Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2024 | 19:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Subs for rigtige mænd.... Del 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 09 April 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Efter et par dyre shoppingture til Carl F ( www.carlf.dk ), en halv liter PU-lim, 250 gram epoxyspartelmasse, 5 plader 15mm finsk birk, 500 stifter til sømpistolen, 250 skruer, 150 popnitter, 25 meter 1½ kvadrat blød monteringsledning, 2 kvadratmeter 2mm perforeret stålplade, 8 håndtag, 8 hjul*, 2½ liter Trimite J136, 240 cigaretter, 24 dåsecolaer, en halv liter hammerlak til gitrene og en halv affaldsæk med savsmuld er det færdige resultat som vist på billedet..

 

 

På billedet ser I også de fullrange kasser de skal køre sammen med.. Det er dog ikke hjemmebyg, men derimod en færdig løsning fra www.voidaudio.com - kassen hedder Impulse 3T og er bestykket med en 12", en hornladet 6½" og en 1" horndriver

PT er forstærkerløsningen således:

2*300W til 6½" og 1" (passiv deling mellem 6½" og 1" )

2* 650W til 12"

2* 1600W til 18"

På sigt skal jeg lige have fundet noget med en 2-3 KW til 18", og ellers smide den mindste amp væk da det er lige i underkanten, men der er altså stadig økonomiske hensyn at tage :-)

Delefilter mv. klares via en DSP med 2 inputs og 6 outputs..

Hvis der er nogen der er nysgerrige kan vi nok arrangere en gang massage til trommehinderne i det nordjyske..

/peter

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 09 April 2006 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hvilke forstærkere vil du bruge til at trække dine kasser? Altså hvilket mærke  Du må gerne poste flere billeder hvis du har!



__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 09 April 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:

Hvilke forstærkere vil du bruge til at trække dine kasser? Altså hvilket mærke  Du må gerne poste flere billeder hvis du har!

QSC RMX850 til 6½" + 1" ( der er passiv deling mellem disse )

QSC USA1310 til 12"

Chevin Research A3000 til 18"ere

Og så lige en dbx Driverack PA til deling / EQ

På sigt har jeg en skummel plan om finde en Chevin A6000 til 18"erne og flytte A3000'eren til 12" og lade USA1310eren trække horn indtil jeg falder over en A2000er, men amps i den liga er desværre ikke helt billige.. A3000eren koster godt 25KKr vejl. i UK

 

Hvilke billeder er du på jagt efter?.. Bygge- eller blærebilleder ?

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
Meier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1417
Sendt: 09 April 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Byggebilleder

Har du nogen målinger?

Hilsen Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 09 April 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Der er da ihvertfald ikke sparet på membran overflade! Hvor mange kvm er det lige du skal spille op?

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 09 April 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:

Byggebilleder

Har du nogen målinger?

Hilsen Thomas

 

Byggebilleder finder du i en tidligere tråd med samme overskrift.. Der er nu ikke så meget at se.. Jeg kunne godt have taget mange flere billeder, men jeg finder det rimeligt meningsløst at tage billeder mens jeg står og forsøger at undgå at save fingrene af ..

Ligeså kedeligt er det vel at se på undertegnede fedte rundt med noget maling der er så "godt" at jeg blev godt og grundigt svimmel af det :-)

Målinger?.. Tjaa.. Har ikke lige nosset mig sammen til at slæbe en laptop og målemic med på værkstedet, men i fri luft kunne een stack pr side med 400W til top ( passivt delt 3 vejs ) og 600W til bund pr side præstere et solidt dunk i mellemgulvet på 15 meters afstand med B52s Loveshack på afspilleren.. Eller det var måske ikke den slags målinger du spurgte efter?

 

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 09 April 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Der er da ihvertfald ikke sparet på membran overflade! Hvor mange kvm er det lige du skal spille op?

- BR

 

Heh.. Der flyttes lidt luft hvis de unge mennesker skal have dunk i maven :-)..

Systemet vil med lidt held kunne opleves i optoget ifm. karnevallet i Aalborg, hvis ellers vi kan få plads til det.. DJ, pladespillere, generator osv plejer at fylde godt, så det kan være det kun bliver 2 stacks..

 

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
KimG
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 670
Sendt: 09 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

- Og relationen til HiFi er ??

__________________
Kim
Til top Vis KimG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimG
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 09 April 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

KimG skrev:
- Og relationen til HiFi er ??

Nu er det næppe et ukendt fænomen at visse typer mennesker ynder at bruge PA grej ifm. deres stuesetup, enten fordi det kan spille afskyeligt højt, eller fordi det har nogle kvaliteter som man gerne vil hive hjem i stuen, men hvis det endelig skal dreje sig om HIFI, så brugte jeg en gammel Marantz CD-53 afspiller med eftermont. balancerede udgange til at afspille CDer ved tests..

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 09 April 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hold da helt kæft nogen subs 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 10 April 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Lyder til at være et voldsomt setup du har der, lækkert! Vil du udelukkende bruge det til disko eller skal det også spille derhjemme? Lyder måske absurd med så stort et setup, men jeg kunne da godt finde på det f.eks.

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 10 April 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:
Lyder til at være et voldsomt setup du har der, lækkert! Vil du udelukkende bruge det til disko eller skal det også spille derhjemme? Lyder måske absurd med så stort et setup, men jeg kunne da godt finde på det f.eks.

Det skal bruges til PA, og evt. udlejning til discodrengene.. Karnevalstingen er en årligt tilbagevendende tradition hvor et par kammerater ( aktive DJs ) spiller house osv. på ladet af en bil i optoget..

Jeg gider ikke vende plader for andre end mig selv :-D

 

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 10 April 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hehe okay, men så har de da også hvad de skal bruge af lyd!

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 10 April 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hey, det ser godt ud, men det setup, er ikke det som hifi entusiaster forbinder med Hifi.

Derfor ville nogle nok undre sig over, hvorfor du oprettede en tråd om PA udstyr, til mobil diskotek / udlejnings brug, og ikke oprettede denne tråd, hos fx. DJz.dk.

men nu hvor vi er ved det. Hvorfor vælger du ikke at benytte LAB gruppen (svensk kvalitet) de er kendt for du stort set ikke kan kvæle deres forstærkere, og så vejer de alle og den kraftigste LAB kun 10kg, fordi den benytter switch mode strømforsyning.

Hilsen.

Steven

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 10 April 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Hey, det ser godt ud, men det setup, er ikke det som hifi entusiaster forbinder med Hifi.

Derfor ville nogle nok undre sig over, hvorfor du oprettede en tråd om PA udstyr, til mobil diskotek / udlejnings brug, og ikke oprettede denne tråd, hos fx. DJz.dk.

men nu hvor vi er ved det. Hvorfor vælger du ikke at benytte LAB gruppen (svensk kvalitet) de er kendt for du stort set ikke kan kvæle deres forstærkere, og så vejer de alle og den kraftigste LAB kun 10kg, fordi den benytter switch mode strømforsyning.

Hilsen.

Steven

1: Jeg har valgt at undlade djz.dk fordi jeg ikke ønsker at modtage 350 SMSer fra børn / knægte der vil købe anlægget for 400 kr :-( Udover det har jeg en formodning om at folk her vælger at sætte sig mere ind i teorien bag, og måske også er i stand til at diskutere det tekniske aspekt i det istedetfor bare at snakke om tommer og Watt :-)

2: Lab amps: Tjaa.. Indtil videre har jeg valgt at bruge de amps jeg havde stående på hylden.. På sigt bliver det med al sandsynlighed flere Chevin amps eftersom jeg kan handle dem til markant bedre priser end Lab :-)

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

buffas skrev:

1: Jeg har valgt at undlade djz.dk fordi jeg ikke ønsker at modtage 350 SMSer fra børn / knægte der vil købe anlægget for 400 kr :-( Udover det har jeg en formodning om at folk her vælger at sætte sig mere ind i teorien bag, og måske også er i stand til at diskutere det tekniske aspekt i det istedetfor bare at snakke om tommer og Watt :-)

2: Lab amps: Tjaa.. Indtil videre har jeg valgt at bruge de amps jeg havde stående på hylden.. På sigt bliver det med al sandsynlighed flere Chevin amps eftersom jeg kan handle dem til markant bedre priser end Lab :-)

 

Se nr. 1. kan jeg godt følge dig i, der er mange som har interresser for disko, og lyd, men kan ikke diffinere lyd, jo "larm" og det er derfor mange diskoteker har ekstrem dårlig lyd, fordi de ikke selv har forstan på hvordan man opbygge god lyd, uden det bliver forvrænget larm, som jeg oplever rigtig mange steder.

og der er mange som starter i en tidlig alder, og tror de ved en masse om diskotek.

 

Nr. 2, altså LAB vælger jeg, da jeg har gode erfaringer med LAB Gruppen, og hvis du har gode erfaringer med Chevin, ville det jo ikke gøre det værer.

 

Hvad er det for nogle 18" enheder som sidder i de bunde?

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Sådan et sæt vil jeg da have på mit lukom, så er jeg da fri for at trykke selv det er bare og skruge højt nok op

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
buffas
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ejer af Næslund Audio Systems

Bruger siden: 12 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Nr. 2, altså LAB vælger jeg, da jeg har gode erfaringer med LAB Gruppen, og hvis du har gode erfaringer med Chevin, ville det jo ikke gøre det værer.

 

Hvad er det for nogle 18" enheder som sidder i de bunde?

Re: Lab: Jeg kan ikke helt se hvorfor der hypes så meget om Lab amps - ja, de virker da, og ja, de vejer ikke meget, men der er *mange* andre alternativer i det prisleje..

Der sidder Precision Devices PD184 i kasserne.. www.precision-devices.com

Til top Vis buffas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buffas Besøg buffas's Websted
 
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 10 April 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

buffas skrev:

Re: Lab: Jeg kan ikke helt se hvorfor der hypes så meget om Lab amps - ja, de virker da, og ja, de vejer ikke meget, men der er *mange* andre alternativer i det prisleje..

Der sidder Precision Devices PD184 i kasserne.. www.precision-devices.com

 

Ja jeg kunne da også have valgt T. AMP fra tyskland, hvor T. AMP 3000 levere 2x 1300W i 8 ohm RMS 20Hz -20Khz og kun koster 4000kr fra ny.

men det har veld noget med at gøre, at mange har prøvet dem, og det har vist at de er meget pålidelige, og så er den måske manges drøm. Der er også mange som vil have Crown, og e de fleste tilfælde har det måske ikke noget at gøre med det er godt, men at folk har en idé om hvad der er godt, og så kigger de jo på hvad alle andre har. Sådan vil jeg tro det er fordet meste.

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 11 April 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

buffas skrev:

Tylle skrev:
Lyder til at være et voldsomt setup du har der, lækkert! Vil du udelukkende bruge det til disko eller skal det også spille derhjemme? Lyder måske absurd med så stort et setup, men jeg kunne da godt finde på det f.eks.

Det skal bruges til PA, og evt. udlejning til discodrengene.. Karnevalstingen er en årligt tilbagevendende tradition hvor et par kammerater ( aktive DJs ) spiller house osv. på ladet af en bil i optoget..

Jeg gider ikke vende plader for andre end mig selv :-D

 

Da du selv allerede har svaret at formålet ikke er hifi, men derimod PA, er det dermed heller ikke et emne der vedrører dette forum/site.

Tråden er derfor lukket.

Der kan henvises til bl.a. http://www.aage.dk/default.asp?page=/nytforum/default.asp?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes