Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 21:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer plasma med evig tekst :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Pioneer PDP-436XDE

Og jeg har set en del dvd'er her på det sidste og har nu det problem at der nederst på skærmen er linier efter underteksten. kan det passe? ved godt at et logo i hjørnet vil kunne brænde fast. men undertekster! det er ikke bukstaver men bare 4 vandrette linier og de kommer 100% fra underteksterne.

nogle der har en forklaring. noget man kan gøre ved det osv??

SonnyBoy.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
kraller
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror næppe det kan være indbrænding, da der skal gå meget længere tid før man kan opleve det!  (vel især med et sådan kvalitetsprodukt)
 + at undertekster jo ikke er et fuldstændig stillestående objekt. Jeg har ikke lige nogen løsning- men du kunne evt. spørge pioneer support?

mvh Kristian


__________________
www.sjovsnak.dk
Til top Vis kraller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kraller Besøg kraller's Websted
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Sikke noget vrøvl.

Det du beskriver er en fastbrænding, mere mystisk er det ikke. Nu har du ikke været en slem dreng, og sat en tekstet udsendelse eller film på pause, vel?

Det er beklageligt at du har fået den oplevelse med dit fine tv, men nu er det en reklamationssag mellem dig og Pioneer Danmark.

Mine bedste håb

 



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

det har ikke stået på pause. 100%

min dvd-afspiller er også sådan at der er pauseskærm på når den har stået på pause i 30 sek. sååå. men aligevel har den ikke stået på pause.

Men tænkte selv på indbrænding. men har hørt nogle gange om plama skærme der er defekte så lige meget hvad kommer der indbrænding på fordi der er noget galt. måske det kunne være det der er galt her.
Min onkel havde et panasonic og havde han været på tekstTV i 1 minut var skærmen fuld af bogstaver og det er jo en fejl for så hurtig kan normal indbrænding jo ikke komme.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Men vil lige høre.

Når man køber en plasma skærm skal man jo vide at et logo kan brænde fast eller noget stillestående! så kan man jo ikke rigtig brokke sig over. Men undertekster kan man vel godt sige ikke er i orden eller hva!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

En ting er at det ikke er i orden, noget andet er hvad der er sket og hvorfor. Grunden til at jeg tog dig i øret, var at mange mennesker behandler en plasmaskærm efter hvad de forventer af en sådan, frem for at være lidt småhys som jeg er.

Indrømmet er det ikke i orden, og derfor håber jeg det bedste for din reklamationssag



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
razz5000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et 506XDE og har haft lidt problemer med "skygger" hvis eksempelvis jeg har set tv2 i længere tid.

jJeg har ellers skruet godt ned for kontrasten og for "brightness" - Men hvis vi har set samme tv kanal længe kan der godt stå noget tilbage alligevel.

Men jeg er nu alligevel meget glad for mit TV



__________________
Babesharing.eu - Share your girlfriend
Til top Vis razz5000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af razz5000
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

En ting er at det ikke er i orden, noget andet er hvad der er sket og hvorfor. Grunden til at jeg tog dig i øret, var at mange mennesker behandler en plasmaskærm efter hvad de forventer af en sådan, frem for at være lidt småhys som jeg er.

Indrømmet er det ikke i orden, og derfor håber jeg det bedste for din reklamationssag

Hvis man ikke kan bruge et TV som - TV - så bør producenterne ikke sælge det som et TV. Hvis plasma skærme ikke kan tåle at blive brugt "normalt" - som man ville have brugt et gl. dags CRT TV, er produktet ubrugeligt og bør leveres tilbage. Det bør ikke være nødvendigt at "hr. og fru Jensen" skal sidde og være nervøse for at deres 20-30.000kr.'s investering bliver ødelagt af at se på den samme kanal i mere end 10 min. - eller af at se en film med tekster.

 

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at du må hive fat i pioneer , jeg ser ofte flere film i træk, og der er ingen problemer på mit....

som alle plasma, så kan logoet fra ex. tv2 hænge lidt, hvis kæresten har set "seriesøndag" hele dagen... men det går hurtigt væk.....



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Og jeg har set en del dvd'er her på det sidste og har nu det problem at der nederst på skærmen er linier efter underteksten. kan det passe? ved godt at et logo i hjørnet vil kunne brænde fast. men undertekster! det er ikke bukstaver men bare 4 vandrette linier og de kommer 100% fra underteksterne.

nogle der har en forklaring. noget man kan gøre ved det osv??


Hej Hi-Sonny-Fi

Stillestående elementer kan være TV logo, undertekster, maskeringsbjælker eller alt muligt andet. Sådan som du beskriver det vil jeg tro at det forsvinder ganske hurtigt når du ser noget andet.

Husk at det kun er noget man kun behøver at være opmærksom på de første 300 timers brug (svarer til ca. 3-4 måneders normal brug). Herefter skal man virkelig mishandle sit TV for at få indbrænding.
Lad være med at skrue ned for brightness eller lysstyrke for så bliver ibrugtagningsperioden længere. Indstil kun billedjusteringerne efter hvordan du gerne vil have billedet skal se ud - det ville være ærgeligt at have et superTV og så gå glip af dets bedste egenskab nemlig billedkvaliteten, pga. misforstået ibrugtagning.

Bare lige for en ordens skyld: Diskusionen om hvorvidt en ibrugtagningsperiode hvor man skal passe på sine ting er i orden eller ej har været oppe og vende 10 gange før. Læs disse tråde, hvis du vil vide hvad Pioneer mener.

God fornøjelse med dit TV Hi-Sonny-Fi



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Om du søger lidt ovre på www.avforums.com vil du hurtigt finde ud af at du ikke er den eneste Pioneer ejeren der har problemer med indbrændninger. Der er mange historier, nogle har fået nye skærmer fra Pioneer, andre en DVD der skal hjælpe til med at fjerne indbrændninger, og nogle igen en besked om at sådan skal det bare være.

Spørgsmålet er om det du har er indbrændning eller retention. Jeg har selv et Panasonic PV60, og spiller en del Xbox, samt at jeg bruger Xbox Mediacenter der har et statisk billede. Om lyset i stuen er slukket kan jeg lige efter at jeg har brugt Xboxen ved sort skærm se nogle lyse felter hvor det har været statisk grafik. Men selv ved sort skærm forsvinder det i løbet af 1 minut. Så det vil jeg kalle retention, og ikke indbrænding.

Ved vanligt TV billede har jeg aldrig fået retention, selv når jeg har falt i søvn, og apparatet har stået tændt i 7-8 timer med TV3 logoen.

Det er dog mit indtryk at PV60 er i en klasse for sig hvad retention angår, så måske tager det bare længere tid før det forsvinder hos dig?



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

For sa..., hvor er jeg glad for min Sony LCD
Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hmm det har nu været der i ca 14 dage. så om det går hurtigt væk ved jeg nu ikke.

14 dage eller 3 måneder. tror ikke der sker den stor forskel. der er jo næsten kun film med tekst (ikke typen der ser mange denske film) så det vil vel blive ved med at være der.

Men hvordan er Pioneers holdning til det. Skal kunderne bare akseptere at disse ting sker???

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Skal kunderne bare akseptere at disse ting sker???


Hej Sonny

Det er lidt 'hårdt' spurgt så svaret er også lidt hårdt:... Ja, det er en konsekvens af teknologien. Men man skal jo blot være almindelig varsom, hvilket det da også tyder på i den generelle debat at de allerfleste er, siden de ikke har problemer med burn-in. Men selvom du skulle have fået et svagt hint af linierne fra teksten, så skulle det gerne forsvinde stille og roligt i takt med at du ser noget andet. Så ingen grund til panik på den konto.

Selvfølgelig skal man kunne se film med undertekster, men det kan jo tænkes at du gør dette lidt mere end gennemsnittet. Jeg foretrækker personligt også helst undertekster, selvom jeg udemærket forstår engelsk, da det gør det mere afslappende at se film. 
Husk at undertekster fra TV udsendelser også tæller med i regnskabet.

Modgiften er at se 'noget andet', altså sørge for at billedet bliver motioneret uden tekster også. Hvis det ikke er så interessant, eller du vil speede procesen lidt op, så kan du prøve at lade dit TV stå tændt natten over på en kanal med 'sne' på (altså ikke tunet ind på en tv station).

Jeg håber at det kan hjælpe dig lidt videre.



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

det Kan det. tusind tak.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Sorry - men det er ærligt talt at forsøge at unddrage sig sit ansvar som producent!

Hvis man ikke kan bruge et produkt, der sælges som "TV" til formålet uden at det bliver skadet, er produktet fejlbehæftet. Så nytter det ikke at komme med undskyldninger om "konsekvens af teknologien" eller lign.

Hvis du køber en bil, vil du vel heller ikke acceptere, at den som "konsekvens af producentens valg af teknologi" ikke kan tåle at køre mere end 10km af gangen?

Var det mig, der havde købt skærmen, ville den blive returneret på stedet for at få pengene retur. Producenten har nu klart meldt ud, at de ikke vil vedkende sig ansvar for produkterne - så hvem ved, hvad der sker næste gang en fejl opstår?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1781
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

tsk er det nu dig igen Kaso.
Vi har ligesom fattet fra de andre tråde at du ikke kan lide plasma.
Lad nu være med at starte den diskusion igen.
Dine argumenter med biler er tyndere end en kop vand.

Vi mangler bare at JDG1 lige popper ind og siger at man skal købe panicsonic for det står der på AVSforum.com!
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Der tager du fejl, NriK - jeg har intet mod plasma - som udgangspunkt. Men jeg har meget imod fabrikanter, der bondefanger folk med flotte reklamer for et smartere fjernsyn - men glemmer at fortælle, at det ikke må bruges som fjernsyn. Når køberne så har købt produktet i dyre domme, fralægger fabrikanten sig ethvert ansvar for skaderne med henvisning til at det burde "hr. og fru Jensen" selv have regnet ud, for det er "en konsekvens af teknologien".

Det er en uetisk og "lidt for smart" måde at tjene penge på - istedet for at tage sit ansvar og vente med at sende produktet på markedet til man har løst problemerne med teknologien.

Argumenterne med bilerne er bestemt ikke tynde: Hvori består forskellen mellem at sælge en bil, der har stærkt begrænset evne til at køre (ifht. andre biler), hvis den ikke skal skades og at sælge et fjernsyn, der kun må bruges i begrænset omfang, hvis det ikke skal skades? I begge tilfælde sælges produkter, der er stærkt begrænset i deres funktionalitet. 

Forklar mig lige: Synes du, at det er rimeligt at en producent fralægger sig ansvar for skader opstået ved normalt brug? Og mener du dermed at købeloven, reklamationsret - og evt. garanti er overflødig - fordi evt. fejl må kunne forventes som en konsekvens af teknologien - trods at man ikke fortæller forbrugerne det inden købet?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Kaso har jo fuldstændig ret !

Det ER da for dårligt med sådan en dyr skærm... Ellers lækker..

Men det var pga af alle de tråde med burn-in, jeg valgte 37pf9830.

Men håber dit problem bliver løst.

 

 

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian
 
pekr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv haft et Pioneer 436 i snart et år, i starten havde jeg også lidt logo værk i toppen. Men det er godt nok mange mdr. siden jeg sidst har set det. Så jeg vil tro at du bare skal køre på så går de væk.

Til kaso må jeg sige at hvis folk vælger at gå ud og købe en skærm til 20-30k så må man gå udfra at de undersøger til bunds om produktet, og derved får indsigt i de gode såvel som de dårlige aspekter ved produktet. Dette skal selvfølgelig oplyses hvis man spørger ind til produktet hos en forhandler, men da det i dette tilfæde, bare er sådan med Plasma teknologien, så bliver det nok ikke nævnt. Lige såvel at man ikke nævne at rattet sidder i højre side, hvis du skulle få lyst til at købe en bil hjem fra England.

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes