Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. maj 2024 | 07:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-40R72B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 03 April 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Nogen der ved om man kan få R72 modellen med integreret DVB-T modul... Nogle kan jo opgraderes med et sådant.

R71, R72 og R75 er samme tv, med en forskellig farve stribe i bunden. R73 og R74 er samme tv med indbygget DVB-T tuner, igen i forskellig farve. Om DVB-T tuneren kan bruges i Danmark (mht. undertekster) ved jeg ikke.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
MICH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 04 April 2006 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Exxtreme skrev:
Nogen der ved om man kan få R72 modellen med integreret DVB-T modul... Nogle kan jo opgraderes med et sådant.

R71, R72 og R75 er samme tv, med en forskellig farve stribe i bunden. R73 og R74 er samme tv med indbygget DVB-T tuner, igen i forskellig farve. Om DVB-T tuneren kan bruges i Danmark (mht. undertekster) ved jeg ikke.

 

Hej Otto

Har du så nogen oplysninger om de nye Samsung M71 modeller ud over det der kan læses her. Kan dog se der er 2 HDMI indgange.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?act=Attach&type =post&id=19783

 

 



__________________
Venlig hilsen
MICH
Til top Vis MICH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MICH
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 April 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
R71, R72 og R75 er samme tv, med en forskellig farve stribe i bunden. R73 og R74 er samme tv med indbygget DVB-T tuner, igen i forskellig farve. Om DVB-T tuneren kan bruges i Danmark (mht. undertekster) ved jeg ikke.

Ja det ved jeg, men det besvarer sådan set ikke mit spørgsmål... Nogle tv er forberedt opgradering med DVB-T tuner, og kan uden større problemer få indsat et "modul" så man kan modtage digitalt...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Erdmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Overvejer selv at købe det hos hifiedition.de.....Thomass har du modtaget dit? Og hvor lang tid går der?
Til top Vis Erdmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erdmann
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Samme her... men efter M71 er annonceret på vej, så vil jeg lige se tiden an...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

SamCool skrev:
Hvordan vurderes LE-40R72B generelt iforhold til EISA vinderen LE-40M61B ? Prisen er tæt på ens, og jeg vil bare have den af dem der er bedst, hvis i forstår.

Jeg har ikke læst nogle gode anmeldelser hvor de virkelig bliver sat op imod hinanden, men en representant fra HiFi Klubben siger at billedet på R72 er mere ægte og naturtro, samtidig med at der er mere dybde... Men det viser jo også 12.8 milliarder farver mod M61's 6.4 milliarder... Altså der kan vise dobbelt så mange farver som M61, men hvad forskellen er ud over det og det fysiske er jeg ikke helt klar over...

Jeg har set dem mod hinanden idag og M61 ser "desværre" ud til at være bedre. Den er mere "sort" og har betydeligt bedre farver, hvor R72 virker "bleg" og lidt død i betrækket. Derudover er betragtningsvinklen slet ikke ligeså god som på M61, for R72 lider lidt af det klassiske LCD-symptom med at blive lys og overeksponeret set lidt fra siden af.

LAd være med at stirre jer blind på de tekniske specs, og brug det eneste rigtige - øjnene. Alt det andet kan ikke bruges til andet end forvirring - høje tal er ikke lig med bedst!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 04 April 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne heller ikke finde på at købe uden først at have set dem mod hinanden, men nu er M71 jo kommet med i spillet... Så må vi se hvornår det rammer butikkerne...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 05 April 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Citér:
Men det viser jo også 12.8 milliarder farver mod M61's 6.4 milliarder... Altså der kan vise dobbelt så mange farver som M61, men hvad forskellen er ud over det og det fysiske er jeg ikke helt klar over...

Det overrasker mig gang på gang, at dette virkelig kan snyde så meget. Det ser ud til at marketingfolkene rent faktisk udnytter det til sidste dråbe fordi det går rent ind.

Personligt er jeg træt af at se på deres farverige specifikationer. Ingen af skærmene er mere en 8-bit, hvilket vil sige, at de kan gengive 16,7 millioner farver udadtil. Hvad de operer med internt er en helt anden sag, men det burde stå for sig selv. Det har naturligvis en rolle, ikke mindst for gammakorrektion og behandling af billedet, men at sige, at skærme kan gengive flere milliarder farver er vist lige opfindsomt nok.

Og så må jeg vist tilslutte mig til de sidste par indlæg her i tråden. Efter at have set og vurderet den nye serie i forhold til M61 er jeg ikke i tvivl. M61 er stadig bedre - hvert fald fra standardindstillingerne.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 April 2006 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt hvornår vi får M71 at se rundt omkring og evt. kan kontaktet samsung ang. dette?
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 05 April 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Er der nogen der har hørt hvornår vi får M71 at se rundt omkring og evt. kan kontaktet samsung ang. dette?

Seneste information jeg har er at 40M71 skulle lande sidst i maj eller starten af juni. Der kommer også 32" og 46" model men det bliver sansynligvis først på den anden side af sommeren.



__________________
hilsen Jonas,
Til top Vis jbhe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbhe
 
Thommas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 05 April 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jeh har endnu ikke modtaget det, regner først med at have det i næste uge,,, Skal nok lige melde tilbage..
Til top Vis Thommas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thommas
 
MICH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 05 April 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

jbhe skrev:

Exxtreme skrev:
Er der nogen der har hørt hvornår vi får M71 at se rundt omkring og evt. kan kontaktet samsung ang. dette?

Seneste information jeg har er at 40M71 skulle lande sidst i maj eller starten af juni. Der kommer også 32" og 46" model men det bliver sansynligvis først på den anden side af sommeren.

 

Hej Jonas

 

Venter spændt på 32 tomme. Med en nye DVD/HD samt en kommende Selector, så er 2 HDMI indgange et minimumskrav



__________________
Venlig hilsen
MICH
Til top Vis MICH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MICH
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 05 April 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Ja det ved jeg, men det besvarer sådan set ikke mit spørgsmål... Nogle tv er forberedt opgradering med DVB-T tuner, og kan uden større problemer få indsat et "modul" så man kan modtage digitalt...

Det er mig bekendt kun Loewe der har den mulighed.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
martin1974
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Vil den nye M serie komme i de små størrelser såsom 26". Ved at den nye R serie kommer i den størrelse, men M lyder til at være et bedre TV?
Til top Vis martin1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin1974
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 April 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

martin1974 skrev:
Vil den nye M serie komme i de små størrelser såsom 26". Ved at den nye R serie kommer i den størrelse, men M lyder til at være et bedre TV?

Det er der ikke rigtigt andre end Samsung selv der kan fortælle dig lige nu da det er yderst begrænset hvad info der er ude omkring M71-serien... Prøv at kontakte dem

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
jbhe
Branchemedlem
Branchemedlem

Hi-Fi Klubben (Produkt- og indkøbsafd.)

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

martin1974 skrev:
Vil den nye M serie komme i de små størrelser såsom 26". Ved at den nye R serie kommer i den størrelse, men M lyder til at være et bedre TV?

Vi tager dem lige en af gangen.....

Ja der skulle så vidt jeg ved være 2 HDMI tilslutninger på M71. Der har også været lidt snak om memory card læsere - men jeg har ikke rigtigt nogen detaljer på det.

Der kommer ikke en 26" model i M71. Salget generelt af 26" er ingen ting i forhold til 32" og 40".

Jeg har ikke set M71 i aktion endnu - men jeg formoder kraftigt at den kommer til at være noget bedre end nuværende serier.



__________________
hilsen Jonas,
Til top Vis jbhe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jbhe
 
MICH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jbhe skrev:

martin1974 skrev:
Vil den nye M serie komme i de små størrelser såsom 26". Ved at den nye R serie kommer i den størrelse, men M lyder til at være et bedre TV?

Vi tager dem lige en af gangen.....

Ja der skulle så vidt jeg ved være 2 HDMI tilslutninger på M71. Der har også været lidt snak om memory card læsere - men jeg har ikke rigtigt nogen detaljer på det.

Der kommer ikke en 26" model i M71. Salget generelt af 26" er ingen ting i forhold til 32" og 40".

Jeg har ikke set M71 i aktion endnu - men jeg formoder kraftigt at den kommer til at være noget bedre end nuværende serier.

 

Håber vi hører fra dig, når de kommer



__________________
Venlig hilsen
MICH
Til top Vis MICH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MICH
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 06 April 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Citér:
Ja der skulle så vidt jeg ved være 2 HDMI tilslutninger på M71. Der har også været lidt snak om memory card læsere - men jeg har ikke rigtigt nogen detaljer på det.

Der er den fulde specifikationsliste på M71 her: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=668

Det ser ud til at det var den som blev vist frem på CeBIT under navnet M73. Se mere i messerapporten fra CeBIT: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1142200800&archive=&start_from=&ucat =&

De kørte naturligvis et signal fra en god kilde, men den var skam ganske imponerende.

 



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 06 April 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har mailet med Samsung Support, for at høre dem hvornår vi kan forvente at LE-40M71B rammer butikkerne i danmark... I kan læse deres svar her:

Ref; 2500156443
Kære Mads Sørensen

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.


Vi har per tidspunkt, ingen information om hvornår eller om dette
produkt kommer i butikkerne i danmark.


Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.


Med venlig hilsen
Örn Hansen

Samsung Support
Tel.: 38 32 28 87 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dk

Det lyder jo ikke særlig godt når man går og håber på at det kommer, men lad os nu se...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
MICH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 07 April 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Fra Flatpanels.dk hvor de har opdateret idag med de nye 7x LCD fra Samsung

M61 serien skal dog stadig betragtes som topserien indtil nyere produkter lanceres på markedet ifølge Samsung selv.
Den kommende serie er endnu ikke introduceret officielt, men vil højest sandsynligt komme til at hedde M71 på det danske marked. M71 serien omtales på Flatpanels.dk på et senere tidspunkt.



__________________
Venlig hilsen
MICH
Til top Vis MICH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MICH
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes