Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Flere sange fra 1. sal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

så kom den endelig.. efterfølgeren til den forygende 'sange fra 1. sal' ..

og det store spørgsmål er vel så; er den lige så god som den første. det korte svar: JA!

Købte den for 3 timer siden, og den har da nået et par ture i drevet indtil videre.

1. Kirstine Stubbe (fra blue foundation) - Ain't no sunshine. Fed fortolkning, selvom jeg stadig har originalen til gode, og den er noget anderledes end den sidste fortolkning jeg har hørt (DMX). Klart et af de bedste numre på skiven.

2. Karen - Feel like makin' love. Rart at høre at hun kan synge ordentligt, istedet for det crap hun ellers har udgivet. Bestemt ikke en af mine favoritkunstnere, men hun gør et fremragende arbejde på dette nummer

3. Maya Albana - Get it on. Meget stille nummer, næsten kedeligt. men jeg tror bare jeg skal give det et par chancer mere.

4. Angu - Heroes. Jeg har aldrig nået at få hørt hans album. Han har en fed stemme, og dette nummer er bestemt også blandt favoritterne.

5. Szhirley - Mercy Mercy Me. Marvin Gaye er en af mine favorit kunstnere. Så Szhirley, der iøvrigt rangere omkring Karen i min verden, har virkelig en opgave foran sig, hvis jeg skal være bare det mindste tilfreds med hendes version. og om ikke også hun imponerer mig. respekt, og endnu et nummer jeg er meget glad for på denne fede skive.

6. Marie Frank - Reason to believe. Den tror jeg også jeg skal give lidt tid, Marie Frank synger fantastisk, hendes 'egne' numre er virkelig fede, men den her er jeg ikke vild med.

7. Laust Sonne - you really got me. Ja det er krumme.. da jeg så hans navn på coveret, var første tanke "åhh nej!" .. men han kan sgu synge den knægt. Den får også en plads blandt de bedste på skiven.

8. Tina Dickow - Triad. Hendes album 'In the red', er aldeles forrygende. hun har en smuk stemme, og hvem med respekt for sig selv og sin musiksamling har ikke hørt 'Warm sand' og 'Nobody's man' .. men dette nummer lever desværre ikke helt op til hendes fremragende album. Det er en skam.

9. Stina Hjelm - Dancing barefoot. Jeg aner ikke hvor hun er fra, eller hvad hun har lavet af musik tidligere. men måske man skulle få fat noget mere med hende. Fedt nummer!!

10.Thomas Dybdahl - Song to the siren. heller ikke en af favoritter.. men han får en chance til.

alt i alt. FEDT ALBUM!! Det skal høres. Alle der har, og kan lide, Sange fra 1. sal. bør lytte mindst en enkelt gang til denne forrygende opfølger.

samlet karakter: 5 af 6. Desværre trækker Tina Dickow, Maya Albana og Thomas Dybdahl albummet lidt ned. Men derfor skal man bestemt ikke afskrive det helt.

Jeg glæder mig til den 3. i rækken.. som måske skal hedde 'endnu flere sange fra 1. sal'
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 April 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Jamen tak for tippet og den fine gennemgang.

Den er hermed "lagt i kurven" på CDON

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2006 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

9. Stina Hjelm - Dancing barefoot. Jeg aner ikke hvor hun er fra, eller hvad hun har lavet af musik tidligere. men måske man skulle få fat noget mere med hende. Fedt nummer!!

Hendes fulde navn er Stine Hjelm Jacobsen og hun er tidligere forsanger i bandet NU. De udgav albummet AlphaBravoShockPopDisco for ca. 3 år siden.

Har du købt både cd+dvd?
 Den første udgivelse, "Sange fra 1. sal", havde nogle stemningsfulde filmoptagelser, som løbende blev vist på DR2 (dette har vist også være aktuelt med denne udgivelse). Hvis optagelser og stemninger er på samme niveau denne gang, så er DVD'en absolut anbefalelsesværdig.

Tak for tippet, denne udgivelse skal absolut føres til samlingen.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Moby disc havde kun cd versionen.. så jeg må have dvd'en til gode.. 
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes