Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 04:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er Vinyl-lyd bedre end Cd-lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mimm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 15 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jakobf skrev:
mimm skrev:
Spencer skrev:

@mimm

Hvilke komponenter har du i dit eget anlæg?

Pladespiller, pickup, riaa, forstærker/sæt, kabler og højttalere? 

Behøver ikke at sætte navn på mit setup, men kan blot orientere om at mit setup består af lutter anerkendte mærker, der i reglen er klassificeret i "klasse A" i stereophile. Videre er det, der betyder alt i et setup, hvorledes man matcher


Jeg kan blot orientere om, at du ikke svarer på spørgsmålet, men undviger (og skriver generelt) på en måde, der minder utrolig meget om Mr. Antisilver, som du benægter at være. Du kunne f.eks. adskille dig fra denne ved at svare på Spencers spørgsmål.

Bortset fra det, så var emnet ikke kategoriske postulater men en opfordring til at fortælle om personlige oplevelser. Hvis du har nogen gode og spændende oplevelser med vinyl vs. cd ville det være dejligt at høre om.

Lad mig sige det på den måde, at jeg er i familie med antisilver.Hvordan er underordnet.

Til top Vis mimm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mimm
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 15 November 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Hvorfor diskutere æbler og bananer.

Vinyl er jo overlegen.Cd er et supplement.

Man kan selvfølgelig godt diskuttere hvordan CD lyd gøres bedre og hvor den fejler.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 15 November 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

mimm skrev:

Lad mig sige det på den måde, at jeg er i familie med antisilver.Hvordan er underordnet.


Det kunne du jo godt have gjort opmærksom på fra starten, istedet for at svine Spencer til, når han nu med rette bemærkede en vis "familielighed".
Vi vil stadig gerne høre om personlige oplevelser og vil også gerne høre om dit anlæg...

Derudover så mener jeg, at Spencer kan have ret i, at LP-lytningen muligvis er mere fokuseret og ikke så ofte som cd blot baggrundslytning. Det kan have en betydning for tilgangen og dermed hele oplevelsen.
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf
 
Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 15 November 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Hvorfor diskutere æbler og bananer.

Vinyl er jo overlegen.Cd er et supplement.

Man kan selvfølgelig godt diskuttere hvordan CD lyd gøres bedre og hvor den fejler.


Er det en stor familie
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 15 November 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jakobf skrev:
Analogical skrev:

Hvorfor diskutere æbler og bananer.

Vinyl er jo overlegen.Cd er et supplement.

Man kan selvfølgelig godt diskuttere hvordan CD lyd gøres bedre og hvor den fejler.


Er det en stor familie

Så skulle jeg alligevel have købt familieguf.
Det bliver en meget lang tråd.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 16 November 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Citérer manden, hvad konen skal skrive?

__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 16 November 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke komme op på sporet igen?

Tråden her handler om Vinyl lyd er BEDRE end CD lyd.  Det lader til at vi alle kan blive enige om, at der ihvertfald er forskel. Selv har jeg i tidligere tråde nævnt at mit (- bevares-  jævne anlæg bestående af Densen og Thorens og Marantz CD17 - jeg fokuserer ikke på om Stereophile kategoriserer i blære/misundelsesklasse A, B, C etc.) behandler vinyl på en dejlig levende måde og også på CD-siden giver MIG en god oplevelse.

Min oplevelse er at mange LP'er simpelthen lyder mere levende end tilsvarende CD'er. Hvorvidt det er farvning eller ej ved jeg ikke. Med hensyn til lyttetræthed, så tror jeg, at noget af den kompensation, som vi nødvendigvis må tillægge CD-lyden trætter.

Når dette er sagt, så er der også nogle CD-indspilninger som lyder bedre end tilsvarende LP, og det tilskriver jeg simpelthen de forbedringer som visse remastering giver over ringere analog udgaver. Der findes en del analogindspilninger som simpelthen mangler dynamik.



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

lige dukket op i dette forum... og glemte iøvrigt for mange år siden alt om mine tidligere pladespillere ...selvsagt, jeg ejer en skive idag!

Diskussion er dog interessant, hvordan ser det ud med tilgængeligheden af nye skiver?

Nu må jeg hellere koge en pizza til ungerne - ha' en Go' dag

MOtheFREAK

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:
hvordan ser det ud med tilgængeligheden af nye skiver?

Der er en hel del nye plader tilgængelige, f.eks. har jeg lige modtaget Depeche Mode, Paul Weller, Kashmir, Tim Christensen (Live at Abbey Road) og Mew (Frengers), og der er en hel del andre også, f.eks. Paul McCartney osv. Når det er sagt, så er der selvfølgelig også en hel del der ikke kan fås på vinyl.

Prisen ligger desværre over hvad en CD koster, men mange kan alligevel fås for max. 200 kr. - det er oftest kun når det er audiophile vinyl at prisen ryger derover.

www.cdskiven.dk har fornyligt taget vinyl på programmet, og du kan finde meget der.

Det kan dog knibe med udgivelsestidspunktet. Lige nu venter jeg på at Kate Bush skal blive færdig, og jeg har den anden dag fået besked om at Mew's nye er udskudt til marts næste år

Er man til lidt moderne jazz så kan jeg faktisk anbefale Tok Tok Tok: About... Og ja, det er hende fra det tidligere TicTacToe, hvis ellers man kender dem 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 17 November 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har en del LP og CDer med det samme på og min erfaring er (stadig), at vinylen er bedst generelt. Godt nok er min CD ikke så dyr, men alligevel.

Men, som jeg vist har agiteret for før, prøv en direct-to-disc LP og så er det slut med CDen. CDer kan som sagt ikke optages 'live' qua. teknikken. Et glimrende eksempel er "Discovered again" med Dave Grusin. Den originale D2D LP fra Sheffield lyder bare som rigtig musik. Eksempelvis er der en vibrafon på et tidspunkt som man simpelthen nærmest kan gå hen og røre ved foran den ene højtaler. Det er lidt 'uhyggeligt'. Den tilsvarende CD (som er lavet på basis af et stereobånd som blev optaget parallelt med D2D sessionen) er ikke det samme og kan selvfølgelig heller ikke være det. En anden favorit er San Francisco Ltd. - en 1976 Crystal Clear 45 rpm. direct-to-disc plade. Optaget uden kompression, equalisation, mono-bas mv. Ingen CD kan nogensinde konkurrere med det. Det er 'live', hvis anlægget kan klare den ukomprimerede dynamik (jeg har smeltet et par svingspoler i både bas og mellemtone på mine Trapez'er!!)

Men selvfølgelig alle de 'dagligdags' LPer er ikke altid i god kvalitet, så meget afhænger af, hvordan produktionen er. Men potentialet i LPen mener jeg i hvert fald er CDerne langt overlegen.

Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 18 November 2005 kl. 06:12 | IP-adresse registreret  

Hej Analog folk !!!

DEt med vinyl og cd, er jo lidt svært?? og det med prisen på ny vinyl,

så skylces det jo at oplaget på disse er jo ikke så stort, Man som Kim

Petersen skrev at cdskiven har end del, så er der jo også www.pladekisten.dk

han har end afdeling med audiophile indspilninger. Også er der jo også

Route 66 på Fællevej i København, de har også end butik i Århus i Fredensgade kan

ikke lige huske nummeret, Også i England er nok den fineste www.vivante.co.uk .

Så er det jo bare at prøve hvad der lydder bedst CD eller LP fortiden.

Hilsen Poul Moren.

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren
 
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 18 November 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Det tiltaler mig at prøve nogle hyper-audiophile indspilninger. På den anden side ligefrem at re-investere i pladespiller er lidt "tilbage til fremtiden" eller hvordan er det nu lige det er...

Desuden mener jeg, at min elskede Cary Audio hiver noget nær det optimale ud af en CD-skive. Samtidig er mine nye Montana EPS2 HT'ere jo kendt for ekstrem dynamik - så jeg afventer lidt med at vurdere om LP'en vil give mig nok ekstra, til at døje med støv og knas etc.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 18 November 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Udbuddet af plader er ganske pænt, hvis man er til Jazz, Klassisk og lidt ældre kunstnere. Man skal dog nok til UK, USA eller andre lande for at finde det store udbud. Lydbutikken har noget i København.

De nye 180g og 200g indspilninger er rigtigt gode, ligesom der kommer en del LP-skiver udgivet som 45rpm albums, med endnu højere lydkvalitet. Priserne er ret så høje ... i DK ca 260 kr. for 180/200g, mens man i US og andre lande kan komme ned under de 200 kr. 45rpm er dyrere, og her skal man også huske at sikre sig, at ens pladespiller er i topform til opgaven. En del gamle møre remme har ikke nødvendigvis godt af skift af hastighed og den højere hastighed ... så check inden du køber ... og check hastigheden .... ikke meget ved at dybbassen er der, hvis det er fordi spillen roterer for langsomt!

SATMIT 

 

 



__________________
"My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 18 November 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Man kan også prøve eBay. Jeg har købt en del direct-to-disc LPer der og de koster typisk omkring 100-150 kroner inkl. forsendelse. Man skal dog lige sikre sig, at de ikke er for slidte. I øvrigt er eBay fint til at finde originale indspilninger af diverse klassikere. Genoptryk er ofte en ret dårlig kvalitet.
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 19 November 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

God eftermiddag !!!

Hvis du går i på www.vivante.co.uk ders hjemmme side der er

masser af nyhedder og på 180 grs vinyl, og sende det med posten

også et par dage efter så er det bare at lægge pladen på pladespilleren.

De er lige kommet med 8-10 nyhedder på ders hjemmeside, så der skullle

nok være lidt foe den audiophile smag??

Hilsen Poul Moren.

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 19 November 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

RolfeZ skrev:

Jeg har en del LP og CDer med det samme på og min erfaring er (stadig), at vinylen er bedst generelt. Godt nok er min CD ikke så dyr, men alligevel.

Men, som jeg vist har agiteret for før, prøv en direct-to-disc LP og så er det slut med CDen. CDer kan som sagt ikke optages 'live' qua. teknikken. Et glimrende eksempel er "Discovered again" med Dave Grusin. Den originale D2D LP fra Sheffield lyder bare som rigtig musik. Eksempelvis er der en vibrafon på et tidspunkt som man simpelthen nærmest kan gå hen og røre ved foran den ene højtaler. Det er lidt 'uhyggeligt'. Den tilsvarende CD (som er lavet på basis af et stereobånd som blev optaget parallelt med D2D sessionen) er ikke det samme og kan selvfølgelig heller ikke være det. En anden favorit er San Francisco Ltd. - en 1976 Crystal Clear 45 rpm. direct-to-disc plade. Optaget uden kompression, equalisation, mono-bas mv. Ingen CD kan nogensinde konkurrere med det. Det er 'live', hvis anlægget kan klare den ukomprimerede dynamik (jeg har smeltet et par svingspoler i både bas og mellemtone på mine Trapez'er!!)

Men selvfølgelig alle de 'dagligdags' LPer er ikke altid i god kvalitet, så meget afhænger af, hvordan produktionen er. Men potentialet i LPen mener jeg i hvert fald er CDerne langt overlegen.

De oprindelige Sheffield mastere er ikke tættere på det færdige produkt end du kan komme med cd-mediet. Der skal først fremstille matricer til presning af de endelige LP'er.

En CD-Recorder kan anvendes til direkte indspildning på samme måde som f.eks en DAT maskine (eller et skæreværk). Derfra kan den endelige glasmaster fremstilles.

Dynamik ?  Det er et spørgsmål om til-/fravalg. Dynamisk set er lp teknikken stadig nummer sjok og det absolut bedste resultat fås med analoge bånd på trods af et dynamikområde der er begrænset til ca. 70dB og bøvlet med at skulle skifte bånd midt i forestillingen.

Nu har jeg hverken behov for eller mulighed for at skære plader, men bånd (analogt eller digitalt) dækker behovet. CD-Recorderen bruges til at lave brugskopier da masterbånd ikke er noget man skal slide på mere end højst nødvendigt.

De lydforskelle der måtte optræde mellem de forskellige medier når vi sammeligner kommercielle udgivelser er ikke et udtryk for hvad de respektive medier kan yde, men et udtryk for pladeselskabernes valg. Som privat har man kun ét problem, der er hvad man kan få lov til at optage. 

 

 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 21 November 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Både og!!!!!

Prøv at lytte til disse over et klasse anlæg...

Hvis man er interresseret i klassisk musik, samtidig med at man elsker naturtro, stor lyd, vil jeg anbefale at man anskaffer sig nogle af disse inspildninger som er lavet i "living Presence"-teknologien.

Repertoiret spænder meget vidt og alle er i fantastisk musikalsk kvalitet, samtidig med at deres specielle optageteknik frigør musikken fra højtalerne og man har et indblik i et ufatteligt stort lytterum...

Ufatteligt at man den gang havde udstyr til at inspille så fantastisk naturtro optagelser, det er virkelig gået tilbage for industrien.

Hvis man er i tvivl om hvordan en stortromme lyder sammen med resten af orkestret skal man bare lytte til deres udgave af Rimsky Korsakovs Sheherasade.

Når jeg sammenligner med moderne indspildninger eller bare andre pladeselskabers udgydelser fra samme periode, mangler der rum, dynamik, bas, faktisk alle de ting som er med til at gøre oplevelsen nærverende og spændende.

Første gang jeg i den grad oplever at en indspildning gør det lettere at tilegne sig vanskelig musik.

Er der andre som har tilsvarende oplevelser med Mercuri? 

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 21 November 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

mimm skrev:
Spencer skrev:
mimm skrev:
Spencer skrev:

Mht. lyttetræthed, kan jeg sige at jeg tit hører CD fra 8 til 12 timer i træk.

Skulle jeg vende vinyl i et væk, over det lange stræk, ville jeg nok blive træt i benene før jeg blev lyttetræt.

Men - det at man ved at fornøjelsen er kort på vinyl (max 25 min på en pladeside), tvinger måske lytteren til at vise større opmærksomhed, på samme måde som med en lille sjat meget dyr cognac på bunden af et glas. Her bunder man natuligvis ikke glasset i en slurk.

Vinyl har diskant der rækker til 40kHz, og dette giver hurtigere transienter.
Transienter består jo af hele frekvensspektret, og bør også indeholde frekvenser over det hørbare område, selvom højttaleren ikke kan gengive det.

Det svageste led i den sammenhæng, er højttaleren.
Hvis den ikke er fasekorrekt, forsvinder en stor del af fordelen ved korrekt transientgengivelse.

Kunne du ikke blive lidt seriøs og undlade at bringe helt ligegyldige forhold ind såsom at man hører bedre, når man skal skifte pladeside hyppigere. Lyttetræthed er faktuelt et problem på alle CD maskiner

Hvis du nu vil bevare illusionen om at du er en ny bruger, og ikke Mr.Antisilver, skulle du måske gå efter bolden i stedet for manden. Dette gøres med argumenter.

Lyttetræthed på CD forekommer ikke hos alle mennesker - faktisk kun ganske få.
Dette er et statistisk faktum, der kan bevises med tal.

Når jeg siger at jeg ikke bliver lyttetræt af CD, kan du ikke sige at jeg gør - for det gør jeg ikke.

Som om det ikke er nok at du postulerer de rene ligegyldigheder om at lyden bliver bedre, når man skal vende pladeside hyppigere,nu begynder du igen at fremture med at jeg skulle være en eller anden, jeg ikke er.

At du ikke selv kan høre forskel endsige oplever lyttetræthed skyldes sikkert et jævnt anlæg.Jeg kender ingen, der er uenig med mig iblandt de, der har et seriøst anlæg.

Hej Mimm

Nu ved jeg ikke om du synes jeg har et seriøst anlæg, men jeg synes selv jeg er rimeligt seriøs omkring min hobby, se min profil hvis du ikke tror mig. Jeg kan forsikre dig om at jeg IKKE bliver lyttetræt af at lytte på min egen opsætning uanset hvor længe jeg har hørt musik. Dette gælder både CD og vinyl.

Hilsen

Gufle



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 21 November 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jakobf skrev:
mimm skrev:

Lad mig sige det på den måde, at jeg er i familie med antisilver.Hvordan er underordnet.


Det kunne du jo godt have gjort opmærksom på fra starten, istedet for at svine Spencer til, når han nu med rette bemærkede en vis "familielighed".
Vi vil stadig gerne høre om personlige oplevelser og vil også gerne høre om dit anlæg...

Derudover så mener jeg, at Spencer kan have ret i, at LP-lytningen muligvis er mere fokuseret og ikke så ofte som cd blot baggrundslytning. Det kan have en betydning for tilgangen og dermed hele oplevelsen.

Hej Jakobf

Jeg synes det er en god pointe du har omkring den mere fokuserede lytning når man hører LP.

Når jeg tænker over det er det noget jeg også gør der hjemme. Jeg kunne aldrig finde på at sætte en LP på til baggrundsmusik. (Alt for besværligt at sætte en LP på i forhold til Cdén)

Hilsen

Gufle



__________________
Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
Til top Vis Gufle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gufle Besøg Gufle's Websted
 
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 373
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg håber ikke det her er alt for off-topic.

Nu er jeg ikke den største hi-fi entusiast - hovedsageligt fordi jeg ikke har råd - men jeg har da et ok, prisbevidst Cambrigde/B&W setup...

Nu vil jeg så høre, om der findes nogle gode, pris rigtige pladespillere, som i kunne anbefale? Og hvor man eventuelt kan købe samlinger af vinyl
plader? For jeg er da helt hooked på, at finde ud af hvordan vinyl egentlig lyder i forhold til CD!
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes