Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 16:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: 2-vejs DIY nylakeret... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 19 April 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige dele min glæde og vise jer mine nybyggede højtalere. XT25 dis. og Relevator 5,25" som ses på billedet. 2. ordens filter til begge enheder, biwire tilslutning, basrefleks konstruktion af 19mm MDF. Dertil kommer så spartling, grunder, maling + 4 gange klarlak som faktisk tog mig ret lang tid at lave. Farven hedder super tief schwartz. Højtalerne spiller ganske godt på mine 12kvm kollegieværelse.

Beklager kvaliteten. billederne er taget med min telefon.

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE
 
jyden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 19 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej kumse

Det ser sku lækker ud, det ser ud til at være en pæn overflade du har fået lavet, total fedt.

Hvad hedder den bas/mellemtone du har bruget, og hvordan er klangen en den?, jeg går nemlig og skal have fundet nogle mellemtone til mit egen diy HT.

Hilsen
jyden


Til top Vis jyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jyden
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 19 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

1. Det var dog en overordentlig flot finish. Jeg vil gerne have din fremgangsmåde beskrevet i detaljer!

2. Det er gode enheder. Jeg har selv brugt XT25 med stort held. Hvordan ser filteret ud (komponentværdier) og hvordan kom du frem til det?

3. Hvilken type er bassen? 15W findes i mange versioner...

4. din telefon er da ikke så tosset

5. fede højttalerfødder

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 283
Sendt: 19 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot arbejde og de lyder sikkert ligeså godt... nu mangler du kun af male dine standere i samme farve...
Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 19 April 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jdluxe skrev:
Rigtig flot arbejde og de lyder sikkert ligeså godt... nu mangler du kun af male dine standere i samme farve...

Og montere spikes , pjatrøv vi er. Flotte højttalere stort tillykke

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 283
Sendt: 19 April 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Jdluxe skrev:
Rigtig flot arbejde og de lyder sikkert ligeså godt... nu mangler du kun af male dine standere i samme farve...

Og montere spikes , pjatrøv vi er. Flotte højttalere stort tillykke

vh. Henrik

Nu du er i gang med dit udemærkede kamera, så lad os da se resten af dit anlæg! og gerne med en lille kommentar overall...

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe
 
kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 19 April 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de fine kommentarer. og JA det her er vist MK1 af højtalerstanderne i ser her.. det var dem der stod nærmest på fælleskøkkenet :) Mit projekt er nu at få lavet nogle føder af en fornuftig højde, højere end std. højtalerføder, da jeg synes de skal op i lyttehøjde når man sidder ned. De bliver lavet af 4" rustfri, så bliver de vandslebet så de bliver matte. Foden bliver en rund plade, og derunder ska der noget lyddød gummi. nogen forslag til billige men gode løsninger?? røret skal fyldes med sand eller beton.

Enhederne er 15W8531K00, og delefilterdiagrammet har jeg desværre ikke på denne maskine, men jeg viser gerne. jeg har desværre ikke haft mulighed for at måle det endelige resultat, men med delefiltret har jeg taget udgangspunkt fra danskaudiotekniks Icon.

Jeg er imponeret over denne Scanspeaks bas/mellemtones formåen. Virkelig imponeret, den klarer dyb fin bas (læs 12kvm) og samtidig kan den spille varm og behagelig mellemtone, og det klarer den ved alle lydstyrker. Grunden til jeg faktisk kastede mig igang med projektet var at jeg var i KT og skulle lytte på Dynaudios små Audience 52, og de gjorde lige som jeg forventede, de spillede fint ved alm lytteniveau, men da jeg endnu er ung vil jeg også gerne nyde musik ved lige højere niveau, og DET KUNNE dynaudio'erne ikke (lige som min dynaudio 12" sub jeg har i bilen)

De spiller fremragende! er ret glad for resultatet.

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 19 April 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej Kumse

Dejligt at se en DIY i sort piaono

Har selv DIY i piano lak - er helt vild med den finish.

Mht. til stander så lavede jeg mine i Mahogni - kik evt. på www knappen og få lidt inspiration, ellers findes der rigtig mange standere på brugtmarkedet og naturligvis som nye.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes