Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 07:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG RZ-26LX2R problem! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r0ck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Har lige købt dette lækre 26" lcd tv, som jeg modtog i dag. Har nu sat det hele op som det skulle og sat antenne kablet i, med det resultat, at jeg kan tænde for fjernsynet i 2 sekunder inden skærmen går i sort/ standby mode. Jeg ved ikke helt om det er tv'et som er defekt, men det er i hvert fald træls og jeg kan simpelthen ikke gætte mig til problemet.. Når der så endelig kommer et billede frem i de par sekunder, så er der jo kun flimmer, da jeg ikke har kunne nå at komme ind i menuen eller slå om til av osv.

Hvad kan dette problem skyldes?
Til top Vis r0ck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r0ck

grandbleu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 November 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Når du siger det går i standby, mener du så at det simpelthen slukker så den lille lysdiode under logoet lyser rødt? Fordi fjernsynet, hvis det ikke modtager et signal, vil have en meddelelse på skærmen hvor der står "intet signal" i et stykke tid førend det slukker. Har du andre ting tilsluttet end antennekabel - f.eks. dvi eller hdmi? TV'et kan nemlig gå i standby hvis det ikke modtager noget på enten dvi eller hdmi indgang, samtidig med at det er den indgang som er valgt på TV'et.

Hvis intet af dette virker, så prøv at tage strømmen helt (stikket ud) i et par minutter og så prøv igen. Hvis det heller ikke virker er det nok defekt

Til top Vis grandbleu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grandbleu

r0ck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet med forskellige tilslutninger som fx til pc'en med dvi kabel og sat xbox til via scartkablet og jeg får intet billede..

Det der sker helt nøjagtig er, at når jeg tænder tvet, så kan jeg ganske kort starte tvet op, hvor det derefter går i sort og knappen stadigvæk lyser grøn/ready. jeg kan heller ikke bruge fjernbetjeningen bortset fra powerknappen, som virker engang imellem. Når jeg så slukke og tænder for det igen, så kan jeg gøre det samme igen altså få et billede frem i et par sekunder og så virker det ikke mere og der er kun sort skærm.

grandbleu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Så er der vist kun en vej - tilbage til forhandleren og få det ombyttet. Det lyder meget defekt, idet jeg går ud fra du har tjekket at fjernbetjeningen står på tv (de 2 øverste rækker, hvor "mode" vælges). Når jeg tænder og slukker mit (32LX1R - som er identisk bortset fra størrelse og lidt design), høres tydeligt et relæ der slår henholdsvis til og fra, måske det kan hjælpe dig videre med fejlfindingen - selvom jeg føler mig ret sikker på at der kun er ombytning/reparation i udsigt.

r0ck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Ja det har jeg.. kan heller ikke kommer ind i service menuen og den reagere overhovedet ikke på fjernbetjeningen bortset fra on/off knappen engang imellem.

Da tv'et er købt his pixmania (der var penge at spare), så kan jeg vel forlange, at de dækker portoen for med, hvis jeg skal sende det retur, for jeg har ikke penge til at sende det

Håber da, de giver mig et nyt tv, da et splinternyt tv der ryger til reperation ingen nyværdi har for mig.

grandbleu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke ret godt - Pixmania skriver:

Hvordan returnerer du dit produkt …

• du skal returnere dit produkt

• direkte til producenten under første års garanti

• Under andet års garanti, skal du returnere det til Pixmania Efterservice

Produktet returneres hvis du ønsker:

• Erstatning eller ombytning af varer, som sendes retur i deres oprindelige emballage.

• Reparation af dit produkt.

Du kan sende produktet retur via postvæsenet eller anden transportør
    Vi modtager ingen returpakker på Fotovista / Pixmania hovedsædet.
    Omkostninger og risici i forbindelse med returnering af et produkt påhviler kunden.
  • Så hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at ringe til LG i dk:

LG Electronics Denmark
    Sluseholmen 2-4
    2450 København SV, Denmark
    Telefon : +45 70 25 06 80
    Telefax : +45 70 25 06 81

Der er forøvrigt knapper på TV'et nederst til højre på undersiden af kanten, hvor du kan komme ind i menuerne uden brug af fjernbetjening.

Held og lykke med ombytning - skriv gerne hvordan servicen er fra LG Danmark!

r0ck
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 19 November 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ringer til pixmania på mandag og høre mig af hvad der skal ske, og derefter til LG Danmark - håber på det bedste :) Tak for hjælpen iøvrigt, skal nok vende tilbage med et lille review fra LG's service, hvis det bliver nødvendigt.

Snurrerundtlyd
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2005
    Sendt: 19 November 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har  flere gange advaret mod at handle hos Pixmania fordi mange har skrevet om dårlig service ved rekamationer til Pixmania. Så hellere købe hos en tysk forhandler der som regel yder god service.
    Men jeg håber da du har bedre held med PIXmanias rekamations "service" end mange andre har oplevet.

Så vidt jeg ved er det altid forhandleren der skal varetage garantiforpligtigelserne over for kunden og ikke producenten, så derfor tvivler jeg på at du skal sende det direkte til LG i stedet for Pixmania.
    Men hvis LG accepterer det er der jo ingen ko på isen, det er jeg bare ikke sikker på de gør.

Men jeg går ud fra at dit TV er under 14 dage gammelt, så du kan jo bare benytte dig af den lovpligtige 14 dages returret ved postordrekøb og købe TV'et et andet sted i stedet for.
    Til top Vis Snurrerundtlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snurrerundtlyd

r0ck
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 21 November 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg snakket med Pixmania. De sørger for forsendelsen og min pakke bliver afhentet af en af deres leverandører. Desværre kan deres "tekniske" eftersyn tager op til 3 uger, så jeg må bare bide i det sure æble indtil jeg får tilsendt et nyt et - ærgeligt, da jeg skulle bruge det inden d. 2 december med lanceringen af Xbox360 :(

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
    Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes