Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 18:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til besøgsartikler
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til besøgsartikler
Emne Emne: CES 2006 - 1. del, 2. del, 3. del + bonus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Vores nyeste og lovende skribent har været en tur forbi, den for nogle få måneder siden afsluttede, CES 2006 i Las Vegas. Her følger 1. del af serien af billeder og kommentarer.

Læs 1. del af besøgsartiklen her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1179&zoneid=4

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Der har indsneget sig en lille "reportagefejl" i skyndsomheden. Under VTL-temaet er det ikke maxx II der spilles på, men Wilson Sophia, som er en lidt mindre model....

Og med beklagelse er der liiiiiige en mere. Hos Burmester er det deres reference-htér der spilles på.: B-100

Måske adm. kan rette disse svipsere...?

Mvh



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Der har indsneget sig en lille "reportagefejl" i skyndsomheden. Under VTL-temaet er det ikke maxx II der spilles på, men Wilson Sophia, som er en lidt mindre model....

Og med beklagelse er der liiiiiige en mere. Hos Burmester er det deres reference-htér der spilles på.: B-100

Måske adm. kan rette disse svipsere...?

Mvh

Endvider kan jeg se, at der står, at VTL er tysk... Det er nu en engelsk/amerikansk konstellation. Men, det ved både du og jeg, gamle dreng.

Lad os endelig få nogle flere kommentarer og billeder af denne verdens største messe. Der må være meget mere, der kan siges og skrives om disse mange prægtige produkter.

Mvh. FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

UPDATE!

Så er anden del af billedeserien fra CES 2006 i Las Vegas klar!

Se den her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1184&zoneid=4
Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

hmmm..

dCS´ top cd-system til 43000$, højttalerne var Sapphire Ti-C til 69.000$ og forstærkerne var fra Audio Acoustic til 70.000$.

Jeg tror der er tale om Wavac forstærkere ... og ikke Audio Acoustic ...

SATMIT



__________________
"My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Må man spørge hvem den nye dygtige skribent er?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Må man spørge hvem den nye dygtige skribent er?

gl.jas skrev:

Der har indsneget sig en lille "reportagefejl" i skyndsomheden. Under VTL-temaet er det ikke maxx II der spilles på, men Wilson Sophia, som er en lidt mindre model....

Og med beklagelse er der liiiiiige en mere. Hos Burmester er det deres reference-htér der spilles på.: B-100

Måske adm. kan rette disse svipsere...?

Mvh

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jamen til lykke til det gl.jas så da
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Jamen til lykke til det gl.jas så da

Mange tak Lars.
Den gamle er ikke helt tilfreds med "layoutet", men der har været en del besværligheder med billeder og tekst, så håber i bærer over med skønhedsfejlene. Billederne kan forhåbentlig nydes anyway...
Alt har jo sin start, så.........

Mvh John Kristensen



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej John,

Jeg synes nu det er en super fin artikel. Vi elsker jo billeder og især af alt de dyre grej, som vi ikke har mulighed for at se til hverdag. Du virker ikke speciel positiv på noget af lyden hvilket er meget normalt ift. messer, men det kan også være dejlig bekræftende. Bekræftende i den forstand, at man finder ud af, at det man har derhjemme slet ikke er så tosset og i mange tilfælde en hel del billigere.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Generelt var lyden ikke imponerende på messen. Ikke forstået sådan at den var decideret dårlig. (hvilket er den opfattelse jeg har af KT-messen og hifi-show-et i London.).Indtrykket skal "ses"  i lyset af de ret pebrede priser som fremgår af artiklen, og når man lytter på setups der runder en million, forventer jeg en usædvanlig god lydoplevelse.

Mht. rummene havde de fleste udstillere brugt 1-2 dage på at justere og fintrimme, hvilket gerne skulle resultere i "ønsket lyd". Når man så oplever dynamikforladte og perspektivløse lydbilleder, bliver man en anelse skuffet.

Omvendt var der enkelte helt gedigne lydoplevelser. BURMESTER havde et gigantisk flot og dynamisk lydbillede, NORDOST havde meget transperant og balanceret lydbillede, svenske BLADELIUS havde ligeledes imponerende perspektivrigt lydbillede, så heldigvis var der suværende godbidder. Og ej at forglemme PEAK CONSULT..

Vi kan iøvrigt som danskere være stolte over vore produkter, sammenlignet med verdensmarkedet, uanset om vi tænker på DALI-EBEN--VITUS-GAMUTetc. Disse mærker klarer sig fint, sammenlignet med alverdens grej der var repræcenteret på CES-messen



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Det er da slående så MANGE setups, der ifølge reportagen skuffede - uagtet de enorme summer, der stod grej for i alle rummene...

Rummet er som bekendt en faktor, der ikke kan overses når man skal vurdere performance, men det kan da godt undre, at stort set ingen af de mange rum, der er medtaget i reportagen har kunnet honorere en ordentlig, sammenhængende og dynamisk lydgengivelse

EDIT: Her tænker jeg på skriblerierne i reportagens 2. del

MVH

 



__________________
Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jamen er det ikke bare det vi oplever igen og igen med meget af det store dyre grej, at det ikke spiller specielt godt. Når man kigger på billederne, uden at kritisere Johns arbejde, ja så - undskyld, men en del af ydstyret er på grænsen til at være en anelse grinagtigt.

Men det beviser jo egentlig bare, at alt det store dyre grej ikke er ensbetydende med god lyd. Derimod er det vigtigt at finde noget godt grej der matcher hinande - og f.eks. få ordentlig strøm til det, skiftet udgangsbøsninger ud med noget ordentligt, Z- bananer på højtalerkabler, finde de rigtige kabler der matcher setup, og i det hele taget arbejde med at tweake sit setup og opstilling, så det passer ind i rum og omgivelser - og mange andre vigtige ting / tweaks.

Så det med at gå og sukke efter alle de store dyre kasser, og forestille sig at man ikke kan leve uden dem, og det skal koste en bondegård, er jo de rene illusioner og blinde forestillinger. Personligt har jeg aldrig været specielt imponeret over de store dyre kasser, hvadenten det har været forstærkere, højtalere eller andet grej. Derimod har det betydet alt, at arbejde med tingene som beskrevet ovenfor, og mange andre småtweaks, samt rummets tilpasning.

Dermed siger og påstår jeg ikke, at enkelte store dyre kasser ikke kan være okay eller man bare skal daske ned i Fona, for at opnå toplyd. Men jeg påstår at penge alene gør det ikke, og det er et pokkers stort arbejde, og tager år at få sat et ordentligt vellydende HiFi anlæg sammen, samt opnå det at det spiller perfekt - jeg vil undlade at bruge det fortæskede High-End ord.

Derfor - det er bare at klø på og komme igang med at teste og prøve samt lære noget af alle de flotte indlæg, som mange kommer med i forum, herunder erfaringer og tweaks, så overhaler man sagtens de der store monstre. 
Køb HiFi med omtanke og til fornuftige priser, arbejd med det - man bliver ikke lykkeligere af at blindt kaste formuer ud i store kasser, tværtimod.

Virkelig flot arbejde John Kristensen - gl. jas, mere af det, for det er jo stadigt spændende at kigge på og læse om, selv om det ikke lydmæssigt bringer en i himmelen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Men det beviser jo egentlig bare, at alt det store dyre grej ikke er ensbetydende med god lyd. Derimod er det vigtigt at finde noget godt grej der matcher hinande - og f.eks. få ordentlig strøm til det, skiftet udgangsbøsninger ud med noget ordentligt, Z- bananer på højtalerkabler, finde de rigtige kabler der matcher setup, og i det hele taget arbejde med at tweake sit setup og opstilling, så det passer ind i rum og omgivelser - og mange andre vigtige ting / tweaks.

Yes- og supplerende, er ens egne præferencer også udsslagsgivende. Jeg er foreksempel ikke til blød og afrundet bas, en snæver og "rør-varm" mellemtone, eller en piskende diskant som lever sit eget hidsige liv i lydbilledet.  Mine kommentarer skal ses i lyset af en præference der siger:

Bredbåndet, balanceret ,dynamisk og perspektivrigt  lydbillede. ( og prisen ikke mindst.. )

Jeg har endnu tilgode at høre et setup der klarer samtlige parametre, men på CES-messen var der enkelte der kom rimeligt tæt på. Og jeg mener, at man SKAL være kritisk når producenter udstiller deres produkter på en verdens-messe. De kommer for at sælge, og lyder det ikke godt, sælger de vel ikke...? ( jeg "køber" ikke pgra prisen ).

 



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Tak for den kritiske vinkel , det var fornøjeligt at læse. Dejligt at få droppet rygklapper vinklen.

Måske lidt små interview undervejs ala..hvad er den vigtigte parameter for Jer for at få high-fidelity ? - kunne være interessant at høre evt. ensartethed i overordnede designprincipper.

Lad os bare få noget mere af samme skuffe :) Cool.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Tak for den kritiske vinkel , det var fornøjeligt at læse. Dejligt at få droppet rygklapper vinklen.

Måske lidt små interview undervejs ala..hvad er den vigtigte parameter for Jer for at få high-fidelity ? - kunne være interessant at høre evt. ensartethed i overordnede designprincipper.

Lad os bare få noget mere af samme skuffe :) Cool.

Hej Kramer

Takker for ordene. Guderne skal vide at jeg er meget kritisk, måske for kritisk. Men som nævnt må man formode at der udstilles det ypperste, og så skruer jeg forventningerne op til anseeligt niveau...

Mht. interviews omkring hifi-tanken, vil jeg huske dette til næste gang..



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1712
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Er der lydproblemer mellem rummene ?

Er der nogle producenter der ikke vælger at udstille deres udstyr (f.eks. vandersteen)?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ka godt li din stil, John. Du tør sgu skrive det du hører uden at please de fine mærker. Eller være bange for hvad importører og udstillere og
mærkefanatikere vil overfalde dig med hvis du skriver det som det er for dig.

Det er altså bare flot i en tid hvor alle pleaser alle på åbne forums og kun tør sie sandheden når dørene er lukkede.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

 

Jeg har overhovedet ikke fået noget ud af at læse artiklen. Det undre mig at det næsten kun er mærker som du selv har derhjemme som lyder godt.

 

Mvh/ Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hej.

 

Jeg har overhovedet ikke fået noget ud af at læse artiklen. Det undre mig at det næsten kun er mærker som du selv har derhjemme som lyder godt.

 

Mvh/ Frank.

 

Nå jeg er ude kan jeg godt høre om rummet laver problemer og udfra det høre det gode i det .

De snakker også om at flytte CES næste år .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes