Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 04:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Musicen for fuld udblæsning s.84 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 85
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 11 August 2006 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har 2 helt små kabelbakker , der kun kan være en ledning i. De er sat op på en vandskuret væg, og det har holdt et par år afterhånden. Jeg har ingen erfaring med større kabelbakker, men der kommer jo sikkert en del vægt i dem. Jeg ville vælge at bore dem fast. Så er man sikker, og man kan jo sagtens lave det igen, så det ikke kan ses.

__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 11 August 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

er der forresten nogen der har erfaringer med at sætte kabelbakker og med dobbeltklæbende tape? Det var mere for at undgå at bore så mange huller i væggen. Men omvendt riskerer jeg vel også at tapen river malingen af væggen, hvis kabelbakken falder ned

MVH WRONG

Jeg har brugt nogle klæbepuder fra en boghandel, de holder pænt, hvis man bruger en del af dem



__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Jeg har 2 helt små kabelbakker , der kun kan være en ledning i. De er sat op på en vandskuret væg, og det har holdt et par år afterhånden. Jeg har ingen erfaring med større kabelbakker, men der kommer jo sikkert en del vægt i dem. Jeg ville vælge at bore dem fast. Så er man sikker, og man kan jo sagtens lave det igen, så det ikke kan ses.

Dem har jeg godt set. Kan du ikke lige prøve at rive dem af for at se om de tager malingen med.

Hvor tykke kabler kan de klare? Jeg mener kun de fåes i eén størrelse? Tror mine kabler er 8-10mm tykke.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:
wrong skrev:

er der forresten nogen der har erfaringer med at sætte kabelbakker og med dobbeltklæbende tape? Det var mere for at undgå at bore så mange huller i væggen. Men omvendt riskerer jeg vel også at tapen river malingen af væggen, hvis kabelbakken falder ned

MVH WRONG

Jeg har brugt nogle klæbepuder fra en boghandel, de holder pænt, hvis man bruger en del af dem

Hej lynge.

Hænger de kabelbakker, du har sat op med klæbepuderne, vandret eller lodret? og hvor tykke er de klæbepuder? Da min væg er lidt ujævn er de måske en bedre løsning end dobbeltklæbende tape. I den ene kabelbakke skal jeg have 1 DVIkabel, !component kabel og 1 baght kabel. Så der kommer jo lidt vægt på. Regner dog med at den skal hvile ned på fodlisten.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hvad er den af? skal du have større lærrede siden du sælger?

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Nobody skrev:
Jeg har 2 helt små kabelbakker , der kun kan være en ledning i. De er sat op på en vandskuret væg, og det har holdt et par år afterhånden. Jeg har ingen erfaring med større kabelbakker, men der kommer jo sikkert en del vægt i dem. Jeg ville vælge at bore dem fast. Så er man sikker, og man kan jo sagtens lave det igen, så det ikke kan ses.

Dem har jeg godt set. Kan du ikke lige prøve at rive dem af for at se om de tager malingen med.

Hvor tykke kabler kan de klare? Jeg mener kun de fåes i eén størrelse? Tror mine kabler er 8-10mm tykke.

MVH WRONG

Hvis du tænker på det ved min bag-ht´er, så er det et fladt Dali-kabel der er limet direkte på væggen. De små kabelbakker jeg snakkede om, indeholder noget normalt fladt 220v kabel. Og det er vel ca 6-8 mm i bredden. Så jeg tror du vil få svært ved at have dem deri. Hvis du kommer og maler, samt sætter dem op igen. Så skal jeg gladeligt rykke dem af væggen



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:
Hvad er den af? skal du have større lærrede siden du sælger?

Nej. jeg skal faktisk have et mindre lærrede.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
wrong skrev:

Nobody skrev:
Jeg har 2 helt små kabelbakker , der kun kan være en ledning i. De er sat op på en vandskuret væg, og det har holdt et par år afterhånden. Jeg har ingen erfaring med større kabelbakker, men der kommer jo sikkert en del vægt i dem. Jeg ville vælge at bore dem fast. Så er man sikker, og man kan jo sagtens lave det igen, så det ikke kan ses.

Dem har jeg godt set. Kan du ikke lige prøve at rive dem af for at se om de tager malingen med.

Hvor tykke kabler kan de klare? Jeg mener kun de fåes i eén størrelse? Tror mine kabler er 8-10mm tykke.

MVH WRONG

Hvis du tænker på det ved min bag-ht´er, så er det et fladt Dali-kabel der er limet direkte på væggen. De små kabelbakker jeg snakkede om, indeholder noget normalt fladt 220v kabel. Og det er vel ca 6-8 mm i bredden. Så jeg tror du vil få svært ved at have dem deri. Hvis du kommer og maler, samt sætter dem op igen. Så skal jeg gladeligt rykke dem af væggen

heheh. bare lad dem sidde så.

Jeg tror sgu lige jeg tager en stump kabel med ind til Harald nyskrald og ser om jeg kan mase den i

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Aloha...

Jeg har både kabelkanaler med dobbeltklæbende tape og almindelige der er skruet fast i enten væg eller gulvpanel... Jeg anbefaler klart dem man selv skruer i.. Ja man laver huller. men min erfaring med dem med tape, er, at de ikke kan klare en særlig stor vægt.. Den bakke der holder mit component kabel fra PJ - DVD løber vandret langs kanten i loftet, og efter 2o timer begyndte tapen at give op.. Som nødløsning har jeg hamret nogle små søm under bakken som støtte.. Og ja.. De er ret onde ved tapetet  Og jeg tror det blir værre og værre jo længere de sidder..

Mit råd: Køb dem man selv montere med skruer.. Et andet salgsargument for disse er, at de fåes i flere størrelser

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Lyder som en god idé.

Hvorfor mindre lærred ?



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Lyder som en god idé.

Hvorfor mindre lærred ?

Fordi jeg skal have rykket det frem mellem mine fronter, og så kan min pj ikke lave billedet stort nok til lærredet + jeg vil komme til at sidde for tæt på Det værste bliver at finde et lærrede i samme kvalitet til en fornuftig pris.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 11 August 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

er der forresten nogen der har erfaringer med at sætte kabelbakker og med dobbeltklæbende tape? Det var mere for at undgå at bore så mange huller i væggen. Men omvendt riskerer jeg vel også at tapen river malingen af væggen, hvis kabelbakken falder ned  Jep, jeg har desværre masser af (dyrkøbte ) erfaring med nærmest samtlige størrelser kabelbakker og montering - og du har fuldstændig ret, hvis du bruger det dobbelklæbende møg, er der stor sandsynlighed for at du river tapet osv. med, hvis du en dag skal flytte dem ( specielt hvis de får lov at hænge nogle år ), de kan også efterlade en del klæbende/klisterende tilbage på væggen, som også er svært at få af. Mit bedste råd er - bid i det sure æble og bor dem op og hvis du så skal flytte dem, må du spartle dem ud, men det tager sådan en "hurtighåndværker" som dig, nul komma fem sekunder at reparerer . En anden ting, jeg har måtte konstaterer er, at når du har fundet den størrelse, du synes, der passer - så vælg den 2 nr. størrere, man ender sgu altid med, at skulle have flere kabler ind i dem end beregnet.

MVH WRONG



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 11 August 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
En anden ting, jeg har måtte konstaterer er, at når du har fundet den størrelse, du synes, der passer - så vælg den 2 nr. størrere, man ender sgu altid med, at skulle have flere kabler ind i dem end beregnet.

Det er HØRT... Kan kun give DJ ret, Det ender altid lige med man godt vil have et kabel mere med...



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 11 August 2006 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:
D.J. skrev:
En anden ting, jeg har måtte konstaterer er, at når du har fundet den størrelse, du synes, der passer - så vælg den 2 nr. størrere, man ender sgu altid med, at skulle have flere kabler ind i dem end beregnet.

Det er HØRT... Kan kun give DJ ret, Det ender altid lige med man godt vil have et kabel mere med...

Jeg kan også kun være enig. Dog vil jeg sige, at det kan være en god ide at have to kanaler så man kan trække strømkabler eller antennekabler i en seperat kanal, hvis de driller.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt du er tømrer, men findes der ikke fodlister med indbyggede kabelkanaler ?

__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hej Wrong.

Fedest!

Tillykke med din nye skærm. Faktisk overvejer jeg den kraftigt, skulle være rigtig god til DVD. Jeg er "newbie" hvad angår sådanne sager, kan du, om muligt, fortælle lidt mere om den?
Du linker til et fælleskøb. Jeg synes umiddelbart ikke besparelsen er ret stor i forhold til normalprisen herhjemme, og da slet ikke i Tyskland (hvis man har mod på det). Det må de da ha' kunnet gøre bedre ved køb af 100 stk!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Nu ved jeg godt du er tømrer, men findes der ikke fodlister med indbyggede kabelkanaler ?

Jo. et gør der faktisk. men de er til gengæld heller ikke særlig pæne

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej Wrong.

Fedest!

Tillykke med din nye skærm. Faktisk overvejer jeg den kraftigt, skulle være rigtig god til DVD. Jeg er "newbie" hvad angår sådanne sager, kan du, om muligt, fortælle lidt mere om den?
Du linker til et fælleskøb. Jeg synes umiddelbart ikke besparelsen er ret stor i forhold til normalprisen herhjemme, og da slet ikke i Tyskland (hvis man har mod på det). Det må de da ha' kunnet gøre bedre ved køb af 100 stk!

Mvh.

Tjaaa. Jeg syntes det re den bedste skærm jeg har set til prisen, uden tvivl endda. Billedet er ret godt med DVB-T og super med DVD selvom jeg kun kører componenet fra DVD til skærmen. Jeg ser ikke ret meget tv da jeg jo har projektoren til film. Så det bliver højst til lidt tv-avisen engang imellem. Der findes rigtig mange fede skærme derude, men de koster altså

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Aloha...

Jeg har både kabelkanaler med dobbeltklæbende tape og almindelige der er skruet fast i enten væg eller gulvpanel... Jeg anbefaler klart dem man selv skruer i.. Ja man laver huller. men min erfaring med dem med tape, er, at de ikke kan klare en særlig stor vægt.. Den bakke der holder mit component kabel fra PJ - DVD løber vandret langs kanten i loftet, og efter 2o timer begyndte tapen at give op.. Som nødløsning har jeg hamret nogle små søm under bakken som støtte.. Og ja.. De er ret onde ved tapetet  Og jeg tror det blir værre og værre jo længere de sidder..

Mit råd: Køb dem man selv montere med skruer.. Et andet salgsargument for disse er, at de fåes i flere størrelser

Mvh Tim

Hej Tim.

Tak for din mening. Jeg kan godt se det er lettest at bore dem op.

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 11 August 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

hey wrong, har nu gået her i denne uge, og sat kable bakker op på et kontor., (lærling arbejde) hvor mange kabler skal du have i 1 bakke?

vis det kun er 1 kable. så vil jeg mene nogle 20x20 (mener jeg det er) du skal have fat i, husk at sætte pluks i, det er en fordel mange gange selvom det lige tager 1 min. mere..



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 

<< Forrige Side af 85 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes