Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 18:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Electrocompaniet og JMlab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Sørens Electrocompaniet og JMlab - update

Foranlediget af at der lige kom lidt liv i min tråd, og med tak for de pæne ord fra Lou, vil jeg da lige komme med en opdatering.

Status:

Thorens TD320 limited - Pladespiller

Ortofon OM30 - PU

LA-Audio - RIAA

NAD 4300 - Tuner

Cambridge CD6 - CD-afspiller

Electrocompaniet EC4R - Forforstærker

Electrocompaniet AW100DMB - Effektforstærker

JMlab Electra 907Be - Højttalere

Transparent - Højttalerkabler

TMC, Nordost, Audioquest, QED: Signalkabler



CD-problemer

Min fokus var i lang tid problemer med CD-spilleren. Det startede med at det generede mig mere og mere at den øverste diskant fra NAD-spilleren skar sig gennem hovedet som knive, når jeg spillede højt . Måske der var noget i vejen med den, men under alle omstændigheder er mine ører særlig følsomme på lige det område. Så jeg anskaffede en Audio Note DAC, da jeg tænkte at sådan en velronommeret rørting vel for pokker måtte kunne give blød lyd! Diskantproblemet blev også reduceret, men forsvandt ikke helt, så jeg måtte fortsætte med at eksperimentere med kabler. Jeg endte med Audioquest Topaz, som var dem der kunne få det helt væk. Desværre var jeg ikke tilfreds med lyden fra Audio Note’en. Mellemtonen lød ligesom lidt metallisk, specielt på strygerpassager i orkesterværker. Sluttelig blev både Audio Note og NAD C542 solgt. For at kunne spille på noget, tog jeg så den Cambridge CD6 frem, som jeg havde fået nærmest gratis med da jeg købte Audio Note’en. Og voilá! Dejlig velopløst CD-lyd helt uden skarphed i diskanten….

Båndoptager

Jeg har ligesom Lou været på jagt efter en spolebåndoptager. Det var dog som om der ikke var nogen af dem jeg så på, der fungerede ordentligt. Så i stedet købte jeg Denons top-kassettespiller brugt men velholdt for 50 kr i dba. Desværre har den den fejl at den kan finde på pludselig at stoppe midt i en indspilning. Så jeg skal have smidt den på lossepladsen og købt en anden. Men jeg har da fået optaget Tjajkovskijs violinkoncert med Nikolaj Znajder fra en koncert i radioen – kanon , alene den optagelse er besværet værd!



Ny CD-spiller?

På trods af at lyden fra NAD-tuner og Thorens-spiller ikke er super velopløst, har jeg en dejlig musikalsk og engagerende lyd fra disse to. Derimod synes jeg CD-lyden er lidt mat og ”grå”. Så første prioritet vil være en ny CD-spiller. Jeg har kig på Vincent CD-S6 (Link:
http://www.vincent-tac.de/en/produkt/cddvd/cd_s6.php ) og Lyngdorf CD-1. Begge har høj SAF (Søren acceptance factor  -> fås i en størrelse og farve der passer ind i det øvrige setup). Jeg synes Vincent lyder rigtig godt i de omtaler jeg har læst, og Lyngdorf lød rimeligt, da jeg lyttede til den i HiFi-klubben for nylig. Der skal lyttes mere til begge og evt. andre inden beslutning, og så skal pengene jo også lige være der Confused

Højttalere

Vedr. sub, så har jeg vendt problemet i et andet forum, og kommet til den konklusion at det er en nødløsning, som jeg ikke vil gå efter det i første omgang. Sådan en JMlab-sub er også hulens dyr og nok ikke let at sælge igen, hvis det skulle være. Manglen på den sidste dybbas ser jeg mest som et luksusproblem, men på længere sigt vil jeg måske få nogle mere basstærke højttalere,.

Kommentarer er velkomne! .


Og så lige lidt om musikken

Jeg har hørt enormt meget på Shostakovich, han er helt fantastisk, jeg vil anbefale ham til alle. Som introduktion vil jeg anbefale hans 7. symfoni, den går lige ind. Dens 1. sats er kendt som den klassiske musiks måske højest lydende musikstykke .



Så er jeg er kommet i gang med at høre Beethovens store symfonier, og er ved at blive en veritabel Beethoven-freak.


Beethoven's 5.og 7. med Kleiber og 9. med Osmo Vanska.

Da Led Zeppelin blev meget omtalt for nylig i forbindelse med deres reunion-koncert, skulle jeg da lige genhøre dem, og fik skaffet 2’eren og 4’eren brugt i den originale vinyl-udgave. Whole Lotta Love er helt suveræn, og jeg har hørt den igen og igen. Desværre skuffer lydkvaliteten på baggrund af dagens standard. Der er noget generende fnidder i diskanten, og overhovedet ingen attack i trommerne. Men nummeret kan da nydes alligevel.



Så kan jeg da også godt lide opera, især af den halvmoderne slags, som:


 

Kommentarer er velkomne! .

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Der er noget rigtig fedt retro over sådan en Spolebåndopatger, men min fungere desværre helelr ikke optimalt, jeg køre det i mono for at at få nogenlunde lyd i begge højtalere, men jeg beholder den nu til jeg finder noget bedre.

Synes det er fint du dropper Subben forløbigt, jeg er jo af den mening at den ikke høre hjemme i etstereo setup, men det er jo mag og behag

Jeg synes ikek jeg kan genkende det du siger med trommerne på zeppelin indspildningen, virker det også sådan under "When the Leeve breaks"?



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Der er noget rigtig fedt retro over sådan en Spolebåndopatger, men min fungere desværre helelr ikke optimalt, jeg køre det i mono for at at få nogenlunde lyd i begge højtalere, men jeg beholder den nu til jeg finder noget bedre.


Den en spolebåndoptager jeg var ude og se på var en Sony meget lig din. Men den ville ikke rigtig trække båndet. Så var jeg ude og se på en Revox, men den lød ikke ordentligt. Men det var måske meget godt, det er jo ikke billigt i spolebånd, for jeg fandt også ud af at de brugte bånd jeg havde købt heller ikke duede.

LouBP skrev:
Synes det er fint du dropper Subben forløbigt, jeg er jo af den mening at den ikke høre hjemme i etstereo setup, men det er jo mag og behag


Lige præcis

LouBP skrev:
Jeg synes ikek jeg kan genkende det du siger med trommerne på zeppelin indspildningen, virker det også sådan under "When the Leeve breaks"?


Nu var jeg lige inde og høre "When the Leeve breaks" og bagefter "Whole lotta Love". Jeg syntes fortsat trommerne klart manglede attack på "lotta love", medens det ikke var særlig slemt på "Levee", selvom det heller ikke var så man følte man var til en koncert. Og der var også slemt diskantfnidder på "Levee", bækkerne var faktisk uigenkendelige som bækkener. Men dertil skal også siges, som det måske også fremgår af teksten i min "update" at mine ører vist er særlige følsomme overfor skarp eller hård diskant. Det er nok noget der er kommet med alderen . Det var i hvert fald aldrig noget jeg tænkte over tidligere. Mit første anlæg var et Luxor 2 x 10W med indbygget pladespiller, og jeg syntes bare musikken var alle tiders . Senere fik jeg så en Beomaster 3000 med 2 x 30 W, en Beogram 1200 og to ITT 45 W højttalere og så var der slet ingen problemer med lydkvaliteten .

Jeg skal forresten ellers love for du har fået gjort nogle opdateringer. Jeg har ikke læst hele din tråd, men skimmet lidt og fået et hovedindtryk.

Vedr. Vivaldi, jeg har kun Årstiderne, men jeg har hørt noget violinkoncert af ham i radioen, og det er faktisk enormt godt. Men skulle ikke tro det var så gammelt.

Mvh
Søren 

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver så meget udstyr jeg kan komme til nogen ting holder jeg ved, andre ryger hurtigt igen. Nu har mig og en kammersjuk lige sidet og lyttet til de to sange. Vi blev enige om at der var en forskel, men ikke noget der gik os på, måske er det pick-uppen eller det faktum at mine højtalere har mere bund?

Revox skulle da ellers være toppen af poppen?



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Jeg prøver så meget udstyr jeg kan komme til nogen ting holder jeg ved, andre ryger hurtigt igen.


Ja, det er da en god måde at lære en masse på. Og hvis man køber brugt behøver det jo ikke at koste så meget - andet end tid .

LouBP skrev:
Nu har mig og en kammersjuk lige sidet og lyttet til de to sange. Vi blev enige om at der var en forskel, men ikke noget der gik os på, måske er det pick-uppen eller det faktum at mine højtalere har mere bund?


Nu har jeg lige prøvet at spille en plade med god lydkvalitet på min pladespiller, nemlig live-pladen 8:30 med Weather Report. Midt i første nummer er der en tromme/sax-solo og der fejler trommegengivelsen ikke noget. Så jeg mener ikke der er noget i vejen med min PU på det punkt. Vedr. højttalernes basgengivelse, så ligger rock-trommer jo slet ikke i det område. Hvad kan vi lære af det? At opfattelse af lyd og musik er subjektiv? Eller???

Forresten er "When the Levee breaks" da et kanon nummer

LouBP skrev:
Revox skulle da ellers være toppen af poppen?


Det regnede jeg også med. Nu ser jeg på din hjemmeside at du også har lidt genvordigheder med spolebåndopagerne, så ja tiden har nok sat sine spor på de fleste. Man skal nok have et renoveret eksemplar, og så kommer man op i en 3.000 kr for en Revox.

Forresten har jeg lige sat nogle bedre fotos ind i mit update-indlæg ovenfor.

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

When the leeve breaks er et super godt nummer man kan høre igen og igen

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

"Et af mine idealer er at kunne opleve akustikken på optagestedet, og det har jeg fået opnået med mit anlæg."

 

Jeg kan rigtig godt følge dig i det her....jo mere jeg lytter jo mere kan jeg fornemme ting der sker i studiet.

Ta David Coverdale´s into the light fra 2000. Han har indspillet alt sang i første take og det kan man fornemme...i de mere stille numre kan man praktisk talt se for sig at han står med lukkede øjne og koncentrerer sig. Det han ville opnå var at det skulle lyde autentisk....Målet nåede han efter min mening.

Netop disse ting ved cd´er / lp´er er jo med til at vi som lyttere/audiophile gider bruge så meget tid på at lytte.

Mht til de billetter du har posted...uha...den Def Leppard koncert...hvornår var den? Og hold da &(/)/¤#" en oplevelse det må ha været.



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Deeablo]Mht til de billetter du har posted...uha...den Def Leppard koncert...hvornår var den? Og hold da &(/)/¤#" en oplevelse det må ha været.[/QUOTE]

Ja, den koncert var virkelig kanon. Det var første gang jeg så lasershow til en koncert, og det var også helt fantastisk.

Det må have været omkring 1989, Hysteria var udkommet fornylig kan jeg huske.

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Def Leppard var det første band i verden der brugte laser....og ikke nok med det. De var de første der spillede på en rund scene inde mit i hallen og de var også de første der brugte computer animerede musik video.

Det med den runde scene er delvist sandt...Beatles spillede engang i en boksering, som er lidt tilsvarende, men dog ikke en fuld koncert.

Def Leppard må siges at være oversette herhjemme. Hysteria kostede dem 4 år og et uhørt beløb i studie tid og lyden på skiven bevidner dette.

Desværre er de fladet ret meget af på den, men jeg er stadig meget misundelig....den koncert må have været en alt for fed oplevelse...især med alt det laser lys



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg lige si der er en JMlap sub i ksb, så det jo nu du skal ud og lytte hvis det skulle være (har ingen relationer til sælger)

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

 

Hvis jeg var dig Sherman ville jeg kigge efter en Electrocompaniet EMC 1 Up - 24 Bit cdafspiller (brugt). Alt for dyr som ny nu. Det ville lige sætte prikken over i´et  i et ellers fint setup

Har selv haft denne spille og ja savner den en smule engang imellem



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Nu kan jeg lige si der er en JMlap sub i ksb, så det jo nu du skal ud og lytte hvis det skulle være (har ingen relationer til sælger)


Hej Lou,

Tak for tippet. Det er serien under mine højttalere, men kunne vel gå, da klangfilosifien jo nok er nogenlunde den samme. Det kan da være man skulle aflægge et besøg, for at høre hvordan det virker med sådan en til seriøs musik. Men som sagt er der andet der har højere prioritet, og jeg har ikke meget tid til overs for tiden. Der skal jo også lyttes musik en gang imellem .

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Hvis jeg var dig Sherman ville jeg kigge efter en Electrocompaniet EMC 1 Up - 24 Bit cdafspiller (brugt). Alt for dyr som ny nu. Det ville lige sætte prikken over i´et  i et ellers fint setup

Har selv haft denne spille og ja savner den en smule engang imellem



Hej,

Jamen jeg holder skam også et vågent øje med den på brugtlisterne. Det ser ud til at man nu kan få den for omkr. 12.000 brugt, så til den pris vil jeg slå til, når den dukker op.

Men ellers har jeg også den nye Abrahamsen V1 i tankerne, den er konstrueret af Per Abrahamsen, som har konstrueret de fleste af Electrocompaniets produkter, men som nu har forladt EC og startet sit eget. Den lyder rigtigt godt i de tests jeg har læst, bl.a. hæfter jeg mig ved denne udtalelse: "Abrahamsen er heller ikke av typen som skjærer i ørene når lyse stemmer eller strengeinstrumenter kan gjøre livet hardt for ørene". Den koster 9.000, og designet vil jo passe perfekt til mine EC-forstærkere. Det kunne være sjovt at høre om nogen her i forum har erfaring med den.

Links:
http://www.vseries.no/en/products.asp
http://www.vseries.no/pdf/fidelity.pdf
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=10 7&testid=3615&p=28

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:
Music4life skrev:

Hvis jeg var dig Sherman ville jeg kigge efter en Electrocompaniet EMC 1 Up - 24 Bit cdafspiller (brugt). Alt for dyr som ny nu. Det ville lige sætte prikken over i´et  i et ellers fint setup

Har selv haft denne spille og ja savner den en smule engang imellem



Hej,

Jamen jeg holder skam også et vågent øje med den på brugtlisterne. Det ser ud til at man nu kan få den for omkr. 12.000 brugt, så til den pris vil jeg slå til, når den dukker op.

Men ellers har jeg også den nye Abrahamsen V1 i tankerne, den er konstrueret af Per Abrahamsen, som har konstrueret de fleste af Electrocompaniets produkter, men som nu har forladt EC og startet sit eget. Den lyder rigtigt godt i de tests jeg har læst, bl.a. hæfter jeg mig ved denne udtalelse: "Abrahamsen er heller ikke av typen som skjærer i ørene når lyse stemmer eller strengeinstrumenter kan gjøre livet hardt for ørene". Den koster 9.000, og designet vil jo passe perfekt til mine EC-forstærkere. Det kunne være sjovt at høre om nogen her i forum har erfaring med den.

Links:
http://www.vseries.no/en/products.asp
http://www.vseries.no/pdf/fidelity.pdf
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=10 7&testid=3615&p=28

Mvh
Søren

Ja den abrahamsen ser da spændende ud til prisen. Har ikke hørt den men hans lydfilosofi fra Electrocompaniet fornægter sig nok ikke. Kan dog stadig huske hvor lækker den EMC 1 var at betjene. Bygget som en kampvogn og dejlig manuel. Selve løbeværket vejede 8 kg ! 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:
Tusind tak for hjælpen...lidt nederen for jeg kan ikke finde nogen der er til salg lige nu....brokobler du dem bare i dit setup?

Hej,
Der er en AW100 til salg i KSB lige nu.
Mvh
Søren
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:
Deeablo skrev:
Tusind tak for hjælpen...lidt nederen for jeg kan ikke finde nogen der er til salg lige nu....brokobler du dem bare i dit setup?

Hej,
Der er en AW100 til salg i KSB lige nu.
Mvh
Søren

Den er allerede væk. Desværre.



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

jack skrev:
jack skrev:
Hej,
Der er en AW100 til salg i KSB lige nu.
Mvh
Søren
Den er allerede væk. Desværre.

I det mindste kan man da se de dukker op indimellem

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

jack skrev:
jack skrev:
Hej,
Der er en AW100 til salg i KSB lige nu.
Mvh
Søren
Den er allerede væk. Desværre.

I det mindste kan man da se de dukker op indimellem

Ser lige at den er til salg her på siden under ksb - og ikke i dba.dk



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

det der abrahamsen....er der nogen der har hørt det? jeg har så svært ved at tro at det er så godt....det bliver jo solgt i en rigtig fusk butik her i dk

__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 217
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er sjovt at følge med i udviklingen af lige præcis DIT anlæg fordi du ikke er typen der bare går ud og køber for en formue af hvad en forhandler synes du skal.
Du har med fornuft sondret mellem brugtmarkedets guldgruber og ladet dine ører vælge.

Desuden har jeg fulgt med på sidelinien siden du stillede dit første spørgsmål om anlæg i nyhedsgrupperne for år tilbage.

Når det kommer til båndoptagere, både spole og kassette, er vi inde på noget jeg har haft rigtig meget med at gøre og måske kan jeg give et råd eller to.

Fortvivl ej for til trods for manges dommedagsprofetier om bånd så er der aldrig tidligere blevet handlet så mange båndmaskiner som nu og trods mange folks fordømmelser om dårlig lyd så er spolebånd stadig det ultimative medie og kassettebånd, i yderste konsekvens, stadig digital lyd overlegen.

Jeg synes også at Music4life kommer med en god anbefaling i den EC CD spille længere oppe på siden. Det der er med til at gøre dens særegne lydkarakteristik er primært upsamplingen som også Audio Analogue benytter sig af. En anden løsning kunne være at anskaffe en CD spille med rørbaseret signalbehandling.

Når du så skriver lidt om hvor dine ører er særlig følsomme så vækker det min forundring hvilke højttalere du har valgt, for lige netop de pirrer da netop den særlige følsomhed i dine ører.

Hvis du en dag skal skifte din tuner så gå ud og hør en Magnum Dynalab, en Tanberg 3001A og en Day Sequerra. Så har du top 3 listen af de ultimative tunere at vælge mellem.

Jeg ønsker dig selvfølgelig al mulig godt for din videre færd igennem musikreproduktionens jungle og mekka.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes