Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 06:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung og pixelfejl (LE32M61B) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MVK190
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige en dårlig oplevelse med pixelfejl på Samsungs LE32M61B skærm, jeg gerne vil dele med jer.

For lige at fortælle kort hvad det hele drejer som om: Samsung har jo en garanti, hvor de har nul tolerence overfor pixelfejl.
Jeg har haft kigget på 5 forskellige LE32M61B skærme nu, og alle sammen har haft pixelfejl! Jeg købte den til en start i Expert i Esbjerg i slutningen af Januar, de sluttede så i mandags, da jeg var inde og prøve at få en fejlfri skærm igen igen, det var dermed den 5 skærm i alt, jeg aftalte med butikken at jeg fik pengene retur, da de ikke engang selv troede at samsung kunne levere uden pixelfejl!

Jeg skrev et længere brev til samsung igår, det følger her:

Da jeg i starten af januar købte jeres LE32M61B Lcd-TV i Expert i Esbjerg, var jeg tryg ved at jeg ikke skulle bekymre mig om pixelfejl, da i jo yder en 0 pixelfejl garanti. Jeg kom så hjem med fjernsynet og opdagede flere pixelfejl på TVet. Jeg tænkte jeg må have været uheldig, og fik den byttet til en ny i butikken, som jeg så fik hjem, men endnu engang var der pixelfejl på Tvet. Det kunne da ikke være rigtigt tænkte jeg, så jeg ringede til jeres kundeservice, men fik bare af vide at jeg havde været meget uheldig og at der absolut ikke måtte være pixelfejl på, jeg fik af hvide at jeg skulle skynde mig at kontakte butikken igen. Så jeg ringede til Expert, men Tvet var nu i restordre, og jeg fik hele tiden nye datoer af vide, til hvornår Tvet skulle være kommet.
Men så mandag den 27-03 var Tvet endeligt kommet på lager igen, vi tjekkede TVet i butikken, jeg kiggede kun på den ene halvdel og ekspedienten på den anden, jeg fandt ingen, det gjorde han heller ikke, så jeg tog den med hjem, tænder, og sørme om der ikke gemmer sig en lille blå pixelfejl, i den side han tjekkede.

Så var det jeg skrev en mail til jer, og fik et svar om at jeg ”bare” havde været uheldig igen igen, i skrev desuden noget om at ved 1 million producerede produkter, er 4½ produkt med fejl i, hvordan skal det præcist forstås? Nogen siger at det er 4½ hvor alle pixels er døde, men det giver jo et aldeles voldsomt antal pixelfejl. Andre snakker om at undersøgelsen er baseret på 23.123.896 produkter og at 4,5 er gennemsnittet.

Men jeg kontaktede altså Expert endnu engang, og de havde heldigvis en mere på lager, så jeg tog ind i butikken igen mandag den 3. april (og det skal lige siges at det er en lille tur fra Ho til Esbjerg hvor jeg bor, specielt når man er der inde så mange gange, vi har nu kørt over 300 km kun for først at købe, og derefter byttet jeres produkt) Vi åbnede en helt ny kasse for at tjekke Tvet, det første jeg så på skærmen var en rød prik, det var ærgerligt, derefter var vi hende og tjekke demo modellen der hang i butikken, men også den havde pixelfejl. Derefter aftalte jeg med butikken at jeg fik pengene tilbage.

Jeg har nu brugt over 2 måneder på at kommunikere frem og tilbage med Expert butikken, jeg har haft kigget på hele 5 LE32M61B tv, og alle med den fejl i har en garanti på, allerede efter at jeg havde haft 2 med fejl, fik jeg ved telefonisk kontakt af vide at dette burde være umuligt. Hvordan i kan gå ind og lave en pixelfejl garanti når der er så mange fejl, er mig en gåde, det må da være en kæmpe underskudsforretning? Eller er det måske bare fordi, i ved at de færreste kunder tjekker for fejl, da de stoler på at de har købt et rent produkt.

Og så er der dem der snakker om Grade A og Grade B produkter, bl.a. Hifi-klubben hævder at de kun får første sorterings produkter fra jer. Det er da også noget underligt noget, at i vælger at sælge Grade B produkter, og så stiller jer uforstående overfor det, efter jeg kun havde haft 2 med fejl.

Men hvis nu en butik køber et anden sorterings produkt, burde de da vide det, for det første ekspedienten nævnte da jeg var i Expert for at kigge på Tv, var netop jeres pixelfejls garanti. Og at det så skulle gå så vidt at butikken simpelthen mente, at chancen for at jeg fik en fejlfrit Tv, var så lille at de opgav. Jeg har da også selv mistet tilliden til, at i kunne levere en produkt uden fejl på nuværende tidspunkt, hvilket helt sikkert vil føre til at jeg vælger et andet mærke når jeg skal ud og ha købt en ny skærm.

Hilsen

Morten Kristensen


Jeg fik så svar idag:

Som min kollega sagde til dig, skulle du selv have kikket på hele
skærmen og ikke lade nogen anden kikke på en del. Det er ikke meget at
sige til dig i dette tilfælde andet end at du får gå til butikken for en
ny ombytning. Denne gang får vi bede dig at selv kikke efter pixelfejl
på hele skærmen, fordi at det er umugeligt at det findeshele 4
produkter i danmark med pixelfejl. Hvis det er en sådan en gang til,
får man begynde at undersøge andre forhold.

Som det kan læses, har vedkommende tydeligvis slet ikke læst min mail hele vejen igennem!

Jeg skrev derfor hurtigt igen (vedhæftede det begge ovenstående breve):

Dette beviser at du slet ikke har læst mit brev!!?? Jeg har godt nok haft genbrugt lidt af det brev jeg skrev tidligere, for ligesom at få hele historien med! Da jeg har haft kigget på hele 5 produkter, alle med fejl, dette kan du læse ud af min tidligere mail, jeg sætter den ind igen her også! Jeg skriver tydeligt at jeg har kontaktet butikken og har fået pengene retur, da de ikke troede de kunne levere uden pixelfejl!


Jeg afventer nu svar fra Samsung, igen.

Jeg kan godt lide at han skriver at der ikke findes 4 M61ere med fejl på i Danmark, når nu jeg har kigget på 5

 



__________________
MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
Til top Vis MVK190's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MVK190
 
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hvorfor stiller du spørgsmål ved deres pixel garanti, den har du jo brugt flittigt uden problemer og egentlig fremvist meget tydeligt at de tager den alvorligt? Du har jo også fået fin service i butikken?

Jeg kan godt forstå du er bitter over at have fået 5 skræme med fejl og det er også mig en gåde at det kan lade sig gøre og meget meget uheldigt.

Måske fejlen slet ikke ligger hos Samsung? Her tænker jeg på fragten fra lager til butik, hvis de smider rundt med skærmene så er der vel en chance for at de kan gå i stykker?

Jeg håber da for dig at du får en skærm uden fejl, så held og lykke med det



__________________
/Wizard
Til top Vis Wizard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizard Besøg Wizard's Websted
 
MVK190
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Wizard skrev:

Hvorfor stiller du spørgsmål ved deres pixel garanti, den har du jo brugt flittigt uden problemer og egentlig fremvist meget tydeligt at de tager den alvorligt? Du har jo også fået fin service i butikken?

Jeg kan godt forstå du er bitter over at have fået 5 skræme med fejl og det er også mig en gåde at det kan lade sig gøre og meget meget uheldigt.

Måske fejlen slet ikke ligger hos Samsung? Her tænker jeg på fragten fra lager til butik, hvis de smider rundt med skærmene så er der vel en chance for at de kan gå i stykker?

Jeg håber da for dig at du får en skærm uden fejl, så held og lykke med det

 

Jeg stiller spørgsmål ved deres garanti, fordi jeg ikke tror på at de kan levere fejlfri skærme mere, jeg tror at mange kunder pga. denne garanti slet ikke tjekker deres TV for fejl, fordi de stoler på at det må være godt nok når Samsung nu har denne garanti, og det er noget svineri når det er det første ekspedienten snakker om, og vil helt sikkert kabre kunder på den måde.

Jeg har fået rigtig fin service i butikken,  dem har jeg slet ikke noget imod, det er kun Samsung

Tror fejlen ligger hos samsung, da pixelfejl som oftest opstår i produktionen. Jeg tror også godt at fragtmændene er klar over at det er dyre produkter og det nok er dumt at kaste med dem:

Som sagt har jeg fået pengene retur, jeg vil nok ikke vælge en Samsung skærm når jeg får taget mig sammen til at købe igen! 



__________________
MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
Til top Vis MVK190's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MVK190
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Præcist hvordan har fejlene taget sig ud? Hvilke farver har de lysende pixels haft?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
MVK190
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 05 April 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Præcist hvordan har fejlene taget sig ud? Hvilke farver har de lysende pixels haft?

De har hovedsageligt haft grøn, rød og blå, som var meget tydelige, der har også været nogle mindre, der lyste hvidt, så det ud som.



__________________
MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
Til top Vis MVK190's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MVK190
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 05 April 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt nok ikke imponerende. Jeg kan dog tilføje, at jeg har fået et fejlfrit LE-46M51 i første forsøg, så det er da muligt....
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 05 April 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget mystisk - troede ikke det var muligt at være så uheldig.

Jeg har selv et Samsung LE-32M51, som ligeledes er fejlfrit.

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
MICH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

MVK190 skrev:
Otto, TC skrev:

Præcist hvordan har fejlene taget sig ud? Hvilke farver har de lysende pixels haft?

De har hovedsageligt haft grøn, rød og blå, som var meget tydelige, der har også været nogle mindre, der lyste hvidt, så det ud som.

 

Tapeconnnection har TV´et til 12799,-

 

Samsung LE 32 M 61 B 32" LCD-tv 1366x768
16.990,-  
4.191,-  
12.799,-



__________________
Venlig hilsen
MICH
Til top Vis MICH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MICH
 
Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

mit le32m61 har 5 pixelfejl har lige fået det tilbage idag efter 28 dages venten. det har været til service hos strax som ikke kunnne se nogen pixelfejl utroligt nok. Pixelfejlene er det selvfølgelig stadig og det har endda lykkedes for dem at lave nogle store skrammer forrrest på den sorte blanke ramme. Jeg føler mig ekstremt dårlige behandlet, går uden tvivl videre med sagen, elendig service.
Til top Vis Psychotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psychotic
 
MVK190
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Psychotic skrev:
mit le32m61 har 5 pixelfejl har lige fået det tilbage idag efter 28 dages venten. det har været til service hos strax som ikke kunnne se nogen pixelfejl utroligt nok. Pixelfejlene er det selvfølgelig stadig og det har endda lykkedes for dem at lave nogle store skrammer forrrest på den sorte blanke ramme. Jeg føler mig ekstremt dårlige behandlet, går uden tvivl videre med sagen, elendig service.

Det var dog træls Håber da du får en ny (måske endda uden pixelfejl)

 

JEg har forresten lige fået svar fra Samsung igen, de kunne åbenbart ikke læse hele mit brev, så jeg har prøvet at sende det på en anden måde, nu må vi se hvad de siger



__________________
MVH = Med Vemlig Hilsen :laugh:
DVD Samlingen
Til top Vis MVK190's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MVK190
 
Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 05 April 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

hehe ja men det lyder til at det er svært at undgå,  mit er også købt i expert,  tager derop på fredag med det, men er da glad for at høre at de er i stand til at se en pixelfejl i modsætningen til strax, er træt at at det skulle gå ingennem strax men sådan var det sagde samsung da jeg først kontakede dem lidt over 14 dage efter at jeg havde købt det.
Til top Vis Psychotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psychotic
 
Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 29 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

sørme ikke om der også var pixelfejl på nr 2 tv jeg fik af samme model, virker som om at samsung har lidt problemer med pixelfejl på m61.
Til top Vis Psychotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psychotic
 
Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Jeg købte et Samsung LE32M61B i tirsdag(30-5-06) og får det sat til.
 Da jeg ser at den røde farve er blandet med noget lilla ved tv og ved dvd film(star wars 3)  kan det være pixelfejl

mvh. Filur

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes