Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 15:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: B&O DIN/RJ45 Adapter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 31
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.

Mine BEOlab 5 kan så vidt jeg ved sættes i Option 0 - for at undgå den interne volumekontrol - har vil de dog kræve et triggersignal for at tænde....  

Kan man godt lave et kabel med dette triggersignal, og så stadig anvende de aml. line indgange.

Alternativt, hvem kan bygge et powerlink kabel af god kvalitet med trigger udgang....



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hej Knoxville
 
BeoLab 5 opføre sig ikke som andre BeoLab højttaler på Line in fra et IKKE B&O anlæg.
 
I manualen står der option 1 eller 4 for tilslutning af IKKE B&O produkter. Samtidigt ser det ud til at Beo4 stadig skal styre højttalerne, og så undgår man ikke BeoLab 5's indbyggede volumekontrol, selv om det er et analog linie signal de modtager. Der skal også samtidigt tilsluttes et ‘Syncr.’ kabel mellem de to højttaler.
 
Hvis det er rigtigt at man kan få noget ud af option 0 er her en teori.
 
Vi lader som om at BeoLab 5 (kan) sættes i Option 0 (= analog mode) og modtager så normalt et tænd/sluk signal fra en eller anden  Beo-master via PowerLink kablets pin 4.
 
At sætte BeoLab 5 i Option 0, skulle så også betyder at det er den tilsluttede produkt's volumen kontrol der styre BeoLab 5.  
 
På alle BeoLab højttaler findes også en RCA/Phono indgang, og en indbygget teknik som trigger, også på denne tilslutning. Det sker dog på en anden måde, nemlig ved at måle på det indkomne lydsignal. Det fungere ved at relæet slukker ved stille passager, og kommer ikke altid til tiden, når lyden igen stiger. Der ud over høres ofte et relæ klik, og kan være ret irriterende at høre på.

Nu har du jo ikke andre muligheder når du vil bruge Linie indgangen. Du bruger et almindeligt Phono kabel, som kan købes i alle radio butikker.

Knoxville, du har højttalerne og nok også et sæt Phonokabler, så jeg syntes du skal prøve. Fortæl så lige om det lykkedes.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

løsningen med line-in og phonokabler virker ikke - desværre - det havde været dejligt nemt. De tænder simplet hen ikke....

bliver nødt til at have et trigger signal tror jeg....  via powerlink...



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

                BeoLab 5 er stadig Bang & Olufsens højttaler flagskib og er den eneste
               der kan tilsluttes digital lydsignal direkte, og styres med Beo 4 eller 5 fjernbetjening.
 
 
                         
                   
 
                      Til NON B&O tilslutning kan benyttes Phono kabler til LINE IN
 
 
Den første BeoLab 5  kom i 2003. og de er alle 4-vejs PowerLink / digital højttaler med et  total output på 2500 watts digitale forstærkning, og findes med følgende type nummer: EU 6881, GB. 6882. PIN-code (introduced fra SW2.3, Dec. 2003).
 
Pierre skrev:
 Der findes to versioner af BeoLab 5. De "nye" med pincode og det vigtigste, tilslutning af sync. kabel, som gør at ved signal fra et ikke B&O produkt at de altid spiller med ens volume. Og så er der den gamle uden pin og sync, den skal man holde sig laaaaaaaaaaaaangt fra.
 
Husk at BL5 er yderst følsom overfor hvilket signal de får, et digitalt signal er klart at vælge men det er også følsomt overfor kilden. Det er et fedt sæt højtaler. Prisen ligger fra 40-45.000 og op efter. 
 
Er man tros ovenstående advarsel, ejer en BeoLab 5 med type nr. 6881, fra før Dec. 2003, uden pinkode, kræves for PowerLink tilslutning, at man kun benytter PowerLink Mk II kabel, som er et 8 polet fuldt loddet DIN kabel. Det er fordi denne højttaler også skal have tilslutning på pin 1 grå ledning = Power, UP/DOWN, og kan altså kun tilsluttes non B&O Phono til PowerLink stik dåsen, med en adapter hvor pin 1 lige som pin 4 modtager et triggersignal på 2,5 til 5 volt DC strøm.
 
 
 
Til en såkaldt "nye" model benyttes et 8 polet PowerLink Mk II eller III kabel, med de stik du skal bruge i den anden ende, som beskrevet på min adapter tegning for tilslutning til non B&O. Ellers tilsluttes den digitalt, med coaxial S/pdif kabel, og et synkron. kabel mellem de to BeoLab 5. (Synkron kabel købes i B&O's butikker).
 
------------------------------------------------------------ -------------------------------
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hej,

Tak for det - det ser umiddelbart rigtigt ud - der går lidt inden jeg skal bruge det - men skal nok give lyd tilbage...



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

hvor ser man hvad model BL 5 man har ?

__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Knoxville der må side et mærke.
BeoLab 5 med type nr. 6881 fra før Dec. 2003 er uden pinkode. = gammel model.
BeoLab 5 med type nr. 6881 med SW2.3 eller nyere, fra Dec. 2003 med pinkode.= Ny model.
Jeg ved dog ikke hvordan softwarer versionen aflæses på BL.5
 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Det er en type 6881 - er det så stadig den ovenstående ?

De kræver pinkode.

om alt går vel vil jeg få lavet nogle high end kabler, og anvende dem med en lexicon processor.



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

Det er en type 6881 - er det så stadig den ovenstående ?

De kræver pinkode.

om alt går vel vil jeg få lavet nogle high end kabler, og anvende dem med en lexicon processor.

Jeg har lige fået lavet nogle prototype kabler til BL 5 + 10 som så også skal tilsluttes en Lexicon



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Knoxville

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&P N=0&TPN=7

Held og lykke med kabel projeket.  

________________________________

AUX IN tilslutning.

her AUX IN tilslutning.

 

http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D5H-XXX

http://www.av-connection.dk/?PGr=124&ML=419



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Råd hvis du vil behold dine aktive BeoLab højttaler, men har solgt dit B&O TV.

Har du solgt dit BeoVision TV som før var master kontrol for dine BeoLab højttaler, og købt et non B&O fladskærms TV. Ja har man engang investeret og placeret et antal aktive BeoLab højttaler i sin stue, er de svære at undvære. Smukke er de jo.
 
Du behøver heller ikke at skille dig af med dine aktive højttaler, men du er så nødt til at købe en ny master kontrol med preout lydsignal udgange, for at kunne styre lyd volumen på højttalerne. Hvis dine BeoLab højttaler også skal kunne tænde sammen master kontrol må der udover preout, også forefindes en 12 volt trigger udgang for at kunne aktivere højttalernes on/off relæer.
 
Nu er det sådan at Bang & Olufsens aktive højttaler aktiveres med en strøm mellem 2,5 og 5,0 volt, så vil man være sikker på de ikke lider overlast findes der et adapter kabler med 1 x Phono til 1x 8 polede DIN stik + 3,5 Jack stik.
 
Kablet er konstrueret med en intern 12 til 5 volts step-down til beskyttelse af B&O højttalernes PowerLink port, der normalt er specificeret til max 5V (2,5V-5V i tændt tilstand) og når man bruger et kabel uden intern step-down, vil man føde højttalernes PowerLink port med 12 Volt, som den under normale forhold ikke har godt af. Dette kabel tager altså højde for de problemer man har ved brug af 3. parts stereo eller surround udstyr der har en 12V trigger til tænd/sluk af eksterne enheder.
 
 
Du skal være opmærksom på at der anvendes et stk. Powerlink adapter pr. kanal udgang, og der skelnes mellem venstre og højre linie signal udgang.
 
Så skal man til en vigtig del, nemlig beslutningen om hvad for en master kontrol man vil vælge. Skal det være Stereo altså 2 kanaler eller vil man have Surround Sound i 5.1 eller 7.1 kanaler. Skal det være en forforstærker og evt. et antal ICEpower moduler Læs mere her, eller en forstærker, man kan også vælge en Surround receiver og dermed få radio med i købet.
 
Her et eks. på en Surround receiver der har Pre-out: 7.2 og 3 x 12V trigger out, 1 x in til en pris på 5.999 Kr. en NAD T755 surround receiver se link:
 
 
Valget er dit, rigtig god fornøjelse.
______________________________________
 

 
 
 
Home Theater Rotel RSP-1570 vil væte et godt valg et par år frem.

           7.1 SURROUND SOUND  PROCESSORS 

                            Med preout og 12V trigger.

http://www.rotel.com/NA/Products/ProductDetails.htm?Id=474&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;Tab=1&Pic=2

Læs mere her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2011&zoneid=1

http://www.av-connection.dk/?PNo=RT-RSP1570S&ML=1   Pris: 16.999,00 Dkr. 

Opdatering - RT-RSP1572B: Rotel RSP-1572 Surround For-forstærker, Sort. 15.999,00 DKK

http://www.av-connection.dk/?PNo=RT-RSP1570S&ML=1

___________

   



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 August 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

     En Remote Mains Switch afbryder 230 Volt ved hjælp af et trigger signal.

 

Remote Mains switch.

Jeg var i sin tid heldig at erhverve to stk. af  B&O's Remote Mains switch,
som jeg benytter til on/off  af 230 volt strøm til mit non B&O udstyr.
 
Her et tilslutnings eksempel. 
 
 

Den tilsluttes et B&O anlægs PowerLink udgang på pin 4 = + og pin 2 = stel.
Skulle du eje en med problemer så prøv at læse her:
 
B&O Remote Mains switch. Læs mere her
 
 
        
 
 
Når jeg med Beo4 aktivere mit TV, tænder trigger signalet mit øvrige setup. Signalet sendes
til 2 stk. B&O Remote mains switch relæer, der efter aktivering åbner 230V til div. apparater.
Mains switch relæ nr.1: Tænder min aktive Audio Pro subwoofer. En strømskinnen hvor trafoer
sidder på række til min DAB tuner, et hurtigt virkende dobbelt højttaler relæ, som forhindre blop
i mine passive BeoVox Penta højttalerne, samt YouSee,s DVB- tuner Samsung HD 3106.
Mains switch relæ nr.1 bliver trigget fra PowerLink SUB stikdåsen på BeoVision 7-40" Mk III. 
 
BeoLab 4000, mine to surround bag højttaler får først tilført 230V. Når surround sound
processoren i mit TV modtager et digitalt bag kanal signal, eller et analog signal i Dolby Pro-logic.
Dette kræver dog en aktivering fra Beo4's speaker knap 5. Mains switch relæ nr.2 klare denne
opgave. Mains switch relæ nr.2 bliver trigget fra PowerLink surround stikdåsen. 
Mine to ICEpower moduler som trækker mine to passive BeoVox Penta front højttaler
er altid tændt, det mener jeg giver den bedste lyd.
 
------------------------------------------------------------ -----------------------------
 
Den produceres desværre ikke af B&O mere. 
 
Kan du ikke finde en brugt B&O Remote Mains switch, er her en alternativ løsning.

Bruger man en TV-EL spareskinne og tilslutter fjernsyn/ forstærkeren til det første af de fem
230 Volt stikdåser. I en af de efterfølgende stikdåser tilsluttes en 230 Volt Nettrafo på mellem
2,5 Volt og 5 Volt.  Herfra tager man evt. strømmen til nedenstående trigger fordeler boksen.
 
 
 

Finde evt.en gammel mobiltelefon netlader i din rode kassen.  Wink

                         
 

Strømspareskinne med automatisk søgning af standbyforbrug.

TV/PC Universal strømspareskinne med et ekstra udtag med permanent
strøm til DVD optager/modem m.m. Virker på bådePC/TV og andet udstyr.
Det er smart fordi det på de almindelige strømspareskinner kan være svært
at få dem til at fungere, hvis standby strømme forbruget er for lavt.
Set hos Harald-nyborg. PRIS 69,50 Kr. Best.nr. 8578.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
sheino
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 05 August 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej Peter, jeg er ny her på forummet, og også ny b&o ejer. Jeg tror lige så godt jeg kan skrive her i din "DIN-tråd" da det er vedkommer det område.

Jeg har netop købt en beomaster 3500 radio sammen med en beogram CD 3500 cd-afspiller. Fik begge dele for 1500 kr, så det var vel ok. Jeg har så i dag købt så et par din-rca adaptere der lader mig sætte computer mv. til beomasteren. Dvs. ben 3 og 5 i det 5 polede din-stik. Det virker perfekt så det er jo godt nok.
Cd-afspilleren har fået smadret stikket og ledninger samt ben hænger hver for sig. Sælger ville give garanti på cd-afspilleren virker hvis der kommer et nyt stik på. Det var åbenbart blevet ødelagt efter nedtagning, måske gået oven på det. Dødt er det i hvert fald, og derfor skal mit nyindkøbte 7 polede stik selvfølgelig loddes på.

Og det giver problemer. Jeg har kigget hele denne tråd igennem og ikke rigtig fundet svar på monteringen. Det er vist et eksempel med en pladespiller men ledninger er ikke ens.

For at anlægget kan tænde cd-afspilleren må den jo bla også få et signal fra beomasteren.

De ledninger der kommer ud af stikket er som flg:

Stel uisoleret, svøbt rundt om de andre kabler. - skal vel til ben nr. 2
Blå - ???
Hvid - ???
Rød - ???
Sort - ???
Gul - ???

Jeg vil ikke bare prøve mig frem da der sikkert kommer strøm ud af beomasteren når den giver tændsignal.

Kan du klare den? Altså hvis man bare vidste hvad der var hvad, det koster garanteret en timeløn at få b&o til at lodde det på, hvilket jo er ret simpelt med en elektronikloddekolbe.

Håber på guruens hjælp, for det ser det virker ud til at du er på b&o området.

Til top Vis sheino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheino
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hej sheino, og velkommen til hifi4all

 Se også dette link:

http://www.beoworld.org/beotech/wiring3.htm

Og ja stel skal på pin 2.

__________________________________________________________

       



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 05 August 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej Sheino

Her er forbindelserne også.

pin 1: yellow = output, left channel

pin 2: shield = signal ground

pin 3: blue = input, left channel

pin 4: red = output, right channel

pin 5: green = input, right channel

pin 6: black = data ground

pin 7: white = Datalink

På nedstående link er der et billede, som Peter Pan har lavet, hvor der også er vist hva' for en ledning der skal til hva' for en pin, men se bort fra pin 8, det er nemlig kun til Power Link. 

http://avforum.no/forum/attachments/kabler/11222d1153032235- peter-pans-b-o-adapter-tegninger-forbindelse-powerlink-ht.-8 -pol-din-stik.jpg

M.v.h.

Loudspeaker

 

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
sheino
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 07 August 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Loudspeaker skrev:

Hej Sheino

Her er forbindelserne også.

pin 1: yellow = output, left channel

pin 2: shield = signal ground

pin 3: blue = input, left channel

pin 4: red = output, right channel

pin 5: green = input, right channel

pin 6: black = data ground

pin 7: white = Datalink

På nedstående link er der et billede, som Peter Pan har lavet, hvor der også er vist hva' for en ledning der skal til hva' for en pin, men se bort fra pin 8, det er nemlig kun til Power Link. 

http://avforum.no/forum/attachments/kabler/11222d1153032235- peter-pans-b-o-adapter-tegninger-forbindelse-powerlink-ht.-8 -pol-din-stik.jpg

M.v.h.

Loudspeaker

 

Tak for info, men farverne passer ikke med dem jeg opgav så det gav ikke meget.

Til gengæld har jeg selv søgt videre og har været ude og snakke med et par radiofolk.
Der var underligt nok ikke nogle af dem der bare lige tog en mappe ned hvor de kunne finde det. Men det var godt nok heller ikke desiderede B&o servicefolk.

Det har givet resultat selvom der stadig er et par løse ledninger. Det kan åbenbart virke uden, for jeg har lyd ud både til højre venstre kanal og datalink så cd-afspilleren tænder selv og det hele!

Indtil videre ser det sådan ud for Beogram CD 3500:

7 polet DIN stik

Stel uisoleret, svøbt rundt om de andre kabler. Ben nr. 2
Blå - Datalink Ben nr. 6+7 er åbenbart sat til begge ben
Hvid - Ben nr. 3, lyd venstre kanal
Rød - Ben nr. 5 lyd ud højre kanal.
Sort - ???
Gul - ???

Det spiller udemærket med den opsætning, men måske er de to sidste ledninger blot stel til hver kanel? Indtil videre får de i vhert fald lov til at være løse. Så vil jeg høre mig en CD i stedet.

Til top Vis sheino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheino
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Sådan kan du få lyd fra Play Station 3 til feks. BeoSound 3000.

Her to link til de adapter kabler du kan bruge:

http://www.av-connection.dk/?PGr=1421&ML=1050

http://www.av-connection.dk/?PGr=2127&ML=421

Du tilslutter de to phono lyd stik fra adapter (link1) til 2 af de 4 Phono
bøsninger på adapter (link 2), for at sende lyden til det 5 polede DIN
stik, som tilsluttes AUX IN på feks. en BeoSound 3000. Analog billede
overførsel klares ved at sætte Komponen Phono stik til TV.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

 Lod selv et 7 polet DIN, TV DataLink kabel.

I B&O udstyr som f.eks. BeoCenter Ouverture, BeoSound 3000, BeoCenter 9300 anlægget kan de 5 polede DIN stik passe direkte i både AUX og PowerLink ind/udgangene; også selv om disse stikdåser kan modtage flere ben. De resterende ben er kun til kontrol signaler.
 
Vær opmærksom på at AUX er et linie signal uden om volume reguleringen, og PowerLink har et volume reguleret signal. En AUX IN connectet adapter: connectet på pin 1 / pin 2 / pin 4 må ikke tilsluttes en PowerLink apparat stikdåse.

Benforbindelsenerne er forskellige i et 7 polet DIN Audio datalink kabel, alt efter om man bruger det på et B&O AUDIO anlæg, eller et TV.
 
Grunden er at lederne i alm. audio DataLink kabler ikke er krydset, som det er tilfældet for et 7 polet DIN TV DataLink kabel.  
 
Den nedenstående tegning angiver øverst benforbindelser for Audio DataLink, og nederst er det krydset, såfremt kablet skal tilsluttes/bruges til et TV som altså kræver at lederne er modsat ind og ud connectet.
___________________________
 

Sådan krydser du AUX 7 polet DIN kabel for TV tilslutning. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ægte B&O PowerLink tilslutning.

Hvis man bruger Pre-out og trigger signal går højttalerne ikke i standby før forstærkeren
slukkes eller sættes i standby. I modsætning til line-in ( Phono til Phono kabler) hvor
højttaleren går i standby hvis der ikke er signal i en kortere periode f.eks. en monolog/
dialog i centerhøjtaler.

Det gælder især for bag højttalere og subwoofer i et surround setup, hvor det også ofte
bemærkes at relæerne slår til og fra . I stedet for Phono kabel tilslutninger, opnås det
bedste resultat altså ved at bruge DIN adaptere som på denne tegning.

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 August 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 31 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes