Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 13:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Elektrisk summen??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PsIcKo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Jeg har lige været ude og investere i et Samsung LE-32R41B LCD tv, hvilket er vældig fint, men er "begyndt" at ligge mærke til en summen fra det, (ved ikk om det har været der fra day 1??) og det er specielt tydligt når man om aftenen sidder med lav volumen, og det er som om det kun kommer når der bliver vist mørke billeder eller noget mørkt i et billede. Hvis man skruer helt op for kontrasten og der kommer nogen lyse farver i den udseendelse man nu ser, så forsvinder det...!?!? Det er også som om den summen skifter toneleje hvis det fks. er helt sorte farver eller bare brune eller blå, eller bare "mørke" farver, så nogen gange er det en lys summen og andre gange en dyb summen 

Håber der er nogen der ved noget eller har samme problem..???

Mvh Jess

Til top Vis PsIcKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PsIcKo
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Prøv at vende netstikket 180 grader.....Fasen kan være forkert, det er ikke gas.

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
PsIcKo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hmm i tv´et eller i stikdåsen..?

For det i tv er jo ligesom i en PSU på en pc, hvor de 2 øverste hjørner er bukkede nærmest, så det kan man jo ikk vende..??

Og fasen??? Vekselstrøm kan man da ikk "vende" forkert..?

Og det er jo som sagt ikk konstant, kun når der er mørke billeder på skærmen, summen går jo væk, hvis man skruer helt op for kontrasten og der kommer nogen meget lyse billeder, så forsvinder den....

Det er underligt, nærmest ligesom en lysdæmper til en lampe, hvis du skruer ned for den, så summer den jo også, og hvis man skruer helt op for den, så forsvinder summen, faktisk næsten samme måde problemet er her..? Så spørgsmålet er om det bare skal være sådan, og ikk noget jeg skal bekymre mig om..?!

Til top Vis PsIcKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PsIcKo
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

PsIcKo skrev:

Hmm i tv´et eller i stikdåsen..?

For det i tv er jo ligesom i en PSU på en pc, hvor de 2 øverste hjørner er bukkede nærmest, så det kan man jo ikk vende..??

Og fasen??? Vekselstrøm kan man da ikk "vende" forkert..?

Og det er jo som sagt ikk konstant, kun når der er mørke billeder på skærmen, summen går jo væk, hvis man skruer helt op for kontrasten og der kommer nogen meget lyse billeder, så forsvinder den....

Det er underligt, nærmest ligesom en lysdæmper til en lampe, hvis du skruer ned for den, så summer den jo også, og hvis man skruer helt op for den, så forsvinder summen, faktisk næsten samme måde problemet er her..? Så spørgsmålet er om det bare skal være sådan, og ikk noget jeg skal bekymre mig om..?!

Det er i princippet ligegyldigt hvilket stik du vender, men som du selv påpeger kan du i dette tilfælde kun vende det i stikdåsen.

Selvom det drejer sig om vekselstrøm er din installation lavet med en fase og en nul.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Ducky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej PsIcKo

Jeg har selv et Samsung LE-40R41B som afgiver nogenlunde samme summelyd som du beskriver ovenfor. I mit tilfælde synes jeg dog ikke at summetonen ændres markant ved ændring i kontrasten - så jeg kan ikke helt sige om vi har samme problem.

Jeg har haft min skærm i et års tid nu uden problemer, så jeg tror ikke du skal være bekymret for om du har fået en defekt skærm - idet der formentlig er tale om en naturlig elektrisk lyd der afgives ifbm. skærmens drift.

Mvh.

Til top Vis Ducky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ducky
 
PsIcKo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ducky skrev:

Hej PsIcKo

Jeg har selv et Samsung LE-40R41B som afgiver nogenlunde samme summelyd som du beskriver ovenfor. I mit tilfælde synes jeg dog ikke at summetonen ændres markant ved ændring i kontrasten - så jeg kan ikke helt sige om vi har samme problem.

Jeg har haft min skærm i et års tid nu uden problemer, så jeg tror ikke du skal være bekymret for om du har fået en defekt skærm - idet der formentlig er tale om en naturlig elektrisk lyd der afgives ifbm. skærmens drift.

Mvh.

Hejsa

dvs dit tv afgiver summetonen konstant, hvad enten der er mørke/lyse billeder eller du ændre kontrasten..??? Har du også indbygget strømforsygning eller ligger den ved siden af..??

Og du siger også at den nok skal sige sådan når den bliver brugt, det er også fint nok hvis den så bare gjorde det hele tiden så ville det jo være mere normalt :-) Men nu gør den det jo ikk hvis man skruer helt op for kontrasten og der kommer lyse billeder...

Til top Vis PsIcKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PsIcKo
 
Ducky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej PsIcKo

Strømforsyningen er indbygget i min skærm, så at den er synderen er bestemt muligt.

Som sagt er summetonen konstant, fra det øjeblik hvor skærmen tændes. Jeg har lige været inde og eksperimenterer lidt med forskellige programmer, lysstyrke og kontrast og må konstaterer at jeg reelt ikke kan høre nogen forskel i summetonen.

Hvis forholdet er for belastende ville jeg nok opsøge forhandleren, men summetonen skal nok være relativ høj hvis du skal have en indrømmelse.

Personligt har jeg lært at leve med at skærmen afgiver en ganske svag summen, - tænker faktisk ikke over det mere. Ved lav lydstyrke, skal jeg ind på 1,5 m afstand før lyden bliver mærkbar.

Mvh. 

Til top Vis Ducky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ducky
 
PsIcKo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej Ducky

Ja har også tænkt over det måske er den, men det lyder alligevel mærkeligt, for strømmen ændre sig jo ikk bare fordi man indstiller på lysstyrke osv...

men er lidt ked af at du ikk kan høre forskel på den summen, for det kan jeg. :-( men sys også først den høres rigtigt når man er en 2 meter fra skærmen ca. så ved ikk om vores problem er det samme, men det ligner da meget hinanden. du har måske ikk tænkt over det kan være en fejl..? for min summen kommer først når der kommer billede på skærmen og ikk direkte efter man har tændt skærmen, der går jo lige nogen sekunder efter man har tændt til der kommer billede på, men lige så snart billedet kommer frem, kommer den summen med! :-S

Men må ringe til Expert imorgen og høre hvad de har at sige.. Ellers mange tak for hjælpen! :-)

Til top Vis PsIcKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PsIcKo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes