i en A/B test ? Jeg tror du vil blive overrasket

Jeg er ikke helt sikker på hvad du snakker om, men det normale ville være at rippe CD'en til harddisken og derefter sende den via SPDIF eller Coax til forstærkeren.

I dette tilfælde er du lidt mere end almindelig sej hvis du tror du kan se forskel på de data der ligger på CD'en og dem der kommer over på disken. Når du ripper med EAC bruger den forholdsvis avancerede ECC algoritmer der sikrer at dataene er de samme, hvilket gør at det sandsynligvis er mere nøjagtigt end når du afspiller på en sølle 10.000,- CD afspiller på anlægget.

Kvaliteten afhænger så af hvor godt det lydkort du smider lyden ud digitalt er - men der kan fås nogle temmelig gode lydkort for under 1000,- i dag, blandt andet med EnvyHT chippen der også bruges professionelt på kort i 10.000,- klassen.

L.

 

Lige for nysgerrighedens skyld, hører du så også til dem der mener at der ikke er nogen som helst forskel på lyden fra brændt cd og en original cd ?  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Spencer skrev:
Så længe vi ikke ved hvilke D/A-konvertere der sidder i den eAR, så har vi reelt ingen viden eller ide om hvordan den lyder.


Jeg håber virkelig ikke at du er seriøs !

Hvis du vil ud tale dig om hvordan den lyder, så LYT til den.
Alt andet kan da virkelig gøre lige meget! hvilken D/A-konvertere han har brugt fortæller ikke dig hvordan den lyder ! Det giver dig en forud indtaget mening/holdning baseret på noget andet, bygget på en anden måde, sat op på en anden måde, som du måske har hørt eller kun hørt om eller kun har læst om.


Alle: Tag lige at være lidt saglige


Jeg ved godt at manden dummer sig en gang i mellem med hans "salgs trick". Men bliver hans produckter dårliger af den grund?

Forsat god aften



Når nu merprisen på 20k (eller mere) kun kan forsvares med en meget dyr DAC-løsning med god strømforsyning, og han ikke vil fortælle hvad der er i, så må jeg ikke stille spørgsmålstegn til DAC'en???

Det betyder at hvis jeg kan lave en DAC til 1200,- og sælge den til 25k, så beviser det at den er 25k værd, for jeg har jo lige solgt et eksemplar?

Jeg vil straks anbefale at du læser HC Andersens eventyr, og i særdeleshed det om Kejserens Nye Klæder.

I dette tilfælde er boxen så lille, at der ikke er plads til en kraftig strømforsyning til DAC'en, med mindre han har fundet en måde at skrumpe trafoer og elektrolytter på.

Han retfærdiggør selv merprisen med at det er kompakt??

Bliver du slet ikke mistænksom over indholdet i æsken, eller hører du til dem der syntes at småkager skal ligge i æsker med et enkelt rum til hver småkage?
Præsentationen af produktet er vigtigere end indholdet?

Det er fysisk umuligt at lave en god strømforsyning til den DAC, hvis der også ligger 2 ICE-moduler i kabinettet.

Når han ikke vil fortælle hvilken DAC, og opbygning der er tale om, bør alle alarmklokker ringe med det samme.

Han kalder det high-end, og begrunder det med størrelsen?
High-end har noget med ydelsen at gøre.
Man laver ikke noget til high-end blot ved at sætte prisen op.

Næ, den DAC har INGEN strømforsyning, da den tager strøm fra en laptop, og deler støjmiljø med den.

Der er jo ikke tale om optisk overførsel, men elektrisk, og med fælles støjkaos og stel.

Din PC, skal altså være 'High-end', med lavt støjniveau rent elektrisk.
Desværre er en PC et meget støjende apparat, og en laptop med plastikkabinet, er ingen undtagelse.

EDIT: Måske skulle jeg lige nævne, at jeg igennem mit arbejde har rodet med mange computernetværker, og oplevet harddiske stå af, grundet forkert stelpotentiale. De kan dø uden varsel, når netværket ikke er jordet på alle komponenter. USB i forbindelse med high-end lyd, antager jeg som en joke, når vi ikke i Danmark har jordforbundet vores el-installation.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

@Acer

Prøv at rippe en cd med EAC (exact audio copy) og sammenlign med afspilning fra cd-rom drevet, jeg synes klart at man kan høre forskel. Tager man en ridset cd eller slidt plade, så høres div. unoder med en alm ripper, med EAC spiller det bare.

@Spencer

Mht psu til dac, så skal den jo selvklart ikke tages fra USB. Jeg har selv en icepower forstærker (købt hos AR) og har gjort mig den ulejlighed at se på B&O specs på modulerne - de kan levere en reguleret forsyning til eksempelvis forforstærker, aktivt filter eller dac. Det er vel den oplagte løsning ! 

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:

@Spencer

Mht psu til dac, så skal den jo selvklart ikke tages fra USB. Jeg har selv en icepower forstærker (købt hos AR) og har gjort mig den ulejlighed at se på B&O specs på modulerne - de kan levere en reguleret forsyning til eksempelvis forforstærker, aktivt filter eller dac. Det er vel den oplagte løsning ! 

Det var da rart, hvis det betyder at stelstrømme fra switchmodeforsyningen ikke kan nå PC'ens stelveje.

Kan man jordforbinde både eAR-forstærkeren, og PC'en, er man ude over de problemer - men det er ikke så simpelt med den eAR. Den er balanceret opbygget, og har vel ikke en stelskrue bag på kabinettet?

At jordforbinde en bærbar, er også besværligt, men nødvendigt hvis den ikke er elektrisk isoleret fra ICE-modulerne. Harddiske er desværre ikke så sejlivede.

Men vi er ikke kommet nærmere, hvordan den DAC er bygget, og om der f.eks. er brugt opamps af tvivlsom karakter.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hmm, det der undrer mig mest var, at der på et tidspunkt var beskrevet, at man skulle bruge volumen kontrollen i Windows til at skrue op/ned, hvilket efter mit bedste vidende ville betyde en forringelse af signalet ...

Jeg kan desværre ikke finde den pågældende sætning længere, men i beskrivelsen skrives der stadig, at men skal passe på at volumen i Windows ikke er sat til max når man tilslutter enheden...

Ellers synes jeg, at det er et genialt koncept, men som nogen har nævnt temmeligt højt prissat - AR plejer jo at fremhæve deres lave priser pga. salg direkte fra fabrik. Gad vide om computeren følger med, den er vist på alle billederne, det ville også forklare noget af prisen.

 

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
dk2000 skrev:

@Spencer

Mht psu til dac, så skal den jo selvklart ikke tages fra USB. Jeg har selv en icepower forstærker (købt hos AR) og har gjort mig den ulejlighed at se på B&O specs på modulerne - de kan levere en reguleret forsyning til eksempelvis forforstærker, aktivt filter eller dac. Det er vel den oplagte løsning ! 

Det var da rart, hvis det betyder at stelstrømme fra switchmodeforsyningen ikke kan nå PC'ens stelveje.

Kan man jordforbinde både eAR-forstærkeren, og PC'en, er man ude over de problemer - men det er ikke så simpelt med den eAR. Den er balanceret opbygget, og har vel ikke en stelskrue bag på kabinettet?

At jordforbinde en bærbar, er også besværligt, men nødvendigt hvis den ikke er elektrisk isoleret fra ICE-modulerne. Harddiske er desværre ikke så sejlivede.

Men vi er ikke kommet nærmere, hvordan den DAC er bygget, og om der f.eks. er brugt opamps af tvivlsom karakter.

Det kan meget vel være at der sidder en koblings traffo i USB modtageren.

En anden oplagt mulighed er at sætte en audio traffo i udgangen på lydkortet for at undgå caps der blokker for dc på udgangen.

Folk har brugt M-audio transit eller ESI waveterminal som udgangspunkt for div. mods.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 456
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Lestat skrev:
Acer skrev:

Har du prøvet at høre din pc op imod en en rigtig cd-spille i en A/B test ? Jeg tror du vil blive overrasket

Jeg er ikke helt sikker på hvad du snakker om, men det normale ville være at rippe CD'en til harddisken og derefter sende den via SPDIF eller Coax til forstærkeren.

I dette tilfælde er du lidt mere end almindelig sej hvis du tror du kan se forskel på de data der ligger på CD'en og dem der kommer over på disken. Når du ripper med EAC bruger den forholdsvis avancerede ECC algoritmer der sikrer at dataene er de samme, hvilket gør at det sandsynligvis er mere nøjagtigt end når du afspiller på en sølle 10.000,- CD afspiller på anlægget.

Kvaliteten afhænger så af hvor godt det lydkort du smider lyden ud digitalt er - men der kan fås nogle temmelig gode lydkort for under 1000,- i dag, blandt andet med EnvyHT chippen der også bruges professionelt på kort i 10.000,- klassen.

L.

 

Lige for nysgerrighedens skyld, hører du så også til dem der mener at der ikke er nogen som helst forskel på lyden fra brændt cd og en original cd ?  


Overhovedet ikke det samme.

Medmindre du hører til dem der mener at det er noget andet data der ligger på en CD i forhold til når man kopierer det over på harddisken. Vær opmærksom på at alle de 0'er og 1 taller der er på en CD rent faktisk betyder noget - 001100 er ikke det samme som 000100... Det kan være forskellen mellem et program der virker og et der ikke gør.

Når du kopierer en CD via EAC så bruger den ECC til at sikre at det samme data bliver sendt, så hvor skulle forskellen introduceres?

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Acer skrev:
Lestat skrev:
Acer skrev:

Har du prøvet at høre din pc op imod en en rigtig cd-spille i en A/B test ? Jeg tror du vil blive overrasket

Jeg er ikke helt sikker på hvad du snakker om, men det normale ville være at rippe CD'en til harddisken og derefter sende den via SPDIF eller Coax til forstærkeren.

I dette tilfælde er du lidt mere end almindelig sej hvis du tror du kan se forskel på de data der ligger på CD'en og dem der kommer over på disken. Når du ripper med EAC bruger den forholdsvis avancerede ECC algoritmer der sikrer at dataene er de samme, hvilket gør at det sandsynligvis er mere nøjagtigt end når du afspiller på en sølle 10.000,- CD afspiller på anlægget.

Kvaliteten afhænger så af hvor godt det lydkort du smider lyden ud digitalt er - men der kan fås nogle temmelig gode lydkort for under 1000,- i dag, blandt andet med EnvyHT chippen der også bruges professionelt på kort i 10.000,- klassen.

L.

 

Lige for nysgerrighedens skyld, hører du så også til dem der mener at der ikke er nogen som helst forskel på lyden fra brændt cd og en original cd ?  


Overhovedet ikke det samme.

Medmindre du hører til dem der mener at det er noget andet data der ligger på en CD i forhold til når man kopierer det over på harddisken. Vær opmærksom på at alle de 0'er og 1 taller der er på en CD rent faktisk betyder noget - 001100 er ikke det samme som 000100... Det kan være forskellen mellem et program der virker og et der ikke gør.

Når du kopierer en CD via EAC så bruger den ECC til at sikre at det samme data bliver sendt, så hvor skulle forskellen introduceres?

L.

Det må vi tage i en anden tråd, vi er nået langt væk fra emnet nu



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

eAR skriver
 
Vi byder alle velkommen til en lyttechance i uge 42, skolernes efterårsferie.
 
Er der nogen op denne tråd der bor i nærheden af Acoustic Reality i Holstebro ??
 
Uge 42 er nu, og det vil være rigtigt godt hvis en her, kan smutte ned til eAR,
og få syn og lyd for sagen.
 
Hvis vi så efterfølgende kan få en rapport fra forsøgskaninen, vil vi måske komme
lidt nærmere en forståelse af hans "mirakel".


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan

Så skal det samtidig være en person der har hørt hvordan ICE for 8k lyder (Bertram Beast), og som så kan vurdere om dette er 4 gange bedre.

Alt det USB dingledongle har intet lydforbedrende i sig, som ikke kan laves selv af en førstegangs selvbygger.

Den med at skrue ned digitalt, det kan mange CD-afspillere allerede, uden at koste 30k.

Og at koble PC'en til forstærkeren? Hmm - det kan alle nok finde ud af selv, med det de har i forvejen.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@Peter Pan

Så skal det samtidig være en person der har hørt hvordan ICE for 8k lyder (Bertram Beast), og som så kan vurdere om dette er 4 gange bedre.

Er det ikke OK, hvis denne person bare er oprigtig.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes