Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. maj 2024 | 17:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Loewe Individual (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
calo2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 November 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg er faldet over dette TV (Loewe Individual) og vil i første omgang hører om der er nogen der har noget godt eller dårligt omkring det???-Evt. et review af det.

Mit andet spørgsmål er omkring dets digital tuner. Vil man med denne model, kunne slippe få at havde en set up boks stående, når der engang bliver sendt digitalt TV???

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål. På forhånd tak herfra;-)

 

Til top Vis calo2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af calo2
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 27 November 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke faldet over tilbagemeldinger af Individual modellerne, men Loewe leverer jo generelt set produkter af god kvalitet og med et flot design. Måske deres distributør kan pege dig i retning af en demo?

Citér:
Mit andet spørgsmål er omkring dets digital tuner. Vil man med denne model, kunne slippe få at havde en set up boks stående, når der engang bliver sendt digitalt TV???

Den tuner der sidder i nu er en DVB-C (DVB-Cable) ifølge Loewe selv, men jeg er faldet over integrationen af en DVB-T (DVB-Terrestrial) flere gange. En DVB-C tuner er til kabler, så hvis der f.eks. bliver udbudt digitale signaler over kabel Tv, så kan du bruge den. DVB-T er til det jordbasede signaler, som f.eks. dem DR1 og TV2 begynder at sende ud gennem antenner næste år. Den sidste standard er en DVB-S til satellitter (paraboler). Du kan dog senere hen vælge at integrere flere tunere i individual serien og det virker ret handy på den måde. Du vil muligvis opleve problemer, hvis der på sigt kommer en løsning med DVB-S2, som er den nyere standard for sattelite signalerne. Til den tid kommer der sikkert også en anden tuner, som du kan integrere i serien.

Du kan også læse lidt mere om modellerne her: http://www.prad.de/en/news/shownews.php?id=395



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
calo2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 28 November 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hey Rasmus. Takker  for dit svar Har ledt længde efter en forklaring omkring DVB-T, DVB-C osv. Har lige et lille spørgsmål. Kan du fortælle mig hvilken af de nævnte tunere jeg skal vælge? Jeg bor i lejlighed hvor vi modtager TV gennem TDC kabel TV.

Ville selvfølgelig regne med det så var
DVB-C (DVB-Cable), men er i tvivl om det er noget som man først kan vide når det ligger fast fra regeringen hvorvidt det digitale signal skal ud til forbrugerne??? Undskyld hvis jeg spørg lidt dumt
Til top Vis calo2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af calo2
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 28 November 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt =)

Hvis du senere bliver i tvivl kan du også slå op her: http://www.flatpanels.dk/tv.php#13

Der findes nemlig også en hel 5. DVB standard  

Hvis du på sigt vil modtage digitale signaler over kabel-Tv, så skal du ganske rigtigt have fat i DVB-C tuneren. Men lige nu tror jeg ikke der er planer om at sende digitale signaler ove kabel-Tv, så det blive rnok først aktuelt om et stykke tid. I starten bliver det noget primært over DVB-T, som der er annonceret lidt planer for, og så DVB-S for satelitmodtagere.

Du spørger skam ikke dumt - tværtimod. Jeg kan godt forstå du er forvirret, det bliver jeg også selv ofte. Men at du ifølge nyheden jeg smed et link til, senere hen kan opgradere med nye tunere fra Loewe, løser jo en del af bekymringerne =)



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Madman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 28 November 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

f**k de har en træls hjemmeside.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman
 
calo2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Takker endnu engang for hjælpen og link:-) Tror jeg er ved at ha´styr på det.
Til top Vis calo2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af calo2
 
halloder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 December 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

calo2 skrev:
Hey Rasmus. Takker  for dit svar Har ledt længde efter en forklaring omkring DVB-T, DVB-C osv. Har lige et lille spørgsmål. Kan du fortælle mig hvilken af de nævnte tunere jeg skal vælge? Jeg bor i lejlighed hvor vi modtager TV gennem TDC kabel TV.

Ville selvfølgelig regne med det så var
DVB-C (DVB-Cable), men er i tvivl om det er noget som man først kan vide når det ligger fast fra regeringen hvorvidt det digitale signal skal ud til forbrugerne??? Undskyld hvis jeg spørg lidt dumt

Hej calo2

Jeg har netop anskaffet mig et Loewe Individual 32 Selection. Dette TV har både DVB-C og DVB-T digitale tunere indbygget.

Jeg har TDC Kabeltv og har sluttet TV´et til dette. Jeg kan nu se et par digitale kanaler, f.eks. DR1/DR2/TV2/Infokanalen..

TV´et har indbygget CI-slot (common interface), hvilket betyder at man kan indsætte et CAM-modul og dermed et TDC selectorkort (uden selector ). Dette betyder at man så kan se alle de kanaler som TDC udbyder (altså ligesom hvis man har en selector)..

Og der ER stor forskel.. De digitale kanaler står krystalklart og med et MEGET bedre billede end almindelige analoge kanaler..

I øvrigt kan jeg kun anbefale Loewe Individual, det er et SUPER LCD-TV...

 

Til top Vis halloder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af halloder
 
calo2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 24 December 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hej halloder.
 

Tak for info omkring Loewe Individual;-) Det er super at hører noget feed back fra en "køber" :-) Det lyder som om du er fuædt ud tilfreds med dit nye TV!-Det ser også bare RIGTIGT godt ud. Det var iøvrigt første gang jeg hørte at TVét har CI-slot, hvilket lyder som en lækker detalje for kunder der benytter selectorkort eller tænker på at anskaffe sig sådan et. Hvis du falder nogle andre gode/ dårlige ting omkring TVét så post det endeligt. Har pt. ikke selv fået skaffet mig et, men har lavet en aftale med Ekspert i Helsingør omkring en præsentation af TVét. De havde dog først lige fået det ind af døren sidst jeg var der, så de kunne ikke rigtig vise noget på det...

Endnu engang tak for info og ha´en rigtig god jul;-) 

Til top Vis calo2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af calo2
 
Katzer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 01 Januar 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej Halloder

Tak for oplysninger. Har selv TDC kabel og har gået med samme ønske om at finde et TV med DVB-C tuner og mulighed for at indsætte Selector kort, så man kan slippe for Selectorboks og dermed to fjernbetjeninger. Jeg korresponderede lidt med TDC kabel om det, og de kendte faktisk også kun til Loewe, som det eneste LCD på det danske marked, der kan.

Det lyder som om du ikke har CAM modul i, men alligevel kan se nogle få kanaler digitalt? TDC fortalte ellers mig at alle kanaler skulle afkodes med Selectorkort for at kunne modtages digitalt. Men det er tilsyneladende ikke tilfældet?

Har du undersøgt udbuddet af CAM moduler? Ved du hvad de koster og kan de sættes ind skjult bag på TV'et?

/Katzer

Til top Vis Katzer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Katzer
 
halloder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Katzer skrev:

Hej Halloder

Tak for oplysninger. Har selv TDC kabel og har gået med samme ønske om at finde et TV med DVB-C tuner og mulighed for at indsætte Selector kort, så man kan slippe for Selectorboks og dermed to fjernbetjeninger. Jeg korresponderede lidt med TDC kabel om det, og de kendte faktisk også kun til Loewe, som det eneste LCD på det danske marked, der kan.

Det lyder som om du ikke har CAM modul i, men alligevel kan se nogle få kanaler digitalt? TDC fortalte ellers mig at alle kanaler skulle afkodes med Selectorkort for at kunne modtages digitalt. Men det er tilsyneladende ikke tilfældet?

Har du undersøgt udbuddet af CAM moduler? Ved du hvad de koster og kan de sættes ind skjult bag på TV'et?

/Katzer

Hej Katzer,

Jeg KAN altså se enkelte kanaler digitalt uden selector-kort, så man behøver altså ikke CAM-modul, hvis man kan nøjes med DR1/DR2/TV2.

iflg. http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html skal man bruge et Viaccess CAM-modul, til at modtage TDC-kabeltv. Priser på et sådant har jeg set i diverse Parabol-butikker på nettet til ca. 500-1000 kr. derudover skal man jo have TDC selector-kort til 195 årligt..

CI-slottet på fjernsynet er "gemt" bagpå, så det er skjult...

mvh.

HalloDer

Til top Vis halloder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af halloder
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke lige ved lejlighed smide et par billeder af dit fede Loewe TV op herinde så det i en butiksrude den anden dag og det er nok det flotteste LCD tv jeg har set - skarpt forfulgt af Samsung M61B og Pioneer plasma skærmene.

Dog syns jeg prisen er lidt uhyggelig ifht. fx et samsung M61B - så det kunne være nice hvis der kom et par reviews af det Loewe TV


__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes