Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 23:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Forskel på 2 LCD skærme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
IzeBreaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg var egentlig fast besluttet på at købe Samsung LE-32M51B men har lige nu set en anden model Samsung LE-32M61B, som er en anelse dyrere (ca 3,000).

Ud over forbedret kontrast er der nogen som ved hvor meget bedre denne 61B er i forhold til 51B og selvfølgelig om det kan svare sig at betale det mere.

Jeg skal primært bruge skærmen til TV da jeg i forvejen bruger min Hitachi projektor til afvikling af DVD film.

Håber der er nogen som kan komme med nogle guldkorn, da jeg forventer at bestille skærmen på mandag. 

Til top Vis IzeBreaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IzeBreaker
 
mattias.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

http://kortlink.dk/25hf

De tekniske forskelle - umiddelbart ser jeg intet udover kontrast, men ligger måske i panelet?

Til top Vis mattias.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mattias.dk
 
IzeBreaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret mattias.dk - Det er jo godt nok 40´modellen som bliver sammenlignet på dit link.

Sandsynligvis er sagen ,som du også siger, at 61B er den allernyeste generation af paneler, hvilket i det tilfælde retfærdiggør den højere pris.

Jeg må sige jeg stadig er i  megatvivl mht hvilken model jeg skal købe - Har mest lyst til at spare de kr. 3,000, men vil på den anden side ikke vælge et dårligere panel, hvis det altså er tilfældet.

 

Til top Vis IzeBreaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IzeBreaker
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at du skal læse denne tråd før du beslutter dig.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=Ultimative+LCD%2DTV+til+HTPC%2E

God fornøjelse. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan: Hvorfor skal han det? Den handler om HTPC og IzeBreaker skal som nævnt blot bruge skærmen til Tv brug. Hvis du tager den tråd som indikator for, at man ikke skal købe Tv nu, så lægger du for meget i den.

IzeBreaker: 61 er Samsungs nye generation af paneler, som har flere forskellige fordele. Teoretisk giver de nye S-PVA paneler bedre betragtningsvinkler og en bedre farvegengivelse. Forskellene i praksis er afhængige af flere ting, men de S-PVA baserede skærme jeg selv har siddet foran er ganske imponerende.

Den højere kontrast er ikke direkte bundet af panelet. Som du sikkert har bemærket, så den angivet for "Dynamisk kontrast", som i bund og grund er en indikator for, at der bruges en type backlights, som kan dæmpes og intensiveres alt efter behov. Så hvis du f.eks. ser en mørk scene, kan baggrundsbelysningen dæmpes for at give et bedre dynamikområde og dybere sort. De 5000:1 mod de 3000:1 giver muligvis en synlig forskel, men du opnår nok mest nede i de mørke gråtoner og sort. Og alt efter de omgivelser skærmen skal stå i, er det ikke sikkert det bør være den afgørende faktor.

Som du kan se er betragtningsvinklerne også angivet til 178 i stedet for 170, og som jeg nævnte før muliggøres det af de nye S-PVA paneltyper. I praksis har jeg ikke set S-PVA paneler gengive helt lige så gode betragtningsvinkler, som S-IPS paneler, som LG.Philips fabrikerer og som sidder i de fleste LG og Philips modeller, men vi er tæt på og reelt set synes jeg betragtningsvinklerne er ved at være oppe på et niveau, hvor det ikke er så kritisk længere.

61 modellen er betydelig mindre (rammen) og personligt synes jeg det er en af de allerflotteste skærme på markedet. Den har blandt andet også fået EISAs Award for bedste LCD-TV 2005/2006 – og det er en award, som producenterne selv ligger en del i.

Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen
                             Det syntes jeg du skal lade izeBreaker vudere.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg så gøre.
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen
Det er ud som om at du også ved hvad du taler om, så jeg vil da lige spørge om du er uenig i det, man er nået frem til på den tråd jeg henviser til. ??

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det her lige er den rigtige tråd at svare på det i, for det kan meget hurtigt udvikle sig. Men jeg har jo selv svaret på flere ting i tråden af mere teknisk karakter, så jeg tror min mening ligger i og bag teksten i den anden tråd.

__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
IzeBreaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene.

Det er korrekt at jeg som sagt primært skal bruge skærmen til tv. Rasmus du har på fornem vis forklaret hvad man opnår ved at vælge 61 modellen og jeg må sige at jeg får mest lyst til at bruge de ekstra tusinde og vælge den nyeste model, men det er jo et spørgsmål om økonomi og vel også tro på at man ved køb af en skærm fra den nyeste generation virkelig får noget som klart overgår den næstnyeste teknologi.

 

Til top Vis IzeBreaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IzeBreaker
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Her er en tråd der måske kan have interesse - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=799#799.
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Har selv den forrige model Samsung LE-32R51B der teknisk skulle være identisk med 32M51B.
Jeg er bestemt ikke skuffet over TV´et selv alm. TV signaler står ganske flot.

Mht. dit valg ville jeg helt 100% vælge den nyeste M61B blot udfra designet men også udfra det har vundet EISA awards, det må sige god for kvaliteten


Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Ja dette vil helt klart være mit valg.

Hos www.justbuyit.dk

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
IzeBreaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tak oo27 - rart at høre personlige erfaringer med Samsung skærme - Jeg hælder også mest til Samsung LE-32M61B og må så have nogle ekstra tusinde op af lommen i forhold til 51 modellen.

Har nu lige set at der er en Samsung LE-32M61B og en Samsung LE-32M61BX, som ser identiske ud (koster det samme) og det er lidt svært at gennemskue hvad der gemmer sig bag det  "x" i navnet.

Men ihvertfald en stor tak til alle for de informationer som er kommet frem og har hjulpet mig i mit valg.

 

Til top Vis IzeBreaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af IzeBreaker
 
MikkelF
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

IzeBreaker skrev:

Har nu lige set at der er en Samsung LE-32M61B og en Samsung LE-32M61BX, som ser identiske ud (koster det samme) og det er lidt svært at gennemskue hvad der gemmer sig bag det  "x" i navnet.

Jeg ved ikke hvad forskellen er, men dette link http://www.avforums.com/forums/archive/index.php/t-267083.ht ml antyder at det kan have noget med en eller ande Digital Freeview tuner at gøre. Den omtaler godtnok en anden model, men det er samme navngivningsforskel med et ekstra X på den ene model.

Til top Vis MikkelF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikkelF
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes