Emne: Samsung og pixelfejl (LE32M61B) ( Emne lukket)
|
|
Forfatter |
|
MVK190 Forum Bruger
Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige en dårlig oplevelse med pixelfejl på Samsungs LE32M61B skærm, jeg gerne vil dele med jer.
For lige at fortælle kort hvad det hele drejer som om: Samsung har jo en garanti, hvor de har nul tolerence overfor pixelfejl. Jeg har haft kigget på 5 forskellige LE32M61B skærme nu, og alle sammen har haft pixelfejl! Jeg købte den til en start i Expert i Esbjerg i slutningen af Januar, de sluttede så i mandags, da jeg var inde og prøve at få en fejlfri skærm igen igen, det var dermed den 5 skærm i alt, jeg aftalte med butikken at jeg fik pengene retur, da de ikke engang selv troede at samsung kunne levere uden pixelfejl!
Jeg skrev et længere brev til samsung igår, det følger her:
Da jeg i starten af januar købte jeres LE32M61B Lcd-TV i Expert i Esbjerg, var jeg tryg ved at jeg ikke skulle bekymre mig om pixelfejl, da i jo yder en 0 pixelfejl garanti. Jeg kom så hjem med fjernsynet og opdagede flere pixelfejl på TVet. Jeg tænkte jeg må have været uheldig, og fik den byttet til en ny i butikken, som jeg så fik hjem, men endnu engang var der pixelfejl på Tvet. Det kunne da ikke være rigtigt tænkte jeg, så jeg ringede til jeres kundeservice, men fik bare af vide at jeg havde været meget uheldig og at der absolut ikke måtte være pixelfejl på, jeg fik af hvide at jeg skulle skynde mig at kontakte butikken igen. Så jeg ringede til Expert, men Tvet var nu i restordre, og jeg fik hele tiden nye datoer af vide, til hvornår Tvet skulle være kommet. Men så mandag den 27-03 var Tvet endeligt kommet på lager igen, vi tjekkede TVet i butikken, jeg kiggede kun på den ene halvdel og ekspedienten på den anden, jeg fandt ingen, det gjorde han heller ikke, så jeg tog den med hjem, tænder, og sørme om der ikke gemmer sig en lille blå pixelfejl, i den side han tjekkede.
Så var det jeg skrev en mail til jer, og fik et svar om at jeg ”bare” havde været uheldig igen igen, i skrev desuden noget om at ved 1 million producerede produkter, er 4½ produkt med fejl i, hvordan skal det præcist forstås? Nogen siger at det er 4½ hvor alle pixels er døde, men det giver jo et aldeles voldsomt antal pixelfejl. Andre snakker om at undersøgelsen er baseret på 23.123.896 produkter og at 4,5 er gennemsnittet.
Men jeg kontaktede altså Expert endnu engang, og de havde heldigvis en mere på lager, så jeg tog ind i butikken igen mandag den 3. april (og det skal lige siges at det er en lille tur fra Ho til Esbjerg hvor jeg bor, specielt når man er der inde så mange gange, vi har nu kørt over 300 km kun for først at købe, og derefter byttet jeres produkt) Vi åbnede en helt ny kasse for at tjekke Tvet, det første jeg så på skærmen var en rød prik, det var ærgerligt, derefter var vi hende og tjekke demo modellen der hang i butikken, men også den havde pixelfejl. Derefter aftalte jeg med butikken at jeg fik pengene tilbage.
Jeg har nu brugt over 2 måneder på at kommunikere frem og tilbage med Expert butikken, jeg har haft kigget på hele 5 LE32M61B tv, og alle med den fejl i har en garanti på, allerede efter at jeg havde haft 2 med fejl, fik jeg ved telefonisk kontakt af vide at dette burde være umuligt. Hvordan i kan gå ind og lave en pixelfejl garanti når der er så mange fejl, er mig en gåde, det må da være en kæmpe underskudsforretning? Eller er det måske bare fordi, i ved at de færreste kunder tjekker for fejl, da de stoler på at de har købt et rent produkt.
Og så er der dem der snakker om Grade A og Grade B produkter, bl.a. Hifi-klubben hævder at de kun får første sorterings produkter fra jer. Det er da også noget underligt noget, at i vælger at sælge Grade B produkter, og så stiller jer uforstående overfor det, efter jeg kun havde haft 2 med fejl.
Men hvis nu en butik køber et anden sorterings produkt, burde de da vide det, for det første ekspedienten nævnte da jeg var i Expert for at kigge på Tv, var netop jeres pixelfejls garanti. Og at det så skulle gå så vidt at butikken simpelthen mente, at chancen for at jeg fik en fejlfrit Tv, var så lille at de opgav. Jeg har da også selv mistet tilliden til, at i kunne levere en produkt uden fejl på nuværende tidspunkt, hvilket helt sikkert vil føre til at jeg vælger et andet mærke når jeg skal ud og ha købt en ny skærm.
Hilsen
Morten Kristensen
Jeg fik så svar idag:
Som min kollega sagde til dig, skulle du selv have kikket på hele skærmen og ikke lade nogen anden kikke på en del. Det er ikke meget at sige til dig i dette tilfælde andet end at du får gå til butikken for en ny ombytning. Denne gang får vi bede dig at selv kikke efter pixelfejl på hele skærmen, fordi at det er umugeligt at det findeshele 4 produkter i danmark med pixelfejl. Hvis det er en sådan en gang til, får man begynde at undersøge andre forhold.
Som det kan læses, har vedkommende tydeligvis slet ikke læst min mail hele vejen igennem!
Jeg skrev derfor hurtigt igen (vedhæftede det begge ovenstående breve):
Dette beviser at du slet ikke har læst mit brev!!?? Jeg har godt nok haft genbrugt lidt af det brev jeg skrev tidligere, for ligesom at få hele historien med! Da jeg har haft kigget på hele 5 produkter, alle med fejl, dette kan du læse ud af min tidligere mail, jeg sætter den ind igen her også! Jeg skriver tydeligt at jeg har kontaktet butikken og har fået pengene retur, da de ikke troede de kunne levere uden pixelfejl!
Jeg afventer nu svar fra Samsung, igen.
Jeg kan godt lide at han skriver at der ikke findes 4 M61ere med fejl på i Danmark, når nu jeg har kigget på 5
__________________ MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
|
Til top |
|
|
Wizard Forum Bruger
Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor stiller du spørgsmål ved deres pixel garanti, den har du jo brugt flittigt uden problemer og egentlig fremvist meget tydeligt at de tager den alvorligt? Du har jo også fået fin service i butikken?
Jeg kan godt forstå du er bitter over at have fået 5 skræme med fejl og det er også mig en gåde at det kan lade sig gøre og meget meget uheldigt.
Måske fejlen slet ikke ligger hos Samsung? Her tænker jeg på fragten fra lager til butik, hvis de smider rundt med skærmene så er der vel en chance for at de kan gå i stykker?
Jeg håber da for dig at du får en skærm uden fejl, så held og lykke med det __________________ /Wizard
|
Til top |
|
|
MVK190 Forum Bruger
Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
Hvorfor stiller du spørgsmål ved deres pixel garanti, den har du jo brugt flittigt uden problemer og egentlig fremvist meget tydeligt at de tager den alvorligt? Du har jo også fået fin service i butikken?
Jeg kan godt forstå du er bitter over at have fået 5 skræme med fejl og det er også mig en gåde at det kan lade sig gøre og meget meget uheldigt.
Måske fejlen slet ikke ligger hos Samsung? Her tænker jeg på fragten fra lager til butik, hvis de smider rundt med skærmene så er der vel en chance for at de kan gå i stykker?
Jeg håber da for dig at du får en skærm uden fejl, så held og lykke med det
|
|
|
Jeg stiller spørgsmål ved deres garanti, fordi jeg ikke tror på at de kan levere fejlfri skærme mere, jeg tror at mange kunder pga. denne garanti slet ikke tjekker deres TV for fejl, fordi de stoler på at det må være godt nok når Samsung nu har denne garanti, og det er noget svineri når det er det første ekspedienten snakker om, og vil helt sikkert kabre kunder på den måde.
Jeg har fået rigtig fin service i butikken, dem har jeg slet ikke noget imod, det er kun Samsung
Tror fejlen ligger hos samsung, da pixelfejl som oftest opstår i produktionen. Jeg tror også godt at fragtmændene er klar over at det er dyre produkter og det nok er dumt at kaste med dem:
Som sagt har jeg fået pengene retur, jeg vil nok ikke vælge en Samsung skærm når jeg får taget mig sammen til at købe igen!
__________________ MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcist hvordan har fejlene taget sig ud? Hvilke farver har de lysende pixels haft? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
MVK190 Forum Bruger
Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Præcist hvordan har fejlene taget sig ud? Hvilke farver har de lysende pixels haft?
|
|
|
De har hovedsageligt haft grøn, rød og blå, som var meget tydelige, der har også været nogle mindre, der lyste hvidt, så det ud som. __________________ MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger
Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok ikke imponerende. Jeg kan dog tilføje, at jeg har fået et fejlfrit LE-46M51 i første forsøg, så det er da muligt....
|
Til top |
|
|
noreaga Forum Bruger
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget mystisk - troede ikke det var muligt at være så uheldig.
Jeg har selv et Samsung LE-32M51, som ligeledes er fejlfrit.
|
Til top |
|
|
MICH Forum Bruger
Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MVK190 skrev:
Otto, TC skrev:
Præcist hvordan har fejlene taget sig ud? Hvilke farver har de lysende pixels haft?
|
|
|
De har hovedsageligt haft grøn, rød og blå, som var meget tydelige, der har også været nogle mindre, der lyste hvidt, så det ud som.
|
|
|
Tapeconnnection har TV´et til 12799,-
Samsung LE 32 M 61 B |
32" LCD-tv 1366x768 |
|
16.990,- |
4.191,- |
12.799,- | __________________ Venlig hilsen
MICH
|
Til top |
|
|
Psychotic Forum Bruger
Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit le32m61 har 5 pixelfejl har lige fået det tilbage idag efter 28 dages venten. det har været til service hos strax som ikke kunnne se nogen pixelfejl utroligt nok. Pixelfejlene er det selvfølgelig stadig og det har endda lykkedes for dem at lave nogle store skrammer forrrest på den sorte blanke ramme. Jeg føler mig ekstremt dårlige behandlet, går uden tvivl videre med sagen, elendig service.
|
Til top |
|
|
MVK190 Forum Bruger
Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psychotic skrev:
mit le32m61 har 5 pixelfejl har lige fået det tilbage idag efter 28 dages venten. det har været til service hos strax som ikke kunnne se nogen pixelfejl utroligt nok. Pixelfejlene er det selvfølgelig stadig og det har endda lykkedes for dem at lave nogle store skrammer forrrest på den sorte blanke ramme. Jeg føler mig ekstremt dårlige behandlet, går uden tvivl videre med sagen, elendig service. |
|
|
Det var dog træls Håber da du får en ny (måske endda uden pixelfejl)
JEg har forresten lige fået svar fra Samsung igen, de kunne åbenbart ikke læse hele mit brev, så jeg har prøvet at sende det på en anden måde, nu må vi se hvad de siger __________________ MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
|
Til top |
|
|
Psychotic Forum Bruger
Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja men det lyder til at det er svært at undgå, mit er også købt i expert, tager derop på fredag med det, men er da glad for at høre at de er i stand til at se en pixelfejl i modsætningen til strax, er træt at at det skulle gå ingennem strax men sådan var det sagde samsung da jeg først kontakede dem lidt over 14 dage efter at jeg havde købt det.
|
Til top |
|
|
Psychotic Forum Bruger
Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 29 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sørme ikke om der også var pixelfejl på nr 2 tv jeg fik af samme model, virker som om at samsung har lidt problemer med pixelfejl på m61.
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger
Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et Samsung LE32M61B i tirsdag(30-5-06) og får det sat til. Da jeg ser at den røde farve er blandet med noget lilla ved tv og ved dvd film(star wars 3) kan det være pixelfejl
mvh. Filur
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|