Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 22:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ADVARSEL - Scammers... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så en lille ting jeg er lidt nervøs over, men sikkert ubegrundet...

Jeg har et højttalerkabel til salg, og er blevet kontaktet af en udenlandsk person (aner ikke hvilken nationalitet), som åbenbart arbejder for et dansk firma i København. Han befinder sig dog ikke permanent i Danmark, men er der i næste uge. Han spørger om jeg vil sende kablet til udlandet, og at han vil betale via overførsel fra sin danske bank account.

Det er der vel ikke noget farligt i, vel? Hvis først jeg har pengene kan der vel ikke ske noget?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hvis der er tale om et Dankort der er forfalsket, så ved jeg ikke om banken dækker tabet overfor den der modtager beløbet, så de ikke kan konfiskere beløbet.

De dækker tabet overfor kortholderen, men om de selv punger ud, og lader modtageren beholde pengene.  Der må du nok spørge i din bank, hvordan reglerne er.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis der er tale om et Dankort der er forfalsket, så ved jeg ikke om banken dækker tabet overfor den der modtager beløbet, så de ikke kan konfiskere beløbet.

De dækker tabet overfor kortholderen, men om de selv punger ud, og lader modtageren beholde pengene.  Der må du nok spørge i din bank, hvordan reglerne er.

Er det muligt at gå ind i en hvilken som helst bank og bede dem hæve beløbet på et stjålet Dankort (e.l.) og sætte det ind på min konto? Er risikoen for at blive taget i det (Dankortet er meldt stjålet) ikke for stor?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Spencer skrev:
Hvis der er tale om et Dankort der er forfalsket, så ved jeg ikke om banken dækker tabet overfor den der modtager beløbet, så de ikke kan konfiskere beløbet.

De dækker tabet overfor kortholderen, men om de selv punger ud, og lader modtageren beholde pengene.  Der må du nok spørge i din bank, hvordan reglerne er.

Er det muligt at gå ind i en hvilken som helst bank og bede dem hæve beløbet på et stjålet Dankort (e.l.) og sætte det ind på min konto? Er risikoen for at blive taget i det (Dankortet er meldt stjålet) ikke for stor?

Hvis de har kopieret magnetstriben, og luret pinkoden, så vil kortholderen ikke vide at noget er galt før pengene bliver trukket.

Der kan jo gå noget tid inden han tjekker sin saldo på kontoen, og melder det til sin bank.
I mellemtiden er svindleren så stukket af, og over alle bjerge.

Derfor er det vigtigt for dig at vide, om banken kun dækker overfor kortholder, eller også overfor modtageren af beløbet.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt stor ros til Admin og crew for at være så hurtige til at blokere for disse scammers

Tak for advarslen



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Hvis de har kopieret magnetstriben, og luret pinkoden, så vil kortholderen ikke vide at noget er galt før pengene bliver trukket.

Ach so, naturligvis. Det kan være lidt svært at gennemskue hvor galt det kan gå  Tak.

Men så er jeg jo nødt til at vide hvilken bank han bruger... Nå, måske jeg bare tager chancen, det drejer sig jo ikke om så forfærdelig mange penge, og hvis jeg nu foreslår ham at sende kablet til hans firma i København, hvor han jo så kan modtage det i næste uge, så har jeg da en smule styr på situationen. Firmaet ser ud til at være seriøst nok.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Spencer skrev:
Hvis de har kopieret magnetstriben, og luret pinkoden, så vil kortholderen ikke vide at noget er galt før pengene bliver trukket.

Ach so, naturligvis. Det kan være lidt svært at gennemskue hvor galt det kan gå  Tak.

Men så er jeg jo nødt til at vide hvilken bank han bruger... Nå, måske jeg bare tager chancen, det drejer sig jo ikke om så forfærdelig mange penge, og hvis jeg nu foreslår ham at sende kablet til hans firma i København, hvor han jo så kan modtage det i næste uge, så har jeg da en smule styr på situationen. Firmaet ser ud til at være seriøst nok.

Jeg tror ikke at du behøver at vide hvilken bank han bruger, hvis bare din egen bank dækker overfor dig.

En anden mulighed er at bruge efterkrav, og evt. tilbyde selv at dække efterkravsgebyret.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Jeg tror ikke at du behøver at vide hvilken bank han bruger, hvis bare din egen bank dækker overfor dig.

Det vil jeg tro den (Nordea) gør, men jeg er da ikke sikker. Via netbank og generelle vilkår kan jeg ikke lige se nogen ytring til en sådan situation, og at finde alle papirer frem er vist lidt af en opgave.

Spencer skrev:
En anden mulighed er at bruge efterkrav, og evt. tilbyde selv at dække efterkravsgebyret.

Så kan han jo også snyde mig, om så bare for at irritere, ved at undlade at betale. Så kan han forhåndsoverføre en del af beløbet, men så er vi jo lige vidt

Jeg håber at den anden der har henvendt sig i dag vender tilbage igen, han virkede da interesseret, men det er desværre set før at så hører man ikke mere...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Nåh, det gik hurtigt. Der var nogle andre henvendelser med bytteforslag, men i sidste ende var udlændingen nem og fornuftig at snakke med, og det var i orden at sende kablet til hans arbejdsplads i København, og det var sikkerhed nok for mig. Han har samme bank/netbank som jeg, så pengene var overført i en ruf.

Nu håber jeg så bare at pengene bliver på kontoen

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Nåh, det gik hurtigt. Der var nogle andre henvendelser med bytteforslag, men i sidste ende var udlændingen nem og fornuftig at snakke med, og det var i orden at sende kablet til hans arbejdsplads i København, og det var sikkerhed nok for mig. Han har samme bank/netbank som jeg, så pengene var overført i en ruf.

Nu håber jeg så bare at pengene bliver på kontoen

Umiddelbart tror jeg at banken hæfter for snyd, overfor dig også, og ikke blot overfor kortholder.
Der er dog næppe snyd i denne sag, da du har fået pengene.
Man hører ikke så meget om at falske kort bruges på den måde.
Som regel er det noget med at lænse en konto helt, via pengeautomater.
Så det virker reelt nok.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes