så kom den endelig.. efterfølgeren til den forygende 'sange fra 1. sal' ..
og det store spørgsmål er vel så; er den lige så god som den første. det korte svar: JA!
Købte den for 3 timer siden, og den har da nået et par ture i drevet indtil videre.
1. Kirstine Stubbe (fra blue foundation) - Ain't no sunshine. Fed fortolkning, selvom jeg stadig har originalen til gode, og den er noget anderledes end den sidste fortolkning jeg har hørt (DMX). Klart et af de bedste numre på skiven.

2. Karen - Feel like makin' love. Rart at høre at hun kan synge ordentligt, istedet for det crap hun ellers har udgivet. Bestemt ikke en af mine favoritkunstnere, men hun gør et fremragende arbejde på dette nummer

3. Maya Albana - Get it on. Meget stille nummer, næsten kedeligt. men jeg tror bare jeg skal give det et par chancer mere.
4. Angu - Heroes. Jeg har aldrig nået at få hørt hans album. Han har en fed stemme, og dette nummer er bestemt også blandt favoritterne.

5. Szhirley - Mercy Mercy Me. Marvin Gaye er en af mine favorit kunstnere. Så Szhirley, der iøvrigt rangere omkring Karen i min verden

, har virkelig en opgave foran sig, hvis jeg skal være bare det mindste tilfreds med hendes version. og om ikke også hun imponerer mig. respekt, og endnu et nummer jeg er meget glad for på denne fede skive.

6. Marie Frank - Reason to believe. Den tror jeg også jeg skal give lidt tid, Marie Frank synger fantastisk, hendes 'egne' numre er virkelig fede, men den her er jeg ikke vild med.
7. Laust Sonne - you really got me. Ja det er krumme.. da jeg så hans navn på coveret, var første tanke "åhh nej!" .. men han kan sgu synge den knægt. Den får også en plads blandt de bedste på skiven.

8. Tina Dickow - Triad. Hendes album 'In the red', er aldeles forrygende. hun har en smuk stemme, og hvem med respekt for sig selv og sin musiksamling har ikke hørt 'Warm sand' og 'Nobody's man' .. men dette nummer lever desværre ikke helt op til hendes fremragende album. Det er en skam.
9. Stina Hjelm - Dancing barefoot. Jeg aner ikke hvor hun er fra, eller hvad hun har lavet af musik tidligere. men måske man skulle få fat noget mere med hende. Fedt nummer!!

10.Thomas Dybdahl - Song to the siren. heller ikke en af favoritter.. men han får en chance til.
alt i alt. FEDT ALBUM!! Det skal høres. Alle der har, og kan lide, Sange fra 1. sal. bør lytte mindst en enkelt gang til denne forrygende opfølger.
samlet karakter: 5 af 6. Desværre trækker Tina Dickow, Maya Albana og Thomas Dybdahl albummet lidt ned. Men derfor skal man bestemt ikke afskrive det helt.
Jeg glæder mig til den 3. i rækken.. som måske skal hedde 'endnu flere sange fra 1. sal'