Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 12:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit nye High-End HiFi! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 25 April 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Flot anlæg........den NAD tuner er bare fremragende.

Takker, men som sagt tvivler jeg på om jeg køber den tuner... Er dog ikke i tvivl om at den er god...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 25 April 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har et forslag til dig, hvis du er lidt nervøs for glaspladen hvor dit anlæg står på:
Du kan sætte noget under - en klods af en art - Så glaspladen også hviler på den. Det skal selvfølgelig være sådan at glaspladen hviler derpå. Det må da kunne aflaste den lidt, hvis anlægget er for ond ved pladen??
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 25 April 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Super-flot setup du har fået "skrabet" sammen der......

Har selv haft den lille Helicon 300, og den er sgu savnet her i hytten.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
JBL Ti skrev:

Nøj mand, det ser nice ud

Har hørt Helicon 400, så kan tænke mig til at 800'erne lyder skide godt

Højtalerne er meget vinklede. Hvor langt har du til lytte-positionen?

Ja Helicon 400 spiller også fint, men langt fra så godt som 800 modellen... Der er lige en ekstra dimension med i lydbilledet...

Ja de er nemlig vinklede, hvilket de under optimale pladsforhold ikke skal være i min stue... Jeg har ca. 3,5 meter fra sweetspot til begge højttalere og ca. samme afstand imellem højttalerne... Altså en perfekt ligesidet trekant... Men nu til det trælse... Jeg har en 2 personers sofa til at stå mod venstre sidevæg, afstanden er kun ca. 1 meter fra venstre højttaler, og kan ikke stå anderledes, derfor er jeg nødt til at vinkle højttalerne ind mod sweetspot som er i en 3 personers sofa der står mod bagvæggen... Ellers går meget lyd tabt idet venstre højttaler står og spiller lige ind i sofaens gavl

Så skal du da bare gøre som mig. Jeg har pillet gavlen af min sofa .

Ej, jeg kan godt se at det er et problem. Men du finder jo nok en bedre løsning med tiden. Det er da kedeligt hvis en sofa skal ødelægge den oplevelse som dette udstyr kan give .

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 April 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Jeg har et forslag til dig, hvis du er lidt nervøs for glaspladen hvor dit anlæg står på:
Du kan sætte noget under - en klods af en art - Så glaspladen også hviler på den. Det skal selvfølgelig være sådan at glaspladen hviler derpå. Det må da kunne aflaste den lidt, hvis anlægget er for ond ved pladen??

Har en ekstra glasplade jeg lægger ovenpå den anden... Det er nok til at de kan holde... SKal bare lige have en til at hjælpe med at løfte anlægget...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 April 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Exxtreme skrev:
JBL Ti skrev:

Nøj mand, det ser nice ud

Har hørt Helicon 400, så kan tænke mig til at 800'erne lyder skide godt

Højtalerne er meget vinklede. Hvor langt har du til lytte-positionen?

Ja Helicon 400 spiller også fint, men langt fra så godt som 800 modellen... Der er lige en ekstra dimension med i lydbilledet...

Ja de er nemlig vinklede, hvilket de under optimale pladsforhold ikke skal være i min stue... Jeg har ca. 3,5 meter fra sweetspot til begge højttalere og ca. samme afstand imellem højttalerne... Altså en perfekt ligesidet trekant... Men nu til det trælse... Jeg har en 2 personers sofa til at stå mod venstre sidevæg, afstanden er kun ca. 1 meter fra venstre højttaler, og kan ikke stå anderledes, derfor er jeg nødt til at vinkle højttalerne ind mod sweetspot som er i en 3 personers sofa der står mod bagvæggen... Ellers går meget lyd tabt idet venstre højttaler står og spiller lige ind i sofaens gavl

Så skal du da bare gøre som mig. Jeg har pillet gavlen af min sofa .

Ej, jeg kan godt se at det er et problem. Men du finder jo nok en bedre løsning med tiden. Det er da kedeligt hvis en sofa skal ødelægge den oplevelse som dette udstyr kan give .

Jeg vil nu ikke til at skille mine møbler af... Hehe

Ja jeg skal have fundet en anden løsning...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 26 April 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

super flot,selvom jeg selv ikke er til hverken NAD eller DALI men enhver sin smag flot er det ihvertfal
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 26 April 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
super flot,selvom jeg selv ikke er til hverken NAD eller DALI men enhver sin smag flot er det ihvertfal

Takker

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 27 April 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Flot... Min bror har noget der minder om det... Silverline serien, Dali MS4 og en TacT.... Jo jo det spiller sgu godt....

__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 27 April 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Tak

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hedi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hej flot ser det jo ud det kan jeg kun tilslutte mig.

Ved du om din NAD200S har 12v trigger så den tænder når du tænder din forforstærker.?

Kender du noget til NAD250S ?

Henrik

Til top Vis hedi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hedi
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

hedi skrev:

Hej flot ser det jo ud det kan jeg kun tilslutte mig.

Ved du om din NAD200S har 12v trigger så den tænder når du tænder din forforstærker.?

Kender du noget til NAD250S ?

Henrik

NAD S200 har ikke 12v trigger, så den skal du selv tænde/slukke eller lade stå tændt...

Ja jeg kender da lidt til NAD S250... Hvad tænker du på?

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Hmmpof
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hej Exxtreme.

Jeg faldt lige ved et tilfælde over din tråd og kan kun sige SMUKT! Jeg har selv haft noget meget tilsvarende. Jeg har har lige et lille billede du kan se. Mere elegant udstyr skal man lede længe efter ? Hvordan virker diskanten på et par Dali højttalere ? Jeg har selv B&W og havde lidt problemer med at den var lidt skarp. Dog skal det siges at min stue "sucker" for vildt rent akustiskt så den får skylden. F.lot setup, håber du er glad for det.



__________________
Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor

Mit Projekt
Til top Vis Hmmpof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hmmpof
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa... Ja diskanten hos B&W er rigtig nok mere skarp end hos Dali... Jeg er personligt mest til Dali's lyd... Men hver sin smag...

Dali's diskant er i mine ører mere blød og rund end B&W's karakteristiske skarpe lyd...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej Exxtreme...

Jeg har selv Helicon 400, og den er jeg rigtig glad for...   Du skriver at Helicon 800 lyder langt bedre end Helicon 400, her kan jeg ikke være mere uenig - jeg hørte de 2 op i mod hinanden og jeg personligt syntes at den 'lille' 400 har meget mere styr på bassen... men smag og behag er heldigvis forskelligt... - personligt ville jeg så hellere ha' Dali Euphonia MS4 til ca. 53.000,- per sæt.

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej Exxtreme...

Jeg har selv Helicon 400, og den er jeg rigtig glad for...   Du skriver at Helicon 800 lyder langt bedre end Helicon 400, her kan jeg ikke være mere uenig - jeg hørte de 2 op i mod hinanden og jeg personligt syntes at den 'lille' 400 har meget mere styr på bassen... men smag og behag er heldigvis forskelligt... - personligt ville jeg så hellere ha' Dali Euphonia MS4 til ca. 53.000,- per sæt.

mvh. Jan

Der er en del der bedst kan lide H400 lyden frem for H800, men jeg er bestemt ikke en af dem...

At du hellere vil have MS4 er da ikke noget der kommer bag på mig... For det første spiller de helt anderledes, for det andet er de meget dyrere... Derfor ingen sammenligning... Det er da for nemt bare at sige man hellere vil have et sæt meget dyrere højttalere... Nå men det er dit valg... Jeg har lyttet til rigtig mange højttalere fra omkring 15.000,- - 60.000,- og her mener jeg at jeg med købet af mine H800 fik rigtig meget for pengene...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Det jeg nu mente var, at i stedet for at gi' 40k for Helicon 800, så ville jeg hellere bruge 53k for et sæt MS4... Helicon 800 skal helst ha' 30-35 kvm lytterum for at spille optimalt

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej igen...

Det jeg nu mente var, at i stedet for at gi' 40k for Helicon 800, så ville jeg hellere bruge 53k for et sæt MS4... Helicon 800 skal helst ha' 30-35 kvm lytterum for at spille optimalt

mvh. Jan

Jeg fik nu også et super tilbud da mine H800 var demo, dog uden nogen som helst fejl... Og MS4 har nogle fordele over H800, ingen tvivl om det... Men det er også tilfældet vice-versa... Der er meget mere knald i H800, og de har lige den ekstra dimension som H400 og MS4 ikke har... Desuden er MS4 for dyre synes jeg...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen..igen

Jeg var nu også heldig med mine Helicon 400, som også var et demosæt til kr. 19.000,-  Jeg er ikke sikker på det ville være Helicon 400, jeg havde købt, hvis jeg skulle gi' kr. 28.000,- for sættet.. men for kr. 19.000,- er det et fund til prisen....

mvh. Jan



__________________
Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg gav selv 28.000,- for et perfekt sæt H800 efter lidt tovtrækkeri frem og tilbage

De var kun 5 måneder gamle og havde kun stået i butikken... Endnu bedre handel

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes