Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer død pixel garanti?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har et pioneer 436fde tv, og der er en død pixel, pioneer ser det jo ikke som en fejl men følge af produktionen, det er jo meget smart at kalde det det, men det er jo en fejl uanset hvad, mit tv skal sq ikke vise en konstant blå pixel, altså en fejl.

Er der nogen der ved om der er noget at gøre rent juridisk, eller skal man bare acceptere sit tv til 30k har fejl??

Der burde være en lov der siger at man kunne få det bytter bare der er en død pixel, man acceptere sku da heller ikke hvis man køber en ny bil og den har en plet i en anden farve uanset hvor lille den er!...

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Sig til dem, at hvis de ikke giver dig et nyt, et ord: Forbrugerklagenævnet!

lth1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ihvertfald at andre producenter ikke dækker pixelfejl op til et hvis antal. Eks. mener jeg at f.eks. Sony først dækker det når der er mere end 8. Sådan er det ihvertfald med deres LCD PCskærme. Jeg synes også at det stinker helt vildt, for det er SQ da en fejl.
Det er jo en foringelse af produktet i forhold til dem der får et TV uden pixelfejl.

Godt eksempel på det med bilen.

Jeg tvivler på at der ligger nogle juridiske regler på området, da det er helt op til producenten. Men så skal du også være informeret om det evt. via sælger eller vedlagte garantibetingelser fra Pioneer.

Har du stadig returret på TV'et? For så kan du jo bare levere det tilbage og så købe et nyt igen. hehe.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Hej, jeg har et pioneer 436fde tv, og der er en død pixel, pioneer ser det jo ikke som en fejl men følge af produktionen, det er jo meget smart at kalde det det, men det er jo en fejl uanset hvad, mit tv skal sq ikke vise en konstant blå pixel, altså en fejl.

Er der nogen der ved om der er noget at gøre rent juridisk, eller skal man bare acceptere sit tv til 30k har fejl??

Der burde være en lov der siger at man kunne få det bytter bare der er en død pixel, man acceptere sku da heller ikke hvis man køber en ny bil og den har en plet i en anden farve uanset hvor lille den er!...

Mvh.
Tommy

Nu er det jo såleds, at pixelfejl er almindeligt kendte fænomener med den slags udstyr. Jeg kunne under ingen omstændigheder se, hvordan du skulle have nogen indsigelsesret overfor en enkelt død pixel. Dermed ikke sagt, at det producenten skriver i manualen, ex. en grænse på 8 pixels, er den afgørende. Det er en vurderingssag. Jeg ville selv klage, hvis mit tv havde 3-4 døde pixels, da jeg der umiddelbart vil formode, at jeg kunne reklamere over det.

Men det er ikke let at stille op sort på hvidt, som du lægger op til. Det er en afvejning af forskellige faktorer.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Problemter er at det er købt i tyskland, jeg synes bare at det er TOTALT LATTERLIGT at kalde det en følge af produktionen, for så må det jo være fordi teknologien ikke er klar til at komme på markedet, det kan sku da ikke være rigtigt at man skal accpetere fejl uanset hvad de kalder det, de vil jo helst ikke kalde det for fejl, MEN DET ER DET JO FOR H....ede!!!!
Vi kan vel allesammen godt blive enige om at hvis en pixel er konstant blå er der altså noget galt, altså en fejl, jeg kender da ikke andre steder man accepter fejl selvom de er små.

Når man køber et produkt skal det da virke 100% og ikke 99,9.

Hvis det er en følge af teknologien så skulle den jo ikke være på markedet, og så kan man sige ja det er jo MEGET få det er på, jamen så byt dog de få der nu er det på.

Jeg synes bare der er noget helt galt i at man skal "acceptere" fejl uanset hvor små de er, jeg ville nok også have lettere ved at acceptere det hvis det var et billigt tv, men til 30k....helt ærligt.

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Problemter er at det er købt i tyskland, jeg synes bare at det er TOTALT LATTERLIGT at kalde det en følge af produktionen, for så må det jo være fordi teknologien ikke er klar til at komme på markedet, det kan sku da ikke være rigtigt at man skal accpetere fejl uanset hvad de kalder det, de vil jo helst ikke kalde det for fejl, MEN DET ER DET JO FOR H....ede!!!!
Vi kan vel allesammen godt blive enige om at hvis en pixel er konstant blå er der altså noget galt, altså en fejl, jeg kender da ikke andre steder man accepter fejl selvom de er små.

Når man køber et produkt skal det da virke 100% og ikke 99,9.

Hvis det er en følge af teknologien så skulle den jo ikke være på markedet, og så kan man sige ja det er jo MEGET få det er på, jamen så byt dog de få der nu er det på.

Jeg synes bare der er noget helt galt i at man skal "acceptere" fejl uanset hvor små de er, jeg ville nok også have lettere ved at acceptere det hvis det var et billigt tv, men til 30k....helt ærligt.

Mvh.
Tommy

Jeg er fuldstændigt enig i, at det er ærgerligt, at de fejl kan opstå. Netop prisen kan blive en vigtig faktor i din sag, men siden du har valgt at handle i Tyskland, så er der ikke meget at stille op her indenfor landets grænser. På et tv til 30k ville jeg have forsøgt med ad, med at henvende mig i butikken. Prisen er en af de vigtige af de ovenfor omtalte faktorer, og til 30k vil jeg formode, at du nok kunne gøre indsigelse - det er ikke et af de billige tv.

Men som sagt - købt i Tyskland -> tysk købelov, medmindre i har, aftalt at dansk skal gælde. Prøv at høre butikken ad, og hvis de ikke er enige med dig i, at det er en fejl der skal udbedres, så må du søge efter en tysk forbrugerklage instans.

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Tommy - prøv at kigge lidt på denne side:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33204&P N=3

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bare at vi som forbrugere kommer i klemme her, jeg står nu med et produkt som ikke virker tilfredsstillende, og fordi producenterne har en eller anden ide om at det tilsyneladende er helt ok at der er fejl på deres produkter så kan jeg ikke bruge min europa garanti.

Igen fordi de ikke mener at der er noget galt i at tvet ikke virker korrekt, hvordan kan man mene at det ikke er en fejl!!!???

En fejl må vel defineres som noget der ikke virker korrekt, altså er der fejl på.

Hvordan de har fået kringlet den rent juridisk med at det ikke opfattes som en fejl forstår jeg simpelthen ikke! om der er 1 eller 100 døde pixels, 1 er en for meget til at tvet fungere korrekt.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 23 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Tommy21

Ja så er vi der igen, der hvor debatten om at købe et TV eller andet billigere i Tyskland. Det er en chance at tage - det kan gå godt og nemt, men det kan så sandeligt og gå den modsatte vej og blive besværligt, ligesom det sparede bliver tabt igen.
Sagen her er netop beviset på det, at man skal gøre op med sig selv om man tør chancen og evt. stå med alle problemerne, som ikke kan løses på vanlig måde som i Danmark, da der er andre måder at håndtere tingene på i Tyskland. 
Husker jeg rigtigt, har de en anden og dårligere garantiordning / holdning omkring Pixel fejl i Tyskland ???

Men der er jo kun et at gøre, få en fornuftig dialog med forhandleren, hør om der evt. er en eller anden form for Europa garanti / service, så du kan gå til Pioneer i Danmark med problemet. Under alle omstændigheder kan du jo kontakte Pioneer i Danmark.

Det kan være fristende at spare nogle tusser i første omgang, men man kan komme ud i en masse besvær senere - desværre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen, det er jo ingen forskel om det er købt her eller i tyskland, det er jo pionner der bestemmer om de vil bytte det, du tror da ikke at jeg vil få noget ud af at gå ind til en dansk forhandler med det hvis jeg havde købt det der vel.

Enten dækker pioneer ellers gør de ikke, og det gør de så ikke.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 23 December 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg var også ude for en død pixel den anden dag, det er virkelig irr. selvom det kun er en enkel, så kan det ses (har også 436). Men det underlige var at den forsvandt efter jeg slukkede og tændte igen.
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

tommy21

Der er stor forskel på om det er købt i Danmark eller Tyskland, herunder garanti og hvordan det fungerer med håndteringen af garanti og reglerne derfor, samt klagemuligheder i systemet, vi er meget bedre stillet i Danmark det fungerer væsentligt også bedre og med større smidighed.

Og netop det med Pixel og garanti mener jeg man tager lidt lettere på i Tyskland, andre normer.

Og jo, jeg tror at et stort firma som Pioneer ønsker tilfredse kunder, uanset hvilken butik i Europa der har solgt den fladskærm til dig.
Derfor mener jeg du skal tage en dialog med dem der har solgt det i Tyskland, for at se om det er udelukket at de foretager videre. 
Efterfølgende finder du vej til importøren / Pioneer i Danmark og forelægger dem problemet, med din utilfredshed og Pixelfejl. 
Måske det er muligt at de vil kigge på det - og måske service og garanti fungerer over grænserne i Europa - prøv dig frem med den venlige tone, det skader aldrig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Hej Jørgen, det er jo ingen forskel om det er købt her eller i tyskland, det er jo pionner der bestemmer om de vil bytte det, du tror da ikke at jeg vil få noget ud af at gå ind til en dansk forhandler med det hvis jeg havde købt det der vel.

Enten dækker pioneer ellers gør de ikke, og det gør de så ikke.

Tommy

Det har du ikke ret i. Det er den butik du handler med, som du skal henvende dig til, hvis der er noget i vejen med den vare du har købt, og vil reklamere. Hvad Pioneer så derudover tilbyder dig af garanti er en anden ting. Du er kun forpligtet til at henvende dig til den butik som har solgt dig varen. At du så derudover har en mulighed for at henvende dig direkte til pioneer er en ekstra service.

Så alt andet lige - hvis du havde handlet i Danmark, da var det nok nemmere at få en snak om fejlen, end i en Tysk butik. Men forsøg da at skrive til dem.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

tommy21

Her kan du finde vej til Pioneer Danmark, så kan det ikke være nemmere.

Og selvfølgelig vil de drøfte sagen med dig - de lever af kunderne, og disse kommer kun tilbage hvis de får en ordentlig behandling. Men resultatet - er der kun dig der kan håndtere herfra i dialog med Pioneer Danmark.

http://www.pioneer.dk/dk/content/support/support/contact.htm l

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 24 December 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

uhm... jeg ved godt det er surt at miste de penge i fragt etc., men hvis det er indenfor de 14 dages returret, kan du jo bare sende TV'et tilbage, uden nogle argumenter overhovedet om hvorfor du godt vil have dine penge tilbage, så skal de betale dig tilbage...
Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Da det er købt i Tyskland er det ikke bare lige at sende det tilbage.

Vi må bare indse at der ikke er nogen der "mestre" teknologien, hvis de kan acceptere disse fejl, er det jo det samme som at sige de ikke er gode nok til at fremstille skærmene endnu....

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Sendt: 27 December 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Vi må bare indse at der ikke er nogen der "mestre" teknologien, hvis de kan acceptere disse fejl, er det jo det samme som at sige de ikke er gode nok til at fremstille skærmene endnu....

Tommy

Jeg ved ikke om du har læst det link jeg tidligere i tråden har henvist til men af den forstår jeg af Otto, TC, at han ikke har oplevet, at en skærm ikke er blevet repareret/byttet, hvis den pixel fejl.

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

Simon Ravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 28 December 2005 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Tommy

Så vidt jeg ved er der 14 dages returret i hele EU... men det er nok ved at være for sent nu alligevel...

Til top Vis Simon Ravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon Ravn

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2005 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Det har været drøftet i andre tråde ang. kvaliteten - afvent med at købe fladskærme, de bliver både bedre og billigere, de er bare ikke gode nok endnu, uanset om det er Pioneer eller andre mærker - men de er smarte. 
Om et par år hjælper det nok på kvaliteten og ikke mindst holdbarheden / levetiden - det må vi håbe, for produktionen af de alm. tv er så småt ved at ophøre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 December 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Det har været drøftet i andre tråde ang. kvaliteten - afvent med at købe fladskærme, de bliver både bedre og billigere, de er bare ikke gode nok endnu, uanset om det er Pioneer eller andre mærker - men de er smarte. 
Om et par år hjælper det nok på kvaliteten og ikke mindst holdbarheden / levetiden - det må vi håbe, for produktionen af de alm. tv er så småt ved at ophøre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Kom nu ind i spillet!

Kommentarer og råd som: Du skal vente med at købe, eller du skulle ha´ købt skærmen i dk, kan man jo ikke bruge til noget bagefter, når det er for sent.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes