| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle her inde der har lytted til noget fra linns klimax serie ? (klimax kontrol klimax 500 twin ect)
Og hvor godtt lyder det egentlig?
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ingen der har lyttede ?  __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det lyder ik så tiltalende især ik til den penge sum der forlanges  __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Okay det lyder ik så tiltalende især ik til den penge sum der forlanges 
|
|
|
Du må ud og få en lytter på Klimax, måske har de lige netop det du søger - ofte har vi forskellige opfattelser af hvordan lyden er helt rigtig.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 20 Juni 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har hørt et meget voldsomt setup, fra Linn. Jeg må sige at jeg turde ikke sætte mig ned. Det var det bedste mest medrivende jeg har hørt. Hvem var det der sammenlignede Linn med B&O?
Skam dig. B&O er til baggrundsmusik.
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hclyd skrev:
|
Hej.
Jeg har hørt et meget voldsomt setup, fra Linn. Jeg må sige at jeg turde ikke sætte mig ned. Det var det bedste mest medrivende jeg har hørt. Hvem var det der sammenlignede Linn med B&O?
Mvh.
|
|
|
Nå, mine indlæg i denne tråd bliver åbenbart slettet lige så hurtigt som jeg kan nå at skrive dem. Også selv om der i regelsættet, så vidt jeg ved, ikke står noget om at man ikke må skrive dumme spørgsmål Jeg skynder mig derfor at skrive dette tidlig om morgenen, i forhåbning om at moderatorerne sover længe, hi hi, så det i det mindste kan få lov til at stå en time eller to.
(og skulle man være helt striks, så må hclyd som branchemedlem i.flg. det nye regelsæt, IKKE skrive at B&O kun er til baggrundsmusik, he)
Jeg prøver blot at forstå hclyds referencer, idet beskrivelsen af Linn som noget af det mest medrivende undrer mig meget. Hvilket Linn anlæg var det? Hvad har du hørt der var lige så godt? Og jeg formoder det ikke helt er på højde med Canton som du selv sælger? Jeg kender ikke Canton, så det kunne jo være sjovt at få at vide hvad man vil sammenligne det med.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
hclyd skrev:
|
Hej.
Mvh.
|
|
|
Nå, mine indlæg i denne tråd bliver åbenbart slettet lige så hurtigt som jeg kan nå at skrive dem. Også selv om der i regelsættet, så vidt jeg ved, ikke står noget om at man ikke må skrive dumme spørgsmål Jeg skynder mig derfor at skrive dette tidlig om morgenen, i forhåbning om at moderatorerne sover længe, hi hi, så det i det mindste kan få lov til at stå en time eller to.
(og skulle man være helt striks, så må hclyd som branchemedlem i.flg. det nye regelsæt, IKKE skrive at B&O kun er til baggrundsmusik, he)
Jeg prøver blot at forstå hclyds referencer, idet beskrivelsen af Linn som noget af det mest medrivende undrer mig meget. Hvilket Linn anlæg var det? Hvad har du hørt der var lige så godt? Og jeg formoder det ikke helt er på højde med Canton som du selv sælger? Jeg kender ikke Canton, så det kunne jo være sjovt at få at vide hvad man vil sammenligne det med.
|
|
|
Lad nu for fanden være med konstant at forsøge at blæse op til personfnidder - er det virkelig så svært at køre en ganske normal debat uden hele tiden at skal gå en eller anden på klingen?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm nå men tilbage til hva andler denne træd handler om nemlig LINN KLIMAX
Sagen er den at jeg for st stykke tid siden hørte en linn charkra 100 watt forst sammen med sonus faber cremona og en unidisc sc og for at sige det rent ud så fik jeg en musikalsk åbenbaring jeg var helt blæst væk og hva mon ik der så vil ske hvis man rykker up i klimax serien .
Og har desvære ik fået den oplevelse med mit setup endnu så enden er jeg gået den forkerte vej eller så skal jeg slå koldt vend i blodet og vendte til ROOMPERFECT indstiller mit setup optimalt ellers er det snart en masse di gitalt gear til salg her inde
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Og har desvære ik fået den oplevelse med mit setup endnu så enden er jeg gået den forkerte vej eller så skal jeg slå koldt vend i blodet og vendte til ROOMPERFECT indstiller mit setup optimalt ellers er det snart en masse di gitalt gear til salg her inde
|
|
|
Linn Klimax er den bedste forstærker jeg nogensinde har hørt! 
PS. Jeg vil godt købe den ene af din TDA2200'ere
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ! Der er intet i denne verden (hifiverden), som kan delevandene, sætte sindene i kog, som når Linn kommer på dagsordenen. HCLYD har oplevet en sand åbenbaring, mens andre ikke kan overhøre egenlyden. Jeg kan helt faktuelt tilføje, at Linn meget typisk er byget af decideret tarvelige komponenter for prisklassen. Man finder nemt forstærkere til kr. 10K, som indeholder komponenter for meget få kroner. De sværger til poweropamps, switchmode strømforsyninger og i manges øjne et lækkert design. Den højttaler som Svend P refererer til er koster over 20.000 kr. og der sidder faktisk et par billige Peerless basenheder i den. Det er pauvert så det ses. Der er vist ikke meget mere at sige om det i virkeligheden. LP12 da den kom frem, kostede 1.500 kr. og var et særdeles prisbilligt alternativ til Ariston og Thorens, der var mere end dobbelt så dyre. Nu om dage kommer sådan en nemt op i 16K for værk alene og pludselig er den blevet high end - en extern PSU til den koster 11K  . Jeg havde selv sådan én engang, og den var da fin til de penge, men det er en raslekasse med en homogeniseret lyd og en meget betonet basgengivelse. Den lød af lette resonerende materialer, hvilket den stadig gør. Men den er altså hypet i vejret af Ivor. Men bedst af alt er vel at kigge på programmet, for det er altså mest boligindretning vi taler om, lytte lidt til det og dan så din egen mening. Men regn med at om 5 år, da skal det hele lyde helt anderledes, sådan er det gået hidtil.
|
| Til top |
|
| |
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte det komplette setup med 8 stk Klimax 500 watts monoforstærkere, og deres top højttalere CD og forforstærker, i et rum på ca 80 m2 og der var ca 4,5 m. til loftet.
Det koster nok omkring 1 million. Undskyld jeg ikke lige fik det med i mit 1. indlæg, for det skaber en del forvirring åbenbart. 
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
|
|
|
Ok, det var da lidt en skam. Synes ellers du har et af de mest gennemførte og gennemtænkte anlæg herinde!
Hvad var det som Linn anlægget kunne, som dit ikke kan?
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
harmonic skrev:
|
|
|
|
Ok, det var da lidt en skam. Synes ellers du har et af de mest gennemførte og gennemtænkte anlæg herinde!
Hvad var det som Linn anlægget kunne, som dit ikke kan?
|
|
|
Tak svend det syntes jeg også selv
Nu har jeg i dag været inde og lytte til linns charkra igen og ja den lyder sku p***e godt MEN ik bedre en tda2200eren no way den har slet ik samme enorme lydscene
Puha Så nu er jeg rolig igen tror faktisk at noget af grunden til at jeg stadig ik er helt tilfreds er ret simpel tda2200eren fra fabriken er totalt ude af instilling eqen er i nul (modsat tact 2150) og før man har justeret den optimalt har man kun krasset i overfladen af hvad man kan opnå og med subberne i hjørnerne og alt er i bypass mode så SKRIGER mit system for ROOMPERFECT
Og når det ¨så er sagt så er min hifi stue helt og aldeles tom indtil min sofa og møbler ankommer så spiller rummet i den grad også med til den ik helt tilfredstillende lyd
Men udover roomperfect så bliver det næste store skridt Aventgarde duo omega  __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
|
Tak svend det syntes jeg også selv
Nu har jeg i dag været inde og lytte til linns charkra igen og ja den lyder sku p***e godt MEN ik bedre en tda2200eren no way den har slet ik samme enorme lydscene
Puha Så nu er jeg rolig igen tror faktisk at noget af grunden til at jeg stadig ik er helt tilfreds er ret simpel tda2200eren fra fabriken er totalt ude af instilling eqen er i nul (modsat tact 2150) og før man har justeret den optimalt har man kun krasset i overfladen af hvad man kan opnå og med subberne i hjørnerne og alt er i bypass mode så SKRIGER mit system for ROOMPERFECT
Og når det ¨så er sagt så er min hifi stue helt og aldeles tom indtil min sofa og møbler ankommer så spiller rummet i den grad også med til den ik helt tilfredstillende lyd
Men udover roomperfect så bliver det næste store skridt Aventgarde duo omega  |
|
|
Nu må jeg tilstå, at mit hjerte ikke slår særligt hårdt for Tact produkterne, det er vel nærmere ved at gå i stå  . Jeg tror desværre ikke Lyngdorf fiduserne er stort bedre. Til gengæld er Linn heller ikke bedre. De fylder usmageligt elendige stumper i deres apparater og sælger det på livsstil i stedet - kig bare på butikkerne. Det er jo helt tydeligt hvad de sælger. De er dog ikke så dygtige som B&O til at designe fikse gadgets og B&O har et noget mere brugervenligt human interface, hertil har de gennem tiderne været usædvanligt inovative. Linn ejes åbenbart af nogen, som også har en metalbearbejdningsvirksomhed. Derfor ses der nu og da usædvanligt smukt fræsearbejde og overfladebehandling, men det har jo ikke rigtigt noget med lyden at gøre. Elektronisk er mange af selv de meget dyre appater klasket tankeløst sammen, men jeg tror næppe du vil få problemer med dem som sådan. Jeg er overbevist om, at de er sikret allevegne, så funktionen skal nok være sikret.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Nu må jeg tilstå, at mit hjerte ikke slår særligt hårdt for Tact produkterne, det er vel nærmere ved at gå i stå . Jeg tror desværre ikke Lyngdorf fiduserne er stort bedre. |
|
|
Men Kurt, nu ved jeg jo af egen erfaring, at du ikke kan lide noget som helst, he.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Nu må jeg tilstå, at mit hjerte ikke slår særligt hårdt for Tact produkterne, det er vel nærmere ved at gå i stå . Jeg tror desværre ikke Lyngdorf fiduserne er stort bedre. |
|
|
Men Kurt, nu ved jeg jo af egen erfaring, at du ikke kan lide noget som helst, he.
|
|
|
Well! Nu vil jeg ærligt og oprigtigt indrømme, at der ikke er mange konstruktører i denne verden, som jeg respekterer. Dog kan det sagtens være omstændighederne der tvinger dem til at gøre det de gør. Men jeg mener helt oprigtigt, at der er meget langt mellem snapsene i hifiverdenen. Se blot på den Accu du selv hørte for kort tid siden. Hvorfor er det sådan??? En fornem afspiller med meget fine komponenter fra ende til lige før det blev anden, men så afslutter de det hele med en anaogdel til 10 kr., som faktisk lyder fuldstændigt som en analogdel til 10 kr. Nu er det store spørgsmål så: Hvem gør IKKE sådan? Hvem bliver ved med at eksperimentere indtil tingene er i orden? Jeg har set enkelte gøre det Alchemy gjorde det engang, men holdt op. Hvorfor??? Linn har aldrig prøvet, så det kan ikke overraske. Tact skuffer mig næsten mest, for min egen amp står der Lyngdorf Electronics på, og det er altså en anden sag end det der Tact. Hvad er der lige sket? Jeg finder det forstemmende og kedeligt, at det hele åbenbart ikke længere gælder om lydkvalitet, men om noget andet jeg tydeligvis ikke fatter en dyt af. Men det er nok mig der trænger til en balsamering skal du se  .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forleden havde jeg besøg af hr. Bojer her på adressen, hvor vi fik snakket en del. Noget der overraskede mig var, at han ikke har været i stand til at sælge sine Linn Espek højttalere. De har været til salg i langt over et år. Iflg. Jonas selv, så har Linn bare ikke det bedste ry i det her land.
Man skal åbenbart regne med en del afskrivning på det grej.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke lige præsis den model som du snakker om/efterlyser, men da jeg skulle ud og have mit arcam lyttede jeg på lidt Linn også, sådan bare for sjov da det ikke er til min pengepung, og jeg må indrømme at jeg blev overrasket. Synes på INGEN MÅDE at det har noget som helst med B&O at gøre....B&O er imo flottere....Og nåå ja, Linn spiller bedre efter mine øre end B&O gør, så at kalde det et livsstilsprodukt synes jeg måske er lidt forkert.
Om Linn så er PENGENE VÆRD...det kan man altid diskuterere, bevars jeg kan godt lide Linn lyden, men deres produkter er dyre, og til de penge som Linn koster, vil jeg mener at der er mange andre og måske bedre bud for pengene.
Michael
|
| Til top |
|
| |