Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 23:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Aragon, Krell, SAT, Martin Logan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et anlæg der består af en SAT CD-FIX, En Krell KRC-3, ARAGON 4004 MK.II og Martin Logan Ascent.

Anlægget spiller meget lækkert og jeg har egentligt ikke noget at udsætte - men det kan jo altid blive bedre....

Jeg har tænkt over eventuelt at skifte effektforstærkeren. Er der nogle forslag til hvilke jeg skulle overveje. Rørudstyr har igen interesse....

Nogle ideer?

Søren

 

 

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ja, BILLEDER!!

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

har du prøvet noget B&O ICE power, Tripath, LC audio el. lign. klasse D sjov?

Det er den største forbedring jeg har oplevet på en enkelt komponent i anlægget

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej og tak for svaret

Jeg har overvejet ICE Power, så den er med på listen. Ellers har jeg overvejet en brugt Mark Levinson (27.5) eller en Krell KSA 100S....

Er der nogen der har erfaring med klasse D-forstærkere sammen med Martin Logan?

?

 

Søren

 

 

 

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Er din drømmebil også et damplokomotiv, ha ha?

Efter min bedste overbevisning, er Klasse-D ligeså godt som Klasse-A, blot til en tiendedel af prisen, og med en tiendedel af strømforbruget.

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Har rigtig gode erfaringer med Krell og Martin Logan (FPB 200c). Har aldrig hørt "klasse D" på Logans og har aldrig hørt om nogle der har prøvet.

Måske kunne det gå godt?

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy
 
Bandit
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Varde

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har hørt både IcePower og LC på Martin Logan, lyden er OK, men en S.A.T. Amplifix, gjorde det slemme ved dem begge..........  Den spillede musik!!!!!



__________________

Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
Til top Vis Bandit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bandit
 
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 21 November 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

 

Inden du køber nyt hi-fi, så køb nye (ægte) high-end kabler, for det tror jeg ikke du har!  (skriv evt hvad du har og pris)

Har selv haft Logans, krell, ML osv.. feks. ML 29, 27,5, 23, 5. Krell KSA 50 MK1+2 og langtids lånt KSA 100 MK1.. + ARAGON, Perreaux, B&K, Treshold, Audio Innivations, LA-Audio de største Monotrin.     såaah-det...

 



__________________
Mvh Hans...
Til top Vis Hans Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Faber
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 21 November 2003 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Lad mig høre hvis du beslutter dig for et ice produkt. Er selv meget interreseret i det.

Ellers et lækkert anlæg...



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 21 November 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hallo Søren !! Jeg har en makker som har ascent .. de spiller kanon med Primare 928 mono blokke !!

Hilsen King ! 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 21 November 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Prøv alt andet end Aragon´en

Den er godtnok strømstærk men KEDELIG.

Har selv prøvet ML på div. Logans , kører fint!

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde
 
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 21 November 2003 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hejsa...

 

Inden du køber nyt hi-fi, så køb nye (ægte) high-end kabler, for det tror jeg ikke du har!  (skriv evt hvad du har og pris)

Har selv haft Logans, krell, ML osv.. feks. ML 29, 27,5, 23, 5. Krell KSA 50 MK1+2 og langtids lånt KSA 100 MK1.. + ARAGON, Perreaux, B&K, Treshold, Audio Innivations, LA-Audio de største Monotrin.     såaah-det...

 

 

Hej Hans Faber

Du har ret jeg går ikke frygtelig meget op i kabler idet jeg ud fra min elektroingeniør-baggrund ikke tror det er andet end hype (så det er årsagen).

Jeg er af den opfattelse af langt det meste kabelhysteri ikke kan klare en egentlig A/B test og at der er indblandet mange følelser i folk kabalvalg. Jeg indrømmer dog at kabler kan have en betydning idet de udgør en kapacitet og en induktans, som begge er givet ved geometri og materialevalg i isolation. Da vi taler om ret små strømme tror jeg ikke at modstanden har den store betydning da tabet er ret lille ved selv tynde kabler.... => sagt med andre ord en kopperleder i et kabel med en fornuftig geometri isoleret med teflon - så bliver det ikke ret meget bedre...

Et godt eller skidt kabel må være kendetegnet med om det passer ind i opstillingen. Hvis opstillingen har en lidt lys klangbalance kan et kabel der (pga. induktans og kapacitet) har en vis dæmpende virkning ved høje frekvenser være et godt valg. Man kan altså ikke tale om at kabel er godt eller skidt uden at se nærmere på i hvilken sammenhæng de anvendes. 

Mit signalkabel mellen cd (SAT CD-FIX) og forforstæker (KRELL KRC-3) er et hjemmeflettet Kimber-kopi med ledere fra LC-audio med Neutric XLR-stik. Mellem forforstærker og effektforstærker har jeg Kimber kabler. Mit højttalerkabel et Tara Labs Prism Bi-Wire...

Er mit kabelvalg virkeligt så skidt? Og hvorfor?

MVH

Søren

 

 

 

 

 

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 21 November 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lyttet på Ascent og Mark Levinson 27, ligeledes har jeg lyttet på Ascent og Proceed HPA 2 og i begge tilfælle er det vellykket, dog har HPA'en mere kontrol og flere effektreserver dette udmønter sig i et mere neuanceret og måske også et mere afbalanceret lydbilled.

Iøvrigt er det altid svært at direkte anbefale en kombination, du må ganske simpelt lån dig frem og selv finde en god kombination, én ting er sikkert og det er at du skal have rigeligt med effekt da Ascent har nogle heftige impedansforløb men det går jeg ud fra at du ved.

Når du har nået frem til den givende effekt så er der ikke andet at gøre end at finde synagien i forskellige producenters modeller og det er faktiske det som er hele kunsten, at finde det "rigtige" lydideal, lydidealt er alt andet lige det vigtigste.

mht. kabler så skal jeg ikke anbefale dig noget men kan sige at der bestemt er stor forskel på div. kabler, der kan faktisk være forskel som nat og dag.

God jagt

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 22 November 2003 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej Alex

Tak for dit indlæg....

Ja, jeg må hellere prøve mig frem. Proceed HPA havde jeg ikke overvejet så det var et godt tip.

Er der nogen der ved hvad en HPA 2 koster brugt?

 

?

 

Søren

 

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren
 
Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 22 November 2003 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Kan ikke kommentere lyden af Proceed, men husk at dette brand er blevet slagtet af ejerne og deror ikke mere produceres. Kan muligvis blive problematisk mht. reservedele etc. Liegeledes kan det måske blive et problem at sælge igen.
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 22 November 2003 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Hej Alex

Tak for dit indlæg....

Ja, jeg må hellere prøve mig frem. Proceed HPA havde jeg ikke overvejet så det var et godt tip.

Er der nogen der ved hvad en HPA 2 koster brugt?

 

?

 

Søren

 

 

Proceed HPA 2 er faktisk noget af et scoop mht. ydelse og pris, HPA 2 koster 34.000,- fra ny og kan sikkert erhverves for ca. 20.000,- brugt men det er sjældent at se den til salg her i DK. - jeg har ved flere lejligheder set den til salg i Holland til 2300,- Eur.

Du kan evt. starte med at kontakte Audio Vision de er som bekendt forhandler af Proceed og lige pt. har de en demo Proceed BPA 2 (lillebroder til HPA 2) og prisen er ca. 19000,- det er heller ikke utænkeligt at Audio Vision kan fremskaffe dig en HPA 2 til en gunstig pris.

Jeg har selv haft BPA 2 på besøg i mit eget setup og den var overraskende meget lig sin storebroder HPA 2, den har ganske vist den halve effekt 125 watt i 8 ohm og 250 watt i 4 ohm men de har begge den umiskendelige grundlyd som er meget velafbalanceret uden der er visse frekvensafsnit som stikker af.

 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 22 November 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Taralabs Prism Biwire er ganske ok! et rigtig godt kabel!.. men måske lige en tand "underpriced" til resten af udstyret.

Du kan med fordel rykke op til Taralabs RSC. Prime 500 i biwire sæt dette passer bedre i kvaltiet og ydelse det du har..

En god ide er så at samle dit Prism biwire så du bruger alle ledere samlet, og opnår det dobbelte tværsnit og rigtig "hul" igennem!

Det anvender du så på bassen!

Så køber du nyt RSC. Prime 500 du bruger på "toppen" dette spare penge og fungere kanon!...

Det gælder dog kun hvis du generelt er glad for lyden i det Taralabs kabel du nu har??....

Jeg vil dog faktisk tro at det matcher klangbalancen og egenskaberne i Krell og SAT. ganske fint..

Signalkablet er ok! til prisen... MEN! LANGT! fra den kvalitet du bør byde dit grej, her er der rigtig meget at hente.

Du kan vælge at blive ved Taralabs og anskaffe et RSC. Reference, Axiom eller endnu dyre eks. deres Air serie.

Andre alternativer jeg varmt kan anbefale er Silk-MST mk2. ra PMAudio ( i Norge) dette er et fantastisk godt kabel, udpræget neutral og usynligt.

Taralabs kablerne gør lidt for at udglatte lidt og tage eventuel lys klang, hvis man køre dem hele vejen både signal og højtaler, de egner sig fint til udstyr der enten er en anelse lyst eller ekstremt neutralt.

Silk er der næsten ikke!! ( der er kun en ganske svag tendens til fokucering på nedre mid der subjektivt giver lidt mere fylde / krop og varme ved eks stemmer, men denne tendens er forsvindende lille, det er et af de mest afbalancerede kabler man kan finde til prisen. ( ca. 2000 kr. sæt @ 1 m. )

Hvis du vil prøve noget helt andet end Taralabs, og du vælger eks. det Silk jeg anbefalede, så er der her til matchende højtalerkabler der hedder SilSpesk, de har samme egenskaber... de kan jeg også varmt anbefale!...

Jeg vil tro at du får fine resultater med begge løsninger.

Men er du tilfreds med lyden i Taralabs højtaler kabel løsningen?, så udbyg blot denne som jeg her beskriver og anskaf et matchende signalkabel.

Det er mit bedste råd.

mvh.

 



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
Søren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 222
Sendt: 22 November 2003 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej MIJU

Ved nærmere inspektion er mine højttaler kabler helt præcist benævnt TARA LAB RSC PRIME BI-WIRE. Disse kabler er så vidt jeg ved (eller tager jeg fejl?) det samme som TARALAB RSC PRIME 1000 og er derfor blot bi-wire versionen af det TARA LAB højttalerkabel du anbefaler....

Jeg vil overveje at forsøge med andre signalkabler end dem jeg har lavet selv...

;-)

 

Søren

 

 

 

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren
 
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 24 November 2003 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Hej søren..

Der er lige så stor forskel i lyden totalt på anlægget med et middelmådigt kabel i forhold til et godt (feks. gode ÆGTE sig-kabel fra 6000 - 20000) som der er med en cd til 2895 i forhold til en til 20000,- , simpelthen.

Du må gerne komme hjem til mig og høre forskellen, medbring evt. dine egne kabler og få hørt/konstateret forskellen...

Jeg har forøvrigt selv et Godt sig-kabel til salg (Cardas Golden Cross RCA)

Nypris 12000,- brugt 4400... Men som sagt kom bare og lav A-B test og få chokket/glæden over hvad dit anlæg måske er istand til...

 



__________________
Mvh Hans...
Til top Vis Hans Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Faber
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 24 November 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at det du har er en lidt ældre udgave af de højtaler kabler jeg anbefalede.

Der er ikke den store forskel! så det er ganske ok! højtaler kabler du der har!!! behold blot disse.

Hvad angår signal kablerne, så kan jeg anbefale at så få fat i Taralabs RSC: Prime eller RSC. Reference som brugte, her får du noget fornuftigt, der passer godt sammen.

Eller også som sagt de andre omtalte Silk-MST mk.2. kabler..

Så er du rigtig godt kørende!!

mvh.

 



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes