Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 14:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: KBP’s bio... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 11 November 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Nu har jeg i lang tid fulgt med på sidelinjen, og savlet over diverse fede hjemmebioer. Jeg har i 2 år været "hængt op" i en lille 2 værelses lejlighed, uden mulighed for at lave hjemmebio. Men nu er der kommet andre boller på suppen, - for min kæreste og jeg har netop overtaget et hus, hvori jeg har fået lov til at lave en hjemmebio i et rum for sig selv. Yes sir! :-)

Rummet er alm størrelse parcelshus-børne-værelse på 3,55 x 3,55 mtr., som kan ses herunder:

 

Pt. bruges det til opbevaring og kontor :-) Billederne er taget fra døren, som sidder midt i den ene side, ligesom vinduet.

Min ide er at jeg skal have en 2-3 personers sofa stående til højre i rummet, også selvfølgelig billedet/skærmen i venstre side. Jeg håber at jeg kan få presset en projektor ind i det lille rum, men er lidt i tvivl. Gode råd modtages gerne!
Der skal lægges vægt på en fed surround oplevelse, men jeg vil også gerne kunne sætte mig herind og nyde en 2-kanals cd for fuld hammer. Så min plan er at finde mig et par lækre gulv højtalere, også arbejde mig fremad udfra dem. Dog har jeg allerede indkøbt min subwoofer, da jeg simpelthen fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til. Det blev en Jamo D4SUB, som spændt står og venter i sin kasse.

Link til subwoofer: http://www.jamo.dk/Default.asp?ID=3833&M=Shop&PID=10 717&ProductID=16608 
Min er udført i "Black Ash". Jeg har tildels valgt den pga. det gode tilbud jeg fik på den, og til dels pga., designet. Den skal nemlig også bruges til mit stueanlæg, når vi skal holde fest osv. I stuen har jeg et BeoSound 3000 med to BeoLab 4000 højtalere. Det gør det ganske udemærket når der skal lyttes radio og en forsigtig cd. Desuden er det super placeringsvenligt også er kæresten helt vild med udseendet. Når jeg skal bruge subben til BeoLab 4000'erne, så snupper jeg lige signalet fra den ene PowerLink tilslutning på den ene af dem. Måske ikke optimalt, men fungerer faktisk fornuftigt.

13/11-2005 - Billeder af mine ny-indkøbte Mission 753:

Jeg håber at det snarest mulig bliver en realitet at jeg kan nyde min hjemmebio, og at jeg under opbygningen fortsat kan finde inspiration på dette forum.

Tak for jeres opmærksomhed :-)



__________________
/Kasper
Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 November 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Som du måske har set er der et par tråde med små intime hjemmebioer som den du planlægger, så det kan sagtens lade sig gøre at få et fornuftigt resultat i et lille rum, selvom det selvfølgelig er nemmere i et stort rum.

Angående højttalere, så er det ikke sikkert store gulvhøjttalere er en særlig god idé, og det siger jeg selvom jeg helt sikkert er tilhænger af gulv højttalere
Problemet er at rummet ikke er så stort, så højttalerne kan nemt ende med at blive for "voldsomme" til rummet, så det kan godt være det er en bedre løsning for dig med lidt mindre højttalere. Når du ser film har du jo sub'en til at sørge for at der er bas nok.

Det bliver spændende at følge dit projekt.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 11 November 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Som du måske har set er der et par tråde med små intime hjemmebioer som den du planlægger, så det kan sagtens lade sig gøre at få et fornuftigt resultat i et lille rum, selvom det selvfølgelig er nemmere i et stort rum.

Ingen tvivl om at det bliver intimt :-) Ville rigtig gerne have haft lavet det i vores store stue, men det er ikke muligt med den indretning min kæreste ligger for dagen...
Citér:
Angående højttalere, så er det ikke sikkert store gulvhøjttalere er en særlig god idé, og det siger jeg selvom jeg helt sikkert er tilhænger af gulv højttalere
Problemet er at rummet ikke er så stort, så højttalerne kan nemt ende med at blive for "voldsomme" til rummet, så det kan godt være det er en bedre løsning for dig med lidt mindre højttalere. Når du ser film har du jo sub'en til at sørge for at der er bas nok.

Jeg har godt overvejet om det bliver for voldsomt med gulvhøjtalere, men for f*nden hvor er jeg bare fan af sådan nogle :-)

Citér:
Det bliver spændende at følge dit projekt.
  Det håber jeg

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 11 November 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Det er heller ikke fordi jeg sige du skal undgå gulvhøjttalere helt, men det ville jo også være surt at købe en stor fed gulvhøjttaler og så placere den i et rum der får den til at lyde af pommern til.

Jeg vil tror at gulvhøjttalere som Dali's 5005 eller noget lignende fra andre fabrikanter kunne fungere fin i et rum af den størrelse.

Du har ikke skrevet noget om, hvilke overvejelser du har på udstyrs siden, men du er måske ikke kommet så langt endnu?



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 11 November 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ja det ville sgu være surt. Jeg må have noget forskelligt hjem til et prøvelyt, når jeg kommer så langt.

Mht. udstyr, så er drømmen en af de større Yamaha recievere. Dog er jeg begyndt at tvivle lidt, da jeg har set flere udtalelser her på forummet, hvor folk mener at selv RXV-1500 mangler kræfter til at styre bassen perfekt. Ellers bliver det nok noget Harman Kardon.

Jeg har en Panasonic DVD-S75 dvd afspiller på nuværende tidspunkt, som jeg har tænkt mig at benytte. Dog kunne jeg være tilbøjelig til at skifte den til fordel for en harddisk recorder. På et senere tidspunkt, langt ude i fremtiden, er drømmen en HTPC...

Projektoren har jeg tænkt på skulle være en af de meget omtalte Panasonic, Sanyo eller InFocus modeller, med et Lissau lærred som sidder fast på væggen. Rammelærred, ikk'?

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 12 November 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Det kan sagtens lade sig gøre at lave en fed bio i det rum. Vindue og dør er perfekt placeret.

Synes du skulle gå efter gulvhøjtalere og projektor. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har 2.80x2.40 og har da fået plads til begge dele :-)

Rammelærred er klart at foretrække. Bare ærgerligt de er så dyre.

Harman/Kardon kan jeg også godt stå inde for. Har selv en receiver fra deres x500 serie. Jeg er desværre ikke så vild med det nye look

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 13 November 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Så blev der indkøbt gulvhøjtalere...! - Mission 753

Billeder kommer snarest.

 

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 13 November 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:

Mht. udstyr, så er drømmen en af de større Yamaha recievere. Dog er jeg begyndt at tvivle lidt, da jeg har set flere udtalelser her på forummet, hvor folk mener at selv RXV-1500 mangler kræfter til at styre bassen perfekt. Ellers bliver det nok noget Harman Kardon.

Hej Kasper - det bliver spændende at se din kompakt-bio

Angående receiveren, så kan du altid sætte alle højttalerne til small og dele ved 80Hz med subwooferen. Det aflaster receiveren og giver (i mine øre) en bedre og mere frigjort lyd, desuden kan det være nemmere at styre bassen i rummet hvis den kun kommer ét sted fra.

...kom så med de billeder



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 13 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Det kan sagtens lade sig gøre at lave en fed bio i det rum. Vindue og dør er perfekt placeret.

Synes du skulle gå efter gulvhøjtalere og projektor. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har 2.80x2.40 og har da fået plads til begge dele :-)

Så kan jeg skisme også klemme noget ligende ind :-) Er også bare helt elektrisk over at jeg endelig har fået rummet/muligheden for dette mini-projekt.

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 13 November 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
Hej Kasper - det bliver spændende at se din kompakt-bio

Angående receiveren, så kan du altid sætte alle højttalerne til small og dele ved 80Hz med subwooferen. Det aflaster receiveren og giver (i mine øre) en bedre og mere frigjort lyd, desuden kan det være nemmere at styre bassen i rummet hvis den kun kommer ét sted fra.

...kom så med de billeder

Der er billeder nu! :-) Der er et stykke vej endnu mht færdiggørelse af rummet, så de står bare og venter på mig, så de kan blive sat til.

Jeg har rodet lidt med small/large og delefrekvens på nogle bekendtes anlæg, og det kan man vidst få meget tid til at gå med!

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1781
Sendt: 13 November 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

753.....en virkelig god højttaler. Knastør i hele spektret og med musikalsk drive! Tillykke med dem.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 13 November 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:
JBL Ti skrev:
Det kan sagtens lade sig gøre at lave en fed bio i det rum. Vindue og dør er perfekt placeret.

Synes du skulle gå efter gulvhøjtalere og projektor. Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har 2.80x2.40 og har da fået plads til begge dele :-)

Så kan jeg skisme også klemme noget ligende ind :-) Er også bare helt elektrisk over at jeg endelig har fået rummet/muligheden for dette mini-projekt.

Husk at gemme lidt penge til noget ordentligt at sidde i

Kan man få center og beghøjtalere i samme serie som de mission?

Mvh.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 14 November 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har noget ordenlig at sidde i. Har faktisk 2 sofaer, som står til udskiftning i den "alm" stue, så jeg burde finde noget ordenligt at sætte r*ven i :-)

Man kan vidst godt få center og baghøjtalere i samme serie, men det ved jeg nu ikke om jeg er interesseret i. Vi må se hvad tiden bringer.

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 18 November 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har de seneste dage haft lejlighed til at låne et Cyrus anlæg, også har jeg gået og tævet lidt watt i mine "nye" højtalere. Måtte ærligt indrømme at jeg blev lidt skuffet. Troede først at de var defekte, men blev senere enig med mig selv om at min hørelse/krav måtte have ændret sig de seneste par år.

Derefter kom jeg i tanke om de gode erfaringer jeg havde med at efterspænde enhederne i mine gamle Mission'er, og gik fluks i gang med værktøjet. Nøj en forskel! Pludselig kom sgu bund i højtaleren og med overraskende kontrol. Det var skisme rart :-)

Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 19 November 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:

Jeg har de seneste dage haft lejlighed til at låne et Cyrus anlæg, også har jeg gået og tævet lidt watt i mine "nye" højtalere. Måtte ærligt indrømme at jeg blev lidt skuffet. Troede først at de var defekte, men blev senere enig med mig selv om at min hørelse/krav måtte have ændret sig de seneste par år.

Derefter kom jeg i tanke om de gode erfaringer jeg havde med at efterspænde enhederne i mine gamle Mission'er, og gik fluks i gang med værktøjet. Nøj en forskel! Pludselig kom sgu bund i højtaleren og med overraskende kontrol. Det var skisme rart :-)

 

De Mission`er er da udmærket højttaler såvit jeg husker- du fandt en udvej- godt gået



__________________
Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 29 December 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Nu begynder værelset så småt at tømme sig for diverse ting og sager, og jeg er så småt begyndt at se mig lidt mere seriøst omkring efter noget udstyr.

Jeg har altid haft en drøm om at have en effektforstærker til at trække mine højtalere, og mener også at det umiddelbart bør være en fordel med henblik på lydkvalitet. Det aflaster vel også surround forstærkeren, så den har mere overskud til center og baghøjtalere...?

Min ide er at få mig en Yamaha surround forstærker, da jeg virkelig godt kan lide lyden fra dem generelt, kvaliteten og måden den fungerer på. Hvis jeg sørger for at finde en model med pre-out til front højtalerne, er det vel en smal sag at tilslutte hvilken som helst effekt forsærker?

Jeg har kigget på lidt forskelligt, bla en Rotel RB-1070. Burde den ikke kunne løfte mine Mission 753?



__________________
/Kasper
Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Så er der indkøbt grå/sort væg-til-væg gulvtæppe... Billeder kommer snarest.

__________________
/Kasper
Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Kasper B. P. skrev:

Hej igen

Nu begynder værelset så småt at tømme sig for diverse ting og sager, og jeg er så småt begyndt at se mig lidt mere seriøst omkring efter noget udstyr.

Jeg har altid haft en drøm om at have en effektforstærker til at trække mine højtalere, og mener også at det umiddelbart bør være en fordel med henblik på lydkvalitet. Det aflaster vel også surround forstærkeren, så den har mere overskud til center og baghøjtalere...? Jo det er helt korrekt, forstærkeren vil dermed få flere strømresever.

Min ide er at få mig en Yamaha surround forstærker, da jeg virkelig godt kan lide lyden fra dem generelt, kvaliteten og måden den fungerer på. Hvis jeg sørger for at finde en model med pre-out til front højtalerne, er det vel en smal sag at tilslutte hvilken som helst effekt forsærker? Ja det skulle ikke give nogen problemer, overhovedet

Jeg har kigget på lidt forskelligt, bla en Rotel RB-1070. Burde den ikke kunne løfte mine Mission 753? Rotel laver gode strømstærke forstærkere, hvis lyd lægger sig lidt op af NAD. Jeg synes bestemt du skal prøve den, jeg er sikker på at den har kræfter nok.

Synes det er nogle lækre højttalere du har fået dig, hvor store er enhederne, jeg mener ikke de er så store nemlig, så spiller de bas nok?

Mvh Morten

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Synes det er nogle lækre højttalere du har fået dig, hvor store er enhederne, jeg mener ikke de er så store nemlig, så spiller de bas nok?

Jeg kender faktisk ikke den nøjagtige størrelse på enhederne (og jeg har ikke mulighed for at måle dem i skrivende stund), men jeg synes at de har en lækker bund. Meget fast og præcis. Der er ingen tvivl om at de ikke er de mest bas-spillende højtalere, men de gør det altså kanon i mine ører. Glæder mig enormt til at få dem koblet sammen med min Jamo D4Sub, for at høre hvordan den kombination spiller.

Har faktisk besluttet mig for at droppe effektforstærkeren (den Rotel jeg har skrevet om). Jeg vil hellere prioritere at få gang i surrounden, så nu kigger jeg efter surround reciever i stedet. Her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33779



__________________
/Kasper
Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 
Kasper B. P.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Så nu er der en lille opdatering.

Der er kommet gulvtæppe på, sofaen står klar og der er blevet ryddet kraftigt op :-)



__________________
/Kasper
Til top Vis Kasper B. P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper B. P.
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes